Ga naar inhoud

2010 Mercedes E-break vs 2013 Volvo V60


Vanni

Aanbevolen berichten

Mss niet echt concurrenten van elkaar, maar ik twijfel om 1 van deze wagens aan te kopen.

Normaal ging mijn oog naar een B8 S4,maar zie op de fiches vd verschillende exemplaren dat ze toch vaak in de garage staan....

Komt er nog bij dat het toch redelijk vele €'s/km zijn.....

 

Maar bon:

 

De Mercedes is een zilveren break met AMG-pakket (E200 benzine,185pk) & quasi full option ( is een voordeel,maar geen must al die fietjefatjerie :D )

Ze heeft 33000km & het stuurhuis en de motortjes vd achteruitkijkspiegels zijn reeds vervangen.

Heeft 1x een onderhoud gekregen op 23000km

Voor de rest nix op aan te merken.Staat in Duitsland.

Nadeel is mss dat ik direct met een "oud" model rij,daar er nu een facelift is gekomen.

klein_640_12619_1.jpg

 

 

De Volvo die ik in de garage configureerde is een rode V60 met R-design ( T4 benzine met 180pk), lederen interieur en voor de rest niet zo gek veel opties.

2011-Volvo-V60-R-Design-01-800.jpg

De Mercedes is een kleine 4k goedkoper, BIV 1180€

Volvo BIV is een 297€.

 

Maar dat toeternietoe.....

 

Jullie mening graag. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er niet zo 100% meer in mee maar bestaat er een V60 met een geblazen 5-cylinder en manuele bak ?  Een T5 of zo ?  Ik weet dat deze in de US verkrijgbaar is iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanni,

 

Gezien je wel wat snedigheid en stuurgevoel gewend bent, vermoed ik dat je meer voor de e-klasse bent hoor. Heb nog maar kort met zo'n e-klasse gereden, maar vond dat ferm gelijke tred houden met een f10. Best aangenaam rijden. Doch wat lomp.

Maar je speelt dan ook in een andere klasse dan die Volvo.

 

Ik heb wel 3000 km op mijn conto staan met een v60 ( zij het eentje zonder R-design ) en ik heb de eer gehad te mogen meedoen in de Volvo Test track days, ik heb ze maw in extreme omstandigheden allemaal kunnen testen.

Ik vind zo'n V60 een zeer knappe auto, zoals hierboven, maar qua rijden valt dit imo dik tegen.

De motor zal wel in orde zijn.

Maar het geheel meest echt feedback, het stuur is op zowat elke snelheid te licht (ik week vaak van mij rijlijn af, zonder het door te hebben). Stuurgevoel is echt nihil imo.

Infotainmentsysteem hinkt imo ook wel sterk achterop. De navigatiestem spreekt in stukken e.d...

Voor de rest een goeie auto.

 

Ik zou hem ook wel overwegen, maar dan enkel is zuivere comfy cruisebak. Verwacht er, ondanks de knappe sportieve looks, niet teveel thrills van, het is allesbehalve een driver's car.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mede dankzij het sportchassis de R-design niet wat strakker op de weg liggen? :)

 

Als ik DIT lees, merk ik dat

S/V60 het toch niet zo slecht deed op de Test Trackdays.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind de V60 persoonlijk niet zo knap. Niet lelijk, maar ook niet knap. En 'k heb nogal de neiging om auto's de laatste tijd zeer nuchter te bekijken: de Merc is 3 keer meer auto en goedkoper, het grootste eerste waardeverlies is al gedragen door een ander wat me sterkt in m'n overtuiging waar voor m'n geld te kopen. De E-klasse is groter, veel comfortabeler (neem ik aan), voorzien van alle moderne gizmo's en uitrusting, meer waar voor je geld en in AMG-versie in 't zilver zijn ze schitterend vind ik (staat er zo-eentje vaak hier op de hoek bij den Olifant).

Dus: doe mij maar den Duits.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel de mening van gTa, de E klasse is zoveel meer auto voor je geld. Enige waar ik over zou twijfelen is dat die Volvo precies sportiever zou rijden, maar daar is dus niks van aan? :lol:

 

Een E klasse op benzine geraak je wel nooit meer kwijt :D

Is dat nog steeds een 1.8 compressor?

 

Bijkomend is (bijna) full option ook wel een groot voordeel imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou mede dankzij het sportchassis de R-design niet wat strakker op de weg liggen? :)

 

Als ik DIT lees, merk ik dat

S/V60 het toch niet zo slecht deed op de Test Trackdays.

Ik heb al 's met de S60 D3 (was toen nog de 163PK 5-cylinder, ondertussen is de D3 136PK en de D4 163/177 dacht ik) gereden en deze had een sportonderstel als optie.  Dit reed toch wel leuk, het stuur is mss wat licht maar da's een trend bij alle nieuwe auto's nu.. In vergelijking met mijn S60 is de nieuwe S60 qua rijgedrag toch een pak sportiever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten 't feit dat je 2 auto's die totaal een andere opvatting hebben en de ene tov de andere niet nieuw is

en ik een voorliefde heb voor Volvo, zou ik in dit geval eerder de E klasse nemen dan de V60(zuiver rationeel bekeken: eerste waardeverlies van de ster is er al af, dus gaat nu beter zijn waarde houden, dat 't geen diesel is, is niet zo erg, de belgen beginnen stillekesaan te beseffen dat een mazoutstoof ook duur is aan de pomp en je kan indien de kmkostprijs te duur wordt, overschakelen op LPG, met de volvo kan dit (momenteel nog)niet (nog geen installatie voor de Ford direct injection

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volvo zou mijn keuze zijn.

Mooie wagen, nieuw, minder BIV...

 

@Rabbit R-Design heeft sportchassis als ik me niet vergis?

Klopt, maar mijn ervaring ermee leert dat het net zoals bij bmw, een hardere setup is, waar je verder van de rest weinig meer mee bent. Tijdens de slalom merkte ik daar maar weinig van. Tis niet dat het een slechte auto is he.

Tijdens die test track days deed hij het idd wel goed. Hij reed de Aldi a4 naar huis, alleen toonde de aanwezige e90 op 16 inch velgen wel hard dat hij dynamisch te kort kwam om het een rwd moeilijk te maken.

Daarom dat ik geneigd ben de e-klasse te nemen als het tussen deze twee gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar mijn ervaring ermee leert dat het net zoals bij bmw, een hardere setup is, waar je verder van de rest weinig meer mee bent. Tijdens de slalom merkte ik daar maar weinig van. Tis niet dat het een slechte auto is he.

Tijdens die test track days deed hij het idd wel goed. Hij reed de Aldi a4 naar huis, alleen toonde de aanwezige e90 op 16 inch velgen wel hard dat hij dynamisch te kort kwam om het een rwd moeilijk te maken.

Daarom dat ik geneigd ben de e-klasse te nemen als het tussen deze twee gaat.

Een E90 met E-klasse vergelijken gaat wel wat ver.. Zowel een E90 als S/V60 zullen anders rijden dan de E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Blok van ford, ook te verkrijgen met die brol powershift. Handbak ftw.

 

In dat geval, volg ik volledig het idee van Philken.

De E-klasse.

 

Al had ik niet gedacht dat een E-klasse zo veel dynamischer rijdt dan een V60 R-design, ik zou de E-klasse eerder kiezen omwille van zijn betere comfort.

Ik moet dringend eens met een E-klasse rijden. Corneel maakte m'n kop ook al zot :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier thuis staat er ook een E break met AMG-pack en met 200cdi in het vooronder. Qua rijgedrag zou ik dat niet sportief noemen, daarvoor weegt hij te veel, maar hij rijdt wel erg goed vind ik. Stabiel en veilig maar zeker niet lomp want het is wel een grote auto.

Met een Volvo V60 heb ik nog niet gereden, zou het wel eens willen doen. Ben benieuwd hoe zoiets rijdt tegenover de voorwieltrekkers waarmee ik al gereden heb (Opel Corsa en Pug 308).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval, volg ik volledig het idee van Philken.

De E-klasse.

 

Al had ik niet gedacht dat een E-klasse zo veel dynamischer rijdt dan een V60 R-design, ik zou de E-klasse eerder kiezen omwille van zijn betere comfort.

Ik moet dringend eens met een E-klasse rijden. Corneel maakte m'n kop ook al zot :)

Spring eens binnen op't werk! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval, volg ik volledig het idee van Philken.

De E-klasse.

 

Al had ik niet gedacht dat een E-klasse zo veel dynamischer rijdt dan een V60 R-design, ik zou de E-klasse eerder kiezen omwille van zijn betere comfort.

Ik moet dringend eens met een E-klasse rijden. Corneel maakte m'n kop ook al zot :)

Spring eens binnen op't werk! :P

Idd dat is een gedacht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid