Lotuzzz 15.226 Geplaatst: 19 december 2013 Delen Geplaatst: 19 december 2013 Ik durf dat niet zeggen, probleem is dat het voor ons allemaal bij veronderstellingen zal blijven Nu goed wat ik eigenlijk wil zeggen, als dit de sportwagen voor de toekomst is............ dan wordt autorijden minder leuk. De auto's worden beter, de beleving recht evenredig in de andere zin? Ja sommigen gaan zeggen anders, in de zin van er komen andere sensaties in de plaats, maar DAT durf ik wel te betwijfelen. Enne... Exige V6 vs. Cup260 dan? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 19 december 2013 Delen Geplaatst: 19 december 2013 Is dit niet een beetje héél sterk uitgedrukt? Sure, het zelf doen is leuk. Maar in een 918 à fond op circuit knallen in berzerk mode en zelf flipperkes trekken, terwijl je aan 1,5G door de bocht gaat en tot 2,5G remt ... dat "oer en oeir saai" noemen, mwjoah maybe ... not? Goh ja, alles is relatief natuurlijk Maar ik kan me wel inbeelden dat het toch nog wat spannender is in een Carrera GT. hmmm ... Carrera GT 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 19 december 2013 Delen Geplaatst: 19 december 2013 Enne... Exige V6 vs. Cup260 dan? Dat is van speelgoed naar auto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Enne... Exige V6 vs. Cup260 dan? Nu versta ik niet wat je wil zeggen, die V6 rijd ik met alles af, geen flippers, geen servo....is gewoon een volwassen versie ..... Dat rijdt niet meer of minder vanzelf. En de hulpmiddeltjes die je kan opzetten maken de auto trager (draait om safety) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.226 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Nu versta ik niet wat je wil zeggen, die V6 rijd ik met alles af, geen flippers, geen servo....is gewoon een volwassen versie ..... Dat rijdt niet meer of minder vanzelf. En de hulpmiddeltjes die je kan opzetten maken de auto trager (draait om safety) Gewoon al het feit dat je dat alles af moet zetten... Mwa. Wél goed dat je het kán afzetten uiteraard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Fuck it ! Carrera GT :inlove: 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik durf dat niet zeggen, probleem is dat het voor ons allemaal bij veronderstellingen zal blijven Nu goed wat ik eigenlijk wil zeggen, als dit de sportwagen voor de toekomst is............ dan wordt autorijden minder leuk. De auto's worden beter, de beleving recht evenredig in de andere zin? Ja sommigen gaan zeggen anders, in de zin van er komen andere sensaties in de plaats, maar DAT durf ik wel te betwijfelen. Nu volg ik wel. Helemaal zelfs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Goh ja, alles is relatief natuurlijk Maar ik kan me wel inbeelden dat het toch nog wat spannender is in een Carrera GT. hmmm ... Carrera GT Ook helemaal mijn keuze, mocht ik kunnen kiezen. No doubt. En nog 500k over om rommel bij te kopen :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ook helemaal mijn keuze, mocht ik kunnen kiezen. No doubt. En nog 500k over om rommel bij te kopen :-) Hier ook Met rommel = 997.1 GT3 RS voor trackdays en ring trips, 997 GTR RS 4.0 als collector (een betere wagen wordt gewoon niet meer gemaakt), 991 GT3 just because. C63 als daily. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Beetje veel platgeslagen kever naar mijn smaak. Alhoewel ... Nee, ik volg. De RS 4.0 haal ik ook meteen. En als ik dan toch nog een platgeslagen kever moet halen, dan neem ik nog een GT2 RS, just because the shitless scare. Ik neem een M3 berline als daily, of mogelijks een B5 touring. Of een RS6. Is er dan nog geld over voor een 2-Eleven? Dat zou mijn trackstertje zijn. Of een Caterham R400/480/500/620 oid. Die laatste gaat me niet bang maken want ik ben al scared shitless van de GT2 RS. Of omgekeerd, dan kan ik trackdays rijden met de GT2 RS en zonder liegen zeggen "doesn't scare me one bit" (en dan stilletjes erna fluisteren "because I got no more scares left because of the R620). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Met zo een budget gaan tracken? Geen haar op mijn hoofd dat er dan nog aan zou denken van met een straat-auto aan te komen zetten 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Met zo een budget gaan tracken? Geen haar op mijn hoofd dat er dan nog aan zou denken van met een straat-auto aan te komen zetten Ik vind het nog altijd iets hebben van naar een trackday te rijden met de wagen in kwestie ... En dan de TF he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik vind het nog altijd iets hebben van naar een trackday te rijden met de wagen in kwestie ... En dan de TF he Ja my ass. Dan pak ik den helikopter wel. en TF? Dat is voor paupers. Met zo een geld ga ik wel VLN rijden 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wax-it.be 1.635 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ja my ass. Dan pak ik den helikopter wel. en TF? Dat is voor paupers. Met zo een geld ga ik wel VLN rijden Je kan ook beide combineren, wel maken dat je grootlicht goed werkt op de TF! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Met zo een budget gaan tracken? Geen haar op mijn hoofd dat er dan nog aan zou denken van met een straat-auto aan te komen zetten Ja, why not? Met een 2-Eleven, bedoel ik, hè. Met al de rest zou ik niet tracken, tenzij eens op een uitzonderlijke kalme gentlemen drivers dag ofzo. Ik vind het nog altijd iets hebben van naar een trackday te rijden met de wagen in kwestie ... En dan de TF he Ik ook. Ik snap de trend die nu gaand is, omdat DiRupo het bijzonder duur heeft gemaakt om een sportkar met torenhoge uitstoot en hoge prijs op de zaak te laten staan, of zelfs om die privé ingeschreven te houden. Dus: track car. Maar voor mij blijft het zuiver recreationeel, en ik vind dat 't zaligste: hooguit wat aan ophanging schroeven en evt. andere remblokken steken, track wielsetje erop ... en de morgen erna de auto in en naar Spa/Zolder/... taffelen, en 's avonds weer naar huis. Heerlijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 @@Porker vindt dit leuk en denkt "Je bedoelt naar huis 'taffelen' zoals die keer na Abbeville, of (veel) sneller, mag ik hopen?" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Porker 8.618 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 @@Porker vindt dit leuk en denkt "Je bedoelt naar huis 'taffelen' zoals die keer na Abbeville, of (veel) sneller, mag ik hopen?" Nee, ik vond het een terechte opmerking! De passie voor wagens wordt hier zp vaak herleid naar de passie voor het rijden op circuit, en nieuwe wagens worden op hun karakter op circuit geprezen/afgerekend. De passie is toch zoveel meer, op zomervakantie met je 918 de Route Napoleon doen, inderdaad the long way round richting Nordschleife/Spa, ... Genieten van elk aspect van dat ding, 's avonds met een glas wijn in je garage de details opnemen, genieten van de gebruikte materialen in het interieur, ... Het is zo makkelijk (en zo verkeerd) om die creatie af te breken op basis van zijn 'minder pure' karakter. Er zijn genoeg alternatieven die zo'n ervaring bieden, dit is een game changer en Porsche verdient er alle respect voor imo. 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Mooi, zeker, en verdomme erg snel. Is er al iets gewetn over de prijs? Motorsound vind ik niet mooi. Klopt. De 3.0d BMW klinkt beter. Absoluut mee akkoord. Waauw, snel ongelooflijk. Maar in the end is dit een kar voor de rijke macho noob. Er valt te vrezen dat dit soort auto de toekomst wordt. Ge pakt een stuur vast, rem en geef gas waar je wil, schakelen hoeft niet meer, en je bent de snelste van het pak. Ik vrees dat dit oer en oer saai wordt om mee te rijden, want als er 1 ding snel went is het wel snelheid ! Op zich volg ik je hier. Ik ben ook teleurgesteld dat de wagens die "sensaties" aanbieden en moeilijk te besturen zijn verdwijnen en dat zelfs sportwagens als deze "makkelijk te rijden" worden. Probleem is dat Porsche geen 918's gaat verkopen aan mij of aan veel mensen die dit "teloorgaan" betreuren. Ze verkopen autos aan de mannen met veel geld die in Monaco, New York, Dubai, London of Tokio zitten... En hier en daar zal er wel een "beter bemiddelde fan" als jijzelf tussenzitten, maar voor hem is er de Lotus, wagens als de Ultima GTR of competitie. Voor iedereen is er wel wat Is dit niet een beetje héél sterk uitgedrukt? Sure, het zelf doen is leuk. Maar in een 918 à fond op circuit knallen in berzerk mode en zelf flipperkes trekken, terwijl je aan 1,5G door de bocht gaat en tot 2,5G remt ... dat "oer en oeir saai" noemen, mwjoah maybe ... not? gTa, komt dat niet wat neer op wat ik in een ander topic ook bekritiseerde? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.853 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 De 3.0d van BMW klinkt zeker niet beter, maar een 991 GT3 bijvoorbeeld wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 De 3.0d van BMW klinkt zeker niet beter, maar een 991 GT3 bijvoorbeeld wel. 'k Zou het niet weten. Ik kan me geen van beiden permitteren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 gTa, komt dat niet wat neer op wat ik in een ander topic ook bekritiseerde? Kan op 97% van jouw posts slaan. Welke bedoel je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.816 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Nee, ik vond het een terechte opmerking! De passie voor wagens wordt hier zp vaak herleid naar de passie voor het rijden op circuit, en nieuwe wagens worden op hun karakter op circuit geprezen/afgerekend. De passie is toch zoveel meer, op zomervakantie met je 918 de Route Napoleon doen, inderdaad the long way round richting Nordschleife/Spa, ... Genieten van elk aspect van dat ding, 's avonds met een glas wijn in je garage de details opnemen, genieten van de gebruikte materialen in het interieur, ... Het is zo makkelijk (en zo verkeerd) om die creatie af te breken op basis van zijn 'minder pure' karakter. Er zijn genoeg alternatieven die zo'n ervaring bieden, dit is een game changer en Porsche verdient er alle respect voor imo. Genieten op circuit of baantjes, een rijderswagen blijft een rijderswagen he Die GTR blijft dezelfde ziel hebben, net als een GT3. In die zin begrijp ik je minder goed...... Ik ga met die GT3 ook meer plezier hebben op de route napoleon. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Kan op 97% van jouw posts slaan. Welke bedoel je? In het Lambo topic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.176 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 In het Lambo topic. Jouw "we zouden beter praten over dingen die we wel in onze garage hebben staan"-stelling? Zo ja: allerminst. Ik vind de grootste onzin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.153 Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Nee, ik vond het een terechte opmerking! De passie voor wagens wordt hier zp vaak herleid naar de passie voor het rijden op circuit, en nieuwe wagens worden op hun karakter op circuit geprezen/afgerekend. De passie is toch zoveel meer, op zomervakantie met je 918 de Route Napoleon doen, inderdaad the long way round richting Nordschleife/Spa, ... Genieten van elk aspect van dat ding, 's avonds met een glas wijn in je garage de details opnemen, genieten van de gebruikte materialen in het interieur, ... Het is zo makkelijk (en zo verkeerd) om die creatie af te breken op basis van zijn 'minder pure' karakter. Er zijn genoeg alternatieven die zo'n ervaring bieden, dit is een game changer en Porsche verdient er alle respect voor imo. En dan 5 jaar de bak in in Zwitserland, en in beslagname van je auto in Frankrijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.