Doohie 5 Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Piloot in kwestie doet ook veel (Jordi Gene ex-wtcc) Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Goh, op zo een afstand zou ik zeker durven zeggen dat het verschil tussen een goeie en een slechte band zeker 15s kan zijn, maar denk niet dat dit hier van toepassing is. Volgens mij kan de Golf R onder de 8:15, maar is er zo geen "record poging" gedaan zoals bij de cupra, omdat de R geen voortrekker is, dus waarom moeite doen, er zijn zeker snellere awd auto's. Nee toch niet, zelfs op de Norschleife maakt het verschil tussen een (neem ik aan) goeie sportband (op de Golf R) en een semislick (op de Cupra) echt geen 15 seconden uit. Verschillen daartussen liggen (afhankelijk van de auto) eerder tussen de 5 tot maximaal 10 seconden; 15 is al bijzonder veel en zou best het verschil kunnen zijn tussen een brakke Marangoni en een MPSC2, maar ik durf aan te nemen dat Volkswagen z'n Golf R niet met brakke Marangoni's of Wanli's de NS op zal sturen... Mij maakt absoluut niet uit welke van de twee de snelste is :-) ik reageerde gewoon op het opmerking dat de ene op semi's stond en de andere niet met de melding dat het verschil daartussen geen 15 seconden bedraagt, that's all. :-) Quote
Syco 14 Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Gta, vandaar dat ik ook zei "maar denk niet dat dit hier van toepassing is" Mij maakt het ook niet uit, beiden zijn snel en met beiden kan je je amuseren denk ik zo Quote
Rabbit 3.135 Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Het is gewoon wachten tot Renault hun Mégane RS R binnenkort lanceert. En dan komt Honda met hun Civic Type R de boel weer even aanscherpen. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Nee toch niet, zelfs op de Norschleife maakt het verschil tussen een (neem ik aan) goeie sportband (op de Golf R) en een semislick (op de Cupra) echt geen 15 seconden ) Eh.. Reken effe op 9 minuten met gewone banden. 15 sec winst = 1.6 seconden per minuut gewonnen. Jij gaat beweren dat een cup minder dan een seconde per minuut sneller is dan een gewone straatband? Dat het bv op Spa geen 3 seconden scheelt? Nou... Quote
Ambi 1.769 Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Eergisteren eentje gespot, zag er zeer mooi uit en klonk lekker (zwaar) Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Eh.. Reken effe op 9 minuten met gewone banden. 15 sec winst = 1.6 seconden per minuut gewonnen. Jij gaat beweren dat een cup minder dan een seconde per minuut sneller is dan een gewone straatband? Dat het bv op Spa geen 3 seconden scheelt? Nou... Nee, dat beweer ik niet. Wel dat van goeie sportband naar een semislick overstappen op de NS geen 15 seconden scheelt. Ik kan dat niet met cijfermateriaal bewijzen, maar neem aan dat magazines als SportAuto en gebruikersgroepen met ervaring (TFF) het wel bij het rechte eind zullen hebben. Indien niet, dan ben ik samen met hen fout. Quote
tato 1.911 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Onze Golf R is vandaag toegekomen. In z'n witte kleur vind ik hem er niet zo goed uitkomen. Echter moet ik tot eind van deze week/volgende week wachten om er eens mee te rijden. Quote
Ugeken 11.784 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Vergelijkingsmateriaal voor de ST/ RS? Quote
tato 1.911 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Een cadeautje van VW zelf blijkbaar, want hij droeg de typische WOB-plaat. Altijd leuk om materiaal te krijgen om te vergelijken met onze eigen producten. Quote
Doohie 5 Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Onze Golf R is vandaag toegekomen. In z'n witte kleur vind ik hem er niet zo goed uitkomen. Echter moet ik tot eind van deze week/volgende week wachten om er eens mee te rijden. Alléé..plaats maar foto's en filmpjes..benieuwd hem te zien in het wit. Quote
Doohie 5 Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 "an induction amplifier" blijft volgens mij nog altijd een sound generator die binnenin een heel ander geluid van de motor laat horen. Ik had ook wel de indruk dat ze eigenlijk binnenin een V-motor willen nabootsen. Ik hoor liever de originele motor en uitlaat. @@Syco wanneer verwacht je uwe wagen...al ergens een topic gestart ?? Amplifier is versterker, gans iets anders dan iets synthetisch genereren. Je hoort dus de originele motor, waarvan ze bepaalde geluiden versterken ( en dus niets iets fake genereren, zoals ik eerst dacht/vreesde). Nog een week of 6-7. Nog geen topic gestart, denk da ik ga wachten tot ik hem in mijn bezit heb Toch wel heel duidelijk dat het geluid fake is met die sound actuator (amplifier) Hier 2 filmpjes één met (origineel) en één zonder (actuator uitgeschakeld via VCDS) (origineel) http://www.youtube.com/watch?v=wpPlKTPQRWA&list=UU6VVhWbpqaiAShfi9daqReQ (actuator uitgeschakeld via VCDS) http://youtu.be/I54860NiU4o Quote
Syco 14 Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Doohie, ik zit ook op dat forum, HotHatchTv is mijn nick daar. Vond dat hij ook zalig klonk zonder de actuator. Dacht daar de "brom" zonder de actuator veel minder ging zijn, maar die is er duidelijk wel 1 Quote
Hazen 4.022 Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 @@Phil Kan jij geen testrit regelen? Quote
Doohie 5 Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Doohie, ik zit ook op dat forum, HotHatchTv is mijn nick daar. Vond dat hij ook zalig klonk zonder de actuator. Dacht daar de "brom" zonder de actuator veel minder ging zijn, maar die is er duidelijk wel Inderdaad..had dit opgemerkt aan je video's die je plaatste. Op dit moment toch wel de actiefste forum voor een "R" hoor. Dit wordt zeker een mod die ik zal uitvoeren op de mijne Hoop ook dat ze een oplossing vinden om die uitlaten permanent open te laten via VDCS. ps: nog geen nieuws omtrent uwe "R" Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 @@Phil Kan jij geen testrit regelen? Tegenwoordig vragen ze geboortedatum in het testcenter... Dus ik kan proberen maar ik vrees. Maar @@TomT zijn baas rijdt met eentje! Quote
Syco 14 Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Inderdaad..had dit opgemerkt aan je video's die je plaatste. Op dit moment toch wel de actiefste forum voor een "R" hoor. Dit wordt zeker een mod die ik zal uitvoeren op de mijne Hoop ook dat ze een oplossing vinden om die uitlaten permanent open te laten via VDCS. ps: nog geen nieuws omtrent uwe "R" AH, heb jij ook 1 besteld Doohie? Welke Config? Ikke nog 1 maandje wachten... Quote
Doohie 5 Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Ikke nog 1 maandje wachten... Heb je een nieuwe besteld of is het een demo van je.. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 http://www.autoweek.nl/nieuws/27513/volkswagen-golf-r-variant-strekt-benen Quote
DDé 2.815 Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 http://www.autoweek.nl/nieuws/27513/volkswagen-golf-r-variant-strekt-benen Zalig! Quote
Doohie 5 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 VW Golf R vs. Audi S3 vs. Mercedes A45 AMG 1 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Deze week met eentje gereden en toch wel redelijk impressed. Pak sneller nog dan mijn gti, vooral in de topend, en de 4wd is echt goed geworden! Aangename sound die lekker veel bass heeft. Ik zou hem durven nemen boven de GTI denk ik, en dat had ik bij de vorige niet ... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.