Speedhunter 4.232 Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Zoals geteasd: de snelste variant van de nieuwe Golf 7 komt met evenveel pk’s als de S3. Roeren of DSG Dit vermogensaantal komt niet uit een fijne zescilinder, want die zijn al even verleden tijd in de wereld de Golf R’s. Onder de kap ligt een 2.0 TSI-benzinemotor met 221 kW/300 pk en 380 Nm aan koppel. Dertig paarden meer dan zijn voorganger. Wel heb je de keuze voor een handgeschakelde zesbak, waarmee je hem in 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u jaagt, maar wie het maximale uit de viercilinder wil halen kan met de de optionele DSG-automaat de sprint in 4,9 seconden afleggen. Sperdiff, jammer genoeg elektronischVlotjes. Maar dat komt dan ook omdat hij is uitgerust met een permanente vierwielaandrijving (4-Motion) waar een Haldex-koppeling van de vijfde generatie in is verwerkt. En ook niet onbelangrijk: een XDS-sperdifferentieel. Daarnaast kun je het optionele DCC bestellen, een adaptief dempersetje met de standen ‘Eco’, ‘Normal’, ‘Individual’, en als nieuwste toevoeging: ‘Race’, waarbij de dempers nog strakker komen te staan en de gasrespons alsmede de acceleratietijden van de DSG worden aangepast. De top is overigens altijd begrensd op 250 km/u/. Volkswagen gooide deze R-spielerei 20 mm dichter bij het asfalt (5 mm lager dan de GTI) en hij heeft R-specifieke bumpers, deurlijsten en 18-inch lichtmetalo’s. Hij komt standaard met bi-xenon koplampen waarin U-vormige led’jes zijn verwerkt, en donkere LED-achterlichten. Achteraan zien we trouwens ook dat Volkswagen niet zuinig is geweest met de verdeling van uitlaatsierstukken: vier stuks. Eén voor elke cilinder, wat de Sjonnie in ons stiekem wel aanspreekt. Binnenin strooien de Duitsers met alcantara en geven ze deze R-knaap een met leer bekleed driespaaks stuur. Prijs? Op de IAA in Frankfurt zullen we er voor het eerst kennis mee maken. Wat ‘ie gaat kosten is nog niet bekend, maar hij zal waarschijnlijk wel goedkoper worden dan zijn voorganger, die bij 48.765 euro begint. VW zegt dat hij 18% zuiniger is en de handbakversie in tests 7,1 l/100 km (1 op 14,1) verbruikt. De DSG-bak komt uit op 6,9 l/100 km (1 op 14,5)Bron: http://www.autoblog.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik snap het nut van de Golf R eigenlijk al een tijdje niet meer, sinds het geen 6 cilinder meer is.Dit is gewoon een opgefokte GTI met 4WD? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 ze hebben de onderdelen toch liggen dus bouwen ze het maar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast caoimhin Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik snap het nut van de Golf R eigenlijk al een tijdje niet meer, sinds het geen 6 cilinder meer is. Dit is gewoon een opgefokte GTI met 4WD? Is toch een aardig opgefokte GTI dan, met 70pk meer. En het nut, nu ja .. dat kan je je van veel wagens afvragen :-) 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Die vier uitlaten zijn toch iets te veel van het goede op een Golfje. Komt nogal tjoening over. Waarom niet gewoon twee uitlaten zoals de laatste R32. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik vind die uitlaten vet, doen me denken aan de vroegere AMG uitlaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.990 Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Die vier uitlaten zijn toch iets te veel van het goede op een Golfje. Komt nogal tjoening over. Waarom niet gewoon twee uitlaten zoals de laatste R32. Zo is dat, vrij belachelijk. Net als de nieuwe S3.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.232 Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik weet niet hoor maar die auto's hebben toch al 300pk en deze met dsg sprint in 4.9 naar 100. Zijn toch al cijfers die 4 uitlaten verantwoorden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 uitlaten zijn groter dan de cilinders Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Maar die uitlaten zijn dan toch (tenzij het model in globo niet je smaak is) dan toch ook het enige wat je dat ding kan verwijten. Oké, een 4-cilinder is definitief de mindere van een 6-cilinder, dat vind ik ook. Voor de rest wel een prachtig pakketje, dit ding. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 4 cilinder is wel lichter dan een 6-cil. Is wel goed voor de rij-eigenschappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Ja, klopt, met m'n stelling over 4 vs. 6 had ik 't over sound, souplesse, loopcultuur e.d. (en dan is dat ook nog altijd persoonlijk). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.158 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 En daar heb je dan weer volledig gelijk in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 4 cilinder is wel lichter dan een 6-cil. Is wel goed voor de rij-eigenschappen. ze steken daar in dit geval bewust onderstuur in, kunt ge er beter een 6 clinder voor in ruil krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Ik vind dit wel vet! Soort van über GTI, die zelf über Golf is. Alleen spijtig dat de verhouding licht met vrij veel pk - zwaar met meer pk en 6 cilinder weg is. Wie kiest er nu nog voor een 7 gti eigenlijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 ze steken daar in dit geval bewust onderstuur in, kunt ge er beter een 6 clinder voor in ruil krijgen Rij-eigenschappen zijn wel meer dan enkel onderstuur. Motor op (4-pitter) of op/voor (6-pitter) de vooras maakt b.v. ook een enorm verschil inzake turn-in respons van de vooras, reactie op turn-in van de achteras, diagonale bewegingen in bochten die niet biljartvlak zijn, enz. 't Feit dat de motor in dit ding dwars geplaatst is, en niet in lengterichting, maakt dat een V®6 vermoedelijk z'n COG niet veel verder naar voor/boven zou hebben dan een R4, dus zelfs al woog die motor 30 kg meer: 't zou weinig verschil hebben gemaakt en dan volg ik je dat een 6-pitter zoveel specialer zou zijn geweest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Wie kiest er nu nog voor een 7 gti eigenlijk? De meesten, denk ik. Prijsverschil is nog behoorlijk groot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.858 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 De meesten, denk ik. Prijsverschil is nog behoorlijk groot.Over prijzen gesproken, kortingen op Golfjes (incl GTI's) zouden in Duitsland rond de 18% liggen momenteel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 24 augustus 2013 Delen Geplaatst: 24 augustus 2013 Over prijzen gesproken, kortingen op Golfjes (incl GTI's) zouden in Duitsland rond de 18% liggen momenteel En dat voor een model wat, naargelang ik hier in de UK kan zien, zeer goed verkoopt. Hoeveel dat je die hier al niet op de weg ziet rijden, niet normaal voor een auto die net nog geen jaar geleden is voorgesteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 25 augustus 2013 Delen Geplaatst: 25 augustus 2013 Doet me eigenlijk definitief niks meer. Waar is de bruutheid van een Golf IV R32 naartoe? Dan kwam de Golf V, ook nog altijd knap op alle vlakken. Met De Golf R in de 6 was het brute er al wat af, maar de looks deden het nog voor mij. Bij de 7 is ook dat weg. Geef me maar een knappe GTI dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Sinds vorige week vrijdag te configureren en bestellen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.484 Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Wat zou de korting zijn daarop? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 Zelfde als op een gewone Golf ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vanni 1.484 Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 en dat is? desnoods pm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.575 Geplaatst: 16 oktober 2013 Delen Geplaatst: 16 oktober 2013 TomT, on 16 Oct 2013 - 19:21, said: Zelfde als op een gewone Golf ;-) Bij particulieren is er momenteel een klein verschil tussen verschillende versies he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.