Ga naar inhoud

sleutelgereedschap!


fiddy

Aanbevolen berichten

Mijn dopsleutelset heeft zijn beste tijd gehad; mijn broer heeft de kist een tijdje terug een week open in de regen laten liggen en dat was vrij nefast voor de inhoud. Tijd voor wat nieuws dus (toevallig net voor de feestdagen :P )

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ken de 'profi' merken wel (Facom Snap-on Gedore Hazet Stahlwille etc.), ik heb ook enig besef van de prijzen er van en weet dat van zowat alle merken voor- en tegenstanders zijn.

Maar ik zou eigenlijk graag een redelijk tot rijkelijk gevulde kist (naast 1/2 en 1/4" dopsleutels zijn steek-ringsleutels, imbus en torx in dezelfde kist mooi meegenomen) hebben voor een budget van zo'n 100 à 150€ (lichtjes rekbaar), en dan kom je bij andere merken uit, waarvan je op andere fora ook wel leest dat ze dienen voor wat ze gemaakt zijn, zei het met iets meer compromissen dan de duurdere merken.

En voor ik hier een betoog krijg 'koop duur spul, al de rest is bucht'; uit mijn ervaring weet ik dat dat niet noodzakelijk zo is. Ik heb al een jaar of 10 met een setje Perel dopsleutels van de Aldi gewerkt, en vaak aan ophangingen gesleuteld waar alles al 20 jaar vastgeroest zit, en dat zonder reden tot klagen. Na tien jaar zijn zowat alle doppen verroest en lopen de ratels niet meer soepel, maar ze hebben hun diensten wel bewezen.

Merken die ik tegenkom:

-Mannesmann (groene serie zou ok zijn)

-Teng tools (behoort eigenlijk al tot de duurdere merken)

-Sonic (idem)

-Proteco (20 jaar garantie)

-proxxon (heb ik een momentsleutel van en die is ok)

-Toolcraft (klinkt goedkoop maar is naar het schijnt Zwitsers, vind er weinig van terug, prijzen zijn niet echt low-budget)

-ks tools

-...

wat voorbeeldjes:

http://www.ebay.de/i...=item3cc2d41197

http://www.ebay.de/i...=item35bda38fc1

http://www.ebay.de/i...=item4abdf7406f

http://www.ebay.de/i...=item2323b1d331

http://www.toolmax.n...p-25111128.html

http://www.ebay.de/i...=item2a17563b4e

Graag ervaringen, tips, alternatieven etc. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiddy, zelf heb ik een kist van autogereedschap.com hun huismerk.

Er zit vrij veel in : 175 delig.

article15833454.jpg

Toevallig kijk ik voor een foto en hij staat in reklame :

http://www.autogereedschap.com/a-27600165/sale/huismerk-doppenset-175-delig-1-4-3-8-en-1-2/

Enigste wat erin ontbreekt zijn verloopstukken. Soms wil je de grote ratel op een kleinere maat kunnen zetten om meer macht uit te kunnen oefenen. (en om die doppen op je momentsleutels te kunnen zetten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teng-tools hebben we aan boord van de swath's, wel nog maar 1 jaar in gebruik. Ik hoor ze er toch niet van klagen en ze smijten er motoren mee open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zoals gewoonlijk als je met een budget afkomt, komt iedereen af met de raad om je budget te verhogen..

Daarom raad ik je deze aan

http://www.avao.nl/aanbieding/3401/227-delige-gereedschapskoffer-kraftwerk-6042-1/#.UMCjL4aye00

Jonas heeft die. Ding is best compleet, enkel nog wat schroevendraaiers erbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

3e ebay link zou ik laten staan. Hebben dat ook in de garage, en ja dat gaat idd al wel even mee, maar in feite ist ook wel br0l

ziet er idd wel relatief hard brol uit, iets te veel waar voor je geld (ringratelsleutels etc.) om mooi te kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zoals gewoonlijk als je met een budget afkomt, komt iedereen af met de raad om je budget te verhogen..

Daarom raad ik je deze aan

http://www.avao.nl/a...1/#.UMCjL4aye00

Jonas heeft die. Ding is best compleet, enkel nog wat schroevendraaiers erbij

zalig! Ik ging Jonas net een PM sturen om te vragen welke kist dat was :D

MAARRR naar wat ik lees Kraftwerk = Mannesmann productie. Zijn iig niet exact dezelfde, model rakkenjak is al anders.

Ziet er wel ok uit, is alleen idd boven budget. Al wil ik daar niet echt moeilijk over gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Mag in feite evengoed in algemeen, dan komen er mss nog nieuwe interessante leden bij!

Denk dat Jonas voor die set ook geen 300 betaald heeft, of mss net, Online vind ik ze wel niet onder de 4, maar in het boekje van toolspecial (www.toolspecial.com) staat ie voor 273 excl btw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kraftwerk zou dus toch niet mannesmann zijn bij verder onderzoek. Sommigen vinden Kraftwerk beter, anderen omgekeerd.

Soit, ik ga eens beginnen met naar een paar winkels te rijden, misschien zijn er wel wat aanbiedingen. Ik zou dat spul ook graag eens in m'n handen hebben voor ik iets koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Jupke :)

Mijn beste ratelsleutel blijft nog altijd een uitschuifbaar ding waar ik in de euroshop fzoiets nog geen 25 euro voor heb betaald. Ge moogt daar macht opzetten tot en met, dat ding blijft gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic is verplaatst naar algemeen.

Ikzelf heb een set met sleutels en doppen van proxon waar ik heel tevreden van ben. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in de tijd ook gekeken naar kraftwerk en mannesman, maar afgehaakt toen ik dat in mijn handen had. dan maar een gevulde beta kar gekocht. en aangezien die toen in promotie stond scheelde dat maar een paar 100€ met die kraftwerk kar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je beter een koffer kan kopen zonder steeksleutels. Die kan je beter apart kopen. Je hebt sowieso steek- en ringsleutels nodig (dus allematen 2x) en in zo'n koffer zitten meestal niet alle maten.

@@fiddy Bij Brezan hebben ze vaak promoties op zulke dingen. Je kan altijd eens gaan vragen wat er is of wat ze verwachten. zeker nu met eindejaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je beter een koffer kan kopen zonder steeksleutels. Die kan je beter apart kopen. Je hebt sowieso steek- en ringsleutels nodig (dus allematen 2x) en in zo'n koffer zitten meestal niet alle maten.

@@fiddy Bij Brezan hebben ze vaak promoties op zulke dingen. Je kan altijd eens gaan vragen wat er is of wat ze verwachten. zeker nu met eindejaar...

waar is er hier ergens een brezan in de buurt? Nog nooit tegengekomen...

Net eens wat winkels afgegaan. Uiteraard met folders van Sonic, Beta ed. buitengewandeld :roll:

De Betaverkoper deed ook Kraftwerk maar was er geen voorstander van, met als motivatie dat geen enkele garage dat gebruikt. Duh. Ik ben ook geen garagist.

Maar ik ga ook de piste bekijken om nu een lege kar met een doppenset aan te schaffen, sleutels en schroevendraaiers etc. heb ik hier met hopen liggen. Dan kan ik beetje bij beetje die dingen vervangen door deftig spul en een kar aanvullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar is er hier ergens een brezan in de buurt? Nog nooit tegengekomen...

Net eens wat winkels afgegaan. Uiteraard met folders van Sonic, Beta ed. buitengewandeld :roll:

De Betaverkoper deed ook Kraftwerk maar was er geen voorstander van, met als motivatie dat geen enkele garage dat gebruikt. Duh. Ik ben ook geen garagist.

Maar ik ga ook de piste bekijken om nu een lege kar met een doppenset aan te schaffen, sleutels en schroevendraaiers etc. heb ik hier met hopen liggen. Dan kan ik beetje bij beetje die dingen vervangen door deftig spul en een kar aanvullen.

Ja zo zou ik het ook doen. Beetje gek om dat allemaal nieuw te gaan kopen als je het al hebt liggen.

Brezan ligt in Houthalen op de grote baan. Voor de McDo, komende van Hasselt

https://maps.google....Gewest&t=m&z=17

Maar ik vrees dat je dan oo kmet een folder van Sonic gaat buitenwandelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo zou ik het ook doen. Beetje gek om dat allemaal nieuw te gaan kopen als je het al hebt liggen.

Brezan ligt in Houthalen op de grote baan. Voor de McDo, komende van Hasselt

https://maps.google....Gewest&t=m&z=17

Maar ik vrees dat je dan oo kmet een folder van Sonic gaat buitenwandelen :)

goh, ik houd wel van orde en structuur (autistisch kantje), dus heb veel liever alles van hetzelfde en passend in foampjes dan een schuif vol oude schroevendraaiers. Maar ik kan er wel mee beginnen en beetje bij beetje bijkopen tot ik alles heb.

Al het materiaal wat hier thuis ligt ga ik ook niet meenemen wanneer ik over een paar jaar het huis uit ga, dus in die optiek is het geen slecht idee om beetje bij beetje alles zelf aan te schaffen.

Nadeel van een kar: materiaal meenemen om ergens anders te sleutelen is minder praktisch. En als ik in de garage werk moet ik zo'n kar over kasseien naar de garage bollen. Maar dat moet er maar tegen kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek zelf ook nieuw materiaal, de sleutels zijn naar de kloten en de ratels hebben hun beste tijd gehad, of zoals @@gewoon ik het ooit verwoorde: "Gij doet "professioneel" werk met een hobbykitje"

Ikzelf wil sowieso iets in een karretje en ben aan't uitkijken naar Beta materiaal. Kwaliteit, redelijk betaalbaar en een karreke waar ge zonder veel probs ne moteur kunt opzetten (hell volgens de specificaties zelf ne gansen auto kwa gewicht)

+ Ik kan het krijgen zonder BTW, wat ik wil kost wel een kleine 2000 excl. wat veel maar ik hoop er toch een tiental jaar mee te kunnen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Jupke :)

Mijn beste ratelsleutel blijft nog altijd een uitschuifbaar ding waar ik in de euroshop fzoiets nog geen 25 euro voor heb betaald. Ge moogt daar macht opzetten tot en met, dat ding blijft gaan

Klopt, wat we allemaal al nie uitgestoken hebben met dat ding en da blijft maar gaan :D

Prachtding dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek zelf ook nieuw materiaal, de sleutels zijn naar de kloten en de ratels hebben hun beste tijd gehad, of zoals @@gewoon ik het ooit verwoorde: "Gij doet "professioneel" werk met een hobbykitje"

Ikzelf wil sowieso iets in een karretje en ben aan't uitkijken naar Beta materiaal. Kwaliteit, redelijk betaalbaar en een karreke waar ge zonder veel probs ne moteur kunt opzetten (hell volgens de specificaties zelf ne gansen auto kwa gewicht)

+ Ik kan het krijgen zonder BTW, wat ik wil kost wel een kleine 2000 excl. wat veel maar ik hoop er toch een tiental jaar mee te kunnen werken.

Kan je er ook meerdere bestellen zonder BTW? :D

Nu, ik ben nog niet bij m'n vaste onderdelenhandel geweest, en daar werkt(e) dat (vroeger althans) ook. Alleen weet ik dat zij Facom doen, dus betwijfel ik of ze beta kunnen krijgen. En Facom is écht te duur voor mij.

Een lege C24S/7 van Beta (7 laden, 800kg laadvermogen op het tablet) kost in de actiefolder 380€. En het mooie aan zo'n kar is dat je dat eigenlijk naar eigen behoeften kan opvullen; low-budget gereedschap of dingen die je nog hebt liggen voor wat je zelden gebruikt, Beta waar het deftig moet zijn, of beter dan Beta waar ze zelf te kort schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel ja mijn berekening is ook zo, de kar die ik wil kost een goeie 600 euro leeg en het opvulsel is allemaal beta maar dan zelf uitgekozen spullen in tray's die netjes passen.

Niet een pre-samengestelde bak van 1500 of meer euro's want met de helft ga ik amper wat doen en zijn er toch wat dingen die ik ga missen.

1 overblijvende lade + grote lade kan ik dan opvullen met het materiaal dat ik nu al heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid