Ga naar inhoud

F30 : 320d vs specced 318d


Rabbit

  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Bmw f30 : 320d eff dyn vs specced 318d

    • Bmw 320d efficient dynamics
      13
    • Bmw 318d met meer opties
      7


Aanbevolen berichten

Stel je heb de keuze uit volgende twee wagens. (Hypothetisch)

320d f30 efficient dynamics

Sportline

Navi pro

Pdc

Bluetooth

Vs

318d f30

Sportline

Xenon

18 inch

Leder

Pdc

Navi pro

Het gaat hem dus een beetje over looks vs power. En dit in leasingbak context, dus kilometers malen.

Kies en argumenteer, ik twijfel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst nog eens met een 318d moeten rijden. Maar de 320d EDE vond ik niet vlotter aanvoelen dan onze 118d. Dus indien ik dat kan doortrekken (gewichtsverschil tussen een einser en dreier?) naar de 318d. Ga ik voor de 318d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

320d EDE

Ik zie de meerwaarde van de 18 inchers niet in (ik rij al jaren op "ballonbanden", die gaan ook hard een bocht om), leder is jammer, maar blijft leasekar, dus stof gaat ook.

Xenon is het enige, vraag is of je veel over onverlichte wegen rijdt.

Ik zou voor de 320d EDE gaan voor zijn fantastisch motorkarakter (ik rij graag met koppelrijke diesels), ding trekt zeer goed weg in lage toeren, zoals het een diesel betaamt. Laat het toeren malen over aan de benzinemotoren, die kunnen dat beter.

318d zal minder dat "effortless" karakter hebben, zou dat teveel missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf vond een 318d best vlot, komende van een 116d. Maar ben ook niet zoveel gewend.

Maar zoals corneel zegt: de320d heeft iets effortless, dat wel geestig is.

320 Nm vs 380 nm & 9 vs 8s naar 100.

En die xenons zijn voor mij voor de looks hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf vond een 318d best vlot, komende van een 116d. Maar ben ook niet zoveel gewend.

Maar zoals corneel zegt: de320d heeft iets effortless, dat wel geestig is.

320 Nm vs 380 nm & 9 vs 8s naar 100.

En die xenons zijn voor mij voor de looks hoor.

Dan zeker 320d.

Aan 80-90 in zesde een autostradeoprit nemen, pedaal vloeren en los wegtrekken van je achterliggers, dat verveelt nooit.

Is wel een echte diesel, dus je moet die op koppel rijden, doortrekken gaat, maar je voelt dat het niet direct zijn ding is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan die snelheid in 6de ga je mijn inziens niet meteen wegtrekken van de achterliggers hoor, maar ik snap wel wat je wil zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik met beide wagens ettelijke duizenden kilometers heb gedaan: de specced 318dA. Zeker als je daar nog een automaat in zou krijgen eventueel, maar bon.

De 20d ED heeft iets te vreemde bakverhoudingen voor mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lagere CO2 is niet automatisch lagere VAA he Lex. ;) 18d kost een pak minder dan een 20d.

Hier zou ik 't eens moeten berekenen, maar 't zal op euro's aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vandaar mijn woordje 'automatisch' he mutten!!!

Lagere CO2 is niet d'office lagere VAA, just sayin! Ik heb een hoop klanten die dat wel denken en dan een kar van 70k speccen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik zelf vond een 318d best vlot, komende van een 116d. Maar ben ook niet zoveel gewend.

Maar zoals corneel zegt: de320d heeft iets effortless, dat wel geestig is.

320 Nm vs 380 nm & 9 vs 8s naar 100.

En die xenons zijn voor mij voor de looks hoor.

Aan 80-90 in zesde een autostradeoprit nemen, pedaal vloeren en los wegtrekken van je achterliggers, dat verveelt nooit.

Bestaat er iets saaier? Aan 80-90 naar derde terugschakelen en pedaal vloeren, dat verveelt nooit! :-)

En ik zou voor de 318 kiezen. Het is niet dat de 320 zo spectaculair rijdt, dus dan kan je beter aan het aangename denken. Opties dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Ik zelf vond een 318d best vlot, komende van een 116d. Maar ben ook niet zoveel gewend.

Maar zoals corneel zegt: de320d heeft iets effortless, dat wel geestig is.

320 Nm vs 380 nm & 9 vs 8s naar 100.

En die xenons zijn voor mij voor de looks hoor.

Aan 80-90 in zesde een autostradeoprit nemen, pedaal vloeren en los wegtrekken van je achterliggers, dat verveelt nooit.

Bestaat er iets saaier? Aan 80-90 naar derde (of tweede) terugschakelen en pedaal vloeren, dat verveelt nooit! :-)

En ik zou voor de 318 kiezen. Het is niet dat de 320 zo spectaculair rijdt, dus dan kan je beter aan het aangename denken. Opties dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een leaser kan je dat al op je buik schrijven. De tijd van "in de garage zien ze dat toch niet" is al even voorbij.

 

Bij mij in de garage hebben ze dat altijd geweten. Al mijn leasekarren heb ik altijd laten tunen.

 

Ze hebben zelfs de defecte stuurdoos van mijn getunede-werknemer-lease-car in garantie vervangen toen er problemen waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijke mening: voor leder, xenons en 18" zou ik geen 20d motor laten staan. Ik heb zelf een gelijkaardige downgrade gedaan bij mijn huidige leasewagen (Van 120d naar 118d met m-pack, xenon en heel de santenboetiek) en ik heb er toch een beetje spijt van. Niet dat die 118d slecht rijdt, of "traag" is, maar dat beetje extra om moeiteloos het verschil te maken (lees: een tegenstribbelende monovolume opzij zetten) ontbreekt.

IK begrijp je, maar waar ligt de grens dan is de vraag. De 2.0 TDCi motor in de Ford S-Max bevoorbeeld is te tunen naar ±190pk.

Dan heb je met een 320d ook al geen massa overschot meer om zo'n tegenstribbelende monovolume opzij te zetten als je zo eentje tegenkomt. Zo kan je dan bij wijze van spreken alweer gaan nadenken over een 325d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar. Ik denk zelfs dat die 100pk tegenwoordig te laag ingeschat is. Zelfs het vorig model Zafira zat al met 120pk en 150pk diesels, in de Renault Scenic is er nu ook een 1.6 DCi 130pk, enz... Dus ja, als je verschil wil maken dan kies je best de 320d. Maar moet dat verschil dan gemaakt worden als je gewoon kilometers zit af te malen. Ik weet het niet eerlijk gezegd. Ik zou niet graag de keuze maken, ik denk dat ik op zoek zou gaan naar een alternatief waar ik en de opties en het vermogen zou hebben. Maar goed, dat is hier niet de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

320d.  :inlove:

 

Is een EDE sinds de F30 niet by default een automaat? Dan lijkt het in de juiste versnelling zitten mij sowieso een no-brainer. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tunen is inderdaad geen sprake van.

 

En inderdaad Alexander en Tommie: ik heb eens geredeneerd: 320d ED met bijna geen opties, en een specced 318d voor hetzelfde geld. Dat kwam qua VAA bijna overeen. Daar is het me dus niet om te doen.

 

Het blijft moeilijk verdorie. Vandaag neigen we richting 320d, vooral omdat ik er 5jaar zou moeten mee rijden.

 

@Whispy: neen. Automaat is een optie bij de EDE. Maar heeft geen invloed op de co2.

 

Enige jammerlijke is dat ik geen Touring kan nemen binnen budget, omdat die dingen zo reteduur geworden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermogen of opties, eigenlijk wil je ze allebei (begrijpelijk) maar je moet kiezen. En dan is het eigenlijk nog je goesting niet, want je had graag de Touring gehad. In hoeverre kan je dan blij zijn met je nieuwe kar? Nu weet ik dat ik opmerkingen ga krijgen, maar zo'n situatie zou voor mij een reden te meer zijn om te kijken naar een alternatief dat (in de mate van het mogelijke) mij eisen combineert. Neem nu als voorbeeld een Mondeo Clipper.

Ik vermoed dat je met een Titanium S 2.2 TDCi 200pk niet ver van de prijs af zal zitten, maar dan heb je wel vermogen en opties en ruimte (Clipper).

CO2 uitstoot zal waarschijnlijk wel een tegenvaller zijn, die heb ik nog niet opgezocht. Enfin, het is maar een voorbeeld en ik weet ook wel dat het een no-go zal zijn als je je zinnen op een BMW gezet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik vooral aan aan het denken ben: Het zijn nu al allemaal 1600'tjes met 105pk, het zal er de komende jaren niet beter op worden.

 

Als je dan met 163pk aan het bollen bent, zal dat toch wel aangenaam rijden in situaties waar je het nodig hebt lijkt me. Dat het geen pimpkar is, ga ik er maar bijnemen dan denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid