Ga naar inhoud

Jaguar F-Type


Phil

Aanbevolen berichten

Mijn huisdokter gebruikt de zijne ook als daily. :inlove: En hij rijdt er bijna altijd open mee rond.

3DB53F70-02B6-4426-89D7-C2339BBF5804_zps

Ik snap het ook totaal niet dat hier een 4-cilinder in komt. Ik rij nu zelf met een 4-cilinder turboding rond in een Leon en zou het niet meer moeten hebben, het is nu geen vergelijk met een F-type qua koets of motor maar toch.

Toegeven,  komt wel oké van z'n plek (0-100 in 6.8 sec en topt rond de 255), maar het minste dat je er mee gas geeft, geeft die motor een gevoel dat je hem pijn doet en misbruikt tot en met. Terwijl mijn vorige auto, een E39 met 6-cilinder. Kwam minder vlot van z'n plek maar voelde een pak aangenamer aan om mee te rijden of eens gas mee te geven.

Het enige voordeel van de 4-cilinder nu is het verbruik. 8 a 9 ltr ipv 14 a 15ltr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ir_fuel:

Ge kunt die dingen kopen na het waardeverlies he.

Heb deze winter naar ene weesten kijken,cabrio nog geen 2 jaar oud en 27000 km en 47000 euro. Er ging meer dan 40000 euro af t.o.v de nieuwprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Typisch Jaguar.

Als je er eentje haalt (zeker de duurdere Jags) van een 3-tal jaar oud met 50- tot 80-duizend km (of zelfs veel minder als het echte plezierwagens zijn) dan spaar je tot 2/3e van de nieuwprijs uit. Absurd.

Dan zijn ze prijs/kwaliteit wél correct. Aan nieuwprijs absoluut niet, geen enkele (XE, XF, XJ, F, F-Pace). Imo. Porsche-prijzen, ja, maar eigenlijk geen premium afwerking of materialen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

Typisch Jaguar.

Als je er eentje haalt (zeker de duurdere Jags) van een 3-tal jaar oud met 50- tot 80-duizend km (of zelfs veel minder als het echte plezierwagens zijn) dan spaar je tot 2/3e van de nieuwprijs uit. Absurd.

Dan zijn ze prijs/kwaliteit wél correct. Aan nieuwprijs absoluut niet, geen enkele (XE, XF, XJ, F, F-Pace). Imo. Porsche-prijzen, ja, maar eigenlijk geen premium afwerking of materialen.

Ik vind een XJ wel nog deftig afgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Dan zijn ze prijs/kwaliteit wél correct.

Een F Type V6S is toch meer dan 47K waard? Dat is de prijs van een M240i :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Martini Racing:

Ik vind een XJ wel nog deftig afgewerkt.

Misschien, maar de concurrentie doet het toch stukken beter. Als je het interieur van de XJ gaat vergelijken met de S of 7, dat is de dag tegen de nacht. Niet alleen qua afwerking, maar ook beleving en dergelijke.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 20-4-2017 om 15:19 zei kefkie:

 

Ik snap het ook totaal niet dat hier een 4-cilinder in komt. Ik rij nu zelf met een 4-cilinder turboding rond in een Leon en zou het niet meer moeten hebben, het is nu geen vergelijk met een F-type qua koets of motor maar toch.

Toegeven,  komt wel oké van z'n plek (0-100 in 6.8 sec en topt rond de 255), maar het minste dat je er mee gas geeft, geeft die motor een gevoel dat je hem pijn doet en misbruikt tot en met. Terwijl mijn vorige auto, een E39 met 6-cilinder. Kwam minder vlot van z'n plek maar voelde een pak aangenamer aan om mee te rijden of eens gas mee te geven.

Het enige voordeel van de 4-cilinder nu is het verbruik. 8 a 9 ltr ipv 14 a 15ltr.

 

Heel simpel te verklaren denk ik: zo'n 4 cilinder verkoopt goed. Mensen houden van het uiterlijke zeer sportieve pakket met een fiscaal vriendelijkere motor in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid