Ga naar inhoud

F30 : 320d vs specced 318d


Rabbit

  

20 leden hebben gestemd

  1. 1. Bmw f30 : 320d eff dyn vs specced 318d

    • Bmw 320d efficient dynamics
      13
    • Bmw 318d met meer opties
      7


Aanbevolen berichten

Ah, de 320d is geen 184pk maar 163pk? Dan lijkt de stap naar 143pk mij toch al een stuk minder groot te zijn?

 

Voor zover ik weet is er geen sprake momenteel van een 184 pk - versie. Ik krijg deze week mijn definitieve voorstel. Het gaat hem wel over 60nM he ;)

 

Normaal is dat een BMW 3 - V60 - 508. 

De V60 niet wegens te weinig rijplezier imo, en slechte ervaring met de huidige Volvo en de 508 stoot veel te veel uit. Iets waar ik vooral naar de toekomst bang voor ben.

 

Deze week werd me gewoon de vraag gesteld naar wat mijn voorkeur uitging: 318d met meer opties of een "320d". Ik ga ervan uit dat dat een Efficient Dynamics is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de 320d gaan. De prijs van de xenons, 18 duimers en leder is het me niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de kerk.

 

Specced 320d it is. Maar dus geen xenons en styling 390.

 

Zal hem wel voorstellen als hij in mijn bezit is.

 

Hopelijk kan @@DenDuvel nu weer rustig slapen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Mazda 6 meer?

 

Heb verschillende keren dit voorstel gedaan, maar er kwam weinig gehoor aan de overkant. Mocht ik gewild hebben ging dit wel lukken, maar als ze zelf bmw voorstellen, fine by me  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Even hijacken :)

 

Een 318d Touring met Intense M-pack (met de 19" velgen) of een 320d (niet EDE) Touring met Intense Sport pack (met 18" velgen)?

 

Ik vind het M-pack super, maar een 320d (niet eff dynamics) lijkt mij toch een ander kaliber qua optrekken/hernemen dan een 318d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even hijacken :)

 

Een 318d Touring met Intense M-pack (met de 19" velgen) of een 320d (niet EDE) Touring met Intense Sport pack (met 18" velgen)?

 

Ik vind het M-pack super, maar een 320d (niet eff dynamics) lijkt mij toch een ander kaliber qua optrekken/hernemen dan een 318d?

 

320d Sport met 18".

 

Da's power én looks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer tevreden van de prestaties van m'n 320d, ik denk dat ik het vermogen in een 318d zou missen :oops:

 

En met een sportline heb je ook de sportzetels (iets waarop ik afknapte op de meeste/zoniet alle Luxury lines die in tweedehands te koop stonden: standaardzetels) dus blijft er enkel nog dat lelijke rode lijntje over dat je dan maar moet swappen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n drie serie smeekt gewoonweg om xenon. Qua looks een enorm verschil.

 

Dat zit nu mee in die Intense pakketten.

 

Ok...deze is vrij duidelijk dus :lol:

 

Ik heb nu een 1.6 Drive e (115 pk), dat zal aanvoelen als een raket (de eerste 14 dagen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de mijne met adaptieve lichten, grootlichtassistent enz.. was dat vrij kostelijk maar waarschijnlijk niet meer als bij Benz etc

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overlaatst ook zo'n discussie gehad op cafe: full option 320d met echt alles wat je maar wil, of 'kale' 330d. Ik koos voor de zescylinder, maar was blijkbaar de enige van het gezelschap. Opties kunnen me gestolen worden, form follows function, en auto's tegenwoordig hebben toch al zo goed als alles wat er moet opzitten, de tijd van bijbetalen voor airco of zitten zweten is al lang voorbij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik doorsparen tot je je een deftige kan veroorloven, hoe jammer ik het ook vind dat k geen 3l meer heb voor de moment, een kale 330d zonder sportzetels, sportautomaat, navi pro, xenon etc... is een duffe bak en zou ik ook nooit moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik doorsparen tot je je een deftige kan veroorloven, hoe jammer ik het ook vind dat k geen 3l meer heb voor de moment, een kale 330d zonder sportzetels, sportautomaat, navi pro, xenon etc... is een duffe bak en zou ik ook nooit moeten hebben.

 Doet me denken aan deze discussie op AF. Sobere 335i, ik blijf het subliem vinden. Sportautomaat, navi pro, xenon... boeit me niet, enkel qua zetels kan ik je wel gelijk geven

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n drie serie smeekt gewoonweg om xenon. Qua looks een enorm verschil.

 

Hoeveel kost dat?

 

Dat kost €1000.

 

1000 Euro voor iets dat je zelf niet ziet en de anderen slechts zien als het donker is ?! :fp: :fp:  Ben ik hier nu de enige met enige vorm van realiteitszin?

 

 

Dan zou ik doorsparen tot je je een deftige kan veroorloven, hoe jammer ik het ook vind dat k geen 3l meer heb voor de moment, een kale 330d zonder sportzetels, sportautomaat, navi pro, xenon etc... is een duffe bak en zou ik ook nooit moeten hebben.

 

Ja, maar een BMW met een 4 cylinder dieselkachel erin, daar moogt ge alle opties van de wereld opzetten, het blijft een ellendige auto die, behalve de meerprijs en een onnodig kunstmatig sportief gevoel, hetzelfde rijdt als een Mondeo 2.0d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid