Ga naar inhoud

sleutelgereedschap!


fiddy

Aanbevolen berichten

.. een karreke waar ge zonder veel probs ne moteur kunt opzetten

:wacko: is de garage zo groot, dat je een moteur erop nodig hebt om het karreke van de ene kant naar de andere kant te rijden ?

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen geld, kwaliteit zal er wel naar zijn

http://nl.kapaza.be/...al-68951947.htm

kent iemand dit?

Kar van de link ken ik niet, maar ikzelf heb een kar van Eurotools (van de Euroshop dus) en in die 3jaar dat ik ze heb is de kleine ratel eens kapotgegaan en voor 10euro had ik een nieuwe dezelfde uit de Euroshop. De mijne kostte 500euro en je kan ze gemakkelijk zelf nog opvullen met ander materiaal want er zijn nog een 3tal lege lade's.

Ze lijkt dus nogal hard op die van de link, en voor dat geld kan je echt niet sukkelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BGS, goedkoop en goed. Gebruikte we bij Crossrail in dagelijks professioneel heavy duty ding.

Brussels Gay Sports offers gays and lesbians 10 different sports activities: volleybal, body condition, badminton, swimming, tennis and dance.

:huh:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

euh...??

elk merk heeft toch wel z'n zwakke kantjes neem ik aan?

Ik ken Beta zelf niet, maar ik lees bijvoorbeeld dat je beter af bent met Knipex-tangen dan Beta-tangen, om een voorbeeldje te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je niet opnieuw zo'n goedkope set. Je zegt zelf er 10 jaar met gesleuteld te hebben. Is er iets van kapot of kwijt, hoef je je ook geen zorgen te maken van de kostprijs.

Moest je alsnog voor Facom gaan, laat me iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom koop je niet opnieuw zo'n goedkope set. Je zegt zelf er 10 jaar met gesleuteld te hebben. Is er iets van kapot of kwijt, hoef je je ook geen zorgen te maken van de kostprijs.

Moest je alsnog voor Facom gaan, laat me iets weten.

goh, 't is dat ik mij kan vinden met zo'n goedkope set omdat ik (bij wijze van spreken) niet beter weet. Ding doet z'n werk, maar:

-pasvorm is niet perfect-perfect, pakken ook op de hoeken ipv de vlakken van bouten -> je gaat rapper een semi-versleten bout kapot draaien dan met deftig gereedschap

-ratel met 15°-tanden ipv bijvoorbeeld 6°-tanden -> minder gebruiksgemak

-in zo'n goedkope set zitten geen torx ed., heb ik niet heel vaak nodig maar als ik ze nodig heb moet ik ze bij m'n garagist gaan lenen

enzovoort.

Maar ik ga nog wel ff wachten met een echte kar, ik ga zo'n complete semi-profi set kopen van Mannesmann, Kraftwerk, Custor of Force (zoals m'n eerste gedacht ook was). Sleutels, schroevendraaiers en tangen kan ik hier voorlopig nog van thuis gebruiken (en zijn hoofdzakelijk facom). Een kar kost dus direct overbodig veel geld, terwijl ik ook ander gereedschap mag aanschaffen... mijn krik is krom en onstabiel (best gevaarlijk, al 2 keer omgeslaan en ettelijke keren bijna), ik zou deftige assteunen willen, wat kogeltrekkers voor ophanging los te maken enz. Prioriteiten :)

Waarom die laatste vraag? Kan jij het aan interessante prijzen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

elk merk heeft toch wel z'n zwakke kantjes neem ik aan?

Ik ken Beta zelf niet, maar ik lees bijvoorbeeld dat je beter af bent met Knipex-tangen dan Beta-tangen, om een voorbeeldje te geven.

 

ik kan eerlijk gezegd niks slecht zeggen over beta. anders had ik me het ook niet gekocht voor thuis. en ik heb me de beta tangenset gekocht ipv knipex. die kniptangen krijg je zo kapot.

van facom zijn de ratelsleutels waardeloos, vroeger kreeg je zo een nieuwe, maar die tijd is gepasseerd (levenslange garantie bij de duurdere merken is meestal een lol) nu heeft facom wel een rectentere nog duurdere lijn waarvan de kop meer op die beta ratelaars lijkt, maar die kost een veelvoud.

van stahlwille breken hun ring en steeksleutels nogal rap, de schroevendraaiers hebben tere koppen en de bits draai je de kop af (net als bij hazet)

berner en wurth is helemaal kermisgerief, potsleutels die splitten, ratelsleutels die doorschieten,...

met snap on is bvb ook weinig mis, maar dat kost direct wat meer.

Hazet heeft ook zo gevulde karren voor de VAG garage's, 5000€ per kar (300-delig ofzo)

en zo valt over bijna alles wel iets te zeggen, maar prijs kwaliteit is voor mij belangrijkst, en dan kom je bij beta uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Materiaal van Berner en Wurth is dan ook meer om te hobbyen dan iets anders, zij kopen zo goedkoop mogelijk in om er dan hun eigen merk op te laten zetten.

Als ik gereedschap mag kiezen is het Snap-On, maar dat is meteen geweldig duur.

Voor de rest kan je met materiaal van Beta/Facom/Elora/Hazet/... niets verkeerd doen, maar dat is misschien voor sporadisch gebruik wat aan de dure kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan eerlijk gezegd niks slecht zeggen over beta. anders had ik me het ook niet gekocht voor thuis. en ik heb me de beta tangenset gekocht ipv knipex. die kniptangen krijg je zo kapot.

van facom zijn de ratelsleutels waardeloos, vroeger kreeg je zo een nieuwe, maar die tijd is gepasseerd (levenslange garantie bij de duurdere merken is meestal een lol) nu heeft facom wel een rectentere nog duurdere lijn waarvan de kop meer op die beta ratelaars lijkt, maar die kost een veelvoud.

van stahlwille breken hun ring en steeksleutels nogal rap, de schroevendraaiers hebben tere koppen en de bits draai je de kop af (net als bij hazet)

berner en wurth is helemaal kermisgerief, potsleutels die splitten, ratelsleutels die doorschieten,...

met snap on is bvb ook weinig mis, maar dat kost direct wat meer.

Hazet heeft ook zo gevulde karren voor de VAG garage's, 5000€ per kar (300-delig ofzo)

en zo valt over bijna alles wel iets te zeggen, maar prijs kwaliteit is voor mij belangrijkst, en dan kom je bij beta uit.

 

Ik geloof je graag. Mijn garagist werkt ook met Beta, ik heb daar al regelmatig materiaal gebruikt en weet wat intensief gebruik er mee doet.

 

Maar anderzijds (en no offence), soortgelijke pleidooien lees je wel vaker, maar telkens voor andere merken. Ik heb ook al reacties gelezen als 'Wurth is onvernietigbaar' en 'Beta breekt wanneer je het nog maar uit de doos haalt'.

Dus als ik ooit zo'n kar koop ga ik vooral op het gevoel afgaan en naar prijs-kwaliteit-garantie kijken. Beta is wel een grote kansliefhebber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die koffer van 380euro is wel zotjes eigelijk. Als je dat niet dagelijks gebruikt lijkt me dat toch wel een prima koopje.

 

SAM tools hebben wij nu ook wat van opt werk, en moet zeggen dat dat vrij goed aanvoelt tot nu toe (voor de keren dat ik het al vastgehad heb natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de doppen en ratel van mijn pa. Een 20 jaar oude facom doos en werkt nog perfect. Daar zet ik gerust nog een buis op van 1,5 meter(en is zelfs al op geslaan geweest).

De sleutels zijn van Hazet en zijn al bijna even oud als de facom en daar is er ooit 1ntje van stuk gegaan.

 

Omdat ik ze de laatste tijd heel vaak(altijd) in gebruik heb en door de "opvallende" vragen van mijn pa denk ik dat ik een ratel + doppen set krijg voor mijn Kerst. Ik ga dus nog effe moeten afwachten welk merk.

Maar voor sleutels moet ik zelf eens kijken. Ik zou liefst een doos hebben waar ze allemaal van 8 tot 21 inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar anderzijds (en no offence), soortgelijke pleidooien lees je wel vaker, maar telkens voor andere merken. Ik heb ook al reacties gelezen als 'Wurth is onvernietigbaar' en 'Beta breekt wanneer je het nog maar uit de doos haalt'.

Dus als ik ooit zo'n kar koop ga ik vooral op het gevoel afgaan en naar prijs-kwaliteit-garantie kijken. Beta is wel een grote kansliefhebber.

 

das geen pleidooi é, das eigen ervaring. en het kan mij in principe geen reet schelen wat jij koopt, al maak je ze zelf van zilverpapier, maar je startte een tread, dus krijg je meningen en advies ;)

en als je garantie ook ik overweging neemt... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

das geen pleidooi é, das eigen ervaring. en het kan mij in principe geen reet schelen wat jij koopt, al maak je ze zelf van zilverpapier, maar je startte een tread, dus krijg je meningen en advies ;)

en als je garantie ook ik overweging neemt... :P

 

 

Ik apprecieer je mening ook, daarvoor heb ik dit topic idd ook gestart! Maar ik wil gewoon zeggen dat je blijkbaar geen unanieme mening kan vinden achter één merk, ervaringen zijn uiteraard erg relatief en dat blijkt ook uit wat research.

Behalve eigenlijk snap-on, daarvan lees je van iedereen dat het heel sterk is... maar de ergonomie daarvan zou dan weer minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik apprecieer je mening ook, daarvoor heb ik dit topic idd ook gestart! Maar ik wil gewoon zeggen dat je blijkbaar geen unanieme mening kan vinden achter één merk, ervaringen zijn uiteraard erg relatief en dat blijkt ook uit wat research.

Behalve eigenlijk snap-on, daarvan lees je van iedereen dat het heel sterk is... maar de ergonomie daarvan zou dan weer minder zijn.

 

voor de prijs van snap on koop je 3 keer beta of facom

en de ergonomie is indd anders. maar het went

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid