BWS 3.240 Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Zelfde als op een gewone Golf ;-) Duitse kortingen mogen we niet niet verwachten zeker? (momenteel rond de 20% korting blijkbaar ) Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Bij particulieren is er momenteel een klein verschil tussen verschillende versies he. Klopt, maar ik veronderstel dat hij niet gaat vergelijken met een 1.2 TSI 85pk. Duitse kortingen mogen we niet niet verwachten zeker? (momenteel rond de 20% korting blijkbaar ) Dat is uitgesloten in België, het zou me sterk verwonderen dat dat effectief zo is in Duitsland, dat is een pak meer dan de dealermarge. Quote
Gast Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 ik bied honderd euro voor zo een golf Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Klopt, maar ik veronderstel dat hij niet gaat vergelijken met een 1.2 TSI 85pk. Dat is uitgesloten in België, het zou me sterk verwonderen dat dat effectief zo is in Duitsland, dat is een pak meer dan de dealermarge. Net nagekeken, 18,5% bij apl24 momenteel voor de R (iets minder dan de gewone golfjes). Aan de andere kant moet je in Duitsland vaak een leveringskost bijrekenen + ze veelal niet zo diep gaan voor export. Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 16 oktober 2013 Geplaatst: 16 oktober 2013 Ik dacht dat je over dealerkortingen in DE bezig was... Quote
Syco 14 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Heb vorige week vrijdag met de R gereden (rij nu met een GTI mk5) en moet zeggen, aangenaam verrast! De grip, de sound... Belangrijk detail dat hier nog niet aan bod kwam, in tegenstelling tot de vorige generatie en de GTI, kan je de ESC volledig uitschakelen. 1 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Heb vorige week vrijdag met de R gereden (rij nu met een GTI mk5) en moet zeggen, aangenaam verrast! De grip, de sound... Belangrijk detail dat hier nog niet aan bod kwam, in tegenstelling tot de vorige generatie en de GTI, kan je de ESC volledig uitschakelen. En waar heb je dit kunnen doen? Had het ook al eens nagevraagd bij de dealer en ze gingen mij op de hoogt houden maar heb nog niks gehoord. Quote
Syco 14 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Check nog eens bij je dealer, zou nu moeten lukken om een afspraak te maken! In januari is hij beschikbaar in het vw contact center normaal gezien. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Check nog eens bij je dealer, zou nu moeten lukken om een afspraak te maken! In januari is hij beschikbaar in het vw contact center normaal gezien. Ok, bedankt. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Eh?!? Klinkt beestig! Als een vijfcilinder! Ruikt sterk naar Sound Engineering via de speakers in 't interieur, of vergis ik me? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Buh, en hier klinkt dat dan maar weer sullig. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Binnenin hoor je precies de buiten sound versterkt met een resonator of via de speakers zoals Gta zegt.. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Eh?!? Klinkt beestig! Als een vijfcilinder! Ruikt sterk naar Sound Engineering via de speakers in 't interieur, of vergis ik me? Focus ST heeft dat ook... Quote
Syco 14 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Ik weet niet of het sound engineering is, tijdens de testrit reed ik eerst in eco modus, tot hij warm had en dan klonk hij heel gewoon. Toen hij warm had, heb ik hem in Race modus gezet en pas als ik toen gas gaf, kwam de brom erbij. Ik zou denken als het met sound engineering is, zou je dit toch horen? Zou er niet gewoon een klep open gaan als je hem in race modus zet? Zal het eens proberen te weten komen Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Ik weet niet of het sound engineering is, tijdens de testrit reed ik eerst in eco modus, tot hij warm had en dan klonk hij heel gewoon. Toen hij warm had, heb ik hem in Race modus gezet en pas als ik toen gas gaf, kwam de brom erbij. Ik zou denken als het met sound engineering is, zou je dit toch horen? Zou er niet gewoon een klep open gaan als je hem in race modus zet? Zal het eens proberen te weten komen Dat is een zekerheid hoor. Als je hem in sport zet gaat er een klep open in de uitlaat. Is ook zo bij de vorige Golf R en bij de Scirocco R. Quote
Syco 14 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 De vorige generatie had toch geen driver profile select, of wel? Waar kon je dan sport kiezen? En bij de 7 R is het nu trouwens Race ipv Sport ( op de Gti 7 is het Sport) Naar mijn weten had je gewoon dcc in de vorige generatie, maar daar heb ik het niet over. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 De klep gaat open wanneer de Dsg in sport staat. (vorige modellen) Hoe het dan bij de manuele gaat weet ik niet. De dcc heeft enkel betrekking op de schokdempers en het stuur denk ik. Quote
Syco 14 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Ah,op die manier... Ja, dan snap ik ook niet hoe het bij de manuele gaat. Als ik met de 7R reed, stond de dsg niet in sport, maar in manuele stand ( ik rij altijd met de peddels aan het stuur) maar dus de dps in race mode. Trouwens, de dsg is ook een stuk beter geworden in vergelijking met de mijne, vooral het terugschakelen in manuele stand, geeft nu tussengas ook en reageert nog sneller. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Goeie zaak dat je nu de ESP kan uitzetten. Nu nog de achterwielen wat meer percentage aandrijving geven, à la R8 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 Klinkt lekker! Als je een GTI in sport zet gaat er een klep open. Dit klinkt toch heel anders. Vrij zeker dat het kunstmatig is. Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 28 december 2013 Geplaatst: 28 december 2013 Is dat bij de Focus geen "accoustic tube" ofzoiets, maw iets dat extra resoneert in de motor? Bij de m135i is dat gewoon iets artificieel via de speakers. Tot zover mijn techniekkennis Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 28 december 2013 Geplaatst: 28 december 2013 Is dat bij de Focus geen "accoustic tube" ofzoiets, maw iets dat extra resoneert in de motor? Bij de Porsche 991 is dat zoiets, een membraan of hoe ze 't ook noemen. Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 28 december 2013 Geplaatst: 28 december 2013 Focus heeft inderdaad een sound composer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.