Ga naar inhoud

Old vs young

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het lezen van je voetbalsupporter-zuigende-vrouwen-verhaal, ben je duidelijk nummer 2.

Ga voor de F430 dus.

Ik wist dat ik hiermee ging scoren bij jou :supercool:

F430 :oops:

Dat verbaast me nu eens van jou, ik had echt gedacht dat jij meer voor oldschool zou gaan.

Geplaatst:
Ik wist dat ik hiermee ging scoren bij jou :supercool:

Dat verbaast me nu eens van jou, ik had echt gedacht dat jij meer voor oldschool zou gaan.

Vandaar de blozende smiley!

F430 lijkt me qua sensaties en 'rijgemak' meer aan te sluiten bij je CSL dan de 328/355. Ik heb een ononderbouwde vrees dat die oudere knarren eerder garage queens zijn dan pure ragbakken.

Pfff koop eens een Caterham  :)

Geplaatst:

Maar is een 328 niet relatief betrouwbaar en vallen de kosten nog mee omdat de motor er niet altijd uit moet?

Geplaatst:

Ook de F430 voor mij. Zo'n 328gts zegt me weinig. 355 is dan vetter maar liever een f430.

Geplaatst:

Ken niks van Ferrari dus ga ik puur beslissen op uiterlijk en jong model dus F430 ...

staat een knappe bij AEcars maar dat wist je waarschijnlijk wel  :)

Geplaatst:

hier ben ik verliefd geworden op de F355 :D Die rode bora die parkeert, dat ben ik :)

Zou naar verluidt heel wat problemen zijn met de kleppen die blijkbaar niet echt opgelost geraken.

F355 van 'Arie Ferrari' ....

Heeft een paar jaar geleden een kleppenprobleem gehad. Ik meen dat de kleppen verbrand waren, dus zou inderdaad een bekender probleem  kunnen zijn. Ben een keer meegereden op de Ring ... looks geweldig, interieur / manier van schakelen van de 'flipper' bak vond ik tegenvallen.

Persoonlijk zou ik voor een F430 gaan  (kan in het voorjaar/zomer wel eens in contact brengen met 430 scud rijder)

Geplaatst:

Met zoiets heb ik het al moeilijker om voor de f430 te kiezen. Maar toch nog de f430.

Geplaatst:
Zou naar verluidt heel wat problemen zijn met de kleppen die blijkbaar niet echt opgelost geraken.
Het schijnt dat men dit toch verholpen heeft door ipv bronzen, stalen kleppen te gebruiken. Hmmm ik denk die 328 piste te verlaten en te vervangen door een F355.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik zou sowieso ook voor een 575 gaan. Wat een prachtkar is dat toch.

Geplaatst:
Salokin Magnum. :)
Yeah baby
Ik zou sowieso ook voor een 575 gaan. Wat een prachtkar is dat toch.
Voor het prijsverschil dan eerder de 550 al zal het meer dan waarschijnlijk een F355 tenzij ICM me weer kan beïnvloeden.
Geplaatst:

Ik heb de indruk dat jij meer richting een 8-cilinder neigt?

Een V12-Ferrari is (en lijkt me) meer GT, en dat is precies niet hetgeen jij wil, naar wat ik meen af te leiden uit jouw posts.

Vroeger was dat anders, waar de V12 in zowat elke Ferrari lag, maar vandaag maken ze precies meer het onderscheid en richten ze met de V12's precies eerder op een tourisme-sportwagen en de V8's op het iets sportievere, agieler?

Geplaatst:

Een V12-Ferrari is (en lijkt me) meer GT, en dat is precies niet hetgeen jij wil, naar wat ik meen af te leiden uit jouw posts.

Vroeger was dat anders, waar de V12 in zowat elke Ferrari lag, maar vandaag maken ze precies meer het onderscheid en richten ze met de V12's precies eerder op een tourisme-sportwagen en de V8's op het iets sportievere, agieler?

Jij slaat nagels met koppen.
Geplaatst:

Maar toch een 355...

Exterieur,zeer knap,sound zeer mooi,binnenin zo gedateerd..plastics die afpellen,leder dat krimpt,onderhoudskosten die de pan uitswingen,prestatie's,het blijft een oude en fragiele auto...

F430 in en exterieur zijn gewoon af,sound:inlove:,veel lagere onderhoudskosten,moderne auto,heel goede prestaties enz.. Enig minpunt tov een 355 is misschien de prijs maar als je een 355 2 jaar bijhoud en je hebt wat pech kost hij mss even veel...

Had ik het geld maar :D

Geplaatst:

Euh really?  :unsure:

SC06_2003_Enzo_Ferrari.jpg

V12...geen GT. En hoe GT is een Ferrari dan eigelijk...zonder twijfel dat een F355 sportiever is, maar ook een stuk ouder.

Opvolger van de Enzo die binnenkort komt zal ook V12 zijn. Het heeft ook gewoon met kostprijs te maken, de V12's zijn altijd duurder om te maken. En inderdaad je zou de 458 moeilijk zo compact kunnen maken als er een V12 in lag.

Geplaatst:
Maar toch een 355...

Exterieur,zeer knap,sound zeer mooi,binnenin zo gedateerd..plastics die afpellen,leder dat krimpt,onderhoudskosten die de pan uitswingen,prestatie's,het blijft een oude en fragiele auto...

F430 in en exterieur zijn gewoon af,sound:inlove:,veel lagere onderhoudskosten,moderne auto,heel goede prestaties enz.. Enig minpunt tov een 355 is misschien de prijs maar als je een 355 2 jaar bijhoud en je hebt wat pech kost hij mss even veel...

Had ik het geld maar :D

Jij noemt het gedateerd, ik charisma. De prestaties op de milliseconde gemeten kunnen me gestolen worden, ik ben er niet de piloot naar om het onderste uit de wagen te halen. Trager dan de CSL moet het nu ook niet zijn maar veel sneller hoeft allerminst. Als je pech hebt bij een f355 met je kleppen draait inderdaad je motor in de soep maar voor de rest volg ik toch al geruime tijd ferrari forums en daar blijkt toch dat er nogal wat urban legends in het leven werden geroepen. Grootste probleem zouden de kleppen zijn maar de versies van na '97 zouden stalen ipv bronzen exemplaren hebben. Uitlaatspruitstukken staan gekend om scheuren te vertonen, aftermarket van supersprint kost een 1750 euro. De f430 staar hierom ook bekend maar geen idee wat het vervangen hiervan exact kost. De distributieriem moet er iedere 50k km of 3 jaar uit en bij officiële dealer zou dit 3500 euro kosten. Wat het interieur betreft is dat krimpend leder naar hetgeen ik lees enkel van toepassing in zuiderse landen, de middenconsole waarvan het plastiek afpeelt kan aftermarket voor een 100 euro vervangen worden. Als je meer info hebt mag je me altijd laten weten, ik lees me ook maar bij.

[img=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/SC06_2003_Enzo_Ferrari.jpg]

V12...geen GT. En hoe GT is een Ferrari dan eigelijk...zonder twijfel dat een F355 sportiever is, maar ook een stuk ouder.

Opvolger van de Enzo die binnenkort komt zal ook V12 zijn. Het heeft ook gewoon met kostprijs te maken, de V12's zijn altijd duurder om te maken. En inderdaad je zou de 458 moeilijk zo compact kunnen maken als er een V12 in lag.

Hij zegt en ik bevestig dat ik een Ferrari V12 net wel als een GT beschouw.
Geplaatst:

SC06_2003_Enzo_Ferrari.jpg

Ik meen dat je hier auto's als de F50 en de Enzo beter buiten beschouwing laat, en dat jij ook best weet dat dat dingen hors catégorie zijn.

465, 550, 575, 612, 599... zijn allemaal GT's.

355, 360, F430, 458 zijn 8-cilinders en zijn in mijn ogen geen GT's.

F40, F50, Enzo en opvolger zijn hypercars.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in