Ga naar inhoud

Volkswagen Golf R VII


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Doet die Golf R binnenin alvast superyum klinken, vind ik. Daardoor klinkt die 313pk 3.0 TDI van Audi in de A6 ook fantastisch, maar daar eerder langs buiten dan binnenin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet slecht klinken voor een diesel akkoord, maar daar stopt het voor mij. Sound symposers zijn lame. 'T zou het eerste zijn dat ik disable moest ik zo'n prul hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zo'n A6 313pk3.0TDI?!? Als je morgen zo'n spel in je pollen geduwd krijgt op z'n "Hier! Vier jaar mee bollen en dan teruggeven.": no you would not. Daar ben ik nu eens 100% zeker van. Idem bij een Golf R: why the hell zou je dat nu gaan uitschakelen? Uit "principe"? En dan al het moois erdoor missen? Ik geloof je niet.

 

Samen met elektrische auto's (volledig of gedeeltelijk) en downsizing (we haven't seen the end of that yet...): 't is de toekomst, of we dat nu leuk vinden of niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw faket niet in bed. :D En ik weet zeer goed te detecteren wanneer er eentje faket, en wanneer niet. :D

 

Ik zeg nergens dat ik fake sound leuk vind, hé ... maar het is iets helemaal anders om een auto die "beter" klinkt daardoor, enkel maar om wille van het principe, "slechter" te doen klinken door die hocuspocus af te leggen.

 

Die M135i --> akkoord. Voor mij moét dat niet, maar het stoort me ook niet. Het is immers nog altijd de eigen motorsound, er is niks "fake" aan, het is gewoon geaccentueerd zoals een sportuitlaat dat ook doet. Alleen is het nu via software ipv via hardware. Het doél is net hetzelfde als bij een sportuitlaat.

 

Antwoord nu eens op die Audi 3.0 TDI. Mét klinkt dat (langs buiten vooral) verrassend overtuigend als een benzine V8. Klinkt écht lekker (misschien hoorde je 'm nog niet). Ga je dan écht naar de dealer stappen en die speakers uit de uitlaat laten verwijderen en de software laten aanpassen om 'm weer als een zescilinder diesel te laten klinken?

 

 

 

Zie de poll, trouwens, die ik zonet maakte ten gevolge van dit puntje hier. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die M135i serieus meer sound binnen dan buiten ? Dat is dan wel een hemelsbreedverschil met onze 335i, onze pa beseft nog altijd niet dat de buren klagen vermits hem dat ding nog nooit langs buiten heeft gehoord. Als hem koud staat is het soms echt wel heftig lagns buiten, en ik de klepjes maar openzetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die M135i serieus meer sound binnen dan buiten ?

<br />Alleszins hoor je meer motorgeluid met het dak of raam toe dan open en dat gaat er bij mij niet in. Dus liever geen fake geluid binnen en een andere uitlaat met minder restricties, het echte geluid komt vanzelf wel binnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ziet deze R versie er even tam uit als de GTI versie? Configureer een 1.2 Tfsi met wat opties, en hij kan bijna voor een R doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat net z'n kracht is. Zeker in huidige afgunsttijden. Under the radar, en alle plezier voor de kerel achter 't stuur.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ziet deze R versie er even tam uit als de GTI versie? Configureer een 1.2 Tfsi met wat opties, en hij kan bijna voor een R doorgaan.

Ze noemen het dan ook R-line ;)

 

342694342134_.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat net z'n kracht is. Zeker in huidige afgunsttijden. Under the radar, en alle plezier voor de kerel achter 't stuur.

Inderdaad, vriendin gaat er meest mee rijden in de week (ik heb bedrijfswagen) en zij wil geen opvallende auto ( hoewel in dat blauw en de 4 uitlaten zal hij toch een beetje opvallen ;) ...) en heb ik mijn fun ermee in het weekend

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even meegereden met de onze... Wtf, sound is fantastisch! :o Voor de rest nog weinig indrukken omdat het enkel als passagier was. Hopelijk binnenkort zelf eens achter het stuur, dan geef ik mijn rij-indrukken hier ook wel even mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad compleet anders dan een GTI, en dat hoor je al vanaf de eerste meter, zelfs bij normaal rijden. Vergeet elke GTI waar je mee reed, sound is niet te vergelijken! Klinkt 'ie als een echte vijfpitter? De enige vijfcilinder die ik echt goed ken qua sound is de rs2 van Avantus, zo klinkt 'ie niet. Logisch ook want daar hoor je veel meer de turbo blazen en zit er een compleet andere uitlaatlijn onder. Ik vind echter wel dat de roffel die je hoort naar een vijfcilinder neigt.

@@Syco , ik ben van Aalter. Is de wagen vd zaakvoerder, pendelt tussen de vestiging in Aalter en Evergem. Foto's te zien op facebook bij MIG Motors, kan nu niet linken want ben op gsm bezig...

 

edit: hierbij de eerste foto's 

 

1524772_561075283969834_1382491912_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben de onderdelen toch liggen dus bouwen ze het maar

 

En de mensen willen er voor betalen ;)

 

Feit blijft wel dat, als je er even bij stilstaat, dit ding harder gaat dan een Porsche 911 Turbo 20 jaar terug. En dat is echt wel indrukwekkend.

 

 

Die vier uitlaten zijn toch iets te veel van het goede op een Golfje. Komt nogal tjoening over. Waarom niet gewoon twee uitlaten zoals de laatste R32.

 

Zo is dat, vrij belachelijk. Net als de nieuwe S3..

 

Ik ken nog wel zo auto's van een duits merk waar ze belachelijk doen met uitlaten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken nog wel zo auto's van een duits merk waar ze belachelijk doen met uitlaten.

is dat soms een merk waar ze de klanten op een openbaar forum uitlachen maar achteraf stiekem een mailtje sturen om te zeggen hoe welkom je wel bent

Nee, ik dacht aan het enige merk waar ze hier kunnen over spreken... Tot je een vraag erover stelt en ze natuurlijk met hun mond vol tanden staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid