Ga naar inhoud

Audi S3 Sportback


Gast caoimhin

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin

De product planners van Audi kunnen zichzelf weer op de borst kloppen: eerst lanceer je de S3, die laat je even bezinken, en dan kom je een klein halfjaar later met de S3 Sportback. Welnu, dit is 'm dan!
 
Het is natuurlijk allesbehalve een verrassing dat er na de driedeursversie van de S3 ook een Sportback-variant van de (voorlopig - het wachten is op een RS3) allersterkste A3 komt maar dat maakt 'm niet minder leuk. Onder de kap ligt de inmiddels bekende 2.0 TFSI-motor van 300 pk en 380 Nm, die de S3 Sportback in exact vijf seconden naar de 100 km/u afschiet. Dat geldt voor de versie met S-Tronic, wie zelf pookt met de handgeschakelde zesbak, is 0,1 seconde langer kwijt.

De topsnelheid is begrensd op 250 km/u en het gemiddelde verbruik ligt op 6,9 l/100 km (handbak: 7,0 l/100 km). De S3 Sportback staat op 18-inchwielen en uiteraard heeft-ie quattro-vierwielaandrijving. Remschijven met een diameter van 340 mm dragen zorg voor voldoende stopkracht.

Ten opzichte van de vorige S3 Sportback is de auto volgens Audi 70 kg lichter (basisgewicht 1.445 kg) en 1,5 l/100 km zuiniger. In vergelijking met de A3 Sportback ligt de S3 dichter bij het asfalt en is de besturing scherper dankzij "progressive steering" met variabele overbrengingen. Drive Select, waarmee je de rijeigenschappen naar je persoonlijke smaak (van Efficiency via Comfort en Auto naar Dynamic) kunt aanpassen, is standaard.

De Audi S3 Sportback beleeft z'n publieksdebuut begin maart op de beurs van Genève en in september kun je 'm in de showrooms verwachten. Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Bron: Autoweek

 

m1ny98bblato.jpg

 

m1ny98bbuftr.jpg

 

m1ny98bbjqtp.jpg

 

m1ny98bbwstq.jpg

 

m1ny98bbscts.jpg

 

m1ny98bbqstt.jpg

 

m1ny98bb5atw.jpg

 

m1ny98bbgtty.jpg

 

m1ny98bb3qtx.jpg

 

m1ny98bb7dtv.jpg

 

m1ny98bbccu1.jpg

 

m1ny98bbecu0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlaten zijn overkill. Twee verchroomde aan de linkerkant passen beter bij zo'n kar, vind ik.

 

Interieur is weer erg dik, maar ik vind die ronde ventilatorroosters zo lelijk hé :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlaten zijn overkill. Twee verchroomde aan de linkerkant passen beter bij zo'n kar, vind ik.

Bwah, gezien die nog bescheiden zijn qua dikte vind ik dat goed meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlaten zijn overkill. Twee verchroomde aan de linkerkant passen beter bij zo'n kar, vind ik.

Dat was ook mijn eerste gedacht. Maar voor de rest wel proper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid