Ga naar inhoud

Lexus GS300h


The Swede

Aanbevolen berichten

Jammer dat er bij Lexus Hasselt enkel omhoog gevallen Toyotaverkopers rondlopen.

 

Wat is het verschil tussen een "Toyota-verkoper die boven zijn stand probeert te werken" en een verkoper bij BMW?  En lopen er bij Audi geen mannen rond dan die omhooggevallen VW-verkopers zijn?

 

Ik kan erin komen dat je locale dealer een kwast is van hier tot in Peking. Of je daarom dat merk mijdt, is een andere vraag.

 

Als je in het Ninoofse woont zou je om die reden al nooit een Citroen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan het interieur... Dat is je reinste Amerikaanse bagger, en dat is jammer want een Ford Kuga heeft een beter interieur dan een RX400h.

 

Op het einde was het enige negatieve aan de BMW's de dieselmotor die natuurlijk niet tot 7000rpm kan janken, versus de drivetrain, interieur en afwerking van de RX...

 

Even vluchtig naar zo een GS kijkend zie ik dezelfde problemen, en ik vrees dat een testrit die enkel gaan bevestigen.

 

Jij wil een luxueuze hybride benzine voor weinig geld. Dat bestaat niet. BMW en Mercedes hebben elk hybrides van hun luxueuze sedans, maar niet voor weinig geld...

 

Je kan de RX nu echt niet gaan vergelijken met de GS. Maar zoals je zegt, je hebt er nooit mee gereden. Als ik de X1 als referentie zou nemen om me geen 5 te kopen wegens niks comfortabel en afgewerkt met 17 soorten verschillende plastiek, dan hebben we eenzelfde redenering. Laten we het even bij deze wagen houden.

 

Ik denk niet dat we het hier over de markt hebben van "luxueuze hybriden". Die die dat wil, neemt een GS450h. Evenals de markt van de 520d/E220CDi/A6 2.0TDi bezwaarlijk de markt van de echt luxueuze executive-wagens kan worden genoemd. Daarvoor missen ze vermogen en maken ze veel teveel lawaai (en nog een onaangenaam geluid op de koop toe).

 

Evenals deze modellen moet dit de rationele koper toelaten een grote en en comfortabele wagen in deze categorie te kiezen zonder door Vadertje Staat te worden verkracht op gebied van VAA.  

Ik vind persoonlijk de oplossing van een benzine motor te combineren met electromotor daarvoor een stuk aangenamer dan door er een kleine dieselmotor in te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het verschil tussen een "Toyota-verkoper die boven zijn stand probeert te werken" en een verkoper bij BMW?  En lopen er bij Audi geen mannen rond dan die omhooggevallen VW-verkopers zijn?

 

Ik kan erin komen dat je locale dealer een kwast is van hier tot in Peking. Of je daarom dat merk mijdt, is een andere vraag.

 

Als je in het Ninoofse woont zou je om die reden al nooit een Citroen kopen.

 

Klopt, hier in de buurt is ook een kwal van een VW/AUDI verkoper. Idem met BMW en Mercedes uiteraard. Maar daar is nog genoeg keuze om een garage te kiezen die wel klantvriendelijk is.

Bij Lexus ligt dat al moeilijker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welke zin?  De tijd dat Lexussen een onderstel hadden op Amerikaanse leest geschoeid (als ze dat al ooit hadden), ligt al even ver achter ons als die toen BMW nog compacte sportberlines maakte die niks practisch of comfortabel waren.

 

Je moet echt eens met een GS gaan rijden ;)

 

Ik bedoel het niet zo. Ik heb het puur over het uiterlijk, excuses voor de verwarring. Het is geen "Europees design" als je begrijpt wat ik bedoel. Mij moet je niet overtuigen dat het een goeie wagen is. Ik geloof het meteen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, hier in de buurt is ook een kwal van een VW/AUDI verkoper. Idem met BMW en Mercedes uiteraard. Maar daar is nog genoeg keuze om een garage te kiezen die wel klantvriendelijk is.

Bij Lexus ligt dat al moeilijker.

 

 

Lexus zou inderdaad enkele Toyota-verdelers een beetje moeten "upgraden". Uiteindelijk zijn de wagens technologisch hetzelfde en Toyota is nu genoeg geevolueerd als merk dat ze dit moeten aankunnen. We zijn niet meer in de jaren 80 wanneer de Japanse wagens de Kia's van vandaag (of eerder gisteren) waren.

 

Vernaillen in Ninove (Toyota) is trouwens ook niet echt een commerciele. Zelf ook slechte ervaringen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt overschot van gelijk, Swede. Qua PR doet Toyota veel te weinig in onze contreien. Slechte ervaringen met dealers, een website van niks, ... . Met een beetje meer moeite zouden ze toch wat meer wagens moeten kunnen slijten. Ik kan niet van Lexus spreken (ik heb slechts een paar keer meegereden met een Lexus) maar mijn Avensis was een dijk van een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komkom, Swede, ik vergeleek de RX niet met een X1, maar een X5/X6. Als de GS op het niveau 5/A6/E wilt meespelen, zou ik toch verwachten dat de RX op het niveau ML/X5/X6/Q7 zou meespelen.

 

Ook kut navigatiesysteem. Al rijdende ga ik niet zoals in de 80's met een joystick foeteren om een pijltje op een scherm te bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit aanbod bekijk, dan steekt het voor degene die een wagen kiest gebaseerd op de economische argumenten en een rationele keuze wil, er met kop en schouders bovenuit. 

Ik kan me eigenlijk wel vinden in die stelling. "Met kop en schouders" is een tik te sterk geformuleerd naar mijn gevoel, maar voor de rest: akkoord.

 

Ik vind 'm niet lelijk, maar 't is een typisch Lexus design en ik denk dat hij niet ontwikkeld is met de Europese markt in gedachten.

Ook akkoord.

 

Even vluchtig naar zo een GS kijkend zie ik dezelfde problemen, en ik vrees dat een testrit die enkel gaan bevestigen.

Niet akkoord. Ik had het genoegen om kort na lancering van de huidige GS (niet de facelift) er eentje te kunnen rijden in Kortrijk. En eigenlijk is dat een bijna een zéro défaut auto, zonder zwans. Ik vond 'm ook bijzonder mooi. De facelift nu (of is het een nieuw model? :oops: ) vind ik heel wat minder qua looks.

 

Je hebt overschot van gelijk, Swede. Qua PR doet Toyota veel te weinig in onze contreien. Slechte ervaringen met dealers, een website van niks, ... . Met een beetje meer moeite zouden ze toch wat meer wagens moeten kunnen slijten. Ik kan niet van Lexus spreken (ik heb slechts een paar keer meegereden met een Lexus) maar mijn Avensis was een dijk van een auto.

Nochtans is een ons allen niet onbekend persoon verantwoordelijk voor de PR / Sales van Lexus voor Benelux. En dat is een gepassioneerd man, die voorheen bij D'Ieteren de PR van Audi en nadien Porsche heeft gedaan. Ik vermoed, als hij "maar" dat kan doen, dat dat zuiver budgettair, en dus beleidsmatig is ingegeven. Feit is: Lexus is nagenoeg onbestaande op de West-Europese markt. Ik herinner me nog de verkoopcijfers van Lexus in Duitsland, vergeleken met de rechtstreekse concurrenten, en het was waarlijk verwaarloosbaar (maar één Lexus op 5.000 Audi's of BMW's, iets in die orde was het, denk ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kleiner model proefgezeten op het salon in aalst. en binnenin was dat verdorie wel lekker. achterkant en zijkant ook, voorkant is wat raar met die dikke bumper en kleine lichtjes. en ook de koffer is wat klein, maar voor de rest zat ik er wel graag in. sally vond hem serieus nauw, maar dat versterkt net het sportieve gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn de laatste generaties inderdaad zeer goed afgewerkt. De IS zit wat mij betreft in de top van z'n segment. Dat leertje :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord met gTa. Mijn stelling van kop en schouders is wat provocerend. Ik wil er echter de aandacht op vestigen en dit autominnend publiek even toch doen stoppen en nadenken bij dit aanbod.

Wij hebben zelf de MkII GS gehad en die reed echt super. De III was erg Amerikaans getint. De huidige is weer veel Europeser en, ik blijf erbij, rijdt echt super. Met dank voor de testrit aan onze PR verantwoordelijke ;)

Lexussen moet je trouwens eens tweedehands ervaren. Die dingen zijn ECHT goed in mekaar gezet.

Ik hoop in elk geval dat we wat meer IS300h's en GS300h's gaan zien. Het blijft een stukje exclusiever dan "ik rij met nen E220 diesel".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons ook eerlijk zijn...

 

In en E klasse, A6 of iets dergelijks zou je de motor niet mogen horen... dat in gedachte heb ik helemaas niks tegen spaardiesels... Tegenwoordig hoor je daar niks meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de IS verkoopt nog wel redelijk hier, de rest ziet ge amper rijden

nog geen enkele nieuwe IS gezien, wel de RX400h. ('kheb 2 klanten die met ééntje rijden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexussen moet je trouwens eens tweedehands ervaren. Die dingen zijn ECHT goed in mekaar gezet.

Ik hoop in elk geval dat we wat meer IS300h's en GS300h's gaan zien. Het blijft een stukje exclusiever dan "ik rij met nen E220 diesel".

 

Een Mercedes 220 diesel is ook echt goed in elkaar gezet. Je mag komen kijken ;).

 

Hangt ervan af hoe je exclusiever definieert:

- Als zeldzamer, minder voorkomend: correct

- Als enkel weggelegd voor de "betere klasse": niet akkoord

- Als in prestige: minder akkoord. Lexus blijft een opgeleukte Toyota voor de gemiddelde koper. Een Mercedes blijft exclusiever klinken. En diesel of naft, niemand ligt daarvan wakker in België. 

 

En ok, ik rij met een diesel, maar aan 120 CC op de autostrade weet ik niet of ik benzine of diesel rij, hoor de motor toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Lexus op de Europese markt wil doorbreken (en imo verdienen ze dat, ik kan een GS etc. wel appreciëren) moeten ze hun modellenaanbod ook eens wat gevarieerder maken.

 

IS en CT zitten in het segment waar het meeste te verkopen valt... de eerste vind ik sinds de huidige versie best lelijk (die koplampen, wtf?), de tweede is nog lelijker.

LS mist nog steeds wat persoonlijkheid tov. S en 7, en ik weet niet of kopers in dat segment persé anoniem willen gaan rondrijden. Geen idee waarom de RX niet doorbreekt, misschien omdat ie wat minder praktisch is dan z'n concurrenten (koffer, sleepvermogen), en omwille van z'n looks.

 

Blijft idd de GS nog over. Erg knappe kar imo. Maar om voet aan wal te zetten en populairder te worden hebben ze meer dan één model nodig dat goed in de markt ligt.

 

 

Waarom brengt Lexus niet eens een échte praktische break uit, van zowel de IS (en dan niet zo'n vreemd cross sport ding) als de GS. Zonder breakversie zal ik nooit interesse hebben in een GS, en dat heeft niets te maken met diesel, premium of wat dan ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat breaks enkel in Europa geliefd zijn, en Lexus mikt nauwelijks op Europa. Hun karren krijgen ze als zoete broodjes verkocht ten oosten en ten westen van ons.

 

Daarom ook dat BMW de M5 niet meer brengt als touring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, eerste moeten we absoluut Duitse RWD rijden voor rijplezier en wegligging maar nu komen we aanzetten dat we er aan 120 op cruisecontrol moeten mee rijden opdat dat tractorkarakter niet naar boven zou komen...

Die hatelijke rammel (en bijhorende geur) stoort me ook niet op de snelweg. Wel bij gewoon verkeer.

Ik heb echt de indruk dat men maar van alle soorten zever probeert boven te halen om toch niet te moeten toegeven dat er even goede en zelfs betere keuzes zijn dan de klassieke duitse 'premium' alternatieven op mazout :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dolgraag mee gaan met je redenatie, Swede, maar die testrit in de RX ging goed qua rijgedrag tot ik accelereerde om in te voegen op de snelweg, en interieur was echt op z'n Amerikaans...

 

Op naft willen rijden in BE is duur, en een x20d is zuinig en komt met genoeg vermogen om je toch als übermensch door het verkeer te banen doorheen het plebs. De CO2 in een GS is niet slecht, maar je krijgt er niet de vergelijkbare mileage van een duitse diesel bij, en in leasing, aankoopprijs en inruilwaarde ben je met een premium Duitser beter af dan een premium japanner.

 

En aangezien +80% van de Belgen met een diesel rijdt, lijkt het me niet dat ze interesse hebben in de voordelen van een benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, eerste moeten we absoluut Duitse RWD rijden voor rijplezier en wegligging maar nu komen we aanzetten dat we er aan 120 op cruisecontrol moeten mee rijden opdat dat tractorkarakter niet naar boven zou komen...

Die hatelijke rammel (en bijhorende geur) stoort me ook niet op de snelweg. Wel bij gewoon verkeer.

Ik heb echt de indruk dat men maar van alle soorten zever probeert boven te halen om toch niet te moeten toegeven dat er even goede en zelfs betere keuzes zijn dan de klassieke duitse 'premium' alternatieven op mazout :roll:

Ik was vorige week in de NY, auto's hoor je daar gewoon niet draaien, enige geluid is wat rolgeluid of een vrachtwagen.

Ik weet niet ofdat het er ook mee te maken heeft, maar de lucht was daar ook vaak veel frisser en de hemel blauwer dan hier.

En je moet nu niet gaan zeggen dat NY autovrij is of weinig verkeer heeft.

Ongelooflijk contrast met steden in België.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende het in mijn zoektocht naar een nieuwe firmawagen het te hebben gevonden: een IS300h.

 

Lanceren ze daar een business edition bij, die echt alles had wat ik wou. 38000 euro.

Ik dacht " als daar nog 10% vanaf gaat is het binnen ".

 

De waarheid was echter dat dit een nettoprijs is, en daar echt niks meer aan te doen valt.

 

Jammer maar helaas, ik vond zo'n IS echt knapper dan mijn F30 van nu. Hun prijszettingen en optiepolitiek zijn ook niet echter West-Europees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt de indruk dat men maar van alle soorten zever probeert boven te halen om toch niet te moeten toegeven dat er even goede en zelfs betere keuzes zijn dan de klassieke duitse 'premium' alternatieven op mazout :roll:

En je stoort je daar ook zo hard aan dat je maar blijft en blijft strijden tegen ... andermans goésting. De ene "weet", de andere weet minder. Elk het zijne = iedereen content.

 

Mijn oom reed jaren BMW 6-cilinders op benzine in allerlei modellen. Nu rijdt 'ie z'n eerste 4-cilinder diesel (520d) en 'ie heeft bijna tot roepend volume ruzie staan maken met m'n pa omdat 'ie beweerde dat die 520d zó stil en zó snel is dat iets snellers in het huidige verkeer gewoon absurd is "en zou moeten verboden worden". Da's van niet willen snappen, zeg ik dan. Laat het zo.

 

Pas op, ik ken die volharding. Ik blijf b.v. ook steevast middenvakplakkers "net niet couperen" om aan te duiden dat er een vrij vak is rechts, tot grote frustratie van m'n vriendin. 1 op de 100 keer helpt het = yes!!! :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende het in mijn zoektocht naar een nieuwe firmawagen het te hebben gevonden: een IS300h.

 

Lanceren ze daar een business edition bij, die echt alles had wat ik wou. 38000 euro.

Ik dacht " als daar nog 10% vanaf gaat is het binnen ".

 

De waarheid was echter dat dit een nettoprijs is, en daar echt niks meer aan te doen valt.

 

Jammer maar helaas, ik vond zo'n IS echt knapper dan mijn F30 van nu. Hun prijszettingen en optiepolitiek zijn ook niet echter West-Europees.

 

 

Omwille van geen 10% korting laat je dat schieten??

 

Basisprijs is bijzonder scherp, zit dik in de opties, een F30 voor die prijs en die opties zal je nooit vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allez, eerste moeten we absoluut Duitse RWD rijden voor rijplezier en wegligging maar nu komen we aanzetten dat we er aan 120 op cruisecontrol moeten mee rijden opdat dat tractorkarakter niet naar boven zou komen...

Die hatelijke rammel (en bijhorende geur) stoort me ook niet op de snelweg. Wel bij gewoon verkeer.

Ik heb echt de indruk dat men maar van alle soorten zever probeert boven te halen om toch niet te moeten toegeven dat er even goede en zelfs betere keuzes zijn dan de klassieke duitse 'premium' alternatieven op mazout :roll:

Goed, ik herformuleer: aan constante snelheid boven de 50 merk ik geen verschil tussen diesel en benzine.

Hangt ervan af hoe je rijplezier en wegligging formuleert. Je kent de kwaliteiten van een E-chassis minstens even goed als ik om te weten dat de motorisatie apart dient bekeken te worden. Je koopt dat voor het comfort en het zekere gevoel dat er geen enkele situatie is waarbij het onderstel je voor een verrassing zou stellen. Het is geen sportwagen waar je een ultra-preciese benzine-motor moet hebben om alles eruit te halen wat er in zit, dus opnieuw de motor dient apart bekeken te worden.

Nee, ik rij 120 CC omdat je ten eerste niet harder mag in België en ten tweede dit het verbruik ten goede komt. Want daarvoor koop je een diesel, om financieel beter af te zijn. En tractorkarakter, iets is maar een probleem in de mate dat je er een probleem van maakt. Ik kan dan even goed zeggen dat benzine een brandstofverslinder is omdat die veel minder efficiënt is naar omzetting in energie toe (of waarom rijden de laatste Le Mans winnaars nu weer op diesel?). Want dat is voor mij een groter probleem dan dat tractorgeluid.

Dat kan dat er betere keuzes zijn dan onze boerenbenzen op diesel, maar met mijn 35-40k km, en de 60-70k van pa, op jaarbasis vormt geen enkele benzine die hetzelfde comfort biedt een financieel waardig alternatief voor ons. Om dan nog te zwijgen over het rijbereik. Absoluut minimum is 1000km, met welke benzine haal je dat? Want tanken is tijdsverlies. Pa heeft vorige week op 2 dagen 1800 km gebold in D en 1x moeten tanken onderweg. Met een boek vol afspraken is het echt handig dat je kan doordoen zonder constant je tankinhoud te moeten verifiëren.

Beste compromis is onze hybrid. Wanneer je last zou kunnen hebben van het dieselgeluid rijdt dat ding meestal elektrisch, dan is ie nog stiller dan onze benzine-A5. En 1200 km met een bak zonder moeite te doen is een heus comfort.

Als je een alternatief hebt op benzine dat NIET duurder is voor ons gebruik, dan hoor ik het graag. En in feite mag het enkel een Mercedes zijn, want we gaan niet veranderen van dealer.

Face it Zweed, de keuze voor een welbepaalde motorisatie maakt elk voor zich uit. Beide hebben voor- en nadelen, pas nadat je deze allemaal in overweging hebt genomen kan je een goede keuze maken.

De A5 hier is het beste bewijs hiervan, voor de 10-12k km per jaar die dat ding hier in de streek moet bollen was de 2.0 TFSI de beste keuze en goedkoper dan de toen beschikbare diesel (2.7TDI).

En dat er mensen zijn die dit onvoldoende doen, daar ben ik het mee eens. Maar ik denk dat uw methode om hen wakker te schudden weinig zoden aan de dijk zet, maar eerder averechts gaat werken.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dolgraag mee gaan met je redenatie, Swede, maar die testrit in de RX ging goed qua rijgedrag tot ik accelereerde om in te voegen op de snelweg, en interieur was echt op z'n Amerikaans...

 

Op naft willen rijden in BE is duur, en een x20d is zuinig en komt met genoeg vermogen om je toch als übermensch door het verkeer te banen doorheen het plebs. De CO2 in een GS is niet slecht, maar je krijgt er niet de vergelijkbare mileage van een duitse diesel bij, en in leasing, aankoopprijs en inruilwaarde ben je met een premium Duitser beter af dan een premium japanner.

 

En aangezien +80% van de Belgen met een diesel rijdt, lijkt het me niet dat ze interesse hebben in de voordelen van een benzine.

 

 

Ik ben helemaal akkoord met je hier.

 

De inruilwaarde van de Jap is nog steeds niet fameus. Hoewel, als je zoals veel "nonkels" je statusberline op diesel altijd 7-8 jaar rijdt, dan is het verschil echt superklein.

 

Qua verbruik, wil ik toch even tegengas geven. Ik reed de GS450h op dezelfde manier als ik elke wagen reed en kwam aan een verbruik van een 7.8-7.9 liter. Een 535d (wel een GT) kwam met die rijstijl gemiddeld aan 11.5 L en de 530d die ik deze zomer als renter had, kwam rond de 9.5L gemiddeld. Zelfs met het verschil in prijs aan de pomp, was de GS450h goedkoper om rijden.

 

En jawel, de RX was erg Amerikaans. Zelfs het huidig model is me nog te Yank. De GS is totaal verschillend. Ga maar es rijden ;)

 

 

En je stoort je daar ook zo hard aan dat je maar blijft en blijft strijden tegen ... andermans goésting. De ene "weet", de andere weet minder. Elk het zijne = iedereen content.

 

Mijn oom reed jaren BMW 6-cilinders op benzine in allerlei modellen. Nu rijdt 'ie z'n eerste 4-cilinder diesel (520d) en 'ie heeft bijna tot roepend volume ruzie staan maken met m'n pa omdat 'ie beweerde dat die 520d zó stil en zó snel is dat iets snellers in het huidige verkeer gewoon absurd is "en zou moeten verboden worden". Da's van niet willen snappen, zeg ik dan. Laat het zo.

 

Pas op, ik ken die volharding. Ik blijf b.v. ook steevast middenvakplakkers "net niet couperen" om aan te duiden dat er een vrij vak is rechts, tot grote frustratie van m'n vriendin. 1 op de 100 keer helpt het = yes!!! :D

 

Wel, als ik 1 op 100 520d kopers of E220CDi kopers zover kan krijgen iets als een GS300h te kopen... WOOHEEE !

 

Als je nooit aan de boom schudt, gaan de appels er ook niet uitvallen, tenzij ze al rot zijn. ;)

 

Ik vind dat we af en toe eens een groepstest van het forum moeten waarbij we in "een" categorie gezamenlijk één kiezen waarvan we hier akkoord gaan dat het, rationeel gezien, een sterk alternatief is voor een populair model van de Duitse heilige lease-drievuldigheid.

 

Het kan de kennis over de markt er enkel op verbeteren.

 

Als autoliefhebbers al geen brede kijk meer op de markt kunnen hebben, dan rijden de Vlaamse wegen straks allemaal vol éénheidsworst...

 

 

 

 

 

Te laat zeker?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid