Ga naar inhoud

Mercedes-Benz CLA 45 AMG


Phil

Aanbevolen berichten

Waarom test niemand de 135 xdrive?

 

idd, of een realistische prijsvergelijking maken :)

 

spec de BMW met de opties die een A45 standaard heeft (sportautomaat bvb) en het verschil zal veel kleiner zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar dan wil je in de Benz weer de dingen die 'm net zo héél speciaal maken (o.m. die zetels) en dan gaat diens prijs weer de hoogte in. Hoe je 't ook draait of keert: de A45AMG blijft toch significant duurder dan de M135i. Maar ik vermoed dat 'ie dat wel waard is. Ik blijf enorme fan van het motorkarakter van de M135i, diens sound, souplesse, stemtimbres, e.d. maken de rijbeleving meteen quasi-uniek (in die klasse). Geen ervaring met de A45AMG maar éénmaal vrede genomen met de motorsound (meer gestresst, sjonnie, rallye, ... en minder edel, romig, ...) denk ik dat je daar wel de betere auto hebt. Enige wat me blijft storen aan diens looks is de veel te lange overhang vooraan (FWD-concept), visueel is dat echt doodzonde. Maar bij de M135i stoort er mij wel méér aan z'n looks. :lol:

Ik zou ook hard twijfelen; waar ik 2 maand geleden resoluut de BMW zou hebben genomen ben ik nu zeker dat de Benz meer kans zou maken. Zeker als je echt iets speciaals zoekt, want frankly: hoe goed de M135i ook is, dat is en blijft een 135i waar de M niet in de naam thuishoort (vind ik). Wat 'm een schitterende genieters-daily maakt, maar (op de motor na) niet echt iets speciaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de CLA, tsjah ... 't ding nu al enkele keren live gezien en ik ga er m'n mening over houden. :oops:  Ik snap dat dat zal verkopen want veel mensen willen premium voor weinig, en Mercedes speelt daar handig op in met een auto die ook nog 'es de lijn van een CLS (en zo) biedt ... maar ... (mjah ik ging m'n mening voor mezelf houden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, of een realistische prijsvergelijking maken :)

 

spec de BMW met de opties die een A45 standaard heeft (sportautomaat bvb) en het verschil zal veel kleiner zijn

1) niemand verplicht je in het geval van de BMW die opties te nemen. Mercedes doet dat wel.

2) zelfs bij een equivalente auto blijft het prijsverschil significant

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de CLA, tsjah ... 't ding nu al enkele keren live gezien en ik ga er m'n mening over houden. :oops:  Ik snap dat dat zal verkopen want veel mensen willen premium voor weinig, en Mercedes speelt daar handig op in met een auto die ook nog 'es de lijn van een CLS (en zo) biedt ... maar ... (mjah ik ging m'n mening voor mezelf houden).

Vandaag nog eentje zien rijden, met brandende achterlichten.

Dat is toch gewoon een 1-coupé rip-off qua design (met wat CLS door gemengd). Wat een gedrocht ....

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was geen fan van de '1 coupé (al kan ik een 1M wel smaken omdat 't zo een gebald opdondertje is, maar mooi kan ik 'm niet noemen), maar ik vind het design van de '1 coupé na afronding tot 7 cijfers na de komma toch 87 miljard komma 1234567 keer mooier dan dat van de CLA. Dat ding z'n proporties zijn zo fucked up dat 't resoluut belachelijk is! WTBF!

 

(maar ik ging m'n mening voor mezelf houden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eentje zien rijden, met brandende achterlichten.

Dat is toch gewoon een 1-coupé rip-off qua design (met wat CLS door gemengd). Wat een gedrocht ....

Om nu te zeggen 'dat is gewoon een 1-coupe rip-off'... ik zie eigenlijk weinig gelijkenissen tussen die 2? Ja, de achterlichten, met wat moeite...

 

En ook ik vind het een gedrocht IRL. Dat ze dat soms nog naar voor durven te schuiven als de geestelijke opvolger van een 190...die 2 kisten hebben qua designfilosofie niets gemeenschappelijk, buiten dat het beide 'kleine premiumbenzen voor niet overdreven veel geld' zijn. Belachelijke verhoudingen, bijna degoutant ontwerp. Bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de CLA, tsjah ... 't ding nu al enkele keren live gezien en ik ga er m'n mening over houden. :oops: Ik snap dat dat zal verkopen want veel mensen willen premium voor weinig, en Mercedes speelt daar handig op in met een auto die ook nog 'es de lijn van een CLS (en zo) biedt ... maar ... (mjah ik ging m'n mening voor mezelf houden).

Vandaag nog eentje zien rijden, met brandende achterlichten.

Dat is toch gewoon een 1-coupé rip-off qua design (met wat CLS door gemengd). Wat een gedrocht ....

Hahaha en ik vind die CLA niet lelijk ....zal ook maar mijn mening voor mij houden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om nu te zeggen 'dat is gewoon een 1-coupe rip-off'... ik zie eigenlijk weinig gelijkenissen tussen die 2? Ja, de achterlichten, met wat moeite...

 

 

Je pakt de lijn van een mooie coupé en je probeert die te proppen in een auto die meer dan een meter korter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pakt de lijn van een mooie coupé en je probeert die te proppen in een auto die meer dan een meter korter is.

Nou nou... Als zelfs jij al begint te overdrijven :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderdrijven, ja! Want de CLA ziet er minstens 2,5 à 3 meter korter uit dan de CLS!

 

Met uitzondering van de overhang vooraan, die is dan weer 1,25 meter te lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid