Ga naar inhoud

Mercedes-Benz E-klasse (212/207) facelift


gTa

Aanbevolen berichten

Vreemd, hier is nog geen topic over?

 

De W212 (limousine), S212 (break), C207 (coupé) en A207 (cabrio) deden het niet zo goed; het erg drukke en te hoekige design werd als schuldige aangewezen. Stuttgart trakteert z'n "Extraklasse" dan ook op de duurste facelift ooit in de geschiedenis van de automobiel. Daarmee wordt de E-klasse een stuk ronder en zachter van algemene vormgeving, ook binnenin.

 

Your thoughts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de enige auto waarop de ponton écht mooi is (op de modellen met 2 deuren per flank m.i. véél te druk en overstyled). Ook erg fan van de kont en 't interieur. Enkel 't front met de overdreven grote luchthappers en de organische "gaten" ligt me wat minder.

 

mbkonf_002a.jpg

 

mbkonf_002b.jpg

 

mbkonf_002c.jpg

 

mbkonf_002d.jpg

 

mbkonf_002e.jpg

 

(beelden uit de nieuwe CarConfigurator op m-b.de)

 

Mocht 'k mogen kiezen: een E 400. Mét type-aanduiding op z'n kont, 't getal "400" op een Benz is zo zeldzaam dat 't begerenswaardig is. :grin:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

 

Ik roep al jaren dat Benz meer kleur in hun interieurs moet brengen, dan het gedoodverfde trio zwart, grijs met donkergrijs, en beige met donkerbeige. We krijgen nu al wel een paar jaar een bruine ledertint (met zwart interieur) en op steeds meer modellen zelfs rood (met zwart interieur), maar "da's niet genoeg" dacht Benz

 

Hoppaaa.

 

mbkonf_001a.jpg

 

Ik heb 't nu wel voor klassieke kleuren en voor contrast en blauw is en blijft m'n favoriete koetswerkkleur, net zoals beige m'n favoriete interieurkleur is ... maar ... dees, 'k weet 't toch ni zo, zne... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gewone is een twijfelgeval, maar bij de coupé en cabrio was de pré facelift toch een pak evenwichtiger, zoals bij de meeste facelifts. Dit is het ontwerp forceren om commercieel te doen, de voorkant heeft iets van een vis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Peins dat die niet komt in de C. Misschien de volgende C wel?

 

In ieder geval: van de C 350 naar de C 63 AMG = een bijzonder groot gat. Een concurrent voor de 335i, Alpina B3 biturbo, Audi S4, Audi RS4, Volvo V60 T6 enz. ware welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, hier is nog geen topic over?

 

De W212 (limousine), S212 (break), C207 (coupé) en A207 (cabrio) deden het niet zo goed; het erg drukke en te hoekige design werd als schuldige aangewezen. Stuttgart trakteert z'n "Extraklasse" dan ook op de duurste facelift ooit in de geschiedenis van de automobiel. Daarmee wordt de E-klasse een stuk ronder en zachter van algemene vormgeving, ook binnenin.

 

Your thoughts?

 

Duurste facelift ooit zou ik niet zeker van zijn.

211 heeft ook een serieus grondige facelift gehad, al was dat vooral onderhuids, maar heel die rohkarosse was vlamnieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op wat ik zie hebben ze het interieur bijna enkel voorzien van "much-needed" leder op het dash.
Ik was enorm fan van het exterieur van de vorige, deze fl doet zowat alles weg wat ik mooi vond aan de coupe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurste facelift ooit zou ik niet zeker van zijn.

211 heeft ook een serieus grondige facelift gehad, al was dat vooral onderhuids, maar heel die rohkarosse was vlamnieuw

Ik heb er geen idee van, ik dacht dat gelezen te hebben en ging er van uit dat dat wel zou kloppen. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen idee van, ik dacht dat gelezen te hebben en ging er van uit dat dat wel zou kloppen. :oops:

 

Kan best zijn hoor.

Hoewel ze hier volgens mij niets structureels hebben moeten aanpassen bij de facelift, gewoon wat koetswerkpaneeltjes.

 

Bij de 211 is echt heel het schutbord moeten herberekend worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijzen van mallen zijn niet min. Als dat gaat over enkele koetswerkpanelen loopt die prijs gauw op, ipv een schutbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de enige auto waarop de ponton écht mooi is (op de modellen met 2 deuren per flank m.i. véél te druk en overstyled). Ook erg fan van de kont en 't interieur. Enkel 't front met de overdreven grote luchthappers en de organische "gaten" ligt me wat minder.

 

mbkonf_002a.jpg

 

mbkonf_002b.jpg

 

(beelden uit de nieuwe CarConfigurator op m-b.de)

 

Mocht 'k mogen kiezen: een E 400. Mét type-aanduiding op z'n kont, 't getal "400" op een Benz is zo zeldzaam dat 't begerenswaardig is. :grin:

 

Ik had stilletjes gehoopt dat de lijn in de flank ging doorlopen in "de ponton" vanaf de nieuwe facelift. Nu zou ik liever een C coupé hebben met de meerprijs van deze als budget voor extra opties. (Zeg ik als pseudo MB-fan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe neus trekt op niets IMO,zeker op die grijze,precies een karikatuur,zo overdreven.

Achteraan is het een kwestie van smaak maar geen groot verschil vind k.

Ze proberen hem kunstmatig sportief te maken maar als je dat wil moet je een 5 reeks kopen,de E klasse WAS het chique en statige model in deze klasse,zelfs in AMG pakket was(reed) hij minder sportief dan een F10/11 bv.

Ik vermoed dat er qua rijden niet veel veranderd is bij de FL en dus zit je met een auto die er agressiever uit ziet vooraan dan een M5 bij wijze van spreken en toch van geen kanten zo rijdt.

Bij rijden bedoel ik geen prestaties want die zijn er uiteindelijk wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is serieus gesleuteld aan de ophanging, dus verwacht daar maar een vooruitgang tov de pre-facelift die wat droog was afgeveerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had stilletjes gehoopt dat de lijn in de flank ging doorlopen in "de ponton" vanaf de nieuwe facelift. Nu zou ik liever een C coupé hebben met de meerprijs van deze als budget voor extra opties. (Zeg ik als pseudo MB-fan)

Ik ook, 'k vind de ponton hier knap maar 'k had 't wrschlk mooier gevonden mochten ze 't profiel gestrekt hebben zoals de berline en break. Dus zoals jij zegt.

In de eerste berichten over de facelift stond dat het niet opportuun was voor Benz om die zware kosten te maken, omdat de coupé en cabrio best goed verkopen, itt de berline/break waar ze 't nodig vonden om wel nieuwe panelen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe neus trekt op niets IMO,zeker op die grijze,precies een karikatuur,zo overdreven.

Achteraan is het een kwestie van smaak maar geen groot verschil vind k.

Ze proberen hem kunstmatig sportief te maken maar als je dat wil moet je een 5 reeks kopen,de E klasse WAS het chique en statige model in deze klasse,zelfs in AMG pakket was(reed) hij minder sportief dan een F10/11 bv.

Ik vermoed dat er qua rijden niet veel veranderd is bij de FL en dus zit je met een auto die er agressiever uit ziet vooraan dan een M5 bij wijze van spreken en toch van geen kanten zo rijdt.

Bij rijden bedoel ik geen prestaties want die zijn er uiteindelijk wel.

 

Ik ben ook niet wild van de gaten in de neus. Inderdaad erg prominent aanwezig, en een beetje te "organisch" ogend voor de sérieux van Benz?

 

Ik snap echter niet wat je zegt over "kunstmatig sportief -> BMW '5". De BMW '5 ziet er in de huidige generatie (zonder M Pack) toch statig uit, met een eerder discrete neus? Nu, vergeleken met de facelift E, vind ik persoonlijk zelfs de '5 saaier of statiger (is maar hoe je 't bekijkt) van neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe neus trekt op niets IMO,zeker op die grijze,precies een karikatuur,zo overdreven.

Achteraan is het een kwestie van smaak maar geen groot verschil vind k.

Ze proberen hem kunstmatig sportief te maken maar als je dat wil moet je een 5 reeks kopen,de E klasse WAS het chique en statige model in deze klasse,zelfs in AMG pakket was(reed) hij minder sportief dan een F10/11 bv.

Ik vermoed dat er qua rijden niet veel veranderd is bij de FL en dus zit je met een auto die er agressiever uit ziet vooraan dan een M5 bij wijze van spreken en toch van geen kanten zo rijdt.

Bij rijden bedoel ik geen prestaties want die zijn er uiteindelijk wel.

 

Ik ben ook niet wild van de gaten in de neus. Inderdaad erg prominent aanwezig, en een beetje te "organisch" ogend voor de sérieux van Benz?

 

Ik snap echter niet wat je zegt over "kunstmatig sportief -> BMW '5". De BMW '5 ziet er in de huidige generatie (zonder M Pack) toch statig uit, met een eerder discrete neus? Nu, vergeleken met de facelift E, vind ik persoonlijk zelfs de '5 saaier of statiger (is maar hoe je 't bekijkt) van neus.

Ik bedoel dan vooral qua rijden,een standaard f10 rijdt 'sportiever'(directer,harder afgeveerd,schakelt veel sneller) dan een E klasse met AMG pakket bv.

Als je nu(fl) een gewone E200 avantgarde ziet afkomen in je spiegel denk je amai wat een monster.

Hetzelfde met op elke variant de dubbele uitlaatpijpen te steken(maar dat is ookal bij de pfl),vind k ook jammer.

Daarvoor ben ik blij dat ik de dubbele ovale pijpjes heb,die zijn er alleen op de 6cil geweest(ookal zijn de trapeziumvormige mooier maar die zie je nu op elke 200).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid