Ga naar inhoud

Mercedes-Benz CLA 45 AMG


Phil

Aanbevolen berichten

Awel, grappig dat je dat zo zegt. Ik was ook naar de overhang aan het kijken. Die is toch gigantisch, niet? Of is dat een illusie?

Neen, echt niet. Heb me ooit nog de moeite getroost op een foto van de zijkant van de neus te nemen. Miljaar... da's echt een miskleun, die overhang. Door de bolle neus en het grote rooster vooraan wordt dat nog extra benadrukt.

 

 

Bij de gewone A-klasse vind ik het niet vreemd, met dat dat een hatchback is, bij deze berline is het idd raar. Ik ben echt benieuwd wat ik ervan ga vinden irl.

Ik vind van niet. Zo'n sexy poepke, kort en sportief ... en dan die veel te lange, lompe neus erop. Bah. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedrocht, welke gek gaat daar veel geld aan geven terwijl er voor dat geld stukken beter te vinden is. :D De CLS was al een dolfijn, deze is nog erger. :D Zelfs voor mij teveel tjoening. IMO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijk interieur wel. Daar heeft MB even geen kaas meer van gegeten...

 

Wel nog steeds erg dik interieur, hier is Mercedes goed bezig.

 

Smaken en kleuren. :inlove:

 

Ik vind 't A-klasse interieur erg Benz-ontypischn, maar de hele A is dat uiteindelijk. Los daarvan voelt 't sportief, omsluitend, jong aan. De afwerking is eerder pover voor de prijs van 't beestje (veel fake leder en holle panelen uit beenhard plastic ... allemaal weggemoffeld achter flashy contrasterende naden en een glanzend zwart plastic tablet op 't dashboard). Goeie zetels. Aangenaam aanvoelend stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zeg je zoiets. Haal de achterste deuren eruit en verleng de voorste gevoelig ... en je hebt een '1 coupé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook, 'k vind 'm ook vreemd qua volumeverdeling en lijnen. Gelukkig heeft die wel geen last van een overmatige overhang vooraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: ik heb hier ooit een poging gedaan om de lijnen van de 1 coupé iets "mooier" te krijgen.

 

Edit: volgens mij shuilt een deel van het probleem bij dit soort wagens in het feit dat men er met alle geweld een 4/5 zitter van wil maken in plaats van een echte coupé met desnoods noodzitjes achterin. Door de hoofdruimte te willen behouden kan men niet anders dan de daklijn "bol" maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank voor de link.

Ik had liever iets als dit gezien (vergeef me m'n amateuristische PS vaardigheden):
bmw123d2.jpg

Het nadeel hiervan is natuurlijk meteen duidelijk: een volwassene op de achterbank zal waarschijnlijk geen hoofdruimte overhouden. Dus begrijp ik BMW wel, maar het maakt 'm niet mooier. Begrijp je? Ik zeg dus niet dat ik het beter kan (bovenstaande is ook maar om een idee te geven), maar dat wil niet zeggen dat ik het huidige design mooi moet vinden. :oops: sorry voor het offtopic.

Edit: na de forumupdate was het attachment verloren gegaan. Bij deze dus.

Nice! Snap waar je heen wil en dat zou 'm inderdaad een pak knapper gemaakt hebben. En ook een 2+2, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: ik heb hier ooit een poging gedaan om de lijnen van de 1 coupé iets "mooier" te krijgen.

 

Edit: volgens mij shuilt een deel van het probleem bij dit soort wagens in het feit dat men er met alle geweld een 4/5 zitter van wil maken in plaats van een echte coupé met desnoods noodzitjes achterin. Door de hoofdruimte te willen behouden kan men niet anders dan de daklijn "bol" maken.

 

Een coupé is een 2+2 zit of zelfs een 2zits, maar dat verkoopt niet meer, dus men maakt 4/5 zitters die eruit zien als een coupé.

 

Bij het gedrocht CLS lukt dat omdat het een lang ding is, dan krijg je die lijn redelijk. Bij de CLA en consoorten lukt dat niet, omdat de auto te kort is om diezelfde lijn te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een verschil met de 1 coupé: de CLA wordt - dacht ik - niet verkocht als "coupé". Of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een leuk segment, zo'n kleine premium sedannetjes. Zit veel potentieel in als Audi met z'n A3 sedan komt (formaat Audi 80) en BMW een 2 sedan uitbrengt (formaat E30), de C, A4 en 3 worden te groot imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zeg je zoiets. Haal de achterste deuren eruit en verleng de voorste gevoelig ... en je hebt een '1 coupé.

Heb het eens geprobeerd...

 

8586809830_8710f25010_o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fok! :shock: How close to the 1-Series coupé is that? Dat kontje is toch quasi identiek? :biggrin:

Puike PS-skills, ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gisteren met Martini de "gewone" CLA gespot in Gent, ziet er stukken beter uit in real life.

Ik heb er ook een paar dagen geleden eentje gezien met alles erop en eraan, AMG Pack enz. En da's toch wel een hele dikke kar. Spijtig vd aandrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid