Ga naar inhoud

Mercedes-Benz E-klasse (212/207) facelift


gTa

Aanbevolen berichten

Ik vind die trapeziumvormige uitlaten net een grote vooruitgang
Die waren er ervoor ookal he,al zijn ze nu iets meer afgerond.

Ze zijn "mooier"(dikker) maar ze staan op elke versie standaard op nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dan vooral qua rijden,een standaard f10 rijdt 'sportiever'(directer,harder afgeveerd,schakelt veel sneller) dan een E klasse met AMG pakket bv.

Als je nu(fl) een gewone E200 avantgarde ziet afkomen in je spiegel denk je amai wat een monster.

Hetzelfde met op elke variant de dubbele uitlaatpijpen te steken(maar dat is ookal bij de pfl),vind k ook jammer.

Daarvoor ben ik blij dat ik de dubbele ovale pijpjes heb,die zijn er alleen op de 6cil geweest(ookal zijn de trapeziumvormige mooier maar die zie je nu op elke 200).

Ik snap je, alleen ... overschat de standaard '5 niet. Er zijn verschillen ja, maar au fond zijn die eigenlijk klein. Karren zijn erg gelijk qua rijden, vind ik. Een F11 520dA touring met stock ophanging en 245/45R18 --> verrassend boaty.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dan vooral qua rijden,een standaard f10 rijdt 'sportiever'(directer,harder afgeveerd,schakelt veel sneller) dan een E klasse met AMG pakket bv.

Als je nu(fl) een gewone E200 avantgarde ziet afkomen in je spiegel denk je amai wat een monster.

Hetzelfde met op elke variant de dubbele uitlaatpijpen te steken(maar dat is ookal bij de pfl),vind k ook jammer.

Daarvoor ben ik blij dat ik de dubbele ovale pijpjes heb,die zijn er alleen op de 6cil geweest(ookal zijn de trapeziumvormige mooier maar die zie je nu op elke 200).

Ik snap je, alleen ... overschat de standaard '5 niet. Er zijn verschillen ja, maar au fond zijn die eigenlijk klein. Karren zijn erg gelijk qua rijden, vind ik. Een F11 520dA touring met stock ophanging en 245/45R18 --> verrassend boaty.

Dat kan:),maar dat is met mijn E toch ook hoor en dat is dan nog een avantgarde met 'gewoon' sportpakket(andere remmen,18" en ophanging van het AMG pakket en vrij performante motor,maar het is vooral de boite die echt wel veel trager is,ook in S,dat is ook het enige wat mij een beetje stoort aan mn auto,schakelen met de flippers is ook zo een trage bedoening maar dat is het verschil MB <> BMW zeker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door die nieuwe neus en lichten is hij heel wat knapper geworden. Geef mij maar een s212 (break) met AMG pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik roep al jaren dat Benz meer kleur in hun interieurs moet brengen, dan het gedoodverfde trio zwart, grijs met donkergrijs, en beige met donkerbeige. We krijgen nu al wel een paar jaar een bruine ledertint (met zwart interieur) en op steeds meer modellen zelfs rood (met zwart interieur), maar "da's niet genoeg" dacht Benz

 

Interieur viel me ook op. Je ziet nooit mooie combo's, altijd dat zwarte/donkere/steriele. Ziet er totaal niet aangenaam uit om mee te rijden. Dat beige/blauw is een beetje over the top maar wel ok. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dan vooral qua rijden,een standaard f10 rijdt 'sportiever'(directer,harder afgeveerd,schakelt veel sneller) dan een E klasse met AMG pakket bv.

Als je nu(fl) een gewone E200 avantgarde ziet afkomen in je spiegel denk je amai wat een monster.

Hetzelfde met op elke variant de dubbele uitlaatpijpen te steken(maar dat is ookal bij de pfl),vind k ook jammer.

Daarvoor ben ik blij dat ik de dubbele ovale pijpjes heb,die zijn er alleen op de 6cil geweest(ookal zijn de trapeziumvormige mooier maar die zie je nu op elke 200).

Ik snap je, alleen ... overschat de standaard '5 niet. Er zijn verschillen ja, maar au fond zijn die eigenlijk klein. Karren zijn erg gelijk qua rijden, vind ik. Een F11 520dA touring met stock ophanging en 245/45R18 --> verrassend boaty.

Die liggen idd korter bij mekaar dan je denkt,

volledig mee eens.

Het is verder logisch dat een 520 of E220 niet echt "gemaakt" zijn om sportief te rijden he. Zo een wagens zijn gemaakt om comfy en geluidloos te rijden. Alleen al de ophanging van zo een versie is meestal redelijk verschillend van de topmodellen, wat natuurlijk niet meer dan logisch is.

Sportief rijden is niet de topprioriteit van de lichtere motorisaties wel verkoopcijfers , looks, verbruik en comfort ........ Altijd de foute auto om te vergelijken dus :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die liggen idd korter bij mekaar dan je denkt,

volledig mee eens.

Het is verder logisch dat een 520 of E220 niet echt "gemaakt" zijn om sportief te rijden he. Zo een wagens zijn gemaakt om comfy en geluidloos te rijden. Alleen al de ophanging van zo een versie is meestal redelijk verschillend van de topmodellen, wat natuurlijk niet meer dan logisch is.

Sportief rijden is niet de topprioriteit van de lichtere motorisaties wel verkoopcijfers , looks, verbruik en comfort ........ Altijd de foute auto om te vergelijken dus :D

Nee klopt,maar ik spreek nu ook wel over m'n 350 met sportophanging etc...

Als je dit bij bmw neemt is het toch een heel ander verhaal hoor..

Maar ik snap dat dit MB is natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag voor het eerst een 4 deurs E facelift gezien op de snelweg (in DE) ; die bumperintakes zien er minder uit dan neusvleugels irl en onknap is het niet te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

vandaag ook ééntje gezien. 't was wel al direct een lijkwagen. ze zijn er dus snel bij om ze al om te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eentje gereden.

Mijn respons was: 1986 called. They want their car back.

 

Komkom, omdat jij de top kan aanbieden met de F10/F11 moet je nu ook niet grof worden. Zeg dan tenminste dat het een verdienstelijke poging was.

 

:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond 't droefnis alom. Snorry Carlo. :( Ik geef je ASAP een knuffel om het goed te maken...

 

Ik zeg ook nergens dat je ongelijk hebt he :D

 

212 was bij lancering al de minder goede wagen tov de 211

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat je in die kar kan stappen en zeggen: wow, dit is goed design!

Ik ga zwijgen. :)

 

Ben net eens gaan testen.

 

Ik heb het kunnen zeggen, maar kon het niet laten om te lachen :oops:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt echt spijtig.

 

Met een facelift hoort een wagen een Life Cycle Impuls te krijgen (aldus een andere grootheid). Denk niet dat hier sprake is van een impuls.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid