Ga naar inhoud

2010 Mercedes E-break vs 2013 Volvo V60


Vanni

Aanbevolen berichten

Eklasse rijdt verdomd goed! Zeker op langere afstanden, perfect afgeveerd etc.

Enkel zou ik geen e200 kopen maar minimum een e220. E220 voelt net goed aan, hoewel het niet minder mag zijn.

Ik heb nog niet met een e200 gereden maar naar mijn gevoel is dat te weinig vermogen om er een vlotte wagen van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eklasse rijdt verdomd goed! Zeker op langere afstanden, perfect afgeveerd etc.

Enkel zou ik geen e200 kopen maar minimum een e220. E220 voelt net goed aan, hoewel het niet minder mag zijn.

Ik heb nog niet met een e200 gereden maar naar mijn gevoel is dat te weinig vermogen om er een vlotte wagen van te maken.

Dat hangt af van wat je gewoon bent. Mijn pa heeft een 200cdi met automaat en hij of ik hebben nog nooit het gevoel gehad tekort te komen. Waarmee ik zeker niet zeg dat het een snelle of sportieve auto is want dat is het totaal niet. Maar op de Belgische wegen, met de lage maximumsnelheden, is zoiets meer als genoeg. Die auto nodigt eigenlijk ook totaal niet uit om sportief te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes is pakken ruimer dan de V60, en bovendien fully loaded met opties...  De ster speelt duidelijk in 1 of zelfs 2 klasses hoger.

De 'looks' van de V60, daar kan de Mercedes echter niet aan tippen, ook niet met AMG-pakket, imho.

 

Als je kunt leven met het bompa/taxi-imago van de Mercedes: ga voor de Mercedes.  De vorige eigenaar is zo lief geweest het waardeverlies voor jou te slikken.  

 

BTW: de V60 krijgt binnenkort ook een facelift (andere neus, aanpassingen aan het interieur), waardoor dit ook een 'oud model' wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb recent zowel met de E klasse met AMG pack, als met de Volvo V60 gereden (wel zonder R-pack).

Volvo is een goede auto, maar de E is toch echt nog een klasse hoger op alle vlak, dus ook op dynamisch vlak.

 

Ik ga zonder twijfelen voor de E, maar let wel, ik ben bevooroordeeld als het over die auto gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Maar mocht de garage me in de steek laten (wat ik amper kan geloven), zou het wel eens dit kunnen worden.

Maar ik zal dit topic niet verder bevuilen, en me naar het betreffende topic begeven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Maar mocht de garage me in de steek laten (wat ik amper kan geloven), zou het wel eens dit kunnen worden.

Maar ik zal dit topic niet verder bevuilen, en me naar het betreffende topic begeven ;)

 

Ja wie weet, maar eens de goesting ergens naar staat.. Moest het zo zijn, zoeken we u wel een V6 280 of 320 CDI automaat hé :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt in orde hoor Bompa, t'zal wel een 212 zijn. 211 hebben we niet meer staan (tenzij in occasie ergens in de groep). V6 hebben we momenteel ook niet staan bij ons, wel 200, 220 of 300 hybrid. De V6 cdi heeft wel een ander motorkarakter dan de 4 pitters, die is nog een heel stuk rustiger! Zoals gezegd, stuur een sms'je indien je wat meer weet (liefst wat op voorhand). Dan vraag ik of er geen 350 cdi ergens beschikbaar is..

Er staat momenteel ook een erg mooie CLS 350 cdi shooting break(black on black met amgpack) :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje voor de E-mannen:

Hoe zit het met de betrouwbaarheid betreffende de elektronische snufjes?

Al veel problemen mee gehad? Want als ik zie wat de ML van madam al heeft voorhad..........

 

Nu, ik krijg 2j garantie, dat wel, maar als ik telkens weer richting D moet gaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje voor de E-mannen:

Hoe zit het met de betrouwbaarheid betreffende de elektronische snufjes?

Al veel problemen mee gehad? Want als ik zie wat de ML van madam al heeft voorhad..........

 

Nu, ik krijg 2j garantie, dat wel, maar als ik telkens weer richting D moet gaan....

 

Met de 212 eigenlijk weinig tot geen problemen.. Paar puntjes die ik al zien passeren heb in de werkplaats:

 

- Luchtkussens in de zetels die drukverlies hebben (enkel bij dynamische stoelen uiteraard, stock stoelen hebben dat niet). Probleem wordt dan opgelost door nieuwe kussens in te bouwen, valt wel mee uiteindelijk.

- Elektrisch inklapbare spiegels die eens een kraakje en/of piepje vertonen, wordt verholpen door te euh... smeren :). Soms maken ze ook een piepgeluid wanneer ze de eindstand bereiken bij het opengaan, hiervoor is er ook reeds een oplossing door Mercedes zelf (overspanningsbeveiliging).

- Gordelslotje die niet meer merkt dat de gordel aan/uit is.

- Elektrische kofferopening durft ook wel eens te haperen, maar is eerder sporadisch...

 

Anders kan ik niet direct problemen herinneren die specifiek gelinkt zijn aan de 212. Merendeel van de 212's komt gewoon binnen voor onderhoud en we hebben er toch al enkele lopen met 200k+ km. Echt veel ervaring met de CGI motoren heb ik wel niet, bij gebrek aan populariteit (België...).

Denk dat we in totaal een 7-tal cgi's hebben, enkele 200's en 1 of 2 250 cgi's. Wel nog geen enkel probleem gehad ermee..

 

Als je nog wat wilt weten stuur je maar een PM ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Jan,

k heb de hele historie vd wagen ;)

 

Stuurhuis is vervangen geweest, wat blijkbaar een veel voorkomend probleem is volgens mijn maat die bij Merc werkt.

En de moteurkes van beide achteruitkijkspiegels is eveneens vervangen geweest.

 

Ga je nog een PM sturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we bij onze E al hebben voorgehad, heeft nu 10k km.

- Soms blijft de gordel van de bestuurder vasthangen bij de onze en kan je hem niet aandoen. Zeer lastig want je verliest snel 5 min. Dat moet eens vernoemd worden bij het volgende onderhoud.

- Sensor van de koelvloeistofmeter is vrij gevoelig, stonden we voor niets bij de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Jan,

k heb de hele historie vd wagen ;)

 

Stuurhuis is vervangen geweest, wat blijkbaar een veel voorkomend probleem is volgens mijn maat die bij Merc werkt.

En de moteurkes van beide achteruitkijkspiegels is eveneens vervangen geweest.

 

Ga je nog een PM sturen

 

Stuurhuis niet, stuurbekrachtigingspomp wel.

En die motoren vervangen is absoluut onnodig, daar is een oplossing van Benz voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Carlito. Idd die stbkpomp was het!  Had het totaal verkeerd voor.... :oops:

 

BTW: nog gekende tere plekken bij een W212 E?

 

Wat onderhoud betreft: is dit werkelijk zo reteduur? Want iemand zit me constant te vertellen dat ik best geen E koop omdat die zo duur in onderhoud zijn.......Vooral als je stukken nodig hebt..... :fp:  :fp:  Met die Volvo ga je goedkoper gediend  zijn beweert die.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Carlito. Idd die stbkpomp was het!  Had het totaal verkeerd voor.... :oops:

 

BTW: nog gekende tere plekken bij een W212 E?

 

Wat onderhoud betreft: is dit werkelijk zo reteduur? Want iemand zit me constant te vertellen dat ik best geen E koop omdat die zo duur in onderhoud zijn.......Vooral als je stukken nodig hebt..... :fp:  :fp:  Met die Volvo ga je goedkoper gediend  zijn beweert die.........

Ik denk dat Mercedes qua onderhoud zelfs bij de goedkopere van de premium merken zit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid