Gast Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Beste forummers Omdat ik niet meteen een geschikt topic vind begin ik er zelf maar een. Misschien dat het nog van pas komt. Sinds aankoop start de swift van mijn moeder al wat slecht, het duurt wat langer dan normaal en hij stoot dan een redelijk grote roetwolk uit. Is nooit echt een probleem geweest, gewoon een seconde langer wachten dan bij andere auto's eer hij aanspringt en daarna ff op het gas zodat de roet er in één keer uit is. Ik weet niet of het roeten wat te maken heeft met het slechte starten, er worden ook gewoon redelijk wat korte ritten mee gedaan. Nu is dit sinds een tijdje erger geworden. Als je hem start heeft hij ff geen vermogen, blijft amper nog draaien in neutraal. Als je wil vertrekken valt hij meteen uit door een gebrek aan vermogen. Als je gas geeft in neutraal klimt hij ook amper in toeren. De oplossing is om hem ff een paar keer in toeren te jagen, eerst komt hij tot 2000 toeren, maar na een paar keer kom je toch al aan 3000, als je dan vertrekt rijdt hij wel normaal, al is het turbogat soms wel nog erg groot als je koud gas geeft. Bij vertrekken aan de lichten heb je bv soms dat hij vijf seconden ofzo niks doet voor hij wat vermogen ontwikkelt. Hij heeft altijd wel wat turbogat gehad in lage toeren maar niet zo fel. Hij komt dus wat moeilijk op toeren koud. Heb het vandaag tegen mijn moeder gezegd maar die was er blijkbaar al mee naar de garage geweest, daar hebben ze er een nieuwe roetfilter in gestoken, maar buiten dat hij niet meer roet is alles nog hetzelfde. Volgens mij is het iets aan de turbo ofzo? Iemand een idee wat het is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Geen idee wat het probleem is maar wel voorstander van dit topic! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Ja. Teruggaan naar de garage en zeggen dat ze het deze keer wél moeten oplossen. Van zo'n vragen hier te stellen ga je niets wijzer worden. Straks komen hier mensen die over LMM en andere dingen beginnen omdat ze dat ooit ergens anders gelezen hebben, maar eigenlijk geen idee hebben over wat ze praten. En dan blijft de vraag nog, wat ga je met die info doen. Zelf turbo vervangen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Dat ben ik sowieso van plan, maar het is al de tweede keer dat ze het verkeerde maken en deze keer wist zelfs ik dat het niet aan de roetfilter lag, dat ding roet al jaren. Als iemand die wel wat van techniek kent zou weten wat er scheelt omdat dit duidelijke symptomen zijn van een bepaald gebrek kan ik tenminste iets suggereren in de garage, niet dat ze weer iets onnozels doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Eens een andere garage bezoeken misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 haha ja, maar de roetfilter is al betaald, zou mooi zijn als hij die kost van de prijs van de herstelling die het probleem gaat verhelpen aftrekt. Vorige keer remde hij volgens de keuring achteraan links meer dan rechts. Dat hebben ze ook de eerste keer niet goed opgelost, toen we terug zijn geweest hebben ze het gratis gemaakt en zijn ze zelf nr de keuring gereden. Als het nu gemaakt wordt en de kost van de roetfilter van de prijs gaat mag ik eigenlijk niet erg veel klagen. Ze zetten hun fouten dan wel recht. En deze garage ligt bij mij op straat. Maar het komt echt niet goed over nee, vorige week ook een van hun schroevendraaiers onder mijn zetel gevonden van bij de vorige herstelling Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Probleem met de luchtmassameter? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jupke 9.542 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Probleem met de luchtmassameter? Of de EGR klep! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.957 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Korte afstanden + diesel: wanneer moet de roetfilter regenereren? Volgens mij ligt het probleem van de auto bij het gebruik van de auto. Volgens mij ligt de oorzaak aan het probleem bij het gebruik, maar enkel roetfilter vervangen helpt niet. Het probleem dat je beschrijft lijkt op een EGR probleem. De roetfilter echter, is naar wat jij in je eerste post beschreven hebt, volkomen terecht. Door de korte afstanden, niet opwarmen van de motor/roetfilter, het niet komen tot het regeneratieproces heeft er toe geleid dat de roetfilter "vol" zat. Het starten en kort daarna gas geven, zal enkel de oppervlakte roet naar buiten blazen. Je roetfilter zelf blijft veel te vervuild. Advies: koop een benzine. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
walter 3.847 Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Advies: koop een benzine. Zot; iedereen heeft een diesel en dat is trouwens goedkoper aan de pomp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 22 oktober 2012 Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Ik zal volgende keer nr een gb rijden die verder ligt want ik rij met een diesel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouncing Bullet 2.876 Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Of de EGR klep! Ik zou ook gokken op EGR zone. Korte afstanden + diesel + egr = dicht slibben inlaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.957 Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Inderdaad, EGR systeem niet de klep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Andy 153 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Is er iemand die mij wijzer kan maken welke maat van schijven er op de vooras van een BMW E60 520d zitten (FL model) bw. 2007 zitten? 310 x 24 of 324 x 30 Ik kan het idd zelf opmeten maar het gaat niet over mijn auto. Bij de maat 324 x 30 staat bijgenoteerd "onderstel overheid", iemand een idee wat ze hiermee bedoelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoran 116 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Even gekeken op Autodata hopend om u te kunnen helpen maar die geeft mij een lijst met alle mogelijke diameters, en afgaande op onderstaande webshop zijn verschillende maten mogelijk en raden die ook aan om het te meten. Misschien is het afhankelijk van het aantal KW? http://www.witreq.shopfactory.com/contents/nl/d644.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Andy 153 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Even gekeken op Autodata hopend om u te kunnen helpen maar die geeft mij een lijst met alle mogelijke diameters, en afgaande op onderstaande webshop zijn verschillende maten mogelijk en raden die ook aan om het te meten. Misschien is het afhankelijk van het aantal KW? http://www.witreq.shopfactory.com/contents/nl/d644.html Toch bedankt, dan ga ik ze maar eens zelf nameten als ik de kans krijg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Asserti 2.927 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Is er iemand die mij wijzer kan maken welke maat van schijven er op de vooras van een BMW E60 520d zitten (FL model) bw. 2007 zitten? 310 x 24 of 324 x 30 Ik kan het idd zelf opmeten maar het gaat niet over mijn auto. Bij de maat 324 x 30 staat bijgenoteerd "onderstel overheid", iemand een idee wat ze hiermee bedoelen? Die grotere worden gemonteerd op de flikkenmobielen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Andy 153 Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Ahzo dan toch, ik was al in die richtig aan het denken. Thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stancke 3.992 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 C'est quoi? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Tool om je wielkasten te rollen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 C'est quoi? [img=http://212.112.179.20/images_full/46/4662767125.jpg] verfrol om de binnenkant van je wielkasten te schilderen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tommie 8.499 Geplaatst: 19 december 2012 Delen Geplaatst: 19 december 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.537 Geplaatst: 20 december 2012 Delen Geplaatst: 20 december 2012 C'est quoi? http://www.schmiedmann.com/3_series/e93/Oil-Carcare-products-tools-technical_literature_etc/tools_and_service-tools_fault-code-scanners/page2.htm#1941167 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 20 december 2012 Delen Geplaatst: 20 december 2012 Ingeklapte steunwieltjes om je kar te verzetten zonder wielen. Een garagemover avant la lettre. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.211 Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Ik zit met startproblemen, maar gek genoeg alleen met warme motor (turbodiesel). Waar kan dat aan liggen? Geen problemen 's morgens of 's avonds bij het starten, maar o wee als ik ergens 5 minuten stop en terug wil starten.. Dan draait hij even stationair (na enkele seconden starten), en valt dan terug stil als je geen gas bijgeeft. Batterij? Of iets anders? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.