DDé 2.815 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Ik ben al lang blij dat er nog zotten zijn die een GT3 willen kopen. Wat boeit mij dat nu of een eigenaar op circuit gaat rijden of niet. 1 Quote
utah 552 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Ik zou het ook kunnen vergelijken met de rush van de motorfabrikanten naar de ( intussen al bijna achterhaalde) magische 200 pk grens voor een motor die dan liefst niets weegt. Hoeveel van die 200 pk is dan dagelijks inzetbaar? En hoe fijn en ontspannen is het rijden met clipons en een rug die gebroken is na pakweg 200km op weg naar zuid Frankrijk? Constant zitten kijken op je teller, want voor je het weet zit je aan 160+ ( en dan heb je meestal nog een paar vitessen over om op te schakelen). Maar hij staat wel in de garage hè meneer! En aan den toog hebben ze iets om over te vertellen. Want alleen janetten rijden met naked bikes die maar 105 pk hebben.... Waar ze die andere 85 pk , die zij dan op overschot hebben, gaan gebruiken is niet meteen belangrijk. Alleen het feit dat ze ze hebben is belangrijker, dan te weten wat ze er mee kunnen aanvangen. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Het probleem is misschien ook dat je uitspraken doet zonder de ervaring te hebben. Ik begrijp ook perfect dat je dat in je garage staan hebt en in het weekend eens uithaalt voor een ritje, tot daar aan toe (hoewel ikzelf zot wordt als dat daar staat te staan). Ik zeg en denk gewoon dat je daar heel snel zou van terugkomen als daily. In David zijn geval kan ik het iets beter snappen, hij haalt zo een kar maar een paar keer per jaar van stal. Maar dan nog als je weet hoeveel kms fun je kan hebben met de eigenlijke "straatversie" ...... Toch nog eens reageren, heb toch tijd Daily met een GT3 is misschien echt niet te doen, dat begrijp ik wel ...maar ben wel zeker dat ik die meer zou gebruiken dan enkel zomaar in het weekend. En in het geval van David zou je het iets beter snappen omdat hij die maar een paar keer per jaar zou gebruiken terwijl ik er toch zeker wekelijks mee zou rijden? Quote
jayv 40 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Daily met een GT3 is misschien echt niet te doen, dat begrijp ik wel ...maar ben wel zeker dat ik die meer zou gebruiken dan enkel zomaar in het weekend. Hangt er van af wat je daily verplaatsingen inhouden. Ik rijd nu al 6 maand "daily" met de Cayman, en dat valt voor mij heel goed mee, sinds ik thuis werk en er hoofdzakelijk 's middags een broodje of kleine boodschappen mee ga halen of sporadisch naar klanten in Brugge, Antwerpen of Leuven ga op uren dat er geen verkeer is. Ik ben er een maandje mee naar Brussel centrum gereden in de spits en dat was toch geen pretje, al dat bekijks van het verkeerde volk, om maar te zwijgen van de schrik dat er een of andere debiel zonder verzekering zou tegen rijden of in de parking zijn deur zou tegen smijten. Filerijden is snel vermoeiend met die harde ambreillage en het feit dat die kar gewoon niet graag < 50km/u rijdt, en ook hier opnieuw de schrik dat er iemand door een onoplettendheid een tikje uitdeelt. Een Cayman is dan nog een stuk comfortabeler en praktischer dan een GT3, maar als je dagelijks file moet doen of in't centrum van een stad moet zijn en parkeren... liever niet. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Geen schande mannen, neem dat niet persoonlijk, mij excuses als dat zo overkomt. Ik begrijp het gewoon niet, dat is alles, kan niet aan de logica aan uit, maar dat is dan emotie zeker? Allez als je af en toe circuit of geen doet, dan heeft Porsche met alle mogelijke Carrera varianten echt alles wat je zoekt. Ik snap niet dat je dan met keiharde veren, meestal een rolkooi etc wil rondrijden, gewoon voor de "looks' (in feite wat spoilers) of de sound (terwijl je een Carrera ook fantastisch kunt doen klinken, als ik me niet vergis heeft de huidige GT3 het Carrera blok als basis). Het probleem is misschien ook dat je uitspraken doet zonder de ervaring te hebben. Ik begrijp ook perfect dat je dat in je garage staan hebt en in het weekend eens uithaalt voor een ritje, tot daar aan toe (hoewel ikzelf zot wordt als dat daar staat te staan). Ik zeg en denk gewoon dat je daar heel snel zou van terugkomen als daily. In David zijn geval kan ik het iets beter snappen, hij haalt zo een kar maar een paar keer per jaar van stal. Maar dan nog als je weet hoeveel kms fun je kan hebben met de eigenlijke "straatversie" ...... Mag ik even extrapoleren naar mijn geval maar dan een "niveauke" lager dan deze prachtwagen. Bewust heb ik gekozen voor Exige "straat" versie en geen cup. Nochtans ik denk dat ik met dat spel op een jaar meer dan "eens sporadisch" on track zit en na altijd met van die extremere versie gereden te hebben, kan je je niet inbeelden hoeveel meer fun dit als geheel plaatje geeft tov de hardere "cup" versie. En tot aan de limiter trekken op straat, zelfs met die plastieken doos, "voor de sound", geloof me dat doe je niet al te veel, en ja ik heb "sound" op de straatversie. Ik begrijp toere. Beide redenen kunnen perfect naast elkaar bestaan. Garage queen or track day car. Waarom een GT3 en geen Carrera met de nodige opties? Het concept, de droom. Jouw ervaring speelt een grote rol jouw perceptie, maar wie droomt van dergelijke auto's, zal toch niet door jouw rationele redenen kunnen overtuigd worden dat niet te kopen. En dat hoeft ook niet, het betekent gewoon dat de beslissing gestuurd wordt door emotie, en niet door rede. Niemand had jou er kunnen van weerhouden die Panamera turbo te kopen. Los van de technische issues, je wist dat klanten en leveranciers gevoelig zijn voor uiterlijk vertoon, maar dat ging wel meevallen zeker? Of ir_fuel die zijn bestelde Carrera S met sportaddenda ruilt voor een GT3, miserie heeft met de koppeling in de file, en uiteindelijk doorsteekt naar een 911 CUP. Zijn traject bestaat uit voornamelijk rationeel gestuurde beslissingen en hij heeft dan ook vervolgstappen gezet. Er is echter geen enkele reden waarom iedereen dat zou moeten doen. Zijn rationeel verhaal (met koppeling-miserie) zal niemand tegenhouden. Uiteindelijk draait het om de emotie: het genot dat te zien staan in je garage, of er meer op circuit te gaan, beiden zijn een goed, toch? (want in de pure rede blijkt die GT3 ook niet optimaal te zijn, getuige ir_fuel's vervolgstap) Er zijn legio voorbeelden. Een neef van mij heeft een aantal Ferrari's gehad, waaronder een 360 CS. Nu 'lacht' hij met mensen die dat kopen, omdat hij daar zoveel miserie mee gehad heeft. 'Iedere onderdeel is ooit defect gegaan, tot het handschoenkastje toe'. Hij rijdt nu een MP4-12C. Toch blijf ik het fantastische machines vinden (algemeen gesteld), en 'droom' ik ervan dat ooit in m'n garage bij te schuiven. Salokin wil er zelfs een model met oude techniek van kopen, ha!. De sukkel. Zelf heb ik twee Ducati Superbikes staan. Twee! Wat is daar rationeel aan? En ik kan dan eigenlijk niet eens zo goed rijden. Is dat erg? Nee. Het doet me plezier daar af en toe mee te rijden, en om dat te zien staan in m'n garage. Emotie. Is dat een onwaarschijnlijk oncomfortabele machine? Ja. Kocht ik dat om te posen? Nee, die kosten toch geen hol meer (behalve voor onderhoud ) Dus, een GT3 als garage queen is perfect te verantwoorden. Het bevredigt een droombeeld. Voor jou en ir_fuel misschien niet, voor toere en BMWMB misschien wel. Niet iedereen hoeft wakker te worden uit de droom na die beleefd te hebben. Misschien bevestigt voor toere het harde, oncomfortabele rijden wel dat beeld? 2 Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Hoe weet jij dat die ducati's oncomfortabel rijden??? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Ik volg je ICM, helemaal, alle respect ook. Maar toch bestaat altijd het gevaar op een "miskoop", dat moet je dan aan den lijve ondervinden. Toch zie ik beide voorbeelden ALS het ooit zo ver komt dat ze hun langverwachte Porsche kopen niet thuiskomen met een GT3. Van beiden heb ik al de droom van een Turbo, Cabrio en Targa gelezen, nu blijkbaar een GT3. Die drie anderen zijn ook prachtige wagens waar ze bovendien massa's meer plezier gaan aan beleven. En dat is net wat ik bedoel. Tussen theorie en realiteit KAN een groot verschil liggen. @@toere als je uw GT3 koopt, kom ik 10kg stoofvlees kopen in het verre West-Vlaanderen en een jaarkaart voor uw favoriete club Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Er zijn legio voorbeelden. Een neef van mij heeft een aantal Ferrari's gehad, waaronder een 360 CS. Nu 'lacht' hij met mensen die dat kopen, omdat hij daar zoveel miserie mee gehad heeft. 'Iedere onderdeel is ooit defect gegaan, tot het handschoenkastje toe'. Hij rijdt nu een MP4-12C. Toch blijf ik het fantastische machines vinden (algemeen gesteld), en 'droom' ik ervan dat ooit in m'n garage bij te schuiven. Salokin wil er zelfs een model met oude techniek van kopen, ha!. De sukkel. ei fok you jongen!!! 1 Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Hoe weet jij dat die ducati's oncomfortabel rijden??? Mijn Renault Master wordt bokkiger, tiens. Ik volg je ICM, helemaal, alle respect ook. Maar toch bestaat altijd het gevaar op een "miskoop", dat moet je dan aan den lijve ondervinden. Toch zie ik beide voorbeelden ALS het ooit zo ver komt dat ze hun langverwachte Porsche kopen niet thuiskomen met een GT3. Van beiden heb ik al de droom van een Turbo, Cabrio en Targa gelezen, nu blijkbaar een GT3. Die drie anderen zijn ook prachtige wagens waar ze bovendien massa's meer plezier gaan aan beleven. En dat is net wat ik bedoel. Tussen theorie en realiteit KAN een groot verschil liggen. @@toere als je uw GT3 koopt, kom ik 10kg stoofvlees kopen in het verre West-Vlaanderen en een jaarkaart voor uw favoriete club Absoluut, niet iedere kar doet voor je wat je dacht dat die zou doen. Schipperen tussen een Turbo, Targa en GT3 is meedrijven op emotie. Lijkt me toch goed een heel klein beetje rede toe te voegen om te onderzoeken wat je zoekt en wat die kar je feitelijk kan bieden. Het is al druk genoeg in den Acantus ei fok you jongen!!! Wat moet een 23 jarige snotaap met een ferrraari? Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Wat moet een 23 jarige snotaap met een ferrraari? Je haalt het zelf al aan emotie en waarom een oude 328? Deels nostalgie, was de eerste Ferrari waarin ik op 9 jarige leeftijd in heb mogen meerijden. Die man heeft overigens nog steeds zijn 328, inmiddels heeft hij er een goede 180.000 km mee gereden waarvan een pak kilometers op circuit. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Je haalt het zelf al aan emotie en waarom een oude 328? Deels nostalgie, was de eerste Ferrari waarin ik op 9 jarige leeftijd in heb mogen meerijden. Die man heeft overigens nog steeds zijn 328, inmiddels heeft hij er een goede 180.000 km mee gereden waarvan een pak kilometers op circuit. :-( Het was een grapje. Ik dacht dat we elkaar beter aanvoelden. Maak je het goed dit weekend? Uiteraard begrijp ik je, m'n eigen uitleg en al. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Ik volg je ICM, helemaal, alle respect ook. Maar toch bestaat altijd het gevaar op een "miskoop", dat moet je dan aan den lijve ondervinden. Toch zie ik beide voorbeelden ALS het ooit zo ver komt dat ze hun langverwachte Porsche kopen niet thuiskomen met een GT3. Van beiden heb ik al de droom van een Turbo, Cabrio en Targa gelezen, nu blijkbaar een GT3. Die drie anderen zijn ook prachtige wagens waar ze bovendien massa's meer plezier gaan aan beleven. En dat is net wat ik bedoel. Tussen theorie en realiteit KAN een groot verschil liggen. @@toere als je uw GT3 koopt, kom ik 10kg stoofvlees kopen in het verre West-Vlaanderen en een jaarkaart voor uw favoriete club Ben hier nog eens Dat het een GT3 zal zijn kan ik inderdaad niet garanderen... Vroeger was mijn droom om ooit een Porsche te hebben ( zoals 9/10 jonge snotters zeker ) maar met het ouder worden zegt een gewone Porsche mij echt niks meer...en daarom heb ik een M3 gekocht ipv een gewone Porsche waar je er elke dag tientallen van tegen komt omdat het model Porsche die ik wel wil dan nog een stuk duurder kostten. Een specialer model bv Turbo/Targa en ja zeker een GT3 spreekt voor mij meer tot de verbeelding en vind ik veel exclusiever (los van het feit of die dagelijks te gebruiken is of niet) dus het kan evengoed een Targa of een Turbo worden klopt. Ps : als het zover is kom ik die 10 kg stoofvlees ter plaatse leveren ...jaarkaart kun je afhalen elke avond in het weekend in de club zelf, geef een seintje op voorhand, dan zorg ik voor extra animatie 1 Quote
Salokin 9.015 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 :-( Het was een grapje. Ik dacht dat we elkaar beter aanvoelden. Maak je het goed dit weekend? Uiteraard begrijp ik je, m'n eigen uitleg en al. Ik dacht het ook anders ging je deze reply niet geschreven hebben . Mijn uitleg was niet naar jou bedoeld maar eerder algemeen. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Het is al druk genoeg in den Acantus Acanthus jongeman Zaterdagavond soms +250 koppels heb ik horen zeggen Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Ik dacht het ook anders ging je deze reply niet geschreven hebben . Mijn uitleg was niet naar jou bedoeld maar eerder algemeen. Oh, gelukkig. Acanthus jongeman Zaterdagavond soms +250 koppels heb ik horen zeggen Vergeef mij mijn onervarenheid. 1 Quote
toere 17.054 Geplaatst: 21 juni 2013 Geplaatst: 21 juni 2013 Vergeef mij mijn onervarenheid. Allez 't is goed. Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 http://www.evo.co.uk/features/features/289996/porsche_911_gt3_group_test.html Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Hangt er van af wat je daily verplaatsingen inhouden. Ik rijd nu al 6 maand "daily" met de Cayman, en dat valt voor mij heel goed mee, sinds ik thuis werk en er hoofdzakelijk 's middags een broodje of kleine boodschappen mee ga halen of sporadisch naar klanten in Brugge, Antwerpen of Leuven ga op uren dat er geen verkeer is. Ik ben er een maandje mee naar Brussel centrum gereden in de spits en dat was toch geen pretje, al dat bekijks van het verkeerde volk, om maar te zwijgen van de schrik dat er een of andere debiel zonder verzekering zou tegen rijden of in de parking zijn deur zou tegen smijten. Filerijden is snel vermoeiend met die harde ambreillage en het feit dat die kar gewoon niet graag < 50km/u rijdt, en ook hier opnieuw de schrik dat er iemand door een onoplettendheid een tikje uitdeelt. Een Cayman is dan nog een stuk comfortabeler en praktischer dan een GT3, maar als je dagelijks file moet doen of in't centrum van een stad moet zijn en parkeren... liever niet. Bekijks met een Cayman? Een zware koppeling in een Cayman? Zijt ge zeker dat het gaat over hetzelfde model als ik ooit gehad heb? 1 Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Dat is zoals rijden met een supersport. Geen daily materiaal wegens niet vol te houden op lange termijn. En dan bedoel ik enkel voor het overleven van flitsende en fysieke ongevallen 300 pk kan je toch dagelijks gebruiken? Dat is 335d/335i domein. Ik stelde dezelfde vraag ooit aan Heinz (de Heinz), en die antwoorde: 'boven de 600pk kan je niet meer gebruiken'. Dat is er misschien over, maar 300 is het toch zeker ook niet. Ik spreek over prestaties, niet de sensaties. ICM, je begrijpt het punt niet. Het gaat niet over het aantal pk's, het gaat over de vermogensafgifte. Een 600cc sportmoto heeft hetzelfde probleem namelijk, aka DOOD onderin. Je moet dat ding in toeren jagen eer je echt acceleratie krijgt (bij de GT3 vanaf 4500rpm). Zet zo een GT3 maar eens aan 120 in 6e en geef plankgas. De eerste de beste 120D komt je voorbij gevlogen. Als je dus wil genieten van de capaciteiten van de motor ben je verplicht hard te rijden of je zit gewoon niet in de juiste toerenrange. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Of ir_fuel die zijn bestelde Carrera S met sportaddenda ruilt voor een GT3, miserie heeft met de koppeling in de file, en uiteindelijk doorsteekt naar een 911 CUP. Zijn traject bestaat uit voornamelijk rationeel gestuurde beslissingen en hij heeft dan ook vervolgstappen gezet. Er is echter geen enkele reden waarom iedereen dat zou moeten doen. Zijn rationeel verhaal (met koppeling-miserie) zal niemand tegenhouden. Uiteindelijk draait het om de emotie: het genot dat te zien staan in je garage, of er meer op circuit te gaan, beiden zijn een goed, toch? (want in de pure rede blijkt die GT3 ook niet optimaal te zijn, getuige ir_fuel's vervolgstap) Dat is niet 100% correct wat hier staat. De verkoop is er gekomen omwille van verschillende redenen, niet in de laatste plaats omwille van een rood strikje. Zo een GT3 heeft een "moet-ik-hebben"-factor, daar kun je nu eenmaal niet omheen. Je kan met die kar perfect daily rijden vind ik. Je moet alleen met vanalles rekening houden (niet in het minste de grondspeling), alleen gaat die auto je pushen tot dingen die niet echt koosjer zijn op de openbare weg, omwille van het karakter. 1 Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 ICM, je begrijpt het punt niet. Het gaat niet over het aantal pk's, het gaat over de vermogensafgifte. Een 600cc sportmoto heeft hetzelfde probleem namelijk, aka DOOD onderin. Je moet dat ding in toeren jagen eer je echt acceleratie krijgt (bij de GT3 vanaf 4500rpm). Zet zo een GT3 maar eens aan 120 in 6e en geef plankgas. De eerste de beste 120D komt je voorbij gevlogen. Als je dus wil genieten van de capaciteiten van de motor ben je verplicht hard te rijden of je zit gewoon niet in de juiste toerenrange. Ik begrijp wat je zegt en ga akkoord, maar utah had het toch over 'het merendeel van de wagens met 300pk'? Dat zijn toch niet de GT3's van de wereld? Voor mij is 'het merendeel van de wagens met 300pk+' zeer goed bruikbaar in dagelijks verkeer. Mijn post verbonden met die van msxx ('supersport'), is inderdaad onterecht. Daar weet ik met die 748S maar al te goed hoeveel moeite je moet doen om het te laten vlotten. Quote
ICM 24.980 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Dat is niet 100% correct wat hier staat. De verkoop is er gekomen omwille van verschillende redenen, niet in de laatste plaats omwille van een rood strikje. Zo een GT3 heeft een "moet-ik-hebben"-factor, daar kun je nu eenmaal niet omheen. Je kan met die kar perfect daily rijden vind ik. Je moet alleen met vanalles rekening houden (niet in het minste de grondspeling), alleen gaat die auto je pushen tot dingen die niet echt koosjer zijn op de openbare weg, omwille van het karakter. Ok. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Daarom zijn Clio RS, Toyota GT86 enz (en ja, ook MX-5) zo fijn op de openbare weg: je kan (moet) ze volledig uitwringen zonder dat het 'madness' wordt. 3 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 ICM, je begrijpt het punt niet. Het gaat niet over het aantal pk's, het gaat over de vermogensafgifte. Een 600cc sportmoto heeft hetzelfde probleem namelijk, aka DOOD onderin. Je moet dat ding in toeren jagen eer je echt acceleratie krijgt (bij de GT3 vanaf 4500rpm). Zet zo een GT3 maar eens aan 120 in 6e en geef plankgas. De eerste de beste 120D komt je voorbij gevlogen. Als je dus wil genieten van de capaciteiten van de motor ben je verplicht hard te rijden of je zit gewoon niet in de juiste toerenrange. Ken iemand met een MV F4 (nieuw) en heeft ook een Multistrada. Hij rijdt liever met z'n Multistrada omwille van het koppel, met de MV valt op de weg onmogelijk plezier te beleven want iedere keer je gas geeft met dat spel speel je met je rijbewijs. Vergelijkbaar verhaal dus. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Ken iemand met een MV F4 (nieuw) en heeft ook een Multistrada. Hij rijdt liever met z'n Multistrada omwille van het koppel, met de MV valt op de weg onmogelijk plezier te beleven want iedere keer je gas geeft met dat spel speel je met je rijbewijs. Vergelijkbaar verhaal dus. Daar vergeet je nog een andere factor: de zithouding. Zo een MV zit zo extreem (net als een 996) dat er traag gewoon niet mee te rijden valt want je ligt op je stuur. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.