gTa 24.140 Geplaatst: 21 maart 2013 Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Vreemd, hier is nog geen topic over? De W212 (limousine), S212 (break), C207 (coupé) en A207 (cabrio) deden het niet zo goed; het erg drukke en te hoekige design werd als schuldige aangewezen. Stuttgart trakteert z'n "Extraklasse" dan ook op de duurste facelift ooit in de geschiedenis van de automobiel. Daarmee wordt de E-klasse een stuk ronder en zachter van algemene vormgeving, ook binnenin. Your thoughts? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 21 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Voor mij de enige auto waarop de ponton écht mooi is (op de modellen met 2 deuren per flank m.i. véél te druk en overstyled). Ook erg fan van de kont en 't interieur. Enkel 't front met de overdreven grote luchthappers en de organische "gaten" ligt me wat minder. (beelden uit de nieuwe CarConfigurator op m-b.de) Mocht 'k mogen kiezen: een E 400. Mét type-aanduiding op z'n kont, 't getal "400" op een Benz is zo zeldzaam dat 't begerenswaardig is. :grin: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 21 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2013 Ik roep al jaren dat Benz meer kleur in hun interieurs moet brengen, dan het gedoodverfde trio zwart, grijs met donkergrijs, en beige met donkerbeige. We krijgen nu al wel een paar jaar een bruine ledertint (met zwart interieur) en op steeds meer modellen zelfs rood (met zwart interieur), maar "da's niet genoeg" dacht Benz Hoppaaa. Ik heb 't nu wel voor klassieke kleuren en voor contrast en blauw is en blijft m'n favoriete koetswerkkleur, net zoals beige m'n favoriete interieurkleur is ... maar ... dees, 'k weet 't toch ni zo, zne... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 22 maart 2013 Delen Geplaatst: 22 maart 2013 De nieuwe berline en break vind ik niet zo knap als onze pfl maar de coupe en cabrio zijn prachtig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 421 Geplaatst: 22 maart 2013 Delen Geplaatst: 22 maart 2013 De gewone is een twijfelgeval, maar bij de coupé en cabrio was de pré facelift toch een pak evenwichtiger, zoals bij de meeste facelifts. Dit is het ontwerp forceren om commercieel te doen, de voorkant heeft iets van een vis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.677 Geplaatst: 22 maart 2013 Delen Geplaatst: 22 maart 2013 Welke motor is die 400? V6 (bi-)turbo? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stradge 421 Geplaatst: 22 maart 2013 Delen Geplaatst: 22 maart 2013 Jep, 333 pk 480 Nm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 22 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2013 Jot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.677 Geplaatst: 22 maart 2013 Delen Geplaatst: 22 maart 2013 Knap. Dat werd ook eens tijd. Moet nog leuk zijn in een C-klasse. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 22 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2013 'k Peins dat die niet komt in de C. Misschien de volgende C wel? In ieder geval: van de C 350 naar de C 63 AMG = een bijzonder groot gat. Een concurrent voor de 335i, Alpina B3 biturbo, Audi S4, Audi RS4, Volvo V60 T6 enz. ware welkom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Deze vind ik dan wel zeer dik, op sommige punten mss net iets te veel gestyled... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Vreemd, hier is nog geen topic over? De W212 (limousine), S212 (break), C207 (coupé) en A207 (cabrio) deden het niet zo goed; het erg drukke en te hoekige design werd als schuldige aangewezen. Stuttgart trakteert z'n "Extraklasse" dan ook op de duurste facelift ooit in de geschiedenis van de automobiel. Daarmee wordt de E-klasse een stuk ronder en zachter van algemene vormgeving, ook binnenin. Your thoughts? Duurste facelift ooit zou ik niet zeker van zijn. 211 heeft ook een serieus grondige facelift gehad, al was dat vooral onderhuids, maar heel die rohkarosse was vlamnieuw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.541 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Afgaande op wat ik zie hebben ze het interieur bijna enkel voorzien van "much-needed" leder op het dash.Ik was enorm fan van het exterieur van de vorige, deze fl doet zowat alles weg wat ik mooi vond aan de coupe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 23 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Duurste facelift ooit zou ik niet zeker van zijn.211 heeft ook een serieus grondige facelift gehad, al was dat vooral onderhuids, maar heel die rohkarosse was vlamnieuw Ik heb er geen idee van, ik dacht dat gelezen te hebben en ging er van uit dat dat wel zou kloppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Ik heb er geen idee van, ik dacht dat gelezen te hebben en ging er van uit dat dat wel zou kloppen. Kan best zijn hoor. Hoewel ze hier volgens mij niets structureels hebben moeten aanpassen bij de facelift, gewoon wat koetswerkpaneeltjes. Bij de 211 is echt heel het schutbord moeten herberekend worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 De prijzen van mallen zijn niet min. Als dat gaat over enkele koetswerkpanelen loopt die prijs gauw op, ipv een schutbord. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Staat hij trouwens al bij de dealers? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CMon 503 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Staat hij trouwens al bij de dealers? Bij Mercedes-Benz Ninove staat er al één in de showroom. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Modern in Bree staat ook eentje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Voor mij de enige auto waarop de ponton écht mooi is (op de modellen met 2 deuren per flank m.i. véél te druk en overstyled). Ook erg fan van de kont en 't interieur. Enkel 't front met de overdreven grote luchthappers en de organische "gaten" ligt me wat minder. (beelden uit de nieuwe CarConfigurator op m-b.de) Mocht 'k mogen kiezen: een E 400. Mét type-aanduiding op z'n kont, 't getal "400" op een Benz is zo zeldzaam dat 't begerenswaardig is. :grin: Ik had stilletjes gehoopt dat de lijn in de flank ging doorlopen in "de ponton" vanaf de nieuwe facelift. Nu zou ik liever een C coupé hebben met de meerprijs van deze als budget voor extra opties. (Zeg ik als pseudo MB-fan) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Die nieuwe neus trekt op niets IMO,zeker op die grijze,precies een karikatuur,zo overdreven. Achteraan is het een kwestie van smaak maar geen groot verschil vind k. Ze proberen hem kunstmatig sportief te maken maar als je dat wil moet je een 5 reeks kopen,de E klasse WAS het chique en statige model in deze klasse,zelfs in AMG pakket was(reed) hij minder sportief dan een F10/11 bv. Ik vermoed dat er qua rijden niet veel veranderd is bij de FL en dus zit je met een auto die er agressiever uit ziet vooraan dan een M5 bij wijze van spreken en toch van geen kanten zo rijdt. Bij rijden bedoel ik geen prestaties want die zijn er uiteindelijk wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Er is serieus gesleuteld aan de ophanging, dus verwacht daar maar een vooruitgang tov de pre-facelift die wat droog was afgeveerd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 23 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Ik had stilletjes gehoopt dat de lijn in de flank ging doorlopen in "de ponton" vanaf de nieuwe facelift. Nu zou ik liever een C coupé hebben met de meerprijs van deze als budget voor extra opties. (Zeg ik als pseudo MB-fan) Ik ook, 'k vind de ponton hier knap maar 'k had 't wrschlk mooier gevonden mochten ze 't profiel gestrekt hebben zoals de berline en break. Dus zoals jij zegt. In de eerste berichten over de facelift stond dat het niet opportuun was voor Benz om die zware kosten te maken, omdat de coupé en cabrio best goed verkopen, itt de berline/break waar ze 't nodig vonden om wel nieuwe panelen te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.140 Geplaatst: 23 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Die nieuwe neus trekt op niets IMO,zeker op die grijze,precies een karikatuur,zo overdreven.Achteraan is het een kwestie van smaak maar geen groot verschil vind k. Ze proberen hem kunstmatig sportief te maken maar als je dat wil moet je een 5 reeks kopen,de E klasse WAS het chique en statige model in deze klasse,zelfs in AMG pakket was(reed) hij minder sportief dan een F10/11 bv. Ik vermoed dat er qua rijden niet veel veranderd is bij de FL en dus zit je met een auto die er agressiever uit ziet vooraan dan een M5 bij wijze van spreken en toch van geen kanten zo rijdt. Bij rijden bedoel ik geen prestaties want die zijn er uiteindelijk wel. Ik ben ook niet wild van de gaten in de neus. Inderdaad erg prominent aanwezig, en een beetje te "organisch" ogend voor de sérieux van Benz? Ik snap echter niet wat je zegt over "kunstmatig sportief -> BMW '5". De BMW '5 ziet er in de huidige generatie (zonder M Pack) toch statig uit, met een eerder discrete neus? Nu, vergeleken met de facelift E, vind ik persoonlijk zelfs de '5 saaier of statiger (is maar hoe je 't bekijkt) van neus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 Die nieuwe neus trekt op niets IMO,zeker op die grijze,precies een karikatuur,zo overdreven.Achteraan is het een kwestie van smaak maar geen groot verschil vind k. Ze proberen hem kunstmatig sportief te maken maar als je dat wil moet je een 5 reeks kopen,de E klasse WAS het chique en statige model in deze klasse,zelfs in AMG pakket was(reed) hij minder sportief dan een F10/11 bv. Ik vermoed dat er qua rijden niet veel veranderd is bij de FL en dus zit je met een auto die er agressiever uit ziet vooraan dan een M5 bij wijze van spreken en toch van geen kanten zo rijdt. Bij rijden bedoel ik geen prestaties want die zijn er uiteindelijk wel. Ik ben ook niet wild van de gaten in de neus. Inderdaad erg prominent aanwezig, en een beetje te "organisch" ogend voor de sérieux van Benz? Ik snap echter niet wat je zegt over "kunstmatig sportief -> BMW '5". De BMW '5 ziet er in de huidige generatie (zonder M Pack) toch statig uit, met een eerder discrete neus? Nu, vergeleken met de facelift E, vind ik persoonlijk zelfs de '5 saaier of statiger (is maar hoe je 't bekijkt) van neus. Ik bedoel dan vooral qua rijden,een standaard f10 rijdt 'sportiever'(directer,harder afgeveerd,schakelt veel sneller) dan een E klasse met AMG pakket bv. Als je nu(fl) een gewone E200 avantgarde ziet afkomen in je spiegel denk je amai wat een monster. Hetzelfde met op elke variant de dubbele uitlaatpijpen te steken(maar dat is ookal bij de pfl),vind k ook jammer. Daarvoor ben ik blij dat ik de dubbele ovale pijpjes heb,die zijn er alleen op de 6cil geweest(ookal zijn de trapeziumvormige mooier maar die zie je nu op elke 200). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.