Ga naar inhoud

Rondrit door Zeeland. 14/4/2013

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Daar bij die Elise heb ik geen idee hoever je nog van me zat, 1x wel op een smal punt in een bocht een tegenligger tegen gekomen waar het alleszins niet veel scheelde toen ik in mijn spiegel keek!

Dat was inderdaad op die bocht met tegenligger dat ik doelde. Daar was even een stevig remmanoeuvre vereist! Was niet ultranipt, maar erna toch wat meer afstand gehouden op die vettige Belgische baantjes vol koeiendrek :D

Daar met die Elise kon ik mooi tot stilstand komen. Feit dat je Z4 zijn remlichten beginnen knipperen als je hard(er) in de remmen gaat helpt ook wel. 

Weet je wat ook niet overdreven was?

Hoe vet de beachparty was :D

Waaa?

En hoe dat @@TomT absoluut geen excuus had om daar niet bij te zijn.

7 chicks op't strand vs. een bende cabrio-nichten in een restaurant :rolleyes: :D

Waaaaaaaaa?! Als kappersbakrijder had ik daar ook moeten zijn! Moest die rondrit nu op een zaterdag geweest zijn, met plezier.. 

Niet alleen boze blikken! Ongeveer halfweg de tweede helft van de rit sprong ineens een man voor de corvette stingray die meereed (ik reed twee auto's erna) en gebaarde dat we wat rustiger moesten rijden  :P

Geen fan van boze blikken en 'rustig rijden' signalen eigenlijk  :mellow:

Ik ben alle fietsers en wandelaars traagjes gepasseerd en altijd opgeschakeld en vriendelijk gezwaaid :)

Geplaatst:
Dat was inderdaad op die bocht met tegenligger dat ik doelde. Daar was even een stevig remmanoeuvre vereist! Was niet ultranipt, maar erna toch wat meer afstand gehouden op die vettige Belgische baantjes vol koeiendrek :D

Daar met die Elise kon ik mooi tot stilstand komen. Feit dat je Z4 zijn remlichten beginnen knipperen als je hard(er) in de remmen gaat helpt ook wel. 

Waaa?

Waaaaaaaaa?! Als kappersbakrijder had ik daar ook moeten zijn! Moest die rondrit nu op een zaterdag geweest zijn, met plezier.. 

Ik ben alle fietsers en wandelaars traagjes gepasseerd en altijd opgeschakeld en vriendelijk gezwaaid :)

Geen idee wanneer die effectief beginnen te knipperen. Is dat veel aangegaan? Ik vermoed van niet op de openbare weg?

Ik vind dat ook eerder ambetant dat andere weggebruikers boos of geërgerd reageren. Ik heb een aantal boze blikken en reacties gekregen, meestal door mensen die al gepasseerd waren voordien door andere deelnemers. Bij fietsers en wandelaars ook steeds vertraagd en ruim opzij gegaan, enkele thumbs up gekregen en veel positieve reacties van mensen die zwaaiden. Tof dat er zoveel discipline en respect was voor de andere weggebruikers in het groepje waar we mee reden in de namiddag!

@@RRD Beachparty had supervet geweest, maar om eerlijk te zijn had ik echt rust en slaap nodig. In het restaurant viel ik bijna in slaap. Bovendien had ik al beloofd mee te gaan eten en was het ook een toffe afsluiter!

Geplaatst:
Geen idee wanneer die effectief beginnen te knipperen. Is dat veel aangegaan? Ik vermoed van niet op de openbare weg?

Toen ik achter u reed heb ik ze maar 1 keer zien aan gaan. Klinkt wel zalig die Z4, quasi dezelfde sound als in de 335i.

Geplaatst:

Zondag me ook geamuseerd.

In het begin behoorlijk verkeerd gereden door de bimmerboard-bmw's te volgen. Omdat de collegialiteit onder bmw's dermate groot is, hebben we beslist maar zelf onze weg te zoeken.

Enige opmerking is wel de immens ruwe tarmac. Bandjes hebben serieus afgezien! Op naar set nr 3 op 15000 km :)

Geplaatst:
Toen ik achter u reed heb ik ze maar 1 keer zien aan gaan. Klinkt wel zalig die Z4, quasi dezelfde sound als in de 335i.

De Z4 blijft echt een zalig machien. Buiten 1x in februari en 1x een driftavond in de sneeuw was het volgens mij meer dan 6 maand geleden dat ik in die auto heb gereden. Eergisteren heb ik die auto herontdekt, echt zalig genieten zolang je niet echt gaat pushen (dan valt 'ie door de mand, maar dat soort tempo is er nooit geweest zondag dus het was vollebak genieten!)!:inlove:

Toen je achter me reed moest ik denken aan de meetings van pakweg 3jaar geleden, alleen Matthi is ondertussen al 6 keer van auto veranderd ofzo.:D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Haasje over spelen met andere deelnemers. :inlove:

Wachten tot een andere een fout maakt, dan terug het voortouw nemen, zelf eens missen en terug achter een andere mogen rijden.. 6 auto's in 1 keer voorbij steken Door een long cut. . Heerlijk

Geplaatst:

Ik ook hoor, ben ook extra voorzichtig bij wandelaars, fietsers, paarden en tegenliggers. Maar die vent kwam echt ineens uit het niets gesprongen. Was alsof hij stond te wachten tot er nog deelnemers van de rondrit passeerden.

Ondanks dat je traag voorbijrijd toch nog een pak zure gezichten gezien..

Geplaatst:
De Z4 blijft echt een zalig machien. Buiten 1x in februari en 1x een driftavond in de sneeuw was het volgens mij meer dan 6 maand geleden dat ik in die auto heb gereden. Eergisteren heb ik die auto herontdekt, echt zalig genieten zolang je niet echt gaat pushen (dan valt 'ie door de mand, maar dat soort tempo is er nooit geweest zondag dus het was vollebak genieten!)! :inlove:

Toen je achter me reed moest ik denken aan de meetings van pakweg 3jaar geleden, alleen Matthi is ondertussen al 6 keer van auto veranderd ofzo. :D

Jup, da waren zalige meetings idd :D

Geplaatst:

Ik vind dat ook eerder ambetant dat andere weggebruikers boos of geërgerd reageren. Ik heb een aantal boze blikken en reacties gekregen, meestal door mensen die al gepasseerd waren voordien door andere deelnemers. Bij fietsers en wandelaars ook steeds vertraagd en ruim opzij gegaan, enkele thumbs up gekregen en veel positieve reacties van mensen die zwaaiden. Tof dat er zoveel discipline en respect was voor de andere weggebruikers in het groepje waar we mee reden in de namiddag!

@@RRD Beachparty had supervet geweest, maar om eerlijk te zijn had ik echt rust en slaap nodig. In het restaurant viel ik bijna in slaap. Bovendien had ik al beloofd mee te gaan eten en was het ook een toffe afsluiter!

Check PM Dude.

Dan weet je wat je gemist hebt ;)

En ons gesprek is er ook niet van gekomen, dus nu ben je verplicht binnenkort tot antwerpen af te zakken

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik ook hoor, ben ook extra voorzichtig bij wandelaars, fietsers, paarden en tegenliggers. Maar die vent kwam echt ineens uit het niets gesprongen. Was alsof hij stond te wachten tot er nog deelnemers van de rondrit passeerden.

Ondanks dat je traag voorbijrijd toch nog een pak zure gezichten gezien..

Zo is dat voor ons ook gegaan.

Maar hoe luider de uitlaat, hoe zuurder die pruim! En da's niet alleen tijdens een rondrit, maar gewoon altijd :down::D

Geplaatst:

Maar hoe luider de uitlaat, hoe zuurder die pruim! En da's niet alleen tijdens een rondrit, maar gewoon altijd :down::D

Feit :D

Ik had een boze bewoner al zien staan van ver, dus ik naderde echt heeel traag. Genre 50-60km/h in 3e waar je 60 mag... toen ik hem op 20 meter naderde begon hij plots te zwaaien en tekens te doen dus ik loste mijn gas -> uitlaat van de 1M begon te pruttelen daardoor :D Dan was ie echt pissed ^^

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ochjah, zure mensen heb je altijd.
Als ik in bossen/velden ga crossen met de moto idem. Als ik wandelaars tegenkom ga ik er altijd in ralenti voorbij. 80% apprecieert dit en groet vriendelijk. 20% blijft zeiken.

Voor paarden leg ik motor stil en wacht ik, of bol er voorbij met motor uit.

Balen dat ik er niet bij kon zijn, maarja editie V2.0 misschien.

Geplaatst:
Check PM Dude.

Dan weet je wat je gemist hebt ;)

En ons gesprek is er ook niet van gekomen, dus nu ben je verplicht binnenkort tot antwerpen af te zakken

Regel die chicks in A'pen en ik kom af. Maar de komende 3 weken wordt wel moeilijk, weekends zitten al aardig vol!

Geplaatst:

Een klein overzichtje van mijn dag.

Om 12.00 was ik bij de startplek, alwaar CAS en C_X mij reeds stonden op te wachten met de Lada. Na wat babbelen en een foto vonden ook de andere deelnemers de parking en de gezellige drukte kwam op gang.

Rond 12.30 was het ongeveer de helft van het deelnemersveld reeds aanwezig. Handen werden geschud, kennis werd gemaakt en auto’s bewonderd. Een kwartiertje later was het gros van deelnemers aanwezig en was het tijd om de Zeeland Classic voor de eerste keer ooit het leven in te roepen.

Een korte briefing later was het dan tijd om het PK-geweld aan te zwengelen en een best wel indrukwekkende rij deelnemers te vormen. De roadbooks werden uitgedeeld, de afstanden van verhaal getekend en dan was het eindelijk tijd om Zeeland te gaan verkennen. Na 45 min roadbooks uitdelen en hier en daar een woordje uitleg te verschaffen voor zij die het nodig hadden, was elke deelnemer vertrokken. Nog een kwartier gewacht op eventuele laatkomers en daarna was het tijd voor mezelf om mij bij het deelnemersveld te gaan vervoegen. Nog geen 4 kilometer na de start kwam ik plots een groepje deelnemers tegen in de verkeerde richting. Ze zeiden me dat ze hopeloos verdwaald waren en dat het roadbook een fout zou bevatten -> STRESS.

Dat kan toch niet, dat ik toch nog een fout zou gemaakt hebben :o dan maar zelf een roadbook in de handen van de vriendin gedrukt en een tijdje op kop gereden van dat verloren groepje. Na een paar kilometer kwam de “fout” aan het licht, er was namelijk een verkeersbord terug geplaatst die ik eerder had laten weghalen door @@Asserti en @@Soundstorm. Een eerste rimpeltje in mijn anders zorgvuldig geplande dag.

Ongeveer 40km van het eerste deel gereden om daarna het traject te verlaten en rechtstreeks naar de tussenstop te rijden om te zien of het daar allemaal vlekkeloos verliep, mijn verbazing was groot toen ik zag dat de Lada de aller eerste was die ik kruiste. Aangekomen bij de tussenstop zag ik dat de crew van Fred’s Café geen enkele moeite had met de drukte en alles vlot leek te verlopen. Daar nog wat gaan socializen met de deelnemers en eens ik zag dat iedereen het naar zijn zin had en er geen problemen waren de tocht dan verder gezet samen met een groepje deelnemers.

Ook van het 2e deel zo’n 40km gereden in goed gezelschap over een aantal leuke wegen, iedereen leek het naar zijn zin te hebben…tot net voor Knokke. Daar was er namelijk file vanwege het uitzonderlijk mooie weer van die dag, een tweede rimpeltje in de dag die ik niet had voorzien en die ik persoonlijk toch wel jammer vond. Een 10-tal minuutjes aanschuiven later was het echter weer tijd om te gaan rijden.

Zo’n 40km voor het einde van de rit heb ik dan opnieuw de groep verlaten om de eerste deelnemers te gaan opwachten bij de finish. Toen ik terug aankwam op de startplek stond er al een RS4 af te koelen en niet veel later kwam ook de Lada de parking op gereden. Toen bleek dat de RS4 een stuk had afgesneden, was de Lada dus de eerste om terug te zijn, iets die me toch wel verbaasde.

Een dik half-uur later begon de stroom van deelnemers dan eindelijk op gang te komen, het deelnemersveld was zelfs aangedikt met een Jaguar E-type die even kwam vragen of er iets te doen was. Niet slecht dus om met meer deelnemers aan te komen dan je gestart bent :D Een indicatie dat het dus wel goed zat wat mij betreft. Na wat rondhoren bij de deelnemers bleek de algemene consensus dat het een vet ritje was geweest die zeker voor herhaling vatbaar is. Mooie woorden om te horen na toch wel heel wat werk en plannen om zo iets samen te steken.

Om het met de woorden van Hannibal Smith te zeggen: “I love it when a plan comes together”.

De avond dan afgesloten met een lekkere pizza in Damme in goed gezelschap om vervolgens nog naar de Formule 1 te kijken…14/4 was a good day :)

Als laatste zou ik nog één ding willen vragen van mijn liefste deelnemertjes: kunnen jullie eens naar de website surfen en de enquête invullen, het duurt maar 3 min maar helpt me hopelijk wel om de volgende editie nog beter te maken.

Graag eerlijk zijn, het is volledig anoniem.

http://zeelandclassic.carbonfiber.be en daarna klikken op feedback.

Bedankt,

PJH

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Done! Nog eens bedankt voor de leuke dag PJH, hebben er echt van genoten!

Geplaatst:

Ik vond die roadbook perfect. Aan dat bord heb ik ook even getwijfeld, maar met dat cx links soms niet van rechtskan oonderscheidene wErdee de fout later snel duidelijk. Dus terug in tegengestelde richting en dan kijken wat er in stond. Duidelijk links. Een bord met doodlopend uitgezonderd plaatselijk is hetzelfde als een bord van max 3m hoog uitgezonderd de lijn. Dat staat er enkel omdat ze liever u niet zien passeren. Dus hup erdoor.

Geplaatst:

Ik denk dat ik nu al een aantal conclusies kan trekken uit mijn enquete, en nog lang niet iedereen heeft geantwoord:

- Ik ben VEEL te goedkoop geweest :D dus value/money verhouding was blijkbaar super :D

- De gemiddelde score is momenteel 4.81/5, dat zijn punten waarmee je al eens thuis mag komen :)

Alleen het roadbook... dat wordt een pijnpunt. De ene wil precies echt een uitdaging en af en toe eens moeten nadenken en zoeken, de ander wil overal straatnamen en herkenningspunten. Dat wordt nog beter afwegen en een balans vinden tussen die twee dus.

Misschien werken met 2 versies, ééntje voor beginners en ééntje voor gevorderden ofzo.

Geplaatst:

Als je niet een keer twijfelt of verkeerd gereden bent is het geen roadbook e... Kunnen anders evengoed gewoon op GPS gaan rijden.

Ik vond die echt perfect. Af en tie herkenningspunt en overal eigenlijk heel duidelijk. Eens bij een bocht gemist door wat onoplettendheid en dat werd daarna direct duidelijk.

Geplaatst:

Als je de roadbook makkelijker maakt is er voor de copiloot niets meer aan. Dan is het gewoon knallen zonder meer

Geplaatst:

Dat is zo, ik persoonlijk vond het nu al veel te "soft", maar toch zijn er reeds 6 die zeggen dat ze een GPS track of overal straatnamen willen. Had ik toch niet verwacht :o

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gewoon je ding doen PJH! Je hebt je naam te willen rijden, houden zo. Rondrit was er perfect naar. Zelfs waarschuwingen ivm bodemvrijheid terwijl ik er gewoon overging alsof het niks was. In Sovjet Russia...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in