Ga naar inhoud

Benzine + RWD + cheap


Jeroen_M5

Aanbevolen berichten

Waar haal je dat?

 

Wij hebben 3 jaar een IS300 gehad met 5traps automaat. Die verbruikte iets van een 10.5L en werd voor ongeveer de slechtste omstandigheden gebruikt: enkel stadverkeer, korte ritten en af en toe voor de lol bergwegjes afjakkeren...

 

 Nu zitten ze hier allemaal over BMW te zagen. Ooit gedacht dat Mercedes bvb ook RWD wagens maakt ('t is maar een gedacht, hé).

voila

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=229759428&cd=634993708970000000&asrc=st|fs

Link naar reactie
Delen op andere sites

318Ci of 320Ci

 

De eerste: laten staan. Vierpitter.

De tweede: doen. Zespitter.

 

Eigenlijk is de 320Ci nog altijd ondergemotoriseerd. Mist echt koppel, zeker als je de hedendaagse koppelbommen gewoon bent (zelfs vierpitter diesels halen tegenwoordig makkelijk voorbij de 400 Nm ... een waarde waar je vroeger een benzine V8 voor nodig had). Maar 't is een bijzonder melodieuze motor die erg veel rijplezier geeft - zij het met mate inzake prestaties. Daarom ga je eigenlijk vaak driftig om met 't luide pedaal, en dan drinkt die auto toch wel wat. Maar als je daar mee rijdt zoals die motor 't graag heeft, kan je daar best zuinig mee rijden.

 

Als je weet dat het voor hetzelfde geld een 320Ci kon hebben ... dan zal elke 318Ci teleurstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de gouden regel blijft: zware auto zware kosten, lichte auto lichte kosten. Zo'n 320i zal idd best leuk zijn en die motor zal idd aangenaam zijn maar ik stel me dan vragen over de onderhoudskosten+ taks+verzekering.

Geen idee of de TO zelf de handen uit de mouwen steekt of alles door een garage laat doen, dat is toch ook iets om naar te kijken. Niet enkel het verbruik telt...

 

Om nog maar eens een mx-5 al voorbeeld te nemen: setje remblokken en schijven V+A heb je voor 150€, een koppelingssetje heb je voor 100€, bandjes kosten 80-90€..... Allemaal zeer schappelijk en (student)budget vriendelijk. Wanneer je genre Lexus, BMW, ... gaat dan gaat dat toch ietje duurder zal uitvallen denk ik. Ik ken natuurlijk het budget niet van Jeroen maar als je student bent dan zou ik toch ook graag wat beer tokens overhouden ipv alles in mijn kar te duwen.:)

 

Het 'probleem' is de rwd in deze zoektocht gok ik, dat beperkt toch echt wel de keuze. Ik zou een naftje op lpg zoeken, dan kan je al eens zotter doen zonder het aan je portemonnee te voelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je dat?

 

sprintmonitor.de als ik kwiekie mag geloven.

 

Porsche 924 of 944  :inlove:

 

Ik vind enkel halve wrakken voor 6 à 7k, plus dat is Porsche dus onderhoud, stukken e.d. gaan niet van de poes zijn.

 

De eerste: laten staan. Vierpitter.

De tweede: doen. Zespitter.

 

Eigenlijk is de 320Ci nog altijd ondergemotoriseerd. Mist echt koppel, zeker als je de hedendaagse koppelbommen gewoon bent (zelfs vierpitter diesels halen tegenwoordig makkelijk voorbij de 400 Nm ... een waarde waar je vroeger een benzine V8 voor nodig had). Maar 't is een bijzonder melodieuze motor die erg veel rijplezier geeft - zij het met mate inzake prestaties. Daarom ga je eigenlijk vaak driftig om met 't luide pedaal, en dan drinkt die auto toch wel wat. Maar als je daar mee rijdt zoals die motor 't graag heeft, kan je daar best zuinig mee rijden.

 

Als je weet dat het voor hetzelfde geld een 320Ci kon hebben ... dan zal elke 318Ci teleurstellen.

 

Ik heb ondertussen met een maat van een maat zijn 320Ci meegereden, dat is inderdaad een zeer plezante goed klinkende motor die mooi in toeren gaat. Eigenlijk wat ik zoek.

 

Maar de gouden regel blijft: zware auto zware kosten, lichte auto lichte kosten. Zo'n 320i zal idd best leuk zijn en die motor zal idd aangenaam zijn maar ik stel me dan vragen over de onderhoudskosten+ taks+verzekering.

Geen idee of de TO zelf de handen uit de mouwen steekt of alles door een garage laat doen, dat is toch ook iets om naar te kijken. Niet enkel het verbruik telt...

 

Zeker waar, ik ga het als ik tijd heb eens bekijken wat de meerkost zou zijn tov mijn Golfje. Zelf de handen uit de mouwen steken doe ik niet, toch niet als het op de motor aankomt bvb. Voor onderhoud, stukken en zo ga ik bij een bevriend garagist.

 

Ik heb beslist dat ik alleszins geen 2-zitter wil, het moet praktisch blijven om gerief en mensen mee te nemen. E36 valt praktisch ook af want ik vind echt geen enkele frisse kar daartussen. Blijven nog over

 

- E46 (320Ci dus, maar ik ga het binnenkort eens bekijken hoe haalbaar dat is op vlak van tax en verzekering)

- IS200

- iets anders

- toch terug voor een Golfje gaan, maar dan een recentere TDI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste lijkt me misschien nog de meest wijze oplossing. Voor uw budget vind je misschien zelfs nog een propere Golf V!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Ik vind enkel halve wrakken voor 6 à 7k, plus dat is Porsche dus onderhoud, stukken e.d. gaan niet van de poes zijn.

 

 

 

mobile.de al gecheckt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook vaak aan het kijken naar een opvolger voor mijn ibiza. Ongeveer dezelfde mindset als u, liefst RWD en hoog fungehalte.

 

E30 was het eerste dat in me opkwam, maar om dagelijks te gebruiken kan ik me voorstellen dat je soms eens pech zal hebben ermee ( dat kan natuurlijk met iedere auto ). Ook zou ik dan minimum voor een 6 cylinder gaan, maar die hebben dan al 125pk, wat het bijna onmogelijk/heel duur maakt om te verzekeren op mijn ( en uw ) 21 jaar. Toch zeker met het studentenbudget dat je aanhaalt. 

 

Daarna keek ik eens naar E36 en E46, liefst ook 6 cylinder, prijzen vallen mee vind ik, maar opnieuw zal de verzekering moeilijk doen over die 150pk.

 

Nu heb ik mijn zinnen eens op een MX-5 gezet. Prijzen voor een goede mk1 vallen ook nog mee denk ik en dat is wel dikke fun. Geen 6-cylinder, maar toch een deftige sound. En 88pk is geen probleem voor verzekering, of is die motor iets te licht en ga je beter voor die 114pk 1.6 ( @ mx-5 eigenaars ) ? Als je vaak meerdere personen in je auto wil vervoeren valt deze uiteraard wel af..

 

De verzekering is dus de grote boosdoener in ons land  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

115 pk 1.6 :D Al zal een NA die ene pk ondertussen wel al zijn kwijtgespeeld.

Ga maar voor de 115pk versie. Dikke fun en kost in verhouding geen hol!

MX-5 :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 2007 model valt net buiten budget denk ik, en zo'n Williams is wel heel hardcore.

Ik heb een clio 2 ph1 rs. Dikke fun, comfortabel doch sportief en gemiddeld verbruik van 8.5 ;)

en onder de 130 sneller dan een 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

115 pk 1.6 :D Al zal een NA die ene pk ondertussen wel al zijn kwijtgespeeld.

Ga maar voor de 115pk versie. Dikke fun en kost in verhouding geen hol!

MX-5 :inlove:

Ik kan dat bevestigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ok, geen benzine maar een tussenweg: 320d M-tech van 2001. Net gaan kijken en mee gereden en dat rijdt verdomme toch een pak beter dan mijn Golf :D

 

Ik ben zwaar aan het twijfelen want hij staat mij enorm aan. Prijs is goed denk ik en eerlijke kerel, ziet er perfect onderhouden uit mits wat kleine optische mankementjes zoals afgesleten leer aan het stuur en de pook. Het grootste minpunt zijn de km's (223.000). Vooral mijn moeder doet ook moeilijk omdat ie zo opzichtig is en ze zegt dat ik overdrijf voor een student :lol:

 

Thoughts? Ik heb ermee gereden en het is inderdaad een zware auto, maar voelt goed degelijk aan vergeleken met mijn Golfje en rijdt echt wel plezant.

 

 

 

Hoeveel is dat waard volgens jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook :)

 

En dat is het 2e minpunt eigenlijk onrechtstreeks, want die kar zal tijdens de week altijd rond mijn kot staan in Antwerpen, dus niet de zuiverste buurt ter wereld :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid