Ga naar inhoud

Audi C7 RS6


Phil

Aanbevolen berichten

Mooi front, gat blijft lelijk.

Fan van t quattro opschrift in de grille!

Ik dacht eerst dat het een watermerk was. Behoorlijk johnny, eerlijk gezegd.

Doet me denken aan die brede stickers bovenaan de ruit.

Afgezien daarvan, enorm vette kar, maar ik wil 'm zien met al die alu accenten in een andere kleur, én met andere velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd lichtjes over the top met dat quattro logo en tjoeningvelgen. Maar je kan genoeg personaliseren en Audi heeft knappe velgdesigns die op de meeste modellen ook goed passen.

Qua vermogen zullen de pk's toch rond de 600 moeten zijn om de voorganger te overtreffen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk klinkt dit wel mooi, en zonder dat fake gedoe zoals bij de M5. Moest dit als berline komen, ik zou 'm verkiezen boven de M5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al met een M5 gereden? Er wordt geen artificieel geluid gegenereerd he, t wordt enkel versterkt. Ik durf wedden dat je, als je 't niet op voorhand wist, nóóit zou raden dat er ''gesoundtuned'' werd aan die auto :)

zever gezever

(press release van BMW):

The Active Sound Design technology specially developed for the new BMW M5 takes its cues from the driving situation at any one time to deliver an accurate reproduction of the engine’s sound through the car’s audio system. The system’s digital signal processing exchanges data directly with the engine management, allowing it to reflect the engine’s revs and torque, and the car’s speed over the road. The result over a smoothly driven journey is a discreet soundtrack in keeping with the harmonious and assured characteristics of the V8 powerplant. A stamp on the accelerator, meanwhile, prompts an immediate audible response to match the instantaneous – and typically M – burst of power from beneath the bonnet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zever gezever

(press release van BMW):

[/i]

Als je op een elektrische gitaar speelt komt daar amper geluid uit, tenzij je ze aansluit op een versterker. Dan wordt het geluid gereproduceerd (zij het veel luider en eventueel bewerkt) en komt het een luidspreker. Maar oorspronkelijk is dus het nog steeds de klank die je maakt met de gitaar. Ze hadden misschien beter 'Marshall' logo's op de boxen geplaatst. :D

Alex heeft dus gelijk door te stellen dat het geluid wordt versterkt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook, het klinkt gewoon onecht. Ik heb wel nog niet met de M5 gereden, maar wel al met de M550d. In vrijloop klinkt 'm hetzelfde als mijn 530d, en ook als je 'revt'. Als je echter gaat rijden en je duwt de gas flink in dan wordt er een bijkomend geluid geproduceerd wat duidelijk 'fake' is. Het is net alsof je met een 'Playstation' aan het rijden bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op een elektrische gitaar speelt komt daar amper geluid uit, tenzij je ze aansluit op een versterker. Dan wordt het geluid gereproduceerd (zij het veel luider en eventueel bewerkt) en komt het een luidspreker. Maar oorspronkelijk is dus het nog steeds de klank die je maakt met de gitaar. Ze hadden misschien beter 'Marshall' logo's op de boxen geplaatst. :D

Alex heeft dus gelijk door te stellen dat het geluid wordt versterkt. ;)

Die analogie klopt voor geen meter, want een electrische gitaar werkt door trillingen van metalen snaren in een electromagnetisch veld. De golfvorm daarvan wordt versterkt. Hoe dat analoog is aan "we lezen een hoop inputs van de motor en settings, en we laten een DSP een geluid genereren" moet je mij eens uitleggen.

er staat:

"In generating its signals, Active Sound Design takes its cues from the firing sequence of the eight-cylinder engine and the frequency range of the exhaust system."

Dat wil dus zeggen dat het synthetisch gegenereerd wordt. "Generating its signals".

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je over versterken spreekt moeten er microfoons in het motorcompartiment of ergens aan de uitlaat hangen die het geluid oppakken en dat dan via de boxen in de auto afspeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel al een M5 horen voorbij rijden. Ook aan de buitenzijde vind ik de sound niet echt mooi. Als je dan hiernaast een V8 AMG of een Panamera turbo zet, dan is het verschil toch groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is de vergelijking met een synthesizer passender. Het gaspedaal is dan zoals de toetsen waar je op speelt.

Het motorgeluid is in die analogie een sample, dat de ingenieurs tijdens de testfase hebben opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is de vergelijking met een synthesizer passender. Het gaspedaal is dan zoals de toetsen waar je op speelt.

Het motorgeluid is in die analogie een sample, dat de ingenieurs tijdens de testfase hebben opgenomen.

Dan wordt er toch niks versterkt? Dat is toch puur artificieel dan. Net zoals een piano uit een synthesizer geen versterkte acoustische piano is, maar puur artificieel nagebootst.

Ik denk niet dat er opgenomen geluid aan te pas komt hoor. Het zal wel puur DSP zijn. Dat lijkt me ook het enige haalbare willen ze dat met enorm veel flexibiliteit kunnen bijsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid