Ga naar inhoud

sleutelgereedschap!


fiddy

Aanbevolen berichten

Die koffer van 380euro is wel zotjes eigelijk. Als je dat niet dagelijks gebruikt lijkt me dat toch wel een prima koopje.

 

SAM tools hebben wij nu ook wat van opt werk, en moet zeggen dat dat vrij goed aanvoelt tot nu toe (voor de keren dat ik het al vastgehad heb natuurlijk)

 

Gisteren een boot leeggehaald (wordt gesloopt) en van al het oud materiaal was enkel SAM nog bruikbaar. het kan ook natuurlijk dat het weinig gebruikt werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.groupon.be/deals/nationale-deal/Le-Petit-Patron-/14842654?nlp=&CID=BE_CRM_1_0_0_354&a=1688

Ongetwijfeld een zeer degelijke toolbox voor jaren sleutelplezier!

Bij nader inzien heb ik die schroevendraaiers al gehad, en gaven die zelfs al de geest bij het ineen flansen van computers :P

Twijfel of ik dat aan mijn ma zou geven voor hare kerst :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

btw, sleutels, tangen en schroevendraaiers heb ik van facom. Ik denk dat ik niet één schroevendraaier heb waarvan het handvat nog heel is (ca. 10-12 jaar oud schat ik). Ook hier en daar de kop afgesleten.

 

Soit, ik heb voor kerst zo'n mannesmann-kist gevraagd. Leek me voldoende degelijk naar wat ik gelezen heb, en vrij compleet, Goeie value-for-money verhouding dus. Ik ben benieuwd (of ik het ook uberhaupt krijg :lol:)

 

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B409589/cid/25034/Brueder_Mannesmann_Steeksleutelset_215_dlg/

 

 

Een kar met deftig materiaal schaf ik me wel aan als ik het huis uit ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook ff mijn zeer goede ervaringen meedelen met proxxon en BGS.  2 merken die ongelooflijke kwaliteit leveren voor wat het kost.  Special tools setjes voor bepaalde werkzaamheden heb ik enkele van condor werkzeug, en daar ben ik ook heel tevreden van.  Verder koop ik geen facom en stanley meer, wegens belachelijk duur voor wat het is.

 

Spullen die ik onmiddelijk nodig heb koop ik beta in de plaatselijke shop. Dingen die ik echt veel gebruik koop ik van Hazet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gereedschap is van Beta, ook eerst de kist gekocht en stilletjesaan trays aan het kopen.

Kwaliteit is goed, het gereedschap dat ik heb van Facom is imo slechter. Verder heb ik nog 2 doppenset, 1 zonder merk en 1 van kraftwerk. Van die laatste gaat de chroom coating er stilletjesaan af.

Wat ik wel minder vind aan Beta is dat ze een beperkt assortiment hebben met de zachte tray. Zo'n hard plastic tray werk ik niet graag mee ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiddy, zelf heb ik een kist van autogereedschap.com hun huismerk.

Er zit vrij veel in : 175 delig.

article15833454.jpg

Toevallig kijk ik voor een foto en hij staat in reklame :

http://www.autogereedschap.com/a-27600165/sale/huismerk-doppenset-175-delig-1-4-3-8-en-1-2/

Enigste wat erin ontbreekt zijn verloopstukken. Soms wil je de grote ratel op een kleinere maat kunnen zetten om meer macht uit te kunnen oefenen. (en om die doppen op je momentsleutels te kunnen zetten).

 

dat ziet hetzelfde uit als het materiaal waar mijn kist mee gevuld is. Kraftwelle.

 

Fiddy, vorig jaar met hetzelfde probleem gezeten. uiteindelijk op ebay.de een gevulde kist gekocht van kraftwelle.

Tot nu toe zeer content van. Prijs kwaliteit zeker niet slecht.

600euro betaald met ratelringsleutels erbij, accuboormachines en een slaghamer. Van de slaghamer en boormachines minder content maar een gegeven paard...

de kist op zich is zeer stevig, dus zijn geld al waard LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die kist van 380euro is precies dezelfde als ik heb gekocht, maar dan met bovenstaande ratels in.

 

Op het werk heb ik een kist van facom. Lijstje samengesteld met prijzen erbij en dat is absurd duur. En ook kapot te krijgen...

Enkel de afwerking is mooier, maar gereedschap hoeft niet mooi te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook ff mijn zeer goede ervaringen meedelen met proxxon en BGS.  2 merken die ongelooflijke kwaliteit leveren voor wat het kost.  Special tools setjes voor bepaalde werkzaamheden heb ik enkele van condor werkzeug, en daar ben ik ook heel tevreden van.  Verder koop ik geen facom en stanley meer, wegens belachelijk duur voor wat het is.

 

Spullen die ik onmiddelijk nodig heb koop ik beta in de plaatselijke shop. Dingen die ik echt veel gebruik koop ik van Hazet.

Ik heb een proxxon momentsleutel, nog niet te veel gebruikt maar dat ding doet het prima en voelt en ziet er toch kwalitatief uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste tijd vooral aan het zoeken naar een gereedschapskar.  Ik heb nu enkele gereedschapsbakken, maar die zitten overvol, waardoor er geen orde meer is, en ze zijn verschrikkelijk onhandig en zwaar. 

 

Moet voor mij niets fancy zijn, gewoon ook prijs/kwaliteit oké.

 

Heb al een tijdje deze zwarte kast op het oog: http://www.toolworld.nl/group/302/Opbergsystemen.html

 

Dan zo enkele schuimmatten kopen en zelf op maat uitsnijden voor het gereedschap dat ik heb. http://www.conrad.nl/ce/nl/product/821413/Schuimstoffen-mat-Afmetingenl-x-b-x-h-640-x-440-x-20-mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een beta kar gekocht. Enkele jaren geleden.

Dan begonnen met de lade's te vullen naargelang het budget het toeliet.

Ik denk dat er nu -+ 2300€ aan materiaal in de kar zit. Nu zit hij ook vol en kan ik geweldig goed mijn plan trekken tijdens werken aan de auto.

 

Enigste opmerking dat ik heb is dat bepaalde stukken nogal snel roesten.

1 schroevendraaier die er echt niet meer uitziet en enkel doppen van 1/2" die behoorlijk roestig zijn.

Voor de rest is het echt wel topmateriaal.

 

Ook de garantie is geen probleem. Ik had een bithouder waarvan het kopje niet meer ontgrendelde, vervolgens naar de winkel terug gebracht en enkele weken later kreeg ik een gloednieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij vandaag deze eens bestellen :)

 

Van €227 naar €149 en is echt een goede krik want maat van mij heeft er ook zo eentje.

 

http://www.sonic-equipment.com/nl/product/Los%20gereedschap/Krikken//48015.html

 

 

Ik heb zo een gelijkaardige uit de Auto 5 gehaald :D (jaja C_X DE AUTO 5!!!). Zot hoe weinig dat die dingen wegen tov de andere krik die ik heb, ik denk dat het een factor 4 scheelt ofzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn krik en mijn assteuntjes komen ook uit de auto5. Aangezien ik nog altijd niet dood onder mijn auto teruggevonden ben, kan het niet slecht zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt sleutel gereedschap maar gewoon algemeen.

 

Ik ga binnenkort eens een drukmeter voor banden op te pompen (voor aan de compresseur te hangen) halen.

 

Is daar veel verschil in kwaliteit? 

Het zou maar dienen om de G en de andere wagen hier thuis af en toe van de juiste bandendruk te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt sleutel gereedschap maar gewoon algemeen.

 

Ik ga binnenkort eens een drukmeter voor banden op te pompen (voor aan de compresseur te hangen) halen.

 

Is daar veel verschil in kwaliteit? 

Het zou maar dienen om de G en de andere wagen hier thuis af en toe van de juiste bandendruk te voorzien.

 

Daar is verschil in kwaliteit ja.

 

Maar voor 65 euro max moet je er eentje van Michelin kunnen opscharen.

Pak er wel eentje met een zo groot mogelijke wijzerplaat, dan kan je nauwkeuriger aflezen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is verschil in kwaliteit ja.

 

Maar voor 65 euro max moet je er eentje van Michelin kunnen opscharen.

Pak er wel eentje met een zo groot mogelijke wijzerplaat, dan kan je nauwkeuriger aflezen.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid