Ga naar inhoud

Benzine + RWD + cheap


Jeroen_M5

Aanbevolen berichten

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het denken om mijn Golf 4 SDI te vervangen door iets met meer liefhebbersgehalte. Maar aangezien ik nog steeds student ben is het budget één van de belangrijkste factoren. Daarom eerst eens kijken wat er te vinden valt.

Eigenlijk wil ik iets genre E39 540i maar dat is gewoon niet haalbaar :) Vandaar dus hier eens komen polsen naar dingen die ik sowieso over het hoofd kijk. Mag van alles zijn, maar met de volgende voorwaarden:

 

- benzine

- RWD

- max 6000 euro

- max 10L verbruik, hoe minder hoe beter

- geen hopen tax

- betrouwbaar

 

Ik dacht zelf eerst aan E46 318Ci of 320Ci. Zijn dat vlotte motoren die te genieten zijn als benzine? Vooral bij de eerste stel ik mij die vraag.

bv http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/bmw-318ci-coupe-fulharman-kardon--sportzetels-73864652.htm waar op letten bij zo'n auto's?

 

Shoot ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benzine + rwd + cheap = Mazda MX5. Je mag denken dat het een homokar is, maar ga er maar eens mee rijden. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleine cabrio's heb ik ook al aan gedacht, en het is inderdaad vooral het "coiffeurs"gehalte waar ik het moeilijk mee kan vinden :D Dat en het feit dat je eigenlijk maar 1 iemand kan meenemen, zorgen ervoor dat ze afvallen.

 

E30 zat ik ook te denken, maar ik vind ze persoonlijk overpriced.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleine cabrio's heb ik ook al aan gedacht, en het is inderdaad vooral het "coiffeurs"gehalte waar ik het moeilijk mee kan vinden :D Dat en het feit dat je eigenlijk maar 1 iemand kan meenemen, zorgen ervoor dat ze afvallen.

 

E30 zat ik ook te denken, maar ik vind ze persoonlijk overpriced.

 

Niks van aantrekken. Gewoon kopen en je hebt de tijd van je leven... Een zware e46 met een onderbemeten 4 of 6pitter is een fijne cruiser maar geen funkar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E46 318ci ga je vrij weinig plezier uit halen, vrees ik.

 

Hoewel een E46 imo wel knapper is dan een E36 - toch zeker qua interieur, exterieur hangt er van af hoe ie er bijstaat - zou ik voor een E36 kijken. Een klets lichter, wat minder comfortabel en filtert iets minder motorgeluid etc. weg. Sensatie is een groot woord, maar de beleving gaat toch groter zijn in een E36 dan een vergelijkbare E46.

E36 320i (coupe zo je wil, ik zou zelf een sedan kiezen zoals die van Matertos), en evt. een 2.5 of 2.8 swappen mettertijd. Ga je meer plezier uit halen. Als zespitters te duur uitvallen qua verzekering/wegenbelasting (verbruik valt voor de meeste 6-pitters goed mee, enkel de S50 gaat wat meer vragen), evt. een E36 318is overwegen.

 

 

Ik heb hier de laatste dagen een paar keer na elkaar met m'n broer z'n E46 325xi (M54) en mijn E34 525i (M50, zelfde motor als E36) gereden. Uiteraard is die E46 op verschillende vlakken beter, maar de aandrijflijn geeft imo een pak meer plezier in de E34. Meer geluid, veel betere gasrespons, scherper, beetje rauwer... in een E46 gaat het allemaal zo beschaafd dat je er zeker geen rillingen van gaat krijgen.

 

 

Verder; Alfa 75? Absolute liefhebbersauto, klassieker in wording, en rijdt goed. Voor een goed exemplaar betaal je wel al wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E46 318ci ga je vrij weinig plezier uit halen, vrees ik.

 

Hoewel een E46 imo wel knapper is dan een E36 - toch zeker qua interieur, exterieur hangt er van af hoe ie er bijstaat - zou ik voor een E36 kijken. Een klets lichter, wat minder comfortabel en filtert iets minder motorgeluid etc. weg. Sensatie is een groot woord, maar de beleving gaat toch groter zijn in een E36 dan een vergelijkbare E46.

E36 320i (coupe zo je wil, ik zou zelf een sedan kiezen zoals die van Matertos), en evt. een 2.5 of 2.8 swappen mettertijd. Ga je meer plezier uit halen. Als zespitters te duur uitvallen qua verzekering/wegenbelasting (verbruik valt voor de meeste 6-pitters goed mee, enkel de S50 gaat wat meer vragen), evt. een E36 318is overwegen.

 

 

Ik heb hier de laatste dagen een paar keer na elkaar met m'n broer z'n E46 325xi (M54) en mijn E34 525i (M50, zelfde motor als E36) gereden. Uiteraard is die E46 op verschillende vlakken beter, maar de aandrijflijn geeft imo een pak meer plezier in de E34. Meer geluid, veel betere gasrespons, scherper, beetje rauwer... in een E46 gaat het allemaal zo beschaafd dat je er zeker geen rillingen van gaat krijgen.

 

 

Verder; Alfa 75? Absolute liefhebbersauto, klassieker in wording, en rijdt goed. Voor een goed exemplaar betaal je wel al wat.

 

Goeie raad! Ik ga het E36 318is pad eens bekijken :) Het zal wel een heel propere moeten zijn dan, want daar zit veel brol tussen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen antwoord op uw vraag, maar ik ga het toch maar posten: hou die Golf, trap dat spel wat af en spaar uw geld. Zo'n kist gaat benzine vreten terwijl je er niets voor terugkrijgt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

E36, MX5, een BMW 3reeks Compact - de meer betrouwbare. E46 zal wss te duur zijn (als je een ietwat potente motor wil).

 

Alfa 75: als je er nog een vindt die nog niet weggeroest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast leuk om mee te rijden, maar net iets minder om eigenaar van te zijn :D

In welke zin? Kosten?

 

Ze zijn niet even bloedmooi als een Giulia GT, maar ik vind het wel karakterbakken.

 

84-Alfa-GTV-6-DV-09_GC_a01.jpg

 

alfetta_gtv6_by_bramdc-d3gje8m.jpg

 

AlfaGTV6.jpg

 

alfa_romeo_gtv6_by_rainbow_giraffe-d374y

 

 

Moesten die GTV6'en veel goedkoper zijn, ik zou er eentje in huis halen. En er dan een 3.0 uit een 75 in leggen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een paar keer gereden met een E46 320Ci en ik vind dat een leuke auto. Ik zou voor zo 1tje gaan, heerlijk geluid ook van die 6 in lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid