Ga naar inhoud

Welke wagen ter vervanging van 2 wagens


Stephane

Aanbevolen berichten

Een Volkswagen Golf R32 graag, een tijd geleden nog getwijfeld om er een aan te schaffen, ik herinner mij dat die kisten toen ca. 20k gingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Volkswagen Golf R32 graag, een tijd geleden nog getwijfeld om er een aan te schaffen, ik herinner mij dat die kisten toen ca. 20k gingen.

Gaat ge weer gezaag over benzine en taksen mee krijgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk voor Ann is:

- Niet te duur, mag zelfs tweedehands zijn (neem ongeveer 25k)

- Niet te duur in kosten na aankoop (onderhoud, taksen, verbruik moeten allemaal aanvaardbaar zijn voor de madame)

- qua formaat mag het gelijk aan de 147 zijn, kleiner dan een Clio liever niet, groter wel indien het een stationwagen is, geen berline

- liefst 5 deuren (met het oog op de toekomst ;))

- (liefst) geen automatische versnellingsbak

- een sterkere motor dan ze nu gewend is (1,2 benzine)

Belangrijk voor mezelf is:

- Rijplezier / sportief karakter (een eventuele uitstap naar de Nürburgring moet kunnen, zonder een gek figuur te slaan)

- diesel / benzine / eventueel hybride (ik sluit nog niets uit - hoewel dat laatste misschien niet meteen rijplezier gaat leveren)

- sterk servicenetwerk met een beetje degelijke spreiding

- Cruise control

- Parkeersensoren voor en achter

Sommigen onder jullie weten dat ik voor Volkswagen - Audi werk, maar dat wil NIET zeggen dat het een wagen uit ons aanbod MOET zijn

Golf.
Ik vind een Golf VI echt veel te fijn rijden om maar een Golf te zijn
Een Golf v/vi gti is een leuke allrounder in mijn ogen maar dan moet je die met dsg nemen.
Dsg had zeker mijn voorkeur maar ook de handbak schakelt best goed. Voor mij nog altijd de beste auto die ik gehad heb en zou ik zeker durven aanraden. (wel met chip :) ). Best zuinig ook. Ik geloof dat ie 8,5L verbruikte.
Ik zou voor een Mini Cooper S clubman gaan 2dehands. Bakken rijplezier voor jou en een erg stijlvolle wagen voor de madame.
zijn madame vindt dat een janettenbak
Echt ? Dan zou ik voor een Golf V GTI 5 deurs gaan.

een golf 6 rijdt echt een pak beter dan een golf 5 en staat ook optisch strakker. Hoewel ik bij de lancering van de 6 nooit een 5 voor een 6 zou inruilen, gaat mijn voorkeur nu lichtjes naar een golf 6. Maar een golf blijft een golf, een grijze muis in de massa, en dat verschijft mij weinig rijplezier. dan ga ik al bijna meteen kijken naar een GTI. In GTI trim twijfel ik meer, want de 6 GTI heeft die "elektronische sper" waarbij eigenlijk de auto aan het remmen gaat, en het esp kan niet meer afgesloten worden, waardoor een levendige achterkant wordt uitgewist... efficient, dat wel, maar minder leuk bij het spelen, hoewel een 6 dan weer meer vermogen heeft.

ivm dsg/manueel, ik rijd liefst nog steeds manueel, Ann heeft nog nooit automaat gereden, DSG is wel leuk, maar ik begrijp niet waarom zoveel mensen dat een meerwaarde vinden op een GTI? Trouwens elke 60k een olieverversing voor de DSG-bak, daar hangt toch ook weer een prijskaartje aan...

Een Volkswagen Golf R32 graag, een tijd geleden nog getwijfeld om er een aan te schaffen, ik herinner mij dat die kisten toen ca. 20k gingen.
Gaat ge weer gezaag over benzine en taksen mee krijgen ;)
Ik begrijp al die rationele beslissingen ook niet.

ook daar weer, die vierwielaandrijving vraagt extra kosten elke 60k en je moet dat gewicht steeds meesleuren, en dan vind ik snelheid in de bochten leuker dan straight line speed. Ik vrees dat een R32 (trouwens afschuwelijk lelijk chrome bumperstuk) daar verliest van een GTI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E91 325i manueel

BMW 123d met m-pack uiteraard

schappelijke prijs qua aankoop, krachtig meer dan zat voor een fiscaal vriendelijk tarief +/- 370€ rijtaks.

Deglijk en dagelijks inzetbaar.

Super sturende kar.

Onderhouds kosten zijn wel wat duurder als een clio ;)

onthou dat ik nu ook nog een 147 moet onderhouden he ;)

maar net zoals het voorstel van zo'n 120d, wat moeten onderhouden aan BMW's tegenwoordig kosten?

Volvo V40 T5

bedoel je het oude model? of het nieuwe?

een gt line renault misschien? er is net een nieuwe

http://www.autoblog....ucoup-de-poivre

Rijdt echt goéd zo'n GT-line, in niks te vergelijken met de rest van het gewone Renault Mégane gamma.

Octavia RS (TDI) nog?

Skoda Octavia combi rs. Ma dan zit je wel met een Skoda natuurlijk
Blauwe Octavia RS TDI :)

Die Renault had ik nog niet bekeken... Clio RS heeft jammer genoeg maar 3 deuren, anders was dat een erg grote kanshebber

Octavia RS Combi stond ook op mijn lijstje

Mercedes C63 AMG Break?
De taksen voor die wagen in het eerste jaar zijn ongeveer zijn budget

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Clio RS een kanshebber moest ie 5 deuren hebben?

Die is veel te klein qua koffer.

die kleine is ook niet voor morgen he, maar ja, dat mag je bijrekenen onder die 5 deuren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

t is dat. Anders koop je gewoon een Megane RS.

klaar :)

(werkt hier trouwens perfect met 3 deuren, maar ik kan me voorstellen dat mensen liever lui zijn dan met een leuke auto te rijden :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je het oude model? of het nieuwe?

Het nieuwe model en toen zag ik wat je budget was.

Een V50 T5 moet doenbaar zijn maar is misschien wat groot?

De V40 was trouwens een T4. Hier nog een schijnbaar proper exemplaar (op het interieur en wat parkeerschade na) in mijn oude hometown:

http://nl.autoscout2...00000&asrc=st|s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een signum gebaseerd op een vectra c?

Niks gebaseerd, is gewoon een Vectra C break met een andere kont en verstelbare achterzetels ipv een achterbank...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid