Ga naar inhoud

Audi s3 vs m 135i


Rabbit

Audi of bmw  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke premium hot hatch

    • Bmw 135i
      24
    • Audi s3
      3


Aanbevolen berichten

En dat rijdt ook gewoon leuk. Maar er zijn mensen die niet inzien dat niet iedereen dezelfde definitie geeft aan "leuk rijden".

Zonder aanvallend te willen overkomen... Wat vinden mensen daar nu leuk aan?

Omdat hun banden piepen denken ze dat men snel gaat?

Onderstuur is zo een vies gevoel. Overstuur is minder schrikwekkend en je kan het corrigeren. Onderstuur ook, maar niet in alle situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik denk dat er zich niemand 's avonds met een smile van voldoening thuis in de zetel zet en zegt "dat was me weer een lekker potje veilig ondersturen daarnet, heerlijk toch!". 

 

Ik kom regelmatig 's avonds met een smile van voldoening thuis na een ritje, dus spreek enkel voor jezelf wil je?

 

Zonder aanvallend te willen overkomen... Wat vinden mensen daar nu leuk aan?

Omdat hun banden piepen denken ze dat men snel gaat?

Onderstuur is zo een vies gevoel. Overstuur is minder schrikwekkend en je kan het corrigeren. Onderstuur ook, maar niet in alle situaties.

 

Ik rijd graag met FWD, mag het? Of gaan jullie even gaan beslissen wat leuk rijden is? Ik hoef mijn banden helemaal niet te laten piepen om snel te rijden. Jullie denken gewoon weer de waarheid in pacht te hebben omdat jullie met het machtige RWD rijden. Goed voor jullie, maar laat iedereen toch maar voor zichzelf uitmaken wat ie leuk vindt. Ik ga mss niet zo hard op boerenbaantjes als jullie, of ik kan idd het kontje niet echt zetten, maar ik kan er ook gewoon veel leute maken. Lekker knallen, voldoende remmen voor de bocht, insturen en het gas op. Ik vind dat leuk, dus nogmaals, mag het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan vraagt een mens zich af waarom er tegenwoordig op een forum meer gezeverd wordt ipv serieuze autogerelateerde discussies...

Het was maar een vraag hoor! ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Omdat hun banden piepen denken ze dat men snel gaat?

 

 

En dan vraagt een mens zich af waarom er tegenwoordig op een forum meer gezeverd wordt ipv serieuze autogerelateerde discussies...

Het was maar een vraag hoor! ;)

 

Dan krijg je als je dergelijke zaken typt. Kijk eerst dus maar naar jezelf ;) ;) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan krijg je als je dergelijke zaken typt. Kijk eerst dus maar naar jezelf ;) ;) ;)

Lees nog eens goed.

Ik begin mijn post met: " Zonder aanvallend te willen overkomen..."

Ik zeg ook: Wat vinden de mensen daar nu leuk aan, omdat hun banden piepen..."

Als jij altijd zegt van: "Het is niet omdat je FWD hebt dat je altijd maar ondersturend (piepende banden) de bocht door gaat, dan moet jij je toch niet zo aangevallen voelen?  Of is het enkel omdat je met een FWD rijdt dat je zo fel reageert?

;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik kan gerust lezen hoor. Maar je kwam aanvallend over, of je dat nu wou of niet. En begrijpend lezen kan ik zeker, en blijkbaar beter dan jij want je interpreteert je eigen zin anders dan dat ie gepost staat ;) ;) ;)

 

En ik reageer fel omdat er eigenlijk staat (niet alleen uw post, maar ook die van Alexis) dat FWD niet leuk kan rijden. En aangezien ik FWD rijd en dat leuk vind, mag ik jullie toch van antwoord dienen?

 

Soit, laat deze discussie maar voor wat het is, ik ga vanavond nog wat plezier gaan beleven met mijn inferieure FWD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou sowieso voor de M 135i gaan, gezien het rijplezier. Toch: de efficiëntie van het (oké, het is wat 'saaier') Haldex heeft ook zijn voordelen. Indien ik voltijds in de bergen zou wonen zou ik sowieso voor de S3 gaan (zelfs boven de xDrive)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de discussie fwd en rwd ga ik me niet (meer) mengen, al moet ik zeggen dat ervaring alle stereotypes beamen. Spijtig maar het is zo. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

A3limo in S3trim lijkt me wel wat :-)

 

EN rwd! :D

 

ow wacht, da's gewoon een BMW 3 reeks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom regelmatig 's avonds met een smile van voldoening thuis na een ritje, dus spreek enkel voor jezelf wil je?

 

 

Ik rijd graag met FWD, mag het? Of gaan jullie even gaan beslissen wat leuk rijden is? Ik hoef mijn banden helemaal niet te laten piepen om snel te rijden. Jullie denken gewoon weer de waarheid in pacht te hebben omdat jullie met het machtige RWD rijden. Goed voor jullie, maar laat iedereen toch maar voor zichzelf uitmaken wat ie leuk vindt. Ik ga mss niet zo hard op boerenbaantjes als jullie, of ik kan idd het kontje niet echt zetten, maar ik kan er ook gewoon veel leute maken. Lekker knallen, voldoende remmen voor de bocht, insturen en het gas op. Ik vind dat leuk, dus nogmaals, mag het?

 

Ik had het wel degelijk over het onderstuur dat vaak gepaard gaat met FWD auto's op de limiet rijden. Ik was FWD auto's niet als inferieure wagens aan het bestempelen, zeker niet. In mijn mening (maw naar mijn persoonlijke opinie) is het (voor mij persoonlijk) leuker rijden op de limiet met een achtertrekker dan een FWD. 

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet met een hot hatch of ander echt sportief ingesteld FWD spul heb gereden, dus wie weet moet ik mijn mening wel herzien nadat ik dat eens gedaan heb. 

Ik hoor veel lof over pakweg Clio RS'en, Megane R26R's etc etc.. 

 

Ja, mijn stelling was kort door de bocht. Ik dacht dat het duidelijk was dat ik geen genuanceerde vergelijking aan het neerschrijven was, eerder een boude stelling  :)

 

 

En ik reageer fel omdat er eigenlijk staat (niet alleen uw post, maar ook die van Alexis) dat FWD niet leuk kan rijden. En aangezien ik FWD rijd en dat leuk vind, mag ik jullie toch van antwoord dienen?

 

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat FWD niet leuk kan rijden. Ik heb enkel gezegd dat onderstuur niet leuk rijden is, en dat is jammer genoeg iets wat je nog steeds vaker tegenkomt bij voorwielaangedreven auto's. Nuja, met slimme diffs op de vooras kan je veel verhelpen (which is a good thing!), en omgekeerd zijn niet alle achterwielaangedreven auto's  vrij van onderstuur. 

Ik heb ook al leuke tijden beleefd achter het stuur van een FWD hoor, er is dus helemaal geen reden om je aangevallen te voelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste moderne RWD's ondersturen even veel als de meeste moderne FWD's imo. RWD is leuker om echt mee te spelen en te dansen met de auto en er is meer tractie bij vanuit stilstand te vertrekken (als de TC en ESP al volledig uit kunnen, zeldzaam tegenwoordig).

Voor de rest snap ik ook niet dat sommigen zo lelijk doen over FWD's, kan ook best leuk zijn qua gooi en smijt werk en op de een of andere manier en je kunt er vaak hard mee hoeken en snel een bocht mee uit trekken.

In dit geval kies ik ook voor de M135i omwille van 6 cilinder en RWD, haldex 4WD moet ik niet en ik vind die Audi vrij saai in het algemeen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik snap ook niet waarom iedereen altijd zo klaagt over onderstuur, kunnen jullie niet met de auto rijden dan?

 

Je moet het zo gaan denken hé. Ze komen geen bocht door zonder over de voorwielen te schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook niet waarom iedereen altijd zo klaagt over onderstuur, kunnen jullie niet met de auto rijden dan?

 

Toch, maar ik rij liever met mijn Iveco (achterwielaandrijving) dan de Master (voorwielaandrijving) wanneer die zwaarbeladen worden. Die laatste wil de bocht gewoon niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt toch aan jouw camionette, ik heb daar met zowel een Boxer als een Jumper geen problemen mee.

 

Oh gelukkig.

 

Blij dat het niet aan mij ligt. :D

kunnen jullie niet met de auto rijden dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de audi s3. Zo'n nieuwe 1 serie is een lelijk eendje. Desondanks een leuke verpakking als in 135i blijft hij lelijk.

Over de FWD/RWD discussie ga ik me niet mengen. Ik rij zelf met een FWD met sportief getinte ophanging eronder en heb nog nooit het gevoel gehad van fuck die onderstuurt te veel maar heb niet genoeg ervaring met een rwd om echt te kunnen vergelijken en driften kan ik alleen met de fiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid