Ga naar inhoud

Techniek vragen topic


Gast

Aanbevolen berichten

Die testen zijn nuttig als je een reeks hebt. Je kan daar een evolutie uithalen.

Op mijn vorig werk werden die testen gebruikt als maatstaf voor een wissel en/of onderhoud. En had je elke x draaiuren een sample die genomen werd. 

Paar keer een lekkende oliekoeler gevonden hierdoor. Ook witmetaal die begon te slijten.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je wel wat kunt zien over de toestand van een motor. Als het pas écht nuttig is bij periodiek testen, dan is dat wel een interessant inzicht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, josenjef said:

En wat is de uitkomst van die testen? Bij ons in de truck garage testen ze die ook bij elke oliewissel, maar laboranten lopen daar niet rond. Is dat het verschil tussen bij wijze van spreken met een magneet langs gaan en is aan ruiken tegenover een volledig verslag opmaken?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

https://jalopnik.com/how-a-28-laboratory-test-may-have-just-saved-my-engine-1795355769

28dollar in het land van de hamburgers blijkbaar. je kunt bijvoorbeeld zien of er koelwater of brandstof in je olie zit. ik veronderstel dat je ook kunt zien of je motorolie nog niet ingedikt of "afgedraaid" is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, teus_ zei:

https://jalopnik.com/how-a-28-laboratory-test-may-have-just-saved-my-engine-1795355769

28dollar in het land van de hamburgers blijkbaar. je kunt bijvoorbeeld zien of er koelwater of brandstof in je olie zit. ik veronderstel dat je ook kunt zien of je motorolie nog niet ingedikt of "afgedraaid" is. 

Da's een mooie menu voor die 28 dollar. Viscositeit zal info geven over hoeverre motorolie versleten is. Ik dacht dat ze dan dunner werd(lagere viscositeit), niet dikker. Vervuiling maakt ze misschien dikker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, teus_ zei:

turbos kunnen problemen geven met verdikking van je olie

Ja, en de rest ook. Ik was mis over dat verdunnen, viscositeit stijgt alleen maar met sleet, met een klein effect in de andere richting wanneer er bv benzine bijkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roet dikt je olie in.

Diesel en benzine verdunnen.

Water maakt er een emmusie van. 

Maar met dat je je olie ververst neem je de vervuiling weg en begin je opnieuw.

Wat zoek je of wat denk je dat het probleem is?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gewoon ik said:

Wat zoek je of wat denk je dat het probleem is?

niks specifiek, net zoals je bij de dokter elk jaar eens je bloed laat controleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Beste vrienden, ik heb de kans om een mk1 Audi tt 3.2 quattro voor een zeer goede prijs aan te schaffen. Het grote nadeel van die auto : DSG. Ik zou dat alleen manueel willen hebben. Ze bestaan ook in manueel. Heeft er hier iemand ervaring met een gelijkaardige ombouw en/of een adres waar ik voor zulk werk terecht kan in het Limburgse? Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, gewoon ik zei:

@Avantus @abtler zijn de audi mannen hier. 

Merci ... maar dat gaat mijn petje te boven. Avantus gaat u hier zeker de nodige info over kunnen geven.

Lokaal meen ik ook goede geluiden van Jooken performance in Hasselt te horen.

Je zou de vraag eens bij Kristof van Black sheep https://www.bs-automotive.be kunnen neerleggen. Hij kan u vast en zeker naar de juiste garagist verwijzen en zijn RS4 is bij Jooken gedaan. Doe hem de groeten van mij 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, abtler zei:

Merci ... maar dat gaat mijn petje te boven. Avantus gaat u hier zeker de nodige info over kunnen geven.

Lokaal meen ik ook goede geluiden van Jooken performance in Hasselt te horen.

Je zou de vraag eens bij Kristof van Black sheep https://www.bs-automotive.be kunnen neerleggen. Hij kan u vast en zeker naar de juiste garagist verwijzen en zijn RS4 is bij Jooken gedaan. Doe hem de groeten van mij 😉

Ik heb mijn octavia ook bij Jooken laten mappen. Zal Vincent eens opbellen maandag Merci! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid