Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Testmodellen zitten soms nogal eens met gemodificeerde motoren. Net dat beetje meer dan de serie motoren.

Geplaatst:

Als KMS een goed bod doet op 800 GT3 motoren met een probleemke dan zou het inderdaad kunnen dat ze er zelf niet aan beginnen, dat zeg ik niet. Maar zelfs zo'n mannen kunnen geen 800 dezelfde blokken verzetten he.

En waarom denk je dat ze dat niet zouden doen? Ze hebben het altijd gedaan?  Waarom zou het hier anders zijn?  Die mannen smijten niet met geld hoor, integendeel, als low volume autoconstructeur kan je echt niet ff 800 blokken weggooien en 800 nieuwe tevoorschijn toveren...

Geplaatst:

Mss steken ze er stiekem terug een Mezger blok in.

En ineens ook handbak.  :ninja:

ow wacht

Geplaatst:

Nee ze gaan geen gebruikte motor reviseren en in een nieuwe steken, worden verkocht aan opkopers die rebuilds doen..... en die hebben afzet genoeg. Ik ken zo een plaats met +4000 motoren op stock, R8, Ferrari, AMG en dat in alle mogelijke uitvoeringen, gewoonweg impressive.

De blokken uit de perswagens bv worden ook aan die mannen verkocht.... topmerken verkopen die perswagens nooit met de motor uit de perstests in. 

Als Porsche de VAG way gebruikt, dan worden alle presse en messe wagens enkel intern gebruikt en daarna verschrot. 

Geplaatst:

Of gaan ze soms, zoals bij VW, naar scholen automechanica.

Geplaatst:

Ze hebben een verzekering voor zoiets. Motoren met deftig gereden kms gaan ze niet hergebruiken ....

Low volume is met korreltje zout te nemen.....

Geplaatst:

Straf dat dat brand veroorzaakt.

Is toch logisch?

Bouten drijfstangen breken --> drijfstang door motorblok --> gat in motorblok --> olie op katalysatoren.

Geplaatst:

Nonsens.

Die bakken loggen data in hun ECU. Ze kunnen perfect zien of er sprake is geweest van misbruik.

Ook dat er met bv koude motor constant a fond tot de redline gegaan is?

Nee.  Niet zichtbaar.

Het enige dat zichtbaar is zijn overrevs.

Geplaatst:

M96 en M97 waren ook niet zo "gemakkelijk" te reviseren, maar al die 996 en 997's met "nieuwe motor" van 15k euro, hoeveel % van die nieuwe motoren zou er echt nieuw zijn? En dat waren dan plofblokken, waar de carters meestal niet meer te redden waren. Maar die werden wel gewoon gerebuild met nieuwe carters indien nodig.

En hier gaat het helemaal niet over motorschade he, de dingen die hieruit komen is (nog) niks mis mee...  Dus die gaan gewoon open om die drijfstangen aan te passen, en hup.  

Waarom de mensen hun blok niet aanpassen en teruggeven: doorlooptijd.  Motor droppen en nieuwe erin is gemakkelijk en snel. 

Dat is toch niet te vergelijken? Dat zijn problemen die zich in de loop der jaren hebben voorgedaan, over langere termijn. Niet ineens allemaal tegelijk.

Geplaatst:

Nee.  Niet zichtbaar.

Steekt er ondertussen bij de 991 nog geen extra logging in die bv enkel bij Porsche in Duitsland kan uitgelezen worden, over de laatste X dagen/weken? Als ik me niet vergis heeft Nissan zo een systeem in de GT-R zitten.

En overrevven met een pdk wordt redelijk moeilijk medunkt :)

Geplaatst:

Voor degene die denken "ocharme, porsche gaat 800 blokken vervangen, dat gaat ze geld kosten", think again.  De eerste blokken die terugkomen gaan later weer naar een andere klant met de herziene drijfstangen natuurlijk.

Kan maar lijkt mij onwaarschijnlijk.   Uit relatief betrouwbare bron weet ik bijv. van een 991 GT3 waarin reeds 2 motoren vervangen geweest zijn (dus aan zijn 3de motor zit), en motor 1, 2 en 3 zijn drie verschillende exemplaren (daarmee bedoel ik: zodanige hardware-matige aanpassingen dat het dus niet 'dezelfde' blokken zijn). 

Misschien dat er individuele onderdelen opnieuw worden gebruikt om vernieuwde blokken te maken, dat wel.  Maar dat in die 'oude' blokken enkel nieuwe drijfstangen worden gestoken...

Geplaatst:

Steekt er ondertussen bij de 991 nog geen extra logging in die bv enkel bij Porsche in Duitsland kan uitgelezen worden, over de laatste X dagen/weken? Als ik me niet vergis heeft Nissan zo een systeem in de GT-R zitten.

En overrevven met een pdk wordt redelijk moeilijk medunkt :)

Voor zover 'wij' weten niet...  Maar ze zijn daarin niet über-communicatief natuurlijk. 

Overrevven met PDK is idd bijna niet doenbaar.   Bij Tiptronics wel een aantal keren gezien.  Ligt aan de 'traagheid' van het schakelen waardoor de motor enkele miliseconden in overrev gaat bij het vol optrekken in 1ste of 2de versnelling (en dus door z'n eigen momentum even over de revlimiter gaat).

Geplaatst:

Ja maar dat is niet erg op zich. Met een manuele heb je ook level 1 en als je je best doet level 2 overrevs door in de limiter te beuken full pull.

Geplaatst:

Nee ze gaan geen gebruikte motor reviseren en in een nieuwe steken, worden verkocht aan opkopers die rebuilds doen..... en die hebben afzet genoeg. Ik ken zo een plaats met +4000 motoren op stock, R8, Ferrari, AMG en dat in alle mogelijke uitvoeringen, gewoonweg impressive.

De blokken uit de perswagens bv worden ook aan die mannen verkocht.... topmerken verkopen die perswagens nooit met de motor uit de perstests in. 

Ah echt?  Wij hebben anders wel een paar van die wrakken rijden...   Die karren worden gewoon wat opgelapt (hier en daar herspoten, wat onderdeeltjes vervangen, etc.) en verkocht.   Nieuwe motor?  Nog nooit gezien op een perskar.

Geplaatst:

Ja maar dat is niet erg op zich. Met een manuele heb je ook level 1 en als je je best doet level 2 overrevs door in de limiter te beuken full pull.

Idd.

Geplaatst:

Ge kunt dat zien aan het chassisnummer dacht ik, dat het een persauto is.

Geplaatst:

Nee.  Niet zichtbaar.

Voila, nonsens mag afgevlakt worden dus.

Geplaatst:

Als KMS een goed bod doet op 800 GT3 motoren met een probleemke dan zou het inderdaad kunnen dat ze er zelf niet aan beginnen, dat zeg ik niet. Maar zelfs zo'n mannen kunnen geen 800 dezelfde blokken verzetten he.

En waarom denk je dat ze dat niet zouden doen? Ze hebben het altijd gedaan?  Waarom zou het hier anders zijn?  Die mannen smijten niet met geld hoor, integendeel, als low volume autoconstructeur kan je echt niet ff 800 blokken weggooien en 800 nieuwe tevoorschijn toveren...

Toch is het niet zo.  Zie hierboven.  

Die GT3 is véél te vroeg in productie gegaan.   De motoren die nu van de band komen zijn op 10-tallen punten anders dan het originele blok dat uit het voertuig komt.

Geplaatst:

Als Porsche de VAG way gebruikt, dan worden alle presse en messe wagens enkel intern gebruikt en daarna verschrot. 

Neen.

Ik wist bijv.  van een 997 Turbo S perskist die in zijn 15-minutes-of-fame-leven 2 keer aanzienlijke carrosserieschade had opgelopen...    Wordt gewoon hersteld en verkocht.

Die klant heeft hem daarna dan zelf maar voor de 3de keer geprakt.

Geplaatst:

Toch is het niet zo.  Zie hierboven.  

Die GT3 is véél te vroeg in productie gegaan.   De motoren die nu van de band komen zijn op 10-tallen punten anders dan het originele blok dat uit het voertuig komt.

Moraal van het verhaal:

wachten op de facelift of minstens het 2e productiejaar.

Toch straf weer eigenlijk. Dat zijn dan nog de modellen van Porsche die het zwaarste leven krijgen meestal.

Geplaatst:

Neen.

Ik wist bijv.  van een 997 Turbo S perskist die in zijn 15-minutes-of-fame-leven 2 keer aanzienlijke carrosserieschade had opgelopen...    Wordt gewoon hersteld en verkocht.

Die klant heeft hem daarna dan zelf maar voor de 3de keer geprakt.

Is de klant ervan op de hoogte dat hij een perswagen koopt?

Geplaatst:

Moraal van het verhaal:

wachten op de facelift of minstens het 2e productiejaar.

Toch straf weer eigenlijk. Dat zijn dan nog de modellen van Porsche die het zwaarste leven krijgen meestal.

Porsche gaat imo de laatste jaren zwaar de mist in met de betrouwbaarheid en long-term kwaliteit van hun producten. 

Panamera: véél te vroeg op de markt gekomen.  1ste productiejaar-karren waren nachtmerries.  Wij hebben meerdere klanten waarvan hun kar in de eerste 4 levensjaren al +30k aan herstellingen heeft gekost...

997 pré-fl: Baggerblokken die zonder reden in de soep durven draaien.  Een hele hoop brolproblemen voor 100.000km, die je bij een andere auto pas ziet bij +300.000...  En de nieuwste trend: PASM dempers breken af door roest waar de piston door de topmount gaat: levensgevaarlijk.  

991: wanneer nieuw: 'wauw-gevoel'.   Enkele van die kisten lopen met 50k km en meer: brol.   Rammelen, kapotte schokdempers, deurpanelen zijn niet dreunvrij te krijgen...  Om nog maar te zwijgen over de belachelijke terugroepacties die er op die bakken geweest zijn (herkitten van de carosserie (waterinloop) bijv.).

991 GT3: motorproblemen van bij het begin (en dan heb ik het niet over die drijfstangbouten)...

Mijn ogen zijn iig opengegaan sinds ik daar werk.    Schone schijn, blinkende façade, perfect marketing, prachtig product wanneer nieuw, fantastisch om mee te rijden wanneer nieuw, maar al de rest...   Die mannen zijn imo teveel gefocused op het maken van ne quick buck.   Hoeveel miljard winst in 2013?   Dan toch niet door kwalitatieve hoogstandjes te produceren, maar door zo goedkoop mogelijk (met alle gevolgen van dien op de langen duur) een onderdeel te (laten) fabriceren, en voor zoveel mogelijk geld door te verkopen. 

En die mannen willen 200.000 karren verkopen in de toekomst?   De naverkoop kijkt er al naar uit...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En het grappigste is:  Mijn baas zat laatst met enkele 'hoge pieten' van PAG aan tafel... die mannen zijn echt overtuigd dat zij de allerbeste prachtigste auto's ter wereld bouwen hé.

Oogkleppen².

Hij heeft ze zelfs voorgesteld om op zijn kosten naar BE te komen, betaald te worden, maar gewoon een week mee te draaien in de naverkoop.  lol, die mannen kijken gewoon de andere kant op...

Geplaatst:

Is het niet zo dat je in de naverkoop enkel de ergste gevallen tegenkomt en dat een vertekend beeld geeft?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in