Ga naar inhoud

Old vs young


Salokin

Aanbevolen berichten

Ferraristi probeert me te overtuigen een 328 GTS boven een f430 te kiezen. ik val stilaan voor zijn charmes. Terecht of onterecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie je enkel over die (F355)/F430 praten, ik denk dat je al verkocht en verknocht bent. Ook al is een 328 een leuke auto, een ferrari, denk ik dat het niets voor jou is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie je enkel over die (F355)/F430 praten, ik denk dat je al verkocht en verknocht bent. Ook al is een 328 een leuke auto, een ferrari, denk ik dat het niets voor jou is?
madame zei me vandaag, koop wat je wil maar kom volgend jaar niet zagen dat je iets anders wilt. 328 GTS was eerste Ferrari waarin ik heb meegereden, diezelfde kar heeft inmiddels 250k op de teller en rijdt volgens de eigenaar nog steeds zalig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die je in de cc postte vond ik vrij duur. Als die nu veel goedkoper waren als een F430 en je vindt dat echt leuk rijden zou ik het nog wel overwegen. Nu denk ik dat een 360 of 430 leuker en spectaculairder zijn om mee te rijden, maar heb er geen flauw idee van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

madame zei me vandaag, koop wat je wil maar kom volgend jaar niet zagen dat je iets anders wilt. 328 GTS was eerste Ferrari waarin ik heb meegereden, diezelfde kar heeft inmiddels 250k op de teller en rijdt volgens de eigenaar nog steeds zalig.

Wel plezant dat ge een madam hebt waar dat allemaal bij kan, ik ken er andere ook al is het financieel absoluut geen issue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn gedachtengang ivm oudere auto's die altijd beter zijn moet ik de 328 GTS zeggen.... Maar ik vermoed dat jij beter de 430 neemt.

 

Waarom:

- Je hebt al je deel snelle wagens gehad, dus ik vermoed dat een 328 GTS niet gaat aanvoelen als een zotte machine. Ik heb er al mee gereden en vond dat uiteindelijk niet zoooooo speciaal snel in rechte lijn (wel zalig lawaai uit die V8)

- Ik weet niet hoe die dingen zijn voor alledaags gebruik, maar ik vermoed niet al te super met zeldzame onderdelen, dure onderdelen, .... (maar dit ben ik niet zeker)

- betrouwbaarheid?

 

pluspunt is wel dat het waardeverlies al betaald is, maar dat zal voor een 430 ook wel zo zijn voor het grootste deel.

 

Dus dan zou ik eigenlijk de 430 moeten adviseren, omdat die vermoedelijk specialer zal aanvoelen.

 

 

Maar als ik je ECHT iets mag aanraden, dan is het een F355 manuele versnellingsbak en een onbekrachtigd stuurhuis. Dat laatste is wel zeldzaam gezien dat een optie was (std was met bekrachtiging dacht ik). Die heeft EN V8, EN sub 5 sec naar 100 EN vrij betrouwbaar EN mooi van design (imo) EN manueel EN sensatie :)

maar ik weet natuurlijk niet of het uw cup of tea is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In u geval zou ik voor de F430 gaan. Nieuwer, sneller, beter.

 

Wil je iets ouds: 288 GTO :inlove:

Wil ik wel maar willen en kunnen is iets anders.

 

Ik heb een vermoeden dat je niet vertrouwd bent met de prijzen van die dingen ...

oempf

 

 

Voor je klanten ben je met de ene een liefhebber, met de andere een patser.

Ik ben een beetje beide :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vermoeden dat je niet vertrouwd bent met de prijzen van die dingen ...

 

Weet ik wel :D

Weinig oude ferrari's van die generatie kunnen me boeien, behalve die.

 

Hoe dan ook, als je een oude ferrari/lambo/porsche enzo koopt omdat hij goedkoop is, kan het al eens voorvallen dat je voor het geld van reparaties enzo al eens een polo kan kopen. Ik kan mis zijn, maar ik zou meer vertrouwens hebben in iets nieuws.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik wel :D

Weinig oude ferrari's van die generatie kunnen me boeien, behalve die.

 

Hoe dan ook, als je een oude ferrari/lambo/porsche enzo koopt omdat hij goedkoop is, kan het al eens voorvallen dat je voor het geld van reparaties enzo al eens een polo kan kopen. Ik kan mis zijn, maar ik zou meer vertrouwens hebben in iets nieuws.  

De reparaties voor een nieuwe zijn aanzienlijk duurder dan deze van een ouder exemplaar, maar aan een ouder exemplaar zal logischerwijs frequenter iets schorten.  Sowieso grondig checkup laten doen voor aankoop, kan je zeker voor een nieuw exemplaar al behoorlijk wat grote kosten euh uitstellen :)

 

Kennis van mij rijdt al sinds 1989 met een 328 GTS en heeft inmiddels 178.000km op de teller gezet waarvan ca. 5000 op circuit, grootste kost is volgens hem werkuren omdat bij de meeste problemen de motor er volledig uit moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur op basis van looks zou ik voor die 328 GTS gaan.

 

Maar voor de rest : wat wil je? Wil je modern (gebrek aan) comfort of wil je oud (gebrek aan) comfort? Ga je tevreden zijn met de "mindere" prestaties van het oude model?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eigenlijk geen één van de twee kopen, en u een 360 challenge stradale aanraden.

Zo een 360 cs zal meer dan waarschijnlijk een klassieker worden, het geluid is waanzinnig (mooier dan f430, 328 gts?), prestaties zijn indrukwekkend.

Ok de onderhoudskost is ook hoog, maar als je de aankoop van een 328 of f430 overweegt zal dat het verschil niet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit een 328gts kopen winne; ge gaat daarmee op uw honger blijven zitten en u kennende heb je liever een auto die gaat zonder miserie dan een oud kraam waar je elke vijf stappen vodden mee hebt ;)

Als da spel inderdaad om de haverklap nukken heeft, zou ik er mij kennende wel eens mijn voet durven inzetten maar volgens man die al sinds 1989 een 328 GTS bezit, heeft hij hierover geen klagen. 

 

Puur op basis van looks zou ik voor die 328 GTS gaan.

 

Maar voor de rest : wat wil je? Wil je modern (gebrek aan) comfort of wil je oud (gebrek aan) comfort? Ga je tevreden zijn met de "mindere" prestaties van het oude model?

Die laatste vraag is inderdaad het grootste struikelblok en doet me serieus twijfelen.

 

Ik zou eigenlijk geen één van de twee kopen, en u een 360 challenge stradale aanraden.

Zo een 360 cs zal meer dan waarschijnlijk een klassieker worden, het geluid is waanzinnig (mooier dan f430, 328 gts?), prestaties zijn indrukwekkend.

Ok de onderhoudskost is ook hoog, maar als je de aankoop van een 328 of f430 overweegt zal dat het verschil niet maken.

Nog niet het genoegen gehad in CS te mogen zitten maar ik vermoed dat da spel Spartaans hard afgeveerd zal zijn en dat zoek ik nu niet echt.  Niet dat een gewone 328 of F430 zo comfortabel zijn maar in ieder geval comfortbabel genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F430.

Anders F355 als je toch net iets ouder wilt.

Zou naar verluidt heel wat problemen zijn met de kleppen die blijkbaar niet echt opgelost geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben een beetje beide :)

 

Na het lezen van je voetbalsupporter-zuigende-vrouwen-verhaal, ben je duidelijk nummer 2.

Ga voor de F430 dus.

 

Ik zou eigenlijk geen één van de twee kopen, en u een 360 challenge stradale aanraden.

Zo een 360 cs zal meer dan waarschijnlijk een klassieker worden, het geluid is waanzinnig (mooier dan f430, 328 gts?), prestaties zijn indrukwekkend.

Ok de onderhoudskost is ook hoog, maar als je de aankoop van een 328 of f430 overweegt zal dat het verschil niet maken.

Ik weet van iemand die een 360 CS heeft gehad (of technisch gezien nog steeds heeft, maar zwaar beschadigd), dat die kar niet te rijden valt op de openbare weg. Heeft er veel technische miserie mee gehad ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid