Ga naar inhoud

Porsche 918 spyder


Gast

Aanbevolen berichten

Ik durf dat niet zeggen, probleem is dat het voor ons allemaal bij veronderstellingen zal blijven :D

 

Nu goed wat ik eigenlijk wil zeggen, als dit de sportwagen voor de toekomst is............ dan wordt autorijden minder leuk.

 

De auto's worden beter, de beleving recht evenredig in de andere zin? 

 

Ja sommigen gaan zeggen anders, in de zin van er komen andere sensaties in de plaats, maar DAT durf ik wel te betwijfelen.

 

 

Enne...

Exige V6 vs. Cup260 dan?

 

;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit niet een beetje héél sterk uitgedrukt? Sure, het zelf doen is leuk.

 

Maar in een 918 à fond op circuit knallen in berzerk mode en zelf flipperkes trekken, terwijl je aan 1,5G door de bocht gaat en tot 2,5G remt ... dat "oer en oeir saai" noemen, mwjoah maybe ... not? :D

 

 

Goh ja, alles is relatief natuurlijk :D

 

Maar ik kan me wel inbeelden dat het toch nog wat spannender is in een Carrera GT.

 

 

hmmm ... Carrera GT 

 

drooling_homer.png?__SQUARESPACE_CACHEVE

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne...

Exige V6 vs. Cup260 dan?

;)

Nu versta ik niet wat je wil zeggen, die V6 rijd ik met alles af, geen flippers, geen servo....is gewoon een volwassen versie ..... Dat rijdt niet meer of minder vanzelf.

En de hulpmiddeltjes die je kan opzetten maken de auto trager (draait om safety)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu versta ik niet wat je wil zeggen, die V6 rijd ik met alles af, geen flippers, geen servo....is gewoon een volwassen versie ..... Dat rijdt niet meer of minder vanzelf.

En de hulpmiddeltjes die je kan opzetten maken de auto trager (draait om safety)

 

Gewoon al het feit dat je dat alles af moet zetten... Mwa.

:D

 

Wél goed dat je het kán afzetten uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf dat niet zeggen, probleem is dat het voor ons allemaal bij veronderstellingen zal blijven :D

Nu goed wat ik eigenlijk wil zeggen, als dit de sportwagen voor de toekomst is............ dan wordt autorijden minder leuk.

De auto's worden beter, de beleving recht evenredig in de andere zin?

Ja sommigen gaan zeggen anders, in de zin van er komen andere sensaties in de plaats, maar DAT durf ik wel te betwijfelen.

Nu volg ik wel. :D Helemaal zelfs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh ja, alles is relatief natuurlijk :D

Maar ik kan me wel inbeelden dat het toch nog wat spannender is in een Carrera GT.

hmmm ... Carrera GT

drooling_homer.png?__SQUARESPACE_CACHEVE

Ook helemaal mijn keuze, mocht ik kunnen kiezen. No doubt. En nog 500k over om rommel bij te kopen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook helemaal mijn keuze, mocht ik kunnen kiezen. No doubt. En nog 500k over om rommel bij te kopen :-)

 

Hier ook

 

Met rommel = 997.1 GT3 RS voor trackdays en ring trips, 997 GTR RS 4.0 als collector (een betere wagen wordt gewoon niet meer gemaakt), 991 GT3 just because. C63 als daily.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje veel platgeslagen kever naar mijn smaak. Alhoewel ...

 

Nee, ik volg. De RS 4.0 haal ik ook meteen. En als ik dan toch nog een platgeslagen kever moet halen, dan neem ik nog een GT2 RS, just because the shitless scare. Ik neem een M3 berline als daily, of mogelijks een B5 touring. Of een RS6. Is er dan nog geld over voor een 2-Eleven? Dat zou mijn trackstertje zijn. Of een Caterham R400/480/500/620 oid. Die laatste gaat me niet bang maken want ik ben al scared shitless van de GT2 RS. Of omgekeerd, dan kan ik trackdays rijden met de GT2 RS en zonder liegen zeggen "doesn't scare me one bit" (en dan stilletjes erna fluisteren "because I got no more scares left because of the R620).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo een budget gaan tracken?

Geen haar op mijn hoofd dat er dan nog aan zou denken van met een straat-auto aan te komen zetten :)

Ik vind het nog altijd iets hebben van naar een trackday te rijden met de wagen in kwestie ... En dan de TF he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog altijd iets hebben van naar een trackday te rijden met de wagen in kwestie ... En dan de TF he :)

 

Ja my ass.

Dan pak ik den helikopter wel.

 

en TF? Dat is voor paupers. Met zo een geld ga ik wel VLN rijden :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja my ass.

Dan pak ik den helikopter wel.

en TF? Dat is voor paupers. Met zo een geld ga ik wel VLN rijden :D

Je kan ook beide combineren, wel maken dat je grootlicht goed werkt op de TF! :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo een budget gaan tracken?

Geen haar op mijn hoofd dat er dan nog aan zou denken van met een straat-auto aan te komen zetten :)

Ja, why not? Met een 2-Eleven, bedoel ik, hè. Met al de rest zou ik niet tracken, tenzij eens op een uitzonderlijke kalme gentlemen drivers dag ofzo.

 

Ik vind het nog altijd iets hebben van naar een trackday te rijden met de wagen in kwestie ... En dan de TF he :)

Ik ook. Ik snap de trend die nu gaand is, omdat DiRupo het bijzonder duur heeft gemaakt om een sportkar met torenhoge uitstoot en hoge prijs op de zaak te laten staan, of zelfs om die privé ingeschreven te houden. Dus: track car. Maar voor mij blijft het zuiver recreationeel, en ik vind dat 't zaligste: hooguit wat aan ophanging schroeven en evt. andere remblokken steken, track wielsetje erop ... en de morgen erna de auto in en naar Spa/Zolder/... taffelen, en 's avonds weer naar huis. Heerlijk. :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Porker vindt dit leuk :inlove: en denkt "Je bedoelt naar huis 'taffelen' zoals die keer na Abbeville, of (veel) sneller, mag ik hopen?" :D

 

Nee, ik vond het een terechte opmerking! De passie voor wagens wordt hier zp vaak herleid naar de passie voor het rijden op circuit, en nieuwe wagens worden op hun karakter op circuit geprezen/afgerekend. De passie is toch zoveel meer, op zomervakantie met je 918 de Route Napoleon doen, inderdaad the long way round richting Nordschleife/Spa, ... Genieten van elk aspect van dat ding, 's avonds met een glas wijn in je garage de details opnemen, genieten van de gebruikte materialen in het interieur, ...

 

Het is zo makkelijk (en zo verkeerd) om die creatie af te breken op basis van zijn 'minder pure' karakter. Er zijn genoeg alternatieven die zo'n ervaring bieden, dit is een game changer en Porsche verdient er alle respect voor imo.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, zeker, en verdomme erg snel. Is er al iets gewetn over de prijs?

 

 

Motorsound vind ik niet mooi.

 

Klopt. De 3.0d BMW klinkt beter.

 

Absoluut mee akkoord.

 

Waauw, snel ongelooflijk. Maar in the end is dit een kar voor de rijke macho noob.

 

Er valt te vrezen dat dit soort auto de toekomst wordt. Ge pakt een stuur vast, rem en geef gas waar je wil, schakelen hoeft niet meer, en je bent de snelste van het pak.

Ik vrees dat dit oer en oer saai wordt om mee te rijden, want als er 1 ding snel went is het wel snelheid !

 

Op zich volg ik je hier. Ik ben ook teleurgesteld dat de wagens die "sensaties" aanbieden en moeilijk te besturen zijn verdwijnen en dat zelfs sportwagens als deze "makkelijk te rijden" worden.

 

Probleem is dat Porsche geen 918's gaat verkopen aan mij of aan veel mensen die dit "teloorgaan" betreuren. Ze verkopen autos aan de mannen met veel geld die in Monaco, New York, Dubai, London of Tokio zitten... :mellow:

 

En hier en daar zal er wel een "beter bemiddelde fan" als jijzelf tussenzitten, maar voor hem is er de Lotus, wagens als de Ultima GTR of competitie. Voor iedereen is er wel wat ;)

 

 

Is dit niet een beetje héél sterk uitgedrukt? Sure, het zelf doen is leuk.

 

Maar in een 918 à fond op circuit knallen in berzerk mode en zelf flipperkes trekken, terwijl je aan 1,5G door de bocht gaat en tot 2,5G remt ... dat "oer en oeir saai" noemen, mwjoah maybe ... not? :D
 

 

gTa, komt dat niet wat neer op wat ik in een ander topic ook bekritiseerde? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:sirkevin: De 3.0d van BMW klinkt zeker niet beter, maar een 991 GT3 bijvoorbeeld wel.

 

'k Zou het niet weten. Ik kan me geen van beiden permitteren :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

gTa, komt dat niet wat neer op wat ik in een ander topic ook bekritiseerde? ;)

Kan op 97% van jouw posts slaan. Welke bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik vond het een terechte opmerking! De passie voor wagens wordt hier zp vaak herleid naar de passie voor het rijden op circuit, en nieuwe wagens worden op hun karakter op circuit geprezen/afgerekend. De passie is toch zoveel meer, op zomervakantie met je 918 de Route Napoleon doen, inderdaad the long way round richting Nordschleife/Spa, ... Genieten van elk aspect van dat ding, 's avonds met een glas wijn in je garage de details opnemen, genieten van de gebruikte materialen in het interieur, ...

Het is zo makkelijk (en zo verkeerd) om die creatie af te breken op basis van zijn 'minder pure' karakter. Er zijn genoeg alternatieven die zo'n ervaring bieden, dit is een game changer en Porsche verdient er alle respect voor imo.

Genieten op circuit of baantjes, een rijderswagen blijft een rijderswagen he ;)

Die GTR blijft dezelfde ziel hebben, net als een GT3. In die zin begrijp ik je minder goed...... Ik ga met die GT3 ook meer plezier hebben op de route napoleon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Lambo topic.

 

Jouw "we zouden beter praten over dingen die we wel in onze garage hebben staan"-stelling? Zo ja: allerminst. Ik vind de grootste onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik vond het een terechte opmerking! De passie voor wagens wordt hier zp vaak herleid naar de passie voor het rijden op circuit, en nieuwe wagens worden op hun karakter op circuit geprezen/afgerekend. De passie is toch zoveel meer, op zomervakantie met je 918 de Route Napoleon doen, inderdaad the long way round richting Nordschleife/Spa, ... Genieten van elk aspect van dat ding, 's avonds met een glas wijn in je garage de details opnemen, genieten van de gebruikte materialen in het interieur, ...

 

Het is zo makkelijk (en zo verkeerd) om die creatie af te breken op basis van zijn 'minder pure' karakter. Er zijn genoeg alternatieven die zo'n ervaring bieden, dit is een game changer en Porsche verdient er alle respect voor imo.

 

En dan 5 jaar de bak in in Zwitserland, en in beslagname van je auto in Frankrijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid