Ga naar inhoud

Welke wagen ter vervanging van 2 wagens


Stephane

Aanbevolen berichten

Aangezien ik geen vertrouwen meer heb in de servicepartners van Alfa Romeo, ben ik aan het uitkijken naar een mogelijke opvolger voor Zita. Waarschijnlijk is het dan ook de bedoeling om Ann haar Renault Clio ook van de hand te doen. In deze hypothese is het dus de bedoeling om 2 auto's te vervangen door 1. Maar Ann en ik hebben beide een verschillend beeld van een wagen, daarom vraag ik om jullie ideeën, misschien dat ik sommige wagens over het hoofd zie.

Belangrijk voor Ann is:

- Niet te duur, mag zelfs tweedehands zijn

- Niet te duur in kosten na aankoop

- qua formaat mag het gelijk aan de 147 zijn, kleiner dan een Clio liever niet, groter wel, indien het een stationwagen is, geen berline

- liefst 5 deuren (met het oog op de toekomst ;))

- geen automatische versnellingsbak

- een sterkere motor dan ze nu gewend is (1,2 benzine)

Belangrijk voor mezelf is:

- Rijplezier / sportief karakter (een eventuele uitstap naar de Nürburgring moet kunnen, zonder een gek figuur te slaan)

- diesel / benzine / eventueel hybride (ik sluit nog niets uit - hoewel dat laatste misschien niet meteen rijplezier gaat leveren)

- sterk servicenetwerk

- Cruise control

- Parkeersensoren voor en achter

Sommigen onder jullie weten dat ik voor Volkswagen - Audi werk, maar dat wil NIET zeggen dat het een wagen uit ons aanbod MOET zijn

Mochten er nog dingen zijn waarop we komen voeg ik die tussen de voorstellen wel verder in.

Laat jullie maar eens gaan! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi RS3 sportback.

Geen dank.

we hebben 2 jaar terug een huis gekocht en zijn nog met de renovatie bezig. In Duitsland kosten die karren nog 45 tot 60k, wat niet echt strookt met "niet te duur in aankoop" en dan heb ik nog geen BIV bijgeteld + vierwielaandrijving is niet meteen nodig voor mij (ook weer een extra onderhoudskost), toch bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

golf gti

polo blue gt

opel vectra

swift sport :inlove:

edit: enkel met drie deuren te krijgen

koffer is ook wel erg op het randje als je nog een baby wenst te maken

Aan GTI had ikzelf ook al gedacht, Polo BlueGT kende ik nog niet, bedankt, Vectra? Ken je mij ofzo? :lol:

Zo'n Swift heb ik nog niet zo lang geleden gereden in gewone uitvoering, en vond dat maar erg mager + service netwerk van Suzuki?

Geen idee wat het budget is uiteraard, maar ik denk onmiddellijk aan Golf V GTI of BMW 120d (en dan liefst FL & M-sportpakket).

Vb.

http://suchen.mobile.../170546516.html

http://suchen.mobile.../168108775.html

Focus ST

Goed onderstel en 5-pitter! (wel zuipertje vrees ik)

http://suchen.mobile.../169647278.html

qua budget zit jij redelijk goed Phil, en je kleurkeuzes zitten ook goed, maar zo'n bmw, wat kost dat in onderhouden? Tommie, Alexander, anderen?

Mini Clubman S

Ik krijg Ann onmogelijk warm voor een Mini :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat rond de 25k als maximum kan, maar dan moet echt alles goed zitten

Ann zou liever zo weinig mogelijk aan een wagen willen besteden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan GTI had ikzelf ook al gedacht, Polo BlueGT kende ik nog niet, bedankt, Vectra? Ken je mij ofzo? :lol:

Zo'n Swift heb ik nog niet zo lang geleden gereden in gewone uitvoering, en vond dat maar erg mager + service netwerk van Suzuki?

Wat vond je mager aan een swift? Tis een beetje een budgetauto, maar als je daar rekening mee houdt valt het toch wel mee?

Die bleu gt lijkt mij een goede kanshebber, zuinig en toch sportief, is anders moeilijk te combineren.

De opel vectra is mijn droomwagen, niks persoonlijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

protip: geef een indicatie van het budget dat je wenst te spenderen, want anders gaan we er nooit geraken.

BMW E90 M3 is ook een leuke keuze bv ;)

'Niet te duur' is duidelijk voor ieder een ander gegeven.

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vond je mager aan een swift? Tis een beetje een budgetauto, maar als je daar rekening mee houdt valt het toch wel mee?

Die bleu gt lijkt mij een goede kanshebber, zuinig en toch sportief, is anders moeilijk te combineren.

De opel vectra is mijn droomwagen, niks persoonlijk :D

Er van uitgaande dat ze zo'n Swift Sport nu geen volledig nieuwe ophanging geven, leek me dat nu toch ook geen super onderstel, en dat interieur was echt wel hard en lelijk geen idee of een Swift Sport daar beter scoort, maar voorts, driedeurs en geen servicepunt in de buurt

Deze week op't werk dat BlueGT verhaal eens onderzoeken

ik heb zelf eerst enkele jaren met een vectra A gereden, daarmee :supercool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommigen onder jullie weten dat ik voor Volkswagen - Audi werk, maar dat wil NIET zeggen dat het een wagen uit ons aanbod MOET zijn

Heb je daar geen betere voorwaarden dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dan ook!

houd het er op dat ik nog geen lotto/euromillions gewonnen heb en ook geen hardwerkende zelfstandige ben. En dan komt er toch wel een idee van realistisch budget in je op neem ik aan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar geen betere voorwaarden dan?

heb het nog niet gevraagd aan m'n baas. maar veel zal het niet zijn. op dit moment is het ook maar een hypothese

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een 5-deurs wilt "toekomstgericht" (en ik weet wat je bedoelt) begin dan niet met van die Polo-toestanden. Je krijgt niks in de koffer van zo een kar van je "toekomstgerichte" plannen. Je hebt dan minstens een Golf nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar geen betere voorwaarden dan?

Er is amper marge op een nieuwe auto voor een dealer. (meeste modellen van VW toch) Dus als personeel van een dealer scheelt dat weinig tot niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid