Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Net alsof een elektrische auto niet bruikbaar is. Ik heb nog nooit bij klanten mijn auto opgeladen.

En net alsof een volledig elektrische i8 minder bruikbaar zou zijn als een hybride i8.

Ah nu hebben we het weer over de auto :-).
In uw geval is dit dus geen probleem dus is een tesla zeker een optie. Als ik op 1 dag 700km moet rijden voor ik thuis ben zou ik bijvoorbeeld wel graag willen kunnen laden. Dus is een hybride een betere optie als ik me geen zorgen wil maken over op tijd zijn en dan nog eens op tijd thuis te raken. Dat is bijvoorbeeld pas op te lossen door te laden, minder ver te rijden, of te tanken. Vanaf het moment ze in enkele minuten tijd verse batterijen kunnen steken ipv te tanken dan komt er een optie bij en zal een hoofdreden om niet elektrisch te rijden wel wegvallen voor mijzelf. Of dat voor anderen zo is weet ik niet. In tussentijd geniet ik ook nog van het neppe sportieve geluid van die i8 :-)
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je een coupé wilt is het aanbod inderdaad erg kort; een elektrische coupé is momenteel niet in productie.

Maar voor sedans of SUV's met een stevig budget is er dus wel al iets op de markt dat werkt. Om op 1 dag 700km of meer te rijden heb ik geen schrik met mijn Model X, dat gaat perfect af.

Nu is dat nog 20 minuten laden voor 80% acculading, maar dat is aan 120 kW en Porsche wil hun Mission E op de markt brengen met laders tot 300 kW, wat erop neer komt dat je op 9 minuten 80% geladen bent, dus hoe belangrijk wordt het nog om accu's te wisselen? Daarom ook dat Tesla met dat idee niet meer verder is gegaan, het probleem van snelladen wordt binnen 2-3 jaren "opgelost" door gewoon meer vermogen te voorzien aan zo een snelladers.

En de rest die geen +300km op een dag moeten rijden kunnen probleemloos thuis aan een gewone AC lader laden.

Geplaatst:
Op 24-8-2017 om 17:52 zei Josv:

Mijn i8 kost evenveel/meer dan een tesla s. Dus budget was de reden niet. Sommige mensen hebben gewoon nog graag een verbrandingsmotor of hebben geen mogelijk tot laden elke dag bij hun klanten. Ja dan moet je iets anders kiezen dan vol elektrisch. Het is precies de mode om te willen bepalen wat een ander zou moeten doen.

maak eens eens topic over je wagen.;) weet er eigenlijk weinig over en altijd leuk om bevindingen van eigenaars te lezen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Als je een coupé wilt is het aanbod inderdaad erg kort; een elektrische coupé is momenteel niet in productie.
Maar voor sedans of SUV's met een stevig budget is er dus wel al iets op de markt dat werkt. Om op 1 dag 700km of meer te rijden heb ik geen schrik met mijn Model X, dat gaat perfect af.
Nu is dat nog 20 minuten laden voor 80% acculading, maar dat is aan 120 kW en Porsche wil hun Mission E op de markt brengen met laders tot 300 kW, wat erop neer komt dat je op 9 minuten 80% geladen bent, dus hoe belangrijk wordt het nog om accu's te wisselen? Daarom ook dat Tesla met dat idee niet meer verder is gegaan, het probleem van snelladen wordt binnen 2-3 jaren "opgelost" door gewoon meer vermogen te voorzien aan zo een snelladers.
En de rest die geen +300km op een dag moeten rijden kunnen probleemloos thuis aan een gewone AC lader laden.

Het is inderdaad spijtig dat dit nog niet zo is, ik had graag volledig elektrisch gereden. Hoe ver kan jij effectief rijden op een volle lading? Zonder er echt op te letten?
Geplaatst:
1 hour ago, Josv said:

Het is inderdaad spijtig dat dit nog niet zo is, ik had graag volledig elektrisch gereden. Hoe ver kan jij effectief rijden op een volle lading? Zonder er echt op te letten?

Ik heb een topic in Mijn Auto waar je al hopen pagina's meer kan volgen, maar mijn gevoel deze week (na 4 weken in het buitenland met een 'klassieke' SUV):

1. Ik let er eigenlijk niet op. 's avonds kan ik 'm in de garage parkeren met nog 40% over, en zelfs nu met de lader in het stopcontact staat er 's morgens weer 70% of zo op. Eens ik een elektricien de wall charger fatsoenlijk laat aanleggen kan ik elke nacht tot 100% laden, zelfs op 4 uren als ik echt zou willen.
  2. Eens volgeladen haal ik er makkelijk 400km uit. Dat is even lang tot zelfs langer dan mijn Z4 die ik tevoren had, of mijn motorfiets die na 300km al terug moet tanken. Maar omdat ik dus niet na 400km naar een tankstation moet maar gewoon thuis kan laden, moet ik zelfs niet naar een supercharger of laadpaal uitwijken.
  3. Dat ding kan echt wel asociaal versnellen en hoeken (auto's inhalen in mijn Model X gaat sneller dan vroeger in de Z4, het is echt gewoon van rijvak wisselen en stampen en je bent er voorbij) maar door het gebruik van de autopilot rij ik over het algemeen rustiger. Enkel bij echt traag rijdende kastaars (genre 30 waar je 50 mag of 50 waar je 70 mag) ga ik er voorbij.

Op de Tesla subreddit was recent het verhaal van iemand die zijn Model S omwille van financiële redenen moest inruilen op een Chrysler 300C. Hij zei dat, komende van een elektrische auto, het eigenlijk een grotere aanpassing was om nu elke 3-400km, elke 3-4 dagen te moeten tanken, dan gewoon elke dag met een volgeladen batterij te moeten vertrekken en enkel bij roadtrips van meer dan 350-400km te moeten bijladen aan een supercharger. Maar na 350-400km ben je ook wel toe aan een pauze. Dat gevoel had ik met de huurauto ook; ik moest opletten wanneer en waar de benzine goedkoper was en elke ochtend was de brandstoftank niet vol. Nu, dat zijn allemaal maar 'kleine' dingen, maar het is wel opvallend hoeveel relaxer een elektrische auto voor mij is.

Maar sowieso, als Tesla hun nieuwe Roadster voorstelt, zal ik ook wel interesse hebben :).

Geplaatst:
2 hours ago, Josv said:

Schrijf eens een review over je i8? Wat reed je daarvoor? 

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Door z'n grotere batterij gaat deze wagen wel z'n fiscaal voordeel blijven behouden hier in BE.

Geplaatst:
17 uren geleden, wooter zei:

Die driecilinder moet er dringend uit.

er moeten gewoon nog drie cilinders bij

Geplaatst:
17 hours ago, wooter said:

Die driecilinder moet er dringend uit.

Die ganse i8 moet er gewoon uit.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:

Ik ben fan van de i8. Das de Lambo vd ecoboys.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Let's take our ugliest car, strip it from the nearly one thing that's got some acceptable looks and replace that with something that can compete with the rest of its ugliness.

winner winner chicken dinner !!

\o/

• Vind ik leuk 1
  • 4 maanden later...
Geplaatst:

gisteren mijn eerste roadster gezien.

plaatje klopt wel als je hem ziet staan. was wel een zwarte misschien dat dat een rol speelt. maar hij zag er nog exotischer uit zo. (met dat stoffen dakje en zonder de lange achterruit)

Geplaatst:

Heb er nu twee keer mee gereden. De laatste keer wat langer (waarvoor heel veel dank,@Stancke).

Indruk van de i8:
- Iedereen heeft je gezien, zelfs met een discreet zwarte. Behalve die ene blinde hier op de gemeente, die er stoemelings tegen liep (ik reed elektrisch)
- De acceleratie is bonkers, zeker voor iemand die maar doorsnee leasewagens gewoon is
- Op de snelweg verrassend comfortabel (eens je er in zit)
- Mijn kruin zit tegen de dakhemel
- Interieur is typisch BMW, maar dan ontdaan van alle praktische zaken (waar laat je je gsm, sleutels,... ?)
- koffer is belachelijk klein (je kabel moet er ook in), en komt warm
- wegligging: ondanks de fietswielen kan dit ding echt wel snel de bocht door, als je durft. Grootste deel van de dag was het aan het gieten, dus veel gepusht heb ik niet gedaan

Is het een sportwagen? Neen, daarvoor zijn er teveel toegevingen gedaan naar het elektrische toe, is er te weinig emotie (sound/vibe ontbreekt)
Is het een fuck-VAA-daily-executive-auto ? Neen, daarvoor is die niet praktisch genoeg (instap, maar vooral uitstap, berg- en kofferruimte die compleet ontbreken)
Is heb-je-me-gezien-kar ? Zeker weten.

Heb ik me geamuseerd ? Zeker weten, maar ik denk dat op de duur de vervelende dingen gaan overwegen op de kwaliteiten van de auto.

Een 911 zal op alle vlakken beter scoren. Tenzij fiscaal.

Gast Dirk75
Geplaatst:

De 911 beter als sportwagen, bedoel je? 

Want al de nadelen komen hier toch ook terug ? 

Geplaatst:

911 is praktischer, met meer bergruimte, en de deuren hebben minder show, maar zijn zoveel handiger.
Daarnaast ook meer een echte sportwagen ook.
En een beetje discreter ook, al blijft het een Porsche, hij is wat conventioneler: een niet-liefhebber heeft die misschien zelfs niet gezien (als je een decent kleur gekozen hebt)

Gast Dirk75
Geplaatst:

tja, nieuwe modellen vallen sneller op. Een 911 rijdt ook al decennia rond.

• 1 maand later...
Geplaatst:
On 2/21/2018 at 8:56 PM, gTa said:

Let's take our ugliest car, strip it from the nearly one thing that's got some acceptable looks and replace that with something that can compete with the rest of its ugliness.

winner winner chicken dinner !!

\o/

Goeie review.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Goeie review.

Inderdaad, goede review.. zoals er gezegd wordt.. goed om gezien te worden in knokke maar een 911 rijdt stukken beter

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid