Ga naar inhoud

Audi C7 RS6


Phil

Aanbevolen berichten

Dan wordt er toch niks versterkt? Dat is toch puur artificieel dan. Net zoals een piano uit een synthesizer geen versterkte acoustische piano is, maar puur artificieel nagebootst.

Ik denk niet dat er opgenomen geluid aan te pas komt hoor. Het zal wel puur DSP zijn. Dat lijkt me ook het enige haalbare willen ze dat met enorm veel flexibiliteit kunnen bijsturen.

Bij de diesels, M50d en 3.0 TDI BiTurbo, ben ik daar zeker van, dat klinkt duidelijk fake, bij de Audi zit er zelfs in de uitlaat een speaker, zodat die aan de buitenkant ook sportiever klinkt. Bij de M5, not so sure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic: ik hoop dat deze even zalig klinkt als de eerste RS6 en dit zonder sound generators en toestanden. Hopelijk gekoppeld aan de ZF achttraps en dit wordt terug de ultieme linkervaksauto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd lichtjes over the top met dat quattro logo en tjoeningvelgen. Maar je kan genoeg personaliseren en Audi heeft knappe velgdesigns die op de meeste modellen ook goed passen.

Qua vermogen zullen de pk's toch rond de 600 moeten zijn om de voorganger te overtreffen...

't Zijn er zelf 20 minder geworden dan de voorganger. Wel 50Nm meer.

En dat quattro logo kan je ook niet nemen, je hebt keuze tussen het Aluminium- of het Carbon-package (dat laatste is met de sportievere look).

Hier de "geciviliseerde" versie van de RS6:

Audi_RS6_C7-01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Audi RS6 Avant is juist gelekt

Audi_RS6_C7-04.jpg

V8 TFSI twin-turbomotor: 560pk (412kW) en 700Nm

Audi presenteert de nieuwe RS6 Avant. Hij is lichter, efficiënter en nog sneller dan zijn voorganger. De 4.0TFSI V8 twin-turbomotor met een vermogen van 560pk (412kW) verleent de Audi RS6 Avant een topsnelheid van 305km/h. De sprint van 0-100km/h duurt slechts 3,9 seconden. Het gemiddelde verbruik is 9,8l/100 km. De nieuwe Audi RS6 Avant is alleen al vanwege zijn enorme bagageruimte (maximaal 1.680 liter) praktisch genoeg voor dagelijks gebruik. Hij beschikt over de nieuwe 4.0TFSI V8-krachtbron met een topvermogen van 560pk van 5.700-6.700 tpm. Het maximale koppel van 700Nm is beschikbaar in het zeer brede toerengebied van 1.750-5.500tpm.

Mede dankzij de twinturbo-technologie is de vermogensafgifte van de direct ingespoten V8 vrijwel lineair. Ook het speciaal voor dit model ontwikkelde inlaatsysteem draagt daaraan bij. De ‘sound’ van de V8 is indrukwekkend en dankzij speciale kleppen in de uitlaat is het geluid nog indringender te maken.

De nieuwe Audi RS6 Avant sprint in 3,9 seconden van 0-100. In standaard specificatie is de topsnelheid begrensd op 250km/h. Met het optionele Dynamic package stijgt de topsnelheid tot 280km/h en met het Dynamic plus package zelfs tot 305km/h.

Audi_RS6_C7-03.jpg

Audi_RS6_C7-13.jpg

Prachtig die achterbank! :inlove:

Oja, meer info & foto's -> http://www.audisport.be/nieuws/70/De-nieuwe-Audi-RS6-Avant-is-juist-gelekt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's al een stuk beter.

Vermogensafname was te verwachten... Langs de ene kant niet meer nodig, wegens lichter, en meer dan 140 pk per liter zou ook vrij veel geweest zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Waar de opname precies gebeurt durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik dacht aan de motor maar kan me vergissen. Wordt weinig tot niks over gecommuniceerd.

Is 1 vd hoofdingenieurs van ///M die dit vertelde tijdens een opleiding over specifiek M5/6

Dat is toch in contrast met wat er in de press release van BMW zelf staat?

Tijd om een onderdelencatalogus te raadplegen, dat moet er ergens in staan he. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

edit: Temperatuurvariabele redline dus waarschijnlijk.

Yup, volgens AB wel.

Mocht je je afvragen waarom de redline zo laag lijkt op de foto’s: dit is afhankelijk van de temperaturen aan boord. Naarmate de Duitse Hulk zijn warmup heeft gedaan verschuiven de rode lampjes verder richting de 8.000 toerengrens. Het maximumvermogen wordt immers behaald tussen 5.700 – 6.700 tpm. In Q2 2013 komt de geweldenaar op de markt, dus we verwachten een introductie in Genève (maart 2013).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Waar de opname precies gebeurt durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik dacht aan de motor maar kan me vergissen. Wordt weinig tot niks over gecommuniceerd.

Is 1 vd hoofdingenieurs van ///M die dit vertelde tijdens een opleiding over specifiek M5/6

Opname is gebeurd tijdens de ontwikkeling.

Voor de rest wordt het gegenereerd door de stuurdoos aan de hand van de signalen die binnenkomen over K-CAN2. (M5/6) of K-CAN (Z4 28i).

Tenzij ze in de technische documentatie ook niet schrijven hoe het werkelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opname is gebeurd tijdens de ontwikkeling.

Ben je zeker dat er een sample in zit? Volgens mij wordt het compleet geluid gegenereerd. Anders krijg je dat no way correct onder alle omstandigheden.

Wel tof om te zien dat de verkopers ook goed op de hoogte zijn van de werking van het systeem :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat er een sample in zit? Volgens mij wordt het compleet geluid gegenereerd. Anders krijg je dat no way correct onder alle omstandigheden.

Wel tof om te zien dat de verkopers ook goed op de hoogte zijn van de werking van het systeem :D

Waarom zou je dat niet correct krijgen?

Ze monitoren het geluid tijdens ontwikkelingen in de verschillende omstandigheden.

Hoe zou jij dat genereren zonder sample?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dat niet correct krijgen?

Omdat je dan gigantisch veel samples nodig hebt. Je kan een golfvorm niet zomaar oneindig gaan vervormen en dat laten realistisch klinken.

Hoe zou jij dat genereren zonder sample?

Ik ben geen DSP expert, maar ik ken genoeg van geluidprocessing om te weten dat dit perfect moet kunnen. Ik heb bv thuis een electronisch drumstel staan, waarbij je de geluiden van alle trommels en cymbalen 100% dynamisch kunt gaan tunen dmv een aantal parameters, je kan bv de diameter specifieren, het type materiaal enzovoort, en dat spel genereert dan een geluid in functie van. Daar zit 0 sampling in, dat wordt compleet gegenereerd, en je hoort 0 verschil met "een echte", dus wat mij betreft is dat technisch perfect mogelijk. En geloof me vrij, het realistisch genereren van het geluid van een trommel of een cymbaal zal zeker niet makkelijker zijn dan dat van een motor.

Uiteindelijk is het geluid van een motor ook "maar" een verzameling golven die gemaakt worden door een aantal parameters (ontstekingstijdstippen, vorm van de uitlaat enzovoort). Als je dat in een DSP kan gieten kan je perfect een motorgeluid simuleren. Dat is uiteindelijk ook wat er in de press release staat van BMW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Lijkt het BMW M5 topic wel! :D

Dikke RS6 trouwens, toch de geciviliseerde versie. De tuning-versie (quattro in de grill, caractere velgen, ..) vind ik minder (maar zou ik niet weigeren). Interieur ziet er weer gigantisch dik uit, mensenlief :inlove:

En zo zijn de RS4 / RS5 de enige nog met een atmosferische motor zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdrijven is anders ook een kunst :fp:

Het design met al die spoilers, hoekjes, kantjes en motiefjes is echt véél te druk.

Bovendien ziet het er ook obees uit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ieder zijn mening, en ik wil die gerust respecteren, maar met aandacht vragende commentaar zoals "be-lachelijk lelijk" heb ik het moeilijk. Komt over alsof je gewoon wat interessant wil doen, ook al is dat zo niet.

En ik vind echt niet dat dit te druk is:

Audi_RS6_C7-04.jpg

Die rode is niet zo mooi, akkoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid