ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 No need to feel agitated. Zoals gezegd, normaalgezien (!) bestaat er geen 'kickdownmomentje' bij rijden in manuele stand, tenzij je de kickdown KNOP (indien aanwezig) indrukt. En als die boite toch zelf zou teruggeschakeld hebben in manuele modus, zonder dat jij de eventueel aanwezige kickdownknop hebt ingedrukt, dan was dat een anomalie in de software, en dan is dat inderdaad zeker niet normaal. Gaat idd over die knop. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Ik moet geen knop hebben, fuck it. Gas 0%, Gas 100% en eventuele een dual clutch bak met een echte manuele functie. Wat zit dat daar op te doen op een sportwagen een "kickdown" knop onder uw gaspedaal. I feel agitated als ik daar aan denk. Sportwagen en automaat dat is voor mij echt wel een contradictie. Vandaar mijn voorkeur om zoiets een sportieve wagen te noemen, kan daar echt niet "sportwagen" tegen zeggen. Ik WEIGER 1 Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Straks gaat ge nog beweren dat ge geen servo-stuur in uwe auto wilt zeker?! Ow, eh, wacht effe .... 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 :rofl: Ge hebt het nu zelf ook mogen ervaren, parkeren is *GTA modus* "nicht einfag" maar wat is je ervaring van dat less is more principe? Hebben het daar eigenlijk nog niet echt over gehad. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 parkeren was nog wel ok (behalve de zweetdruppels op mijn voorhoofd omdat ik uw velgen niet tegen den trottoir wilde zetten). Ik heb een paar keer moeten U-turnen. Dat was andere koek Quote
jayv 40 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Volgens mij moet een chiptuner (of de garage) die kickdown wel kunnen uitschakelen in de software, maar Jokke volgens mij vergis je sportwagen met racewagen ;-) voor de massa is PDK met kickdown veel beter, er zijn er te weinig van ons soort om rendabel te zijn. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Even nog eens samenvatten. Huidige definitie van sportwagen: Het regent, een bocht, hoogtoerig in tweede gaat dat nogal tricky zijn, maar in derde met de voet op de gas kan ik er snel door....... how opletten sportwagenbestuurder uw pedaal NIET te hard, te snel indrukken want ge moogt niet tegen het "knopje" komen en dan gaat er een of ander geprogrammeerd "brein" tegen je versnellingsbak zeggen: hey een vitesseke lager mannen. De wagen "verschiet" en komt in onbalans, maar gelukkig hebben we daar ons esp systeem dat uitgeschakeld was maar ook weer niet, die ons komt redden. Mijn visie op sportwagen Het regent, een bocht, hoogtoerig in tweede gaat dat nogal tricky zijn, maar in derde met de voet op de gas kan ik er snel door....... dat was weer genieten van het in balans houden van de auto. Natuurlijk gaan heel veel mensen voor het eerste kiezen. Maar waar zit het plezier van de piloot, het gevoel dat je ballen naar je keel schieten, de spanning van het autorijden. Nee ik mag gewoon DOM doen en alles komt ok. Zo spelen we ook op de playstation, alle hulpmiddelen aan sturen en gas geven, alles komt goed. PS: je bent met sportwagen twee sneller en het is meer rewarding. En nee begin niet over uw portefeuille ik ken meer "kalveren" die met nr1 toch nog den decor in gaan dan met nr2, ervaring en voorbeelden genoeg...... dat is nog het strafste van allemaal of mannen die ongelooflijk snel waren met hun playstation Lambo of GTR binnen de 2 rondes in den decor staken als ze in een andere auto stapten. Enzoverder...... Quote
jayv 40 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 het gevoel dat je ballen naar je keel schieten, de spanning van het autorijden. +1 Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Even nog eens samenvatten. Huidige definitie van sportwagen: Het regent, een bocht, hoogtoerig in tweede gaat dat nogal tricky zijn, maar in derde met de voet op de gas kan ik er snel door....... how opletten sportwagenbestuurder uw pedaal NIET te hard, te snel indrukken want ge moogt niet tegen het "knopje" komen en dan gaat er een of ander geprogrammeerd "brein" tegen je versnellingsbak zeggen: hey een vitesseke lager mannen. De wagen "verschiet" en komt in onbalans, maar gelukkig hebben we daar ons esp systeem dat uitgeschakeld was maar ook weer niet, die ons komt redden. Mijn visie op sportwagen Het regent, een bocht, hoogtoerig in tweede gaat dat nogal tricky zijn, maar in derde met de voet op de gas kan ik er snel door....... dat was weer genieten van het in balans houden van de auto. Natuurlijk gaan heel veel mensen voor het eerste kiezen. Maar waar zit het plezier van de piloot, het gevoel dat je ballen naar je keel schieten, de spanning van het autorijden. Nee ik mag gewoon DOM doen en alles komt ok. Zo spelen we ook op de playstation, alle hulpmiddelen aan sturen en gas geven, alles komt goed. PS: je bent met sportwagen twee sneller en het is meer rewarding. En nee begin niet over uw portefeuille ik ken meer "kalveren" die met nr1 toch nog den decor in gaan dan met nr2, ervaring en voorbeelden genoeg...... dat is nog het strafste van allemaal of mannen die ongelooflijk snel waren met hun playstation Lambo of GTR binnen de 2 rondes in den decor staken als ze in een andere auto stapten. Enzoverder...... marktwerking. Wat gij wilt dat wilt 1% van de kopers die zo een auto NIEUW kopen (want daar draait het om, liefhebbers met okkazies van 5 jaar oud daar liggen ze niet van wakker in de fabriek). Logisch dat men voor de 99% anderen ontwikkelt. Geld moet rollen. Veel mensen willen een sportwagen, om daar dan hard rechtdoor mee te knallen. Die balansverhalen dat is allemaal mooi maar op de openbare weg rijd je al zo niet om te beginnen (of je hangt binnen de kortste keren tegen een boom wegens vuil op de baan in een of andere bocht), en het merendeel pakt die kar nooit mee op het circuit, ergo. Het merendeel wil gewoon de looks van ne sportwagen maar eigenlijk met de binnenkant en het rijden van een BMW coupé. Ten andere, wat gij wilt bestaat al, dat heet een "Lotus Exige V6", en kost dan nog eens een fractie van al die andere bakken. Dus wat is het probleem? (zolang ze niet failliet gaan that is). Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Het merendeel wil gewoon de looks van ne sportwagen maar eigenlijk met de binnenkant en het rijden van een BMW coupé. Perfect verwoord Quote
Gast Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Even nog eens samenvatten. Huidige definitie van sportwagen: Het regent, een bocht, hoogtoerig in tweede gaat dat nogal tricky zijn, maar in derde met de voet op de gas kan ik er snel door....... how opletten sportwagenbestuurder uw pedaal NIET te hard, te snel indrukken want ge moogt niet tegen het "knopje" komen en dan gaat er een of ander geprogrammeerd "brein" tegen je versnellingsbak zeggen: hey een vitesseke lager mannen. De wagen "verschiet" en komt in onbalans, maar gelukkig hebben we daar ons esp systeem dat uitgeschakeld was maar ook weer niet, die ons komt redden. Mijn visie op sportwagen Het regent, een bocht, hoogtoerig in tweede gaat dat nogal tricky zijn, maar in derde met de voet op de gas kan ik er snel door....... dat was weer genieten van het in balans houden van de auto. Natuurlijk gaan heel veel mensen voor het eerste kiezen. Maar waar zit het plezier van de piloot, het gevoel dat je ballen naar je keel schieten, de spanning van het autorijden. Nee ik mag gewoon DOM doen en alles komt ok. Zo spelen we ook op de playstation, alle hulpmiddelen aan sturen en gas geven, alles komt goed. PS: je bent met sportwagen twee sneller en het is meer rewarding. En nee begin niet over uw portefeuille ik ken meer "kalveren" die met nr1 toch nog den decor in gaan dan met nr2, ervaring en voorbeelden genoeg...... dat is nog het strafste van allemaal of mannen die ongelooflijk snel waren met hun playstation Lambo of GTR binnen de 2 rondes in den decor staken als ze in een andere auto stapten. Enzoverder...... Het is de tijd van de techniek en het integreren van computers in bestaande machines om ze efficienter te maken. Ik vind niet dat een auto persé geen sportwagen is omdat hij wat electronica heeft. Bij een gtr is dat het concept gewoon. Bij tracktests van een r8 zegt men toch altijd dat hij verbazend goed is, dat er een knopje onder het gas van een automaat zit verpest voor mij zeker niet het geheel. Is hooguit een nadeel waar ge rekening mee moet houden of iets aan doet. Een gt3 heeft toch ook tractiecontrole, is dat ook geen echte sportwagen dan? Ik ben het eens dat als je een tractiecontrole systeem hebt zoals bij mercedes en je het gewoon niet af kan zetten dat dat idd het rijden verpest, maar zo lang het uit kan zie ik er geen graten in. Ik vind uw stelling echt te radicaal. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 - Het is niet altijd efficiënter, waar is die auto efficiënter in mijn voorbeeld? - Tracktests....... daar kunnen we ook het een en ander over vertellen, er was een tijd dat ik dat ook allemaal geloofde....... je mag dat zeker nooit allemaal te letterlijk nemen, echt. - Als ik bij de GT3 de TC afzette dan stond die ook af. Dat is een hulpmiddel dat ik kon afzetten en ook ECHT afzetten. Kan ik mee leven heb ik totaal geen probleem mee, in tegendeel, ook met ABS, zeker wel. - Bij mij verpest dat knopje het wel, allez een sportwagen waar je de gas niet tegen de grond mag stampen omdat de electronica dan dingen kan gaan beslissen. Gaat er bij mij totaal niet in ! - Voor alle duidelijkheid ben ik niet tegen hulpmiddeltjes maar wel tegen electronica die dingen beslist die jij totaal niet wil alsook het feit dat je dat niet kan uitzetten. En ja ik heb al meermaals een R8 den decor zien ingaan ondanks alle hulpmiddeltjes.....daar komen we weer aan het probleem, je kweekt hier piloten mee die ver boven hun kunnen gaan en uiteindelijk geconfronteerd worden met de wetten van de fysica, wat uiteindelijk even gevaarlijk of gevaarlijker is dan een auto die je vraagt om hem deftig te besturen. (denk ook aan het ongeval met de Gulf R8) Over dat concept GTR, R8. Drie voorbeeldjes. - Op een dag komt er ene met zijn Lambo met alle hulpmiddeltjes aan op Ecuyers wat vlammen, ja dat ging snel met als resultaat banden en remblokken naar de zak (electronica), ze dagen de man wat uit en hij beslist (autohandelaar) naar de Porsche days te komen met een GT3 om te bewijzen dat hij wel kan rijden. Ik dacht dat hij tot in ronde 3 geraakt is. Ook hier sympathieke man he, tis niet dat ik daar plezier in heb. - We ontmoeten op Mettet een zeer aimabel man die een vrachtwagenbedrijf heeft en een GTR had en raken aan de praat. Tja mijn GTR motor is WEER naar de zak en ben het moe, daarom ben ik deze GT3 gaan kopen. Zowel een lid van hier op het forum als ik zeggen hem: let toch maar op want het is niet hetzelfde. Ik denk dat het ook ronde 3 was voor het verhaal over was. - Wederom een "brave" man, die meekomt met een lid van hier naar de trackdays, maar de reden dat hij niet kan volgen is de "auto" dus wat doen we, we gaan over op electronica ipv chauffeur. Bam R8 op de Raidillon den decor in. Ok we nemen er een M3 bij waarvan de remblokken op 1 dag ook weg zijn (esp) en ja hoor ook die auto eindigt in den decor. - Er komt er ene naar Mettet met een Panamera Turbo met hulpmiddeltjes aan maar motor geraakt opgeblazen, op autoforum raadt een zeker GTA aan om toch maar eens met de auto te leren rijden en een Lotus Exige te rijden. Eerste trackday derde ronde VOL den decor in, gelukkig niet de kant van de muur. Ook ene die dacht dat hij wat kon rijden. Tot daar al die hulpmiddeltjes, ze vormen uiteindelijk een gevaar want door het initieel "makkelijker" zijn, beseffen ze niet meer wat die auto doet TOT de dag dat ze met zichzelf geconfronteerd worden. Ik denk gewoon dat ze auto's sneller willen maken, of het op het eind veiliger is durf ik zeer sterk te betwijfelen eigenlijk. Op een circuit wordt alles uitvergroot maar dit gaat even goed op voor de openbare weg. En dat je daar je sportwagen kan gebruiken als sportieve wagen met hulpmiddeltjes alle begrip, maar ik vind dat je er nog altijd een sportwagen moet kunnen van maken door de juiste "knopjes" in te drukken (snap de omgekeerde weg ). Ik geef verder natuurlijk wat hevig tegengas en stel het wat op scherp wegens forumdiscussie. Ben in realiteit iets genuanceerder hoor Ps: een van de voorbeelden gaat over mezelf, dus ben de eerste om mea culpa te slaan en te beseffen hoe een vals en gevaarlijk gevoel die electronica geeft. Het rekken van de wetten van de fysica is niet zo veilig als je denkt. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 verhaal over = auto zwaar den decor in, voor de duidelijkheid. In beide gevallen. Van eentje was ik zelf getuige. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 :rofl: Ge hebt het nu zelf ook mogen ervaren, parkeren is *GTA modus* "nicht einfag" maar wat is je ervaring van dat less is more principe? Hebben het daar eigenlijk nog niet echt over gehad. gTa schrijft niks over solohomofielen en zou "nicht einfach" geschreven hebben! Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 Man man. Die sound in de hoogste toeren. Kippenvel gewoon. Zo'n GT3 is een droom van een auto, maar voor weinigen weggelegd helaas. Ook kan je met zo'n GT3 op de openbare weg niet veel doen. Je moet al echt trackdays gaan doen om optimaal van dat ding te kunnen genieten. Gelukkig zijn er ook 'poor man' GT3's verkrijgbaar. *kuck* R26.R *kuch* En ja, manueel te schakelen, met amberjage.. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Zo'n GT3 is een droom van een auto, maar voor weinigen weggelegd helaas. Ook kan je met zo'n GT3 op de openbare weg niet veel doen. Je moet al echt trackdays gaan doen om optimaal van dat ding te kunnen genieten. Dan koop je beter een racewagen ....nog intenser en geen kost u geen rijtaks VAA ea belastingen. Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 - Op een dag komt er ene met zijn Lambo met alle hulpmiddeltjes aan op Ecuyers wat vlammen, ja dat ging snel met als resultaat banden en remblokken naar de zak (electronica), ze dagen de man wat uit en hij beslist (autohandelaar) naar de Porsche days te komen met een GT3 om te bewijzen dat hij wel kan rijden. Ik dacht dat hij tot in ronde 3 geraakt is. Ook hier sympathieke man he, tis niet dat ik daar plezier in heb. - We ontmoeten op Mettet een zeer aimabel man die een vrachtwagenbedrijf heeft en een GTR had en raken aan de praat. Tja mijn GTR motor is WEER naar de zak en ben het moe, daarom ben ik deze GT3 gaan kopen. Zowel een lid van hier op het forum als ik zeggen hem: let toch maar op want het is niet hetzelfde. Ik denk dat het ook ronde 3 was voor het verhaal over was. - Wederom een "brave" man, die meekomt met een lid van hier naar de trackdays, maar de reden dat hij niet kan volgen is de "auto" dus wat doen we, we gaan over op electronica ipv chauffeur. Bam R8 op de Raidillon den decor in. Ok we nemen er een M3 bij waarvan de remblokken op 1 dag ook weg zijn (esp) en ja hoor ook die auto eindigt in den decor. - Er komt er ene naar Mettet met een Panamera Turbo met hulpmiddeltjes aan maar motor geraakt opgeblazen, op autoforum raadt een zeker GTA aan om toch maar eens met de auto te leren rijden en een Lotus Exige te rijden. Eerste trackday derde ronde VOL den decor in, gelukkig niet de kant van de muur. Ook ene die dacht dat hij wat kon rijden. Tjah met alle respect maar dat zegt meer over degene die hem plooit hoor. Als je hem na 3 ronden al in de muur zet moet je naar jezelf kijken en misschien eerst de auto & het circuit wat leren kennen. Dat is hetzelfde als gasten die op een trackday (moto) de eerste sessie al tegen het asfalt liggen. Ik ben geen held op de moto maar ik heb nooit geprobeerd om koste wat het kost een snellere te volgen want dat loopt niet goed af. Maar ik ben ook geen fan van hulpmiddeltjes om te leren rijden, geeft je een vals gevoel van veiligheid Niettemin zalige car die ik helaas nooit zal bezitten tenzij ik morgen 166 miljoen win met euromillions Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 zonder automatisch tussengas! Idd spijtig... Dan koop je beter een racewagen ....nog intenser en geen kost u geen rijtaks VAA ea belastingen. Als je een GT3 koopt om intensief trackdays te gaan doen, dan kan je idd beter een racewagen kopen. Als je een 'gewone' GT3 hebt, kan je deze ook nog op de openbare weg gebruiken. Wat ik wilde zeggen is dat je 'legaal' op de openbare weg nooit het uiterste uit zo'n GT3 kan (mag) halen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen plezier kan beleven aan zo'n GT3. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Eigenlijk ben je perfect aan het uitleggen wat het probleem van een GT3 aan het worden is (of al is) voor een Belgisch gebruiker. Straks is het wat een Ferrari vroeger voor de zakenman of loodgieter die het "gemaakt" betekende. Een wagen die je mooi opgeblonken zondag even van onder het stof haalt om den boulevard op en af te rijden, al dan niet in Knokke. Plezier op de openbare weg in België beleef je niet met een GT3, imo ! Tenzij je heel graag een velo als enige vervoersmiddel hebt, een aantal maanden per jaar 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Eigenlijk ben je perfect aan het uitleggen wat het probleem van een GT3 aan het worden is (of al is) voor een Belgisch gebruiker. Straks is het wat een Ferrari vroeger voor de zakenman of loodgieter die het "gemaakt" betekende. Een wagen die je mooi opgeblonken zondag even van onder het stof haalt om den boulevard op en af te rijden, al dan niet in Knokke. Plezier op de openbare weg in België beleef je niet met een GT3, imo ! Tenzij je heel graag een velo als enige vervoersmiddel hebt, een aantal maanden per jaar Kennis van mij heeft een Westfield en een Porsche (dan nog niks speciaal zoals een GT3) en een MINI (diesel) van de zaak. Is een man van tegen de 70 die heel zijn leven met gemotoriseerde sporten bezig geweest is en altijd met snel materiaal heeft gereden. Die zijn Porsche staat het vaakst stil, want voor het echte rijden voor de fun in de buurt is de Westfield veel leuker en voor de ritjes A naar B is de Mini de meest rationele keuze die het minst frustraties geeft. Sinds zijn appartement in Knokke weg is heeft de Porsche eigenlijk alle nut verloren Quote
toere 17.055 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Je kan een GT3 toch ook gewoon kopen omdat je die mooier/specialer vind dan een "gewone" Porsche? Zonder hem te gebruiken waarvoor hij eigenlijk gemaakt is ? En misschien sporadisch eens een circuitdagje en/of Nurburgring uitstap Allez zou toch zo zijn in mijn geval 1 Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Je kan een GT3 toch ook gewoon kopen omdat je die mooier/specialer vind dan een "gewone" Porsche? Zonder hem te gebruiken waarvoor hij eigenlijk gemaakt is ? En misschien sporadisch eens een circuitdagje en/of Nurburgring uitstap Allez zou toch zo zijn in mijn geval Hmmm, ik denk er net hetzelfde over. 1 Quote
jayv 40 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Hmmm, ik denk er net hetzelfde over. Daarvoor hebben ze de Carrera met Aerokit ;-) 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.