ir_fuel 58.440 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Zeer knap! En zo'n balk naast het dashboard/de radio wil ik ook wel! Gedaan met aan de knopkes prutsen Je kan ook je vrouw opvoeden? Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 PISTONHEAD: Jaguar F-Type designer Ian Callum has raised the tempting possibility that the hot R version of the stunning new roadster could in fact be a coupe. Bit like how BMW's M division created the wild breadvan tintop variant of the Z3 M. In fact, he's so bullish about the F-Type that he told PistonHeads it could spawn a sub-brand within Jaguar with all manner of variants. He's pretty certain the coupe is a given. "There is definitely a business case to do a coupe, that decision will be made quite soon," he told us. Then we got talking about a hot R version - might that be the coupe? "It could well be," he said. He wouldn't discuss engines, but the R version would have to borrow the 550hp engine from the XKR-S, given that the standard V8 S F-Type with 495hp already comes close to the XKR output. Probably wouldn't be far off in price either with standard V8 S costing £79,950. Callum has big plans for the aluminium-bodied two seater. "Personally I think we'd be mad not to turn this car into something more. It's going to end up almost its own brand, the F-Type brand," he told us in an interview. "We can work on having a portfolio [of models]. We'll do that," he said. Suggestion of a shooting brake results in him making a face, but he says "who knows?" Interestingly the coupe concept seen at the Frankfurt show last year came after the convertible. "That was an F-Type with a fastback," he told us. "We'd already finished F-Type. I said to the design team, if we were to do a coupe, what would it look like, so we put a model together." Engineers working on any R version would welcome a coupe shape, much like Z3 M lead engineer Burkhard Goschel wanted it for the BMW - the fixed roof makes it that much stiffer. It may even allow Jaguar to remove some of the weight too, a good thing given that the entry V6 weighs almost 1,600kg. Whether that matters at all depends entirely on what it's like to drive. It SHOULD be brilliant. Fingers crossed. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Toffe kar, misschien een iets te agressieve styling voor het doelpubliek, maar ik kan het smaken. Ik dacht eigenlijk gelezen te hebben dat men met de F een concurrent voor de Cayman/Boxter ging brengen? Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 Toffe kar, misschien een iets te agressieve styling voor het doelpubliek, maar ik kan het smaken. Ik dacht eigenlijk gelezen te hebben dat men met de F een concurrent voor de Cayman/Boxter ging brengen? Te agressieve styling voor de doorsnee Jaguarklant, akkoord. Te agressieve styling voor het doelpubliek, helemaal niet mee akkoord. Jaguar probeert duidelijk met de XF en de nieuwe XJ een wat jonger publiek aan te spreken (ook al zijn ze dan nog altijd ver in de 40 of ouder). Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 2 oktober 2012 Geplaatst: 2 oktober 2012 BOXSTER dat dit mij moet overkomen... Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Zou wel nog kunnen komen. In de XJ ligt er sinds kort ook een 2l 4cyl van 240pk. Ik wist helemaal niet dat Jaguar een viercilinder had. Waar hebben ze die gepikt? Quote
Lotuzzz 17.096 Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Ik wist helemaal niet dat Jaguar een viercilinder had. Waar hebben ze die gepikt? Ford he! Quote
Maaher 2.273 Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Kak, ik had het moeten weten. EcoBoost 2.0 dus. Die zal zijn weg naar deze kar ook nog wel vinden. Quote
Jerain 2.474 Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Over het algemeen vind ik Jaguar mooie wagens maken maar deze vind ik echt maar niks... Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 Afgaande op foto vind ik het ook niks. Quote
kwiekie 3.021 Geplaatst: 9 januari 2013 Geplaatst: 9 januari 2013 z'n heupen zitten precies wat hoog. Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Die is gewoon lelijk geconfigureerd. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Afgaande op foto vind ik het ook niks. Ik ook niet,vind er geen bal aan,in geen enkele kleur.. Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Die is gewoon lelijk geconfigureerd. 22222 wil dat toch graag eerst eens in British racing green / beige kap / zilveren velgen / camel interieur zien om een mening te vormen meer in deze trend Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 10 januari 2013 Geplaatst: 10 januari 2013 Al het chroom moet gewoon mee in de koetswerkkleur gespoten zijn. Zelfs op een gewone X-type destijds was dat al een wereld van verschil. Quote
TCT 6.313 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 22222 wil dat toch graag eerst eens in British racing green / beige kap / zilveren velgen / camel interieur zien om een mening te vormen meer in deze trend Zo lekker Quote
Dawud 4.622 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Gisteren deze op het autosalon mogen aanzien. De foto's deden me niet veel, maar in het echt is het wel een knappe kar. Quote
Speedhunter 4.891 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Gisteren deze op het autosalon mogen aanzien. De foto's deden me niet veel, maar in het echt is het wel een knappe kar. 1 van de auto's die op mijn to do list staat voor eens grondig te bekijken op het salon. Quote
tuscani 11.814 Geplaatst: 11 januari 2013 Geplaatst: 11 januari 2013 Eén van de weinige modellen die ik (en waarschijnlijk velen) zou nemen in de goedkopere versie ipv de duurdere (V6 tegenover V8 bedoel ik dan) want die dubbele centrale uitlaat staat toch zoveel knapper dan die 4 bij de V8. Quote
Speedhunter 4.891 Geplaatst: 12 januari 2013 Geplaatst: 12 januari 2013 Gisteren gezien op het autosalon. Is echt wel zeer knap in het echt. Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 Eén van de weinige modellen die ik (en waarschijnlijk velen) zou nemen in de goedkopere versie ipv de duurdere (V6 tegenover V8 bedoel ik dan) want die dubbele centrale uitlaat staat toch zoveel knapper dan die 4 bij de V8. Idem! De hele kont wordt er zoveel mooier door, vind ik. En 't heeft zo een pak meer heritage (E-type stijl uitlaat + zescilindermotor). Als ze even goed werk verrichten qua sound-engineering met die zescilinder als ze kunnen met achtcilinders, dan moet die ook kippenvelsound hebben. Zo'n S met zes cilinders zou ook mijn keuze zijn. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 't is wel een V6 als ik mij niet vergis, met compressor. zal dus wat raspy en 'blaasachtig' klinken Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 15 januari 2013 Geplaatst: 15 januari 2013 http://youtu.be/f3fbKKJZn7A http://youtu.be/fYUfEUv9q8k Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.