Ga naar inhoud

Volkswagen Golf R VII


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Op het einde het geluid van buiten, klinkt toch tof vind ik...

 

Het zullen nooit meer atmo-geluiden zijn  :(

 

Al die nieuwe 2 liter toestanden klinken imo hetzelfde. A45, Golf R, S3, ... Ik kan me al levendig voorstellen hoe de nieuwe Mini cooper S zal klinken. "PEEEEEUH" *prut prut* "PEEEEUH" (Tot zover mijn interpretatie  :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ziet deze R versie er even tam uit als de GTI versie? Configureer een 1.2 Tfsi met wat opties, en hij kan bijna voor een R doorgaan.

 

 

Wat net z'n kracht is. Zeker in huidige afgunsttijden. Under the radar, en alle plezier voor de kerel achter 't stuur.

Inderdaad. Een van de redenen dat mijn kar ook geen gele is :P

Waar ik woon beschouwen de meesten dat als een smakeloos getunede Megane :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zelf heb ook de unieke kans gekregen om de nieuwste Golf VII R te rijden met alles erop en aan.

In het algemeen had ik na twee uur rijden veel pluspunten maar toch 2 minpunten

 

- de sound binnen in is fake en ik hoop dat dit op te lossen valt

Heb getest met de normaal modus en race modus

normaal: Binnenin hoor je niet die vervelende dreun en hoor je meer de motor maar weg zijn ook alle

andere geluidjes zoals het geroffel als je van het gas gaat

Race: Hier hoor je en voel je duidelijk dat de motor meer pit geeft, reageert ook sneller maar dan zit je weer met die vervelende

onrealistische dreun binnen in...vraag me af iemand die een manuele bak en zonder dsp hoe die dan gaat klinken en reageren.

- de 5de en 6de versnelling zijn dit maal langer gemaakt

Dit voel je duidelijk op de snelweg.

Met de Golf Gti VI voel je aan 120km in 6de duidelijk meer het koppel of deze R..het meer gewicht + langere verhouding

van de laatste twee versnellingen zijn hier zeker de boosdoeners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het niet veel minder mooi dan het nepgeluid.

Inderdaad zo kun je het best omschrijven..nepgeluid..(inside)

Op de video klinkt het nog best aardig maar ik ben geen fan ervan..in realtime.

Er zijn genoeg filmpjes te vinden onder soundaktor, zo weet je meteen wat we bedoelen met nepgeluid.

Ik heb het liever niet.....

Maar...eigenlijk is dit maar een klein minpuntje vind het een zeer prachtige wagen.

Benieuwd hoe de manuele bak rijd en klinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterkant blijft lelijk. 

Laat dit nu net het gedeelte zijn waar ik warm van word.

Achterkant zeer geslaagd maar je moet dit absolut in realtime zien..foto's zeggen niet altijd veel.

voorkant minder geslaagd dan de vorige, heb het dan vooral op de luchthappers langs beide kanten.

Gelukkige maken de dubbele U lichten veel goed.

 

Benieuwd of Syco meer gaat kunnen vertellen over de werking van het geluid binnenin.

Vooral als iemand een handgeschakelde bak kiest zonder de functies eco, normaal, comfort, race...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat hij dit geluid bedoelt, maar ik vind er niets vervelend aan...

dat bedoel ik inderdaad...ik mis gewoon de diepe bas geluiden bij het op druk komen van de turbo,

zoals de wagen in vrijloop draait of juist tijdens het weg rijden klinkt deze heel mooi & zwaar zoals het eigenlijk moet,

jammer dat dit dan overgaat in een ander soort geluid die waarschijnlijk afkomstig is van een soundgenerator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, is het geluid afhankelijk van de DPS :eco/normal= relatief stil binnenin en ook van buiten, want dan zouden blijkbaar enkel de binnenste 2 uitlaten openstaan (heb ik gelezen), race, dan heb je het geluid binnenin met de soundgenerator + buiten gaan ook de "kleppen" open en alle 4 de uitlaten open.

Dit zowel bij DSG als manueel. Ik weet niet wat ze doen als je geen DPS hebt, zou dan denken dat je enkel normal hebt ofzo??

 

Wat ik hatelijk vind aan veel artikels, is dat ze DPS en DCC volledig door elkaar halen, bijna op geen enkele site staat dit juist. Het juiste is, je hebt ofwel de optie DPS (driver profile select) met dan selectie tussen: eco, normal, individual en race. Neem je de optie DCC (dit is bevat al de optie DPS, dus DCC zonder DPS bestaat niet). Hier heb je dan als extra, naast eco, normal, individual en race de selectie comfort, die de ophanging zachter zet. Ook in de selectie individual kan je nog zelf kiezen dan hoe hard je ophanging moet zijn (in individual kan je dus zelf gaan combineren, gasrespons op race, ophanging op comfort, stuur op normal,...)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, is het geluid afhankelijk van de DPS :eco/normal= relatief stil binnenin en ook van buiten, want dan zouden blijkbaar enkel de binnenste 2 uitlaten openstaan (heb ik gelezen), race, dan heb je het geluid binnenin met de soundgenerator + buiten gaan ook de "kleppen" open en alle 4 de uitlaten open.

Dit zowel bij DSG als manueel. Ik weet niet wat ze doen als je geen DPS hebt, zou dan denken dat je enkel normal hebt ofzo??

 

Wat ik hatelijk vind aan veel artikels, is dat ze DPS en DCC volledig door elkaar halen, bijna op geen enkele site staat dit juist. Het juiste is, je hebt ofwel de optie DPS (driver profile select) met dan selectie tussen: eco, normal, individual en race. Neem je de optie DCC (dit is bevat al de optie DPS, dus DCC zonder DPS bestaat niet). Hier heb je dan als extra, naast eco, normal, individual en race de selectie comfort, die de ophanging zachter zet. Ook in de selectie individual kan je nog zelf kiezen dan hoe hard je ophanging moet zijn (in individual kan je dus zelf gaan combineren, gasrespons op race, ophanging op comfort, stuur op normal,...)

 

Wel iets uitgebreider dan op de huidige versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet, is het geluid afhankelijk van de DPS :eco/normal= relatief stil binnenin en ook van buiten, want dan zouden blijkbaar enkel de binnenste 2 uitlaten openstaan (heb ik gelezen), race, dan heb je het geluid binnenin met de soundgenerator + buiten gaan ook de "kleppen" open en alle 4 de uitlaten open.

Dit zowel bij DSG als manueel. Ik weet niet wat ze doen als je geen DPS hebt, zou dan denken dat je enkel normal hebt ofzo??

Je verhaal zou wel eens kunnen kloppen hoor.

Toen ik reed op modus normaal voelde de R (minder) alert en was de motor binnenin merkelijk stiller, wat ook opviel was bij het lossen van het gas men geen geroffel uit de uitlaat hoorde. Dus naar sentatie toe geen kippevel.

Op race modus hoorde je duidelijk dat er binnenin een soundgenerator aktief wordt (wat niet mijn ding is) 

en uiteindelijk ook het typerende mooie geroffel uit de uitlaten bij het lossen van het gas(kippevel) .

De reactie op de motor was ook directer wat kan verklaren dat alle uitlaten vrij zijn.

Zou echt jammer en onozel zijn mochten er 2 uitlaten niet actief zijn zonder DSP.. ?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid