Ga naar inhoud

Opvolger: Audi S6 C7 Avant of BMW F11 M550d


Spillies

  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies jij?

    • Audi S6 C7 Avant
      25
    • BMW F11 M550d
      18


Aanbevolen berichten

ik vind ze alletwee niet mooi, maar misschien is die bmw beter omdat hij zuiniger is.

Volgens mij zijn die twee auto's gelijk qua rijplezier : snel optrekken aan rijbewijskwijtsnelheid, maar weinig gevoel.

Met een motor er een stapje onder ga je net hetzelfde beleven, alleen zal die snelheidswijzer net dat tikkeltje minder snel klimmen en het landschap net iets minder snel voorbijschuiven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Denk dat je beide auto's echt moet rijden om een goed oordeel te maken., het zou me niet verbazen dat de 550 meer rijplezier geeft .....

Definieer "rijplezier".

Prestaties? Geluid? Geleidelijke krachtsontplooiing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Audi heeft imho de leukere styling en het is een benzine wat een groot pluspunt is.

Maar het interieur vind ik maar niets en ik zou er eens serieus mee moeten rijden want ik zit altijd met dat onderstuur-cliché in mijn hoofd.

Lijkt me ook gewoon geen lichtvoetige auto (in dit segment) te zijn.

De BMW is gewoon een diesel die hard gaat.

Zal wel leuk rijden maar het is moeilijk speciaal te noemen.

Liefst zou ik een Alpina D5 hebben indien het rijgedrag van de Audi me niet kan overtuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Audi heeft imho de leukere styling en het is een benzine wat een groot pluspunt is.

Maar het interieur vind ik maar niets en ik zou er eens serieus mee moeten rijden want ik zit altijd met dat onderstuur-cliché in mijn hoofd.

Lijkt me ook gewoon geen lichtvoetige auto (in dit segment) te zijn.

Ooit al met een quattro gereden... Je mag eens proberen mijn A7 te laten ondersturen ;)

PS: ik vraag je wel een blackfox bestuurdersovereenkomst te laten ondertekenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit al met een quattro gereden... Je mag eens proberen mijn A7 te laten ondersturen ;)

PS: ik vraag je wel een blackfox bestuurdersovereenkomst te laten ondertekenen!

Als je online kijkt, vind je video reviews waar de S6 onderstuurt.

En dat is dan een sportief georiënteerd model met quattro. ;)

Maar ik zou het zelf eens moeten ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je daar zo fel mee onderstuurt doe je toch iets verkeerd denk ik. Mijn ervaring met de Quattro aandrijving is net dat die in alle situaties heel neutraal blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant filmpje. Misschien lijken ze alletwee wel een beetje te tam, en koop je beter gewoon een 535d voor een pak minder centen :)

Enige wat je kan doen is testritten maken, de beslissing maakt zichzelf dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten jullie nu serieus te zagen over onderstuur van die audi? Het ding is voor zijn mama/papa en ik denk niet dat ze veel onderstuur gaan merken in hun dagdagelijks gebruik. Mocht dat het geval zijn, dan is het beter dat je je rijbewijs omruilt voor een abonnenment op het openbaar vervoer voordat er onschuldige slachtoffers vallen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje rationeel nadenkt kies je direkt de 550d. Fiscaal beter, marginaal trager, zuiniger. What the heck? Waarover gaat dit eigenlijk?

En dan resteren nog alle subjectieve factoren :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten jullie nu serieus te zagen over onderstuur van die audi? Het ding is voor zijn mama/papa en ik denk niet dat ze veel onderstuur gaan merken in hun dagdagelijks gebruik. Mocht dat het geval zijn, dan is het beter dat je je rijbewijs omruilt voor een abonnenment op het openbaar vervoer voordat er onschuldige slachtoffers vallen.

Welk onderstuur?

Ik ben daarnet in de regen express te hard naar een bocht gegaan en dat spel gaf geen kik. Misschien aan 200km/h maar dat ga ik niet testen voor jullie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je online kijkt, vind je video reviews waar de S6 onderstuurt.

En dat is dan een sportief georiënteerd model met quattro. ;)

Maar ik zou het zelf eens moeten ervaren.

Als je wil kan je alles laten oversturen. Alles wat in die categorie gemaakt wordt, gaat over de neus. Incluis die mirakel BMWs. :roll:

Als je een beetje rationeel nadenkt kies je direkt de 550d. Fiscaal beter, marginaal trager, zuiniger. What the heck? Waarover gaat dit eigenlijk?

En dan resteren nog alle subjectieve factoren :-)

Als je een beetje rationeel nadenkt kies je een 520d met automaat. Fiscaal beter, zuiniger en snel genoeg om er binnen de kortste keren uw rijbewijs mee kwijt te spelen. Dus waarover gaat deze opmerking eigenlijk?

Jawel, als je dergelijke wagens koopt en zoveel geld uitgeeft, dan is het enkel het subjectieve dat je in aanmerking neemt. En in dat opzicht levert een V8 benzine bakken meer karakter dan gelijk welke mazoutbrander. Punt.

Als ze een redelijke vergelijking willen maken, neem dan de 550i in aanmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante video. En ze slaan op één punt nagels met koppen: Geen snelheidsbeleving... HOE krijg je dan nog rijplezier??? Snelheid mag en kan je nergens meer deftig maken en als je niks voelt tenzij je hoge snelheden gaat aanhalen... What's the point?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk onderstuur?

Ik ben daarnet in de regen express te hard naar een bocht gegaan en dat spel gaf geen kik. Misschien aan 200km/h maar dat ga ik niet testen voor jullie :D

Jij ja : meneer de kartpiloot. Maar ik denk dat enkel Spillies ons gaat zeggen ofdat die kar onderstuurt/overstuurt/niet stuurt, en niet zijn papa en/of mama. Of het zou al heel toevallig moeten zijn, maar dat kan je ook bomma met de fiesta.

Als je een beetje rationeel nadenkt kies je een 520d met automaat. Fiscaal beter, zuiniger en snel genoeg om er binnen de kortste keren uw rijbewijs mee kwijt te spelen. Dus waarover gaat deze opmerking eigenlijk?

Jawel, als je dergelijke wagens koopt en zoveel geld uitgeeft, dan is het enkel het subjectieve dat je in aanmerking neemt. En in dat opzicht levert een V8 benzine bakken meer karakter dan gelijk welke mazoutbrander. Punt.

Als ze een redelijke vergelijking willen maken, neem dan de 550i in aanmerking.

Snelheidsmeter klimt trager in de 520d dan in de 550d. Ook zoeft het landschap minder snel voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij ja : meneer de kartpiloot. Maar ik denk dat enkel Spillies ons gaat zeggen ofdat die kar onderstuurt/overstuurt/niet stuurt, en niet zijn papa en/of mama. Of het zou al heel toevallig moeten zijn, maar dat kan je ook bomma met de fiesta.

ik? neen hoor...

Met de vorige A5 moest je niet veel doen om die te laten ondersturen in de regen. Ik zal het eens opvolgen voor je :)

Enja een kart stuurt alleen onder als de afstelling niet goed is of als je niet op de juiste lijn rijdt :D

Ik vind persoonlijker de 550d mooier maar ik zou toch de S6 kopen. Kost een RS6 dan zoveel meer??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

M550d is afgeschreven en Audi A6 Avant 3.0 TDI Biturbo komt daar in de plaats.

Waarschijnlijk zal het deze laatste ook worden dankzij Di Fluppo. De meerprijs per maand zou anders te gortig zijn.

TDI is voor 70pct aftrekbaar ivg met de S6 maar 50pct is, de taksen liggen lager, verbruikt ook een pak minder en aankoopprijs ligt ook een dikke 10.000euro lager...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid