Ga naar inhoud

Benzine + RWD + cheap


Jeroen_M5

Aanbevolen berichten

Een Lexus IS200 misschien

 

Cheap te vinden, 6 cilinder, RWD, betrouwbaar, degelijk (niet versleten na 100k km zoals andere merken), ziet er "ok" uit, ...

Alleen het verbruik zal wellicht meer aan de positieve kant van 10l zitten.

 

Goed voorstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cheap te vinden, 6 cilinder, RWD, betrouwbaar, degelijk (niet versleten na 100k km zoals andere merken), ziet er "ok" uit, ...

Alleen het verbruik zal wellicht meer aan de positieve kant van 10l zitten.

 

Goed voorstel!

 

 

Cheap te vinden, 6 cilinder, RWD, betrouwbaar, degelijk (niet versleten na 100k km zoals andere merken), ziet er "ok" uit, ...

Alleen het verbruik zal wellicht meer aan de positieve kant van 10l zitten.

 

Goed voorstel!

 

+ leuke 6-bak en sper 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen antwoord op uw vraag, maar ik ga het toch maar posten: hou die Golf, trap dat spel wat af en spaar uw geld. Zo'n kist gaat benzine vreten terwijl je er niets voor terugkrijgt. 

 

Hmm tja, de andere mogelijkheid is mijn SDI inruilen voor een TDI, maar die SDI gaat sowieso buiten. Ik hoop echter wel dat ik er iets voor terugkrijg, een 320Ci zal toch wel een pak aangenamer rijden. Ik ga eens een testritje regelen als ik tijd heb.

 

In welke zin? Kosten?

 

Ze zijn niet even bloedmooi als een Giulia GT, maar ik vind het wel karakterbakken.

 

Moesten die GTV6'en veel goedkoper zijn, ik zou er eentje in huis halen. En er dan een 3.0 uit een 75 in leggen.

 

Kosten ja. En gewoon erop kunnen rekenen dat hij altijd start bijvoorbeeld en niet random ergens in panne valt :D

 

Een Lexus IS200 misschien

 

Thx! Nog zo eentje waar ik totaal niet aan dacht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zot veel bang for your buck denk ik.

 

Ik zou alleen iets doen aan die Lexus lichten :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

12L dus, weinig is dat natuurlijk niet. 6 cilinder en sper zijn wel heel leuk, maar blijft zoiets niet gewoon een luxebak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

What about een wat oudere Clio Sport?

 

'rwd-ish'

 

Het 2007 model valt net buiten budget denk ik, en zo'n Williams is wel heel hardcore.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm tja, de andere mogelijkheid is mijn SDI inruilen voor een TDI, maar die SDI gaat sowieso buiten. Ik hoop echter wel dat ik er iets voor terugkrijg, een 320Ci zal toch wel een pak aangenamer rijden. Ik ga eens een testritje regelen als ik tijd heb.

 

 

Ja, een TDI met 130pk (?) chippen naar 180pk. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een TDI met 130pk (?) chippen naar 180pk. :inlove:

 

130pk (of zelfs 110pk) zal al aanvoelen als een bom vergeleken met mijn huidige 69pk :D Die ketel is echt wel zot traag, maar hij doet ook zijn job hoor. Een beetje anticipatie is wel nodig :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

130pk (of zelfs 110pk) zal al aanvoelen als een bom vergeleken met mijn huidige 69pk :D Die ketel is echt wel zot traag, maar hij doet ook zijn job hoor. Een beetje anticipatie is wel nodig :lol:

 

Ja, heb deze zomer ook met een SDI gereden. Is wel lachen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, dat drinkt wel wat meer dan 10l hoor. :D

 

Bij zo'n Lexus mag ik ook al rekenen op 12L, dus als we toch bezig zijn..

 

Ik ga het komende jaar iets minder km's doen dan dit jaar schat ik in, dus verbruik is minder belangrijk. Vandaar ook dat ik aan benzine's denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me ook niet te veel blindstaren op verbruik (wat niet wil zeggen dat je een E39 M5 in huis moet halen...). Een litertje minder kan snel gecompenseerd worden door andere vaste kosten die hoger uitvallen, of een stomme reparatie ofzo.

 

En over oude auto's als daily gebruiken... je moet er wat geluk mee hebben, maar als je de achterliggende mechaniek 'begrijpt' (en ik neem aan dat dat wel het geval is?), en je draagt er wat zorg voor valt dat écht goed mee. Imo is de kans groter op een panne door één of ander elektronicaprobleem bij een modernere kist van een jaar of 10 oud, dan op een mechanische failure bij een oude kist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12L dus, weinig is dat natuurlijk niet. 6 cilinder en sper zijn wel heel leuk, maar blijft zoiets niet gewoon een luxebak?

 

Tgoh, als je naar een E46 kijkt lijkt met dat evenveel 'luxebak' denk ik? Eens wat vergelijkende tests opsnorren :)

 

 

Wat begrijp je niet aan rwd? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zo'n Lexus mag ik ook al rekenen op 12L, dus als we toch bezig zijn..

 

Ik ga het komende jaar iets minder km's doen dan dit jaar schat ik in, dus verbruik is minder belangrijk. Vandaar ook dat ik aan benzine's denk.

 

Waar haal je dat?

 

Wij hebben 3 jaar een IS300 gehad met 5traps automaat. Die verbruikte iets van een 10.5L en werd voor ongeveer de slechtste omstandigheden gebruikt: enkel stadverkeer, korte ritten en af en toe voor de lol bergwegjes afjakkeren...

 

 Nu zitten ze hier allemaal over BMW te zagen. Ooit gedacht dat Mercedes bvb ook RWD wagens maakt ('t is maar een gedacht, hé).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid