Ga naar inhoud

F30 : 320d vs specced 318d


Rabbit

  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Bmw f30 : 320d eff dyn vs specced 318d

    • Bmw 320d efficient dynamics
      13
    • Bmw 318d met meer opties
      7


Aanbevolen berichten

Stel je heb de keuze uit volgende twee wagens. (Hypothetisch)

320d f30 efficient dynamics

Sportline

Navi pro

Pdc

Bluetooth

Vs

318d f30

Sportline

Xenon

18 inch

Leder

Pdc

Navi pro

Het gaat hem dus een beetje over looks vs power. En dit in leasingbak context, dus kilometers malen.

Kies en argumenteer, ik twijfel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst nog eens met een 318d moeten rijden. Maar de 320d EDE vond ik niet vlotter aanvoelen dan onze 118d. Dus indien ik dat kan doortrekken (gewichtsverschil tussen een einser en dreier?) naar de 318d. Ga ik voor de 318d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

320d EDE

Ik zie de meerwaarde van de 18 inchers niet in (ik rij al jaren op "ballonbanden", die gaan ook hard een bocht om), leder is jammer, maar blijft leasekar, dus stof gaat ook.

Xenon is het enige, vraag is of je veel over onverlichte wegen rijdt.

Ik zou voor de 320d EDE gaan voor zijn fantastisch motorkarakter (ik rij graag met koppelrijke diesels), ding trekt zeer goed weg in lage toeren, zoals het een diesel betaamt. Laat het toeren malen over aan de benzinemotoren, die kunnen dat beter.

318d zal minder dat "effortless" karakter hebben, zou dat teveel missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf vond een 318d best vlot, komende van een 116d. Maar ben ook niet zoveel gewend.

Maar zoals corneel zegt: de320d heeft iets effortless, dat wel geestig is.

320 Nm vs 380 nm & 9 vs 8s naar 100.

En die xenons zijn voor mij voor de looks hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf vond een 318d best vlot, komende van een 116d. Maar ben ook niet zoveel gewend.

Maar zoals corneel zegt: de320d heeft iets effortless, dat wel geestig is.

320 Nm vs 380 nm & 9 vs 8s naar 100.