Ga naar inhoud

Porsche 918 spyder


Gast

Aanbevolen berichten

Freude am Fahren is zéér breed. Dat hoeft niet altijd aan een gigantisch tempo.

 

(toegegeven, hier in van flitssnood geplaagd verzuurd jaloers België, vol kakwegen, is er geen plezier meer aan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freude am Fahren is zéér breed. Dat hoeft niet altijd aan een gigantisch tempo.

 

(toegegeven, hier in van flitssnood geplaagd verzuurd jaloers België, vol kakwegen, is er geen plezier meer aan)

 

Jaja. Ga maar eens "raggen" in de bergen in Zwitserland zonder een overtreding te maken die je onmiddellijk voor de rechtbank zou brengen ;)

 

Ik hoor het graag zeggen, maar ik moet de eerste autorit nog tegenkomen waar men plezier beleeft zonder ook maar 1 overtreding te maken (en nee ik heb het niet over autobahn-vliegen of rondjes NS ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ma bon, t is ni omdat ik een racekar zou gebruiken om te tracken dat ik geen sportkar meer zou hebben voor op straat. Zou dan eerder een GT3-R on track en een Carrera GT op straat inzetten ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja. Ga maar eens "raggen" in de bergen in Zwitserland zonder een overtreding te maken die je onmiddellijk voor de rechtbank zou brengen ;)

 

Ik hoor het graag zeggen, maar ik moet de eerste autorit nog tegenkomen waar men plezier beleeft zonder ook maar 1 overtreding te maken (en nee ik heb het niet over autobahn-vliegen of rondjes NS ;))

Weet ik ook wel, maar de nadruk ligt hier soms zo hard op dat extreme rijden altijd. Klopt m.i. niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja. Ga maar eens "raggen" in de bergen in Zwitserland zonder een overtreding te maken die je onmiddellijk voor de rechtbank zou brengen ;)

 

Ik hoor het graag zeggen, maar ik moet de eerste autorit nog tegenkomen waar men plezier beleeft zonder ook maar 1 overtreding te maken (en nee ik heb het niet over autobahn-vliegen of rondjes NS ;))

 

je kan perfect gaan raggen zonder een overtreding (al zeg ik er onmiddellijk bij dat ik geen flauw idee heb hoe streng ze daar in Zwitserland zijn, maar aangezien Spillies nog niet de bak in zit, kan het nu ook niet zo extreem zijn) te begaan, maar je moet natuurlijk niet afkomen met een wagen waarmee je zowat overal overtredingen zou knallen.

Iets met zachtere veren, slechtere remmen en minder grip gaan het leuker maken, ook al is dat in strijd met een goede racekar. Een wagen waarmee je sneller op de limieten zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa Helemaal akkoord. Rijplezier hoeft zeker niet altijd snel te zijn !

Een bocht aan 60 tot 70 aansnijden en uitkomen kan leuk zijn mits je niet zo een electrisch bekrachtigd ding in uw pollen hebt, welke je tijdens die bocht 3 keer een ander gevoel geeft en uiteindelijk ver weg staat van een "direct" contact met de weg. Het hoeft zeker niet extreem te zijn om te genieten.

 

Wat ben je uiteindelijk met rechtdoor het gas open te trekken, die "kick" ben je toch snel gewoon? Ik vind mijn plezier in het nemen van een bocht aan de snelheid dat ik aan kom gereden, iets sneller dan toegelaten maar nog steeds rijbewijsvriendelijk. Bovendien staan er in bochten weinig flitsers ;) 

 

 

@Ir_Fuel: ik heb toch al fameus plezante ritjes gedaan zonder overtreding en ja dat was ook in Zwitserland. Op voorhand je route goed uitstippelen en de autostrades en nationale wegen vermijden, in de Vogezen, Jura zijn ontelbare leuke baantjes waar geen kat rijdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik vind mijn plezier in het nemen van een bocht aan de snelheid dat ik aan kom gereden, iets sneller dan toegelaten maar nog steeds rijbewijsvriendelijk. Bovendien staan er in bochten weinig flitsers ;)

 

 

Dat is onverantwoord!

 

Daarom:

 

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/69794/2007/10/31/Flitspalen-in-drie-gevaarlijke-bochten-in-Antwerpen.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kijk, als je de statistieken ziet kan je ze in dit geval geen ongelijk geven.

 

Moesten mensen eens deftig met een auto kunnen rijden zou die zever allemaal niet nodig zijn, maar zodra er ergens een bocht is en men rijdt meer dan 50 hebben de meesten blijkbaar al problemen om op hun rijvak te blijven, dus ja ...

:fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd en eigenlijk niet te snappen dat men bij de rijopleiding met zulke elementen totaal geen rekening houdt.

 

Je moet kunnen parkeren en de wegcode respecteren, dat is het zowat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er gegevens over hoe lang je volledig electrisch kan rijden?

En geven die electromotoren ook bij sportief rijden een extra duw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik ook wel, maar de nadruk ligt hier soms zo hard op dat extreme rijden altijd. Klopt m.i. niet.

Dit is een droomtopic, hé gTa. We moeten niet sltijd realistisch zijn. Als gepassioneerden moeten we een forum kunnen hebben waar we hierover kunnen praten. Ook al weet ik wel dat dat hier meer opvalt dan op AF wegens minder leden. Maar ik vind dat je hen ook hun mening en plaats moet gunnen.

;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er gegevens over hoe lang je volledig electrisch kan rijden?

En geven die electromotoren ook bij sportief rijden een extra duw?

When the vehicle is started up, the “E-Power" mode is the default operating mode as long as the battery is sufficiently charged. In ideal conditions, the 918 Spyder can cover approximately 18 miles on purely electric power. Even in pure electric mode, the 918 Spyder accelerates from 0 to 62 mph in seven seconds and can reach speeds of up to 93 mph.

 

“Race Hybrid" is the mode for maximum performance and an especially sporty driving style. The combustion engine is chiefly used under high load, and charges the battery when the driver is not utilizing its maximum output. Again, the electric motors provide additional support in the form of boosting.

http://press.porsche.com/news/release.php?id=787

Link naar reactie
Delen op andere sites

30km zuiver electrisch! Kan je dat ding ook in de stekker steken?

Niet dat iemand er gaat van wakker liggen, maar dat betekent dat je dagdagelijks electrisch kan rijden, redelijke prestaties hebt en in het weekend kan gaan 'spelen'

Misschien economisch niet nuttig op een 918, maar de dag dat deze technologie haar weg vindt naar gewonere modellen zou het wel veel meer mensen kunnen toelaten op dagelijkse basis met een sportieve wagen te rijden :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja. Ga maar eens "raggen" in de bergen in Zwitserland zonder een overtreding te maken die je onmiddellijk voor de rechtbank zou brengen ;)

 

Ik hoor het graag zeggen, maar ik moet de eerste autorit nog tegenkomen waar men plezier beleeft zonder ook maar 1 overtreding te maken (en nee ik heb het niet over autobahn-vliegen of rondjes NS ;))

 

http://www.youtube.com/watch?v=r12c3Vm-w5A

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien economisch niet nuttig op een 918, maar de dag dat deze technologie haar weg vindt naar gewonere modellen zou het wel veel meer mensen kunnen toelaten op dagelijkse basis met een sportieve wagen te rijden :)

 

BMW i8?

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een droomtopic, hé gTa. We moeten niet sltijd realistisch zijn. Als gepassioneerden moeten we een forum kunnen hebben waar we hierover kunnen praten. Ook al weet ik wel dat dat hier meer opvalt dan op AF wegens minder leden. Maar ik vind dat je hen ook hun mening en plaats moet gunnen.

;)

Da's ook waar.

Het feit dat je er zo op inpikt bevestigt me wel dat je beseft dat wat ik zei, hout sneed.

Nu nog een beetje meer leden en wat minder zeurpieten zoals gij en het komt nog goed met dit forum. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW i8?

 

:)

 

Gewonere modellen :lol:

 

Da's ook waar.

Het feit dat je er zo op inpikt bevestigt me wel dat je beseft dat wat ik zei, hout sneed.

Nu nog een beetje meer leden en wat minder zeurpieten zoals gij en het komt nog goed met dit forum. :D

 

Tijd om op pensioen te gaan, Statler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewonere modellen :lol:

 

 

Tijd om op pensioen te gaan, Statler.

Met pensioen.

 

En daarvoor heb ik helaas nog onvoldoende rechten opgebouwd, ik ben 37 godbetert... :D  En de andere inkomsten buiten de wedde zijn nog niet stabiel genoeg om niet meer te werken voor een ander, helaas.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor het graag zeggen, maar ik moet de eerste autorit nog tegenkomen waar men plezier beleeft zonder ook maar 1 overtreding te maken (en nee ik heb het niet over autobahn-vliegen of rondjes NS ;))

Driftritjes!!!!

Of wacht... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid