Ga naar inhoud

Rondrit door Zeeland. 14/4/2013

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een fotootje posten se :)

42078410151590493081013.jpg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Super PJH! Die BBQ was ook de maks. Ideaal weer ervoor. Ik had wel een lege tank op het eind. Wel nog gaan patsen in Gent en daarna nog naar Ieper. Toch 36l bijna getankt... Gemiddeld 8,2l dus.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
QFT.

Een paar onvoorziene omstandigheden, paar dingen bijgeleerd ook, ... als perfectionist is dat wel zo wat irritant als er dan toch iets een klein beetje mis loopt, maar al bij al... today was a good day :inlove:

Veel blije gezichten gezien en wat mij betreft zo één van die dagen waar ik voor leef:

- Dikke kist besturen

- Pizza eten

- Goed gezelschap

- F1 kijken binnen 10 min

- Maar vooral: VEEEEEEL blije mensen gezien, en dat was door mijn toedoen B)  doet wel deugd na al dat werk om zo iets in elkaar te steken.

Op naar editie 2 zeker?

Tegen volgend jaar heeft iedereen lovend gesproken over het parcours en gaat dat super mega exclusief zijn. Dat was het nu eigenlijk al tegen het einde van de inschrijvingen. :D

Geplaatst:

Man man man, wat een rondrit ! Fantastische baantjes en het was fantastisch weer, wat meer kan je willen.

Ik heb de eerste stint gereden en na een misser door een verkeerbord dat "verkeerd" stond heeft miss wax-it dat goed gedaan.

Daarna heeft Miss Wax-it gereden en was ik de roadbook aan het lezen. In het begin ging het veel te snel en ik heb haar wat moeten intomen, 1/4 heeft ze dan een jonge fazant doodgereden en zaten haar gedachten ergens anders en was ik toch niet meer op mijn gemak :P

Om een idee te geven. "binnen 500m is het naar rechts ... hier naar rechts ... rechts ... RECHTS ... REEEEECHTSS REMMEN !!! .... REMMEEEEEEEEEEN .... ja lap, we zijn er voorbij .... zeg , zou je niet remmen ? ... wat ga je doen ? waarom blijf je nu nog rijden ?"

Dan 500m in achteruit op een smal boerebaantje :lolz:

Geplaatst:

In het begin ff meegereden met wat andere wagens, maar dan moeten we ergens verkeerd gereden hebben. Rabbit en ik hebben dan besloten om er zelf op uit te trekken, wat niet zo'n strak plan bleek en uit miserie maar opnieuw naar het startpunt gereden en opnieuw begonnen :D

Dan ging het beter, en zalig kunnen doorknallen omdat er toch geen verkeer meer was, de Clio heeft dat weer fantastisch gedaan  :inlove:

foto1gc.jpg

Persoonlijk vond ik het roadbook wel vrij ingewikkeld, maar dat kan ook ons noob gehalte liggen  :) Voor de rest niks op aan te merken, het waren echt leuke baantjes. Dus ook van mijn kant, bedankt voor de organisatie PJH en ik probeer er zeker weer bij te zijn op de volgende editie!

Geplaatst:
Man man man, wat een rondrit ! Fantastische baantjes en het was fantastisch weer, wat meer kan je willen.

Ik heb de eerste stint gereden en na een misser door een verkeerbord dat "verkeerd" stond heeft miss wax-it dat goed gedaan.

Daarna heeft Miss Wax-it gereden en was ik de roadbook aan het lezen. In het begin ging het veel te snel en ik heb haar wat moeten intomen, 1/4 heeft ze dan een jonge fazant doodgereden en zaten haar gedachten ergens anders en was ik toch niet meer op mijn gemak :P

Om een idee te geven. "binnen 500m is het naar rechts ... hier naar rechts ... rechts ... RECHTS ... REEEEECHTSS REMMEN !!! .... REMMEEEEEEEEEEN .... ja lap, we zijn er voorbij .... zeg , zou je niet remmen ? ... wat ga je doen ? waarom blijf je nu nog rijden ?"

Dan 500m in achteruit op een smal boerebaantje :lolz:

Ja, toen wij tegen 't einde jullie voorbij kwamen gereden ook ff verkeerd gereden. "Schat, denk dat wij hier rechts moeten afslaan" Geen reactie van mijn co en natuurlijk baantje voorbij :roll: 

Voor de rest heeft mijn madam dat fantastisch gedaan :inlove:

Geplaatst:
Ja, toen wij tegen 't einde jullie voorbij kwamen gereden ook ff verkeerd gereden. "Schat, denk dat wij hier rechts moeten afslaan" Geen reactie van mijn co en natuurlijk baantje voorbij :roll: 

Voor de rest heeft mijn madam dat fantastisch gedaan :inlove:

Ja, ik zag het zo gebeuren :lolz:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mini Cooper S plofjes :inlove:

Viel bijna van mijn stoel dit weekend, want madam zei om daaraan ook eens mee te doen :party:

Geplaatst:
Stevig geknald vandaag! :inlove:

Gemiddeld verbruik: 23,5 liter / 100 km voor ca. 260 km :D

335i heeft dat enorm goed gedaan, remmen bleven gaan en buiten de occasionele trage respons vd automaat en de gevoelloze Active Steering geen ergernissen :Dattachicon.gifimage.jpg

Phoe :blink:

Ik heb de M5 tot de begrenzer getrapt in elke versnelling en ik zat aan 24l/100km

Geplaatst:
Phoe :blink:

Ik heb de M5 tot de begrenzer getrapt in elke versnelling en ik zat aan 24l/100km

een twin-turbo 3 liter nafte gaat ook immens zuipen zodra je daar mee gaan planken, kan gewoon niet anders.

heel da concept van 'kleinere motoren met drukvulling' voor het verbruik is zever, tenzij je er rustig mee rijdt, want dan zijn ze wel zuiniger

Geplaatst:
een twin-turbo 3 liter nafte gaat ook immens zuipen zodra je daar mee gaan planken, kan gewoon niet anders.

heel da concept van 'kleinere motoren met drukvulling' voor het verbruik is zever, tenzij je er rustig mee rijdt, want dan zijn ze wel zuiniger

Wat is dan het laagste verbruik? M5 zit op z'n laagste aan 10l/100km.

Geplaatst:
Wat is dan het laagste verbruik? M5 zit op z'n laagste aan 10l/100km.

laagste ooit was 7,6 op 1 tank

gemiddeld 10,5-11 liter op de b/c 

Geplaatst:

Top rit. Top dag. Top weer. Top PJH. Top alles :inlove:.

Heb blijkbaar wel heel wat mensen gemist? Beau, hebben wij elkaar gezien? :oops:

Geplaatst:
Top rit. Top dag. Top weer. Top PJH. Top alles "%20title=.

Heb blijkbaar wel heel wat mensen gemist? Beau, hebben wij elkaar gezien? "%20title=

Ja. :D Heb je gespot aan de tussenstop en aan de finish stond ik er ook toen je iedereen (mij inclusief) een hand gaf wanneer je met Carlo weer vertrok. De volgende keer knoop ik eens een gesprek aan!

Edit: op 't laatste deel van de route reed ik trouwens achter de 318is van Stijn aan die achter jou reed.

Geplaatst:

Ik heb in de lada in elk geval een serieus stuk gezweet :D

Met de permanente chauffage van die kar en mijn zomerse kleding :')

Geplaatst:

Mannen, hebben jullie het niet warm?

Neut jong, we hebben het goed!

:rolleyes:

Geplaatst:

Topdagje!

Blij dat ik last minute nog een copiloot heb kunnen ronselen, want om zo een hele namiddag alleen in de wagen te zitten. 

Veel heeft hij echter niet moeten doen, ik was wel zo slim om achter Asserti en Soundstorm te rijden die de rondrit 's morgens al eens hadden gedaan om te kijken voor aanpassingen en omlegging e.d. :D

Gewoon knallen achter iemand die de baan al beter kent dan ik, ideaal! 

Eerste stuk vond ik persoonlijk het zaligste. Mooie wegen in Nederland die er heel goed bijliggen, veel grip op de 'kiezel in tarmac'-achtige ondergrond! 

Tweede stuk wat meer fietsers, tegenliggers, typische Belgische wegen etc :) 

Wou dat ik wat langer had kunnen napraten om verhalen uit te wisselen.. 

Gemiddeld verbruik van Gent - Maldegem + rondrit was 12,52l / 100km. Best in orde vind ik! Zeker aangezien ik er de hele dag toch flink de zweep op heb gelegd.. 

De S2000 heeft zijn funpotentieel toch nogmaals bewezen. Destijds tijdens een ritje samen met Avantus in gelijkaardig gebied besloten dat ik ooit zo'n wagen wou, en er nu zelf rijden = heerlijk :) 

Wel een nipt momentje tijdens de tweede stint toen er uit het niets een blauwe Elise met NL-plak achter me reed. Deed gezellig mee, maar toen Soundstorm plots een afslag gemist had en afremde waarop ik ook vrij stevig in de remmen ging zag ik in mn achteruitkijkspiegel de neus van de Elise al zoekend en schuivend tot stilstand proberen komen. Me dan maar een metertje naar links gezet in het gras, de Elise kwam me langs rechts (ook met twee wielen int gras) voorbijgeschoven. Gelukkig besloot ie daarna om toch maar alleen verder te gaan spelen :D 

Geplaatst:
Mannen, hebben jullie het niet warm?

Neut jong, we hebben het goed!

:rolleyes:

Keep your cool hé, achteraf tijd genoeg om te klagen :D

Geplaatst:
Gemiddeld verbruik van Gent - Maldegem + rondrit was 12,52l / 100km. Best in orde vind ik! Zeker aangezien ik er de hele dag toch flink de zweep op heb gelegd.. 

Shit da valt goe mee

btw, ik besef net dat ik het verbruik niet op 0 heb gezet bij de aanvang van de rondrit, er zat dus eerst nog een stuk Gent-Maldegem in aan 110 op cc :lolz:

Verbruik op de rondrit zal wrs 25+ zijn dan

Geplaatst:

Wij zijn u dan nog tegengekomen aan 'd uuverpuurt.

Geplaatst:
Wij zijn u dan nog tegengekomen aan 'd uuverpuurt.

ja, haha, wat een grappig zicht ook :D

Geplaatst:
Shit da valt goe mee

btw, ik besef net dat ik het verbruik niet op 0 heb gezet bij de aanvang van de rondrit, er zat dus eerst nog een stuk Gent-Maldegem in aan 110 op cc :lolz:

Verbruik op de rondrit zal wrs 25+ zijn dan

Was ook aangenaam verrast. Vind het eerder vreemd dat ik bij erg rustig rijden niet aan een lager gemiddelde kom dan 9, 9.5. 

Laagste tot nu toe is 9 liter, op een tank echt rustig rijden en heel af en toe doorsleuren. Wel nog geen langere periodes warm weer gehad, dus vaak koud buiten + eerder korte ritten dus ook vaak koudstart. Heeft ook allemaal z'n invloed op het verbruik. 

Wel grappig dat er slechts 3,5 liter verschil is tussen laagste gemiddeld verbruik en hoogste.

Nadeel van ganse dag open raggen op boerenbaantjes: auto hangt vanbinnen weer vol stof  :P

Geplaatst:

Opnieuw zo mooi weer vandaag.. En ik zit hier te vegeteren achter mijn bureau  <_<

Ga toch roadbook goed bijhouden en bij gelegenheid de rit (of een deel ervan) nog eens gaan doen! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in