Ga naar inhoud

Lexus GS300h


The Swede

Aanbevolen berichten

Ja tuurlijk. Kiezen voor bedrijf Y omdat zij de BMW aanbieden en niet voor interessanter bedrijf X dat je een Peugeot geeft is jezelf enkel maar in het zak zetten. Na een paar maand loop je de muren op en zit je je te ergeren in je BMW omdat je met tegenzin naar je werk gaat.

 

Meestal is de correlatie andersom ;)

 

Dus elke werkgever die BMWs geeft, is een werkgever waar het leuk om werken gaat zijn en die die Peugeots geeft, daar ga je een saaie job hebben?

 

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons aantal consultants die uit Belgie kwamen, was te klein om echt over "fleet" te gaan spreken.

 

Doch, ik begrijp niet hoe iemand zo bekrompen kan zijn dat hij valt over het merk - of eerder over het imago - van zijn bedrijfswagen en ondertussen vergeet dat zijn loon een stuk hoger is dan gemiddeld. Plus, veel blijken te vergeten dat je eerst de job moet beoordelen, dan de groeikansen en verloning en dan pas het budget van de bedrijfswagen en andere voordelen.

 

En als ik een strategie-consultant binnenkrijg die zich blindstaart op het imago dat hij geeft naar zijn vrienden en buren toe... Dan gaat die het ERG moeilijk hebben om met mij te werken. :lol:

 

Een internationale job als consultant is nu ook een specifiek profiel, naar mijn ervaring zitten daar een hoop opportunisten en blazers tussen. Dus ik ben eigenlijk niet verbaasd over die houding die jij hier beschrijft, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de doorsnee is in ons land ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Doch, ik begrijp niet hoe iemand zo bekrompen kan zijn dat hij valt over het merk - of eerder over het imago - van zijn bedrijfswagen en ondertussen vergeet dat zijn loon een stuk hoger is dan gemiddeld. Plus, veel blijken te vergeten dat je eerst de job moet beoordelen, dan de groeikansen en verloning en dan pas het budget van de bedrijfswagen en andere voordelen.

Misschien is jouw fout dat je denkt dat die mensen over het imago nadenken, terwijl die mensen gewoon voor dat geld een 320d wensten ipv een brakke japanees of italiaan, enkel en alleen omdat jij het imago wil uitstralen dat je liever japanners hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast is het ook zo dat je als IT bedrijf ook niet de beste profielen aantrekt met een restrictieve car policy. Ook dat is gewoonmarkt werking: auto maakt in onze sector gewoon deel uit van de verloning, als je een mindere verloning aanbiedt dan de concurrentie, zal je ook een lagere kwaliteit van mensen aantrekken.

 

Niet akkoord, je zal gewoon mensen met andere competenties aantrekken ;) Dat gaat niet over kwaliteit maar wel over persoonlijkheid. Sommige takken van de IT vragen bijna om autisten en die zijn net heel blij met een duidelijk pakket ;)

 

Dat is ook wat ik wil zeggen met mensen die willen gaan voor een internationale carrière in consultancy. Dat gaat niet over competenties, maar over persoonlijkheid die er voor zorgt dat je voor dat soort uitdagingen wil gaan. Meestal zijn dat meer extraverte personen en dan krijg je vaker ook met imago te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Maar sommige autisten willen ook gewoon *hun* pakket. Ik zou bijvoorbeeld bijna nooit nog een firma overwegen met enkel Peugeotjes of Focusjes omdat me dat gewoon niet interesseert als ik daar +2u per dag moet inzitten.

 

En dat is dan ook het probleem dat onze zweed niet lijkt te beseffen... Er zijn er ook genoeg die echt niet wakker liggen van imago, maar wel een BMW verkiezen boven een random people carrier. De reden dat janvkn een 1-reeks kiest heeft meer te maken met zijn voorkeur, dan met welk imago zijn voorkeur zou uitstralen in Kuttekoven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar sommige autisten willen ook gewoon *hun* pakket. Ik zou bijvoorbeeld bijna nooit nog een firma overwegen met enkel Peugeotjes of Focusjes omdat me dat gewoon niet interesseert als ik daar +2u per dag moet inzitten.

 

En dat is dan ook het probleem dat onze zweed niet lijkt te beseffen... Er zijn er ook genoeg die echt niet wakker liggen van imago, maar wel een BMW verkiezen boven een random people carrier. De reden dat janvkn een 1-reeks kiest heeft meer te maken met zijn voorkeur, dan met welk imago zijn voorkeur zou uitstralen in Kuttekoven.

 

Zoals ik al eerder zei, als men mij beperkingen zou opleggen op het gebied van mijn wagen moet daar gewoon iets anders tegenover staan. Uiteindelijk is het allemaal 1 pakket, waarbij voor de ene de wagen belangrijker is, voor de andere zijn verlof en voor nog een andere wat er op zijn rekening staat. Ik wil bijvoorbeeld altijd een trekhaak, als dat niet gaat moet ik dat privé kunnen compenseren en dat kost mij geld, dus ik zeg per definitie niet nee tegen elk voorstel maar het totaal moet kloppen.

 

Ik wil zelfs met een BMW rijden, maar dan gaan ze zwaar moeten betalen of mij heel veel verlof bijgeven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

De truuk van BMW's en Mercedessen is dat dat even goedkoop te leasen valt als een Alfa, maar je bij die BMW dan het brutoloon kan beperken omdat de werknemer met een BMW rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De truuk van BMW's en Mercedessen is dat dat even goedkoop te leasen valt als een Alfa, maar je bij die BMW dan het brutoloon kan beperken omdat de werknemer met een BMW rijdt.

 

En omgekeerd telt ook. Het wordt geaccepteerd omdat ze een BMW krijgen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een internationale job als consultant is nu ook een specifiek profiel, naar mijn ervaring zitten daar een hoop opportunisten en blazers tussen. Dus ik ben eigenlijk niet verbaasd over die houding die jij hier beschrijft, maar dat wil nog niet zeggen dat dat de doorsnee is in ons land ;)

 

Ik denk dat je je hier wel erg grof vergist. Ik kreeg/krijg het gewone profiel van consultants over de vloer. Het feit dat ons bedrijf meer internationaal werkt en doorgaans wat "extremere gevallen" van klanten doet, maakt geen verschil want het loon werd niet geadverteerd wanneer we de mensen zochten. Er werd enkel gezegd dat het om een job ging bij een niche strategie en supply chain consulting bedrijf.

 

En het waren net de "gemiddelde" gasten die in die trend dachten. De mensen die echt eerst aan het interessante van een internationale carriere denken, doen veel minder moeilijk over het merk van de bedrijfswagen.

Dat het een BMWke moest zijn, ging doorgaans ook samen met de vraag of er maaltijdsex werden gegeven. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar sommige autisten willen ook gewoon *hun* pakket. Ik zou bijvoorbeeld bijna nooit nog een firma overwegen met enkel Peugeotjes of Focusjes omdat me dat gewoon niet interesseert als ik daar +2u per dag moet inzitten.

 

En dat is dan ook het probleem dat onze zweed niet lijkt te beseffen... Er zijn er ook genoeg die echt niet wakker liggen van imago, maar wel een BMW verkiezen boven een random people carrier. De reden dat janvkn een 1-reeks kiest heeft meer te maken met zijn voorkeur, dan met welk imago zijn voorkeur zou uitstralen in Kuttekoven.

 

Want in een Lexus of een Infiniti, kan je geen twee uur per dag zitten?

 

Uiteraard zitten ze liever in het "zwarte en doffe ellende" interieur van hun 118d/318d dan in een 508 of een DS5 met alle opties.

 

De zweed beseft maar al te goed hoeveel er hun wagen omwille van hun imago kiezen. En als je een wagen nodig hebt voor je imago, dan heb je een serieus probleem met je zelfvertrouwen. Hoe kan de zweed je dan vertrouwen dat je ook voor de moeilijkste klant je mannetje kan staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De truuk van BMW's en Mercedessen is dat dat even goedkoop te leasen valt als een Alfa, maar je bij die BMW dan het brutoloon kan beperken omdat de werknemer met een BMW rijdt.

 

Als die kerel zich zo makkelijk in de luren laat leggen door zijn werkgever, dan mag ik me niet voorstellen hoe erg hij door de klant in de zal gaat gezet worden als hij de cijfers eens goed wil doorlichten.  :shock:

 

Soit, on topic, ik blijf die GS300h een stukken aantrekkelijker aanbod vinden in deze categorie dan een 520d. Zowel voor de bedrijfswagen rijder als voor de particulier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, ik vind dat je aan het beleid in verband met de bedrijfswagens aan een bedrijf vaak kan zien hoe ze werken. Bij mijn zus op het werk bijvoorbeeld valt er niks te kiezen, iedereen zit in een witte Ford met reclame op, ofwel een kale ofwel een Ghia uitvoering. De ene ook wat groter dan de andere, sommigen 7 jaar oud. In de IT sector is dat dus een vrij triest aanbod op dat vlak, het is dan ook geen IT bedrijf waar je creativiteit of innovatie moet gaan zoeken ;) De willekeur van de verdeling van de wagens geeft mooi weer hoe de baas, zelf met een Mercedes en geen Ford uiteraard, zijn zaakjes regelt.

Die Mercedes is ook echt basic...

Wanneer moet jij terug kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Mercedes is ook echt basic...

Wanneer moet jij terug kiezen?

 

Zomer 2015 moeten de A4 en de Touran vervangen worden, nog lang dus voor we bij jullie eventueel nog is moeten langskomen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theswede zegt dat het allemaal doorgestoken kaart is :P

 

Goh, Geezer is nochtans op zoek naar een job waar hij een Lexus Hybrid kan krijgen ipv zo een omhooggevallen BMW dieselke. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

s65 amg, minimum

 

Dan wel met MTM tuning en derestricted kwestie van VMax 360 te halen op de Autobahn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Maar volgens mij missen jullie een punt. Kom je hier ben je een autofreak, een kenner, een expert, een .... navelstarende autist? Ik bedoel, voor de mensen die auto's gebruiken zonder meer, dan is een merk vooral iets dat je herkent van op de kofferbak en als de intresse wat meer is, "en dat is een schonen/sjieke". Krijg je op een interview opeens iets aangeboden wat normaliter niet in het klassieke aanbod zit en wat je nauwelijks ziet of nauwelijks kent, natuurlijk ga je daar meer twijfelachtige over staan. Dat heeft niks met imago, ego etc te maken maar gewoon met het feit dat "gewone" mensen ook geen computer met Linux kopen...

 

Bedrijfswagens zijn idd een beetje een kastensysteem, vind dat jammer, voor mij mogen ze dat gelijk afschaffen behalve voor diegene die dat echt nodig hebben. Want nu rijden er mensen met een premijum 2l diesel van op hun oprit 4km naar hun werk omdat die auto erbij kwam (en wie zegt daar nee tegen) en staan dan natuurlijk in de file als iedereen zo doet terwijl die motor quasi nooit goed warm wordt en teveel verbruikt, ipv van dat ze met een extra centjes iedere maand iets veel geschikter hadden kunnen kopen. Terwijl dat een vertegenwoordiger zonder sterrenstatus met een kale astra 1.7 zijn 80k+ kilometers moet afmalen terwijl die echt wat meer comfort zou kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld...

OT: En sorry, maar een 4-cyl benzine CVT in een stille luxeauto, dat draagt toch bijna niks extra bij tov een koppelrijke diesel met automaat die goed vooruitgaat zonder boven de 3000 toeren te komen? Ik heb echt niks tegen Lexus anders, veel liever dan de elvendertigste duitser per minuut die voorbijrijdt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar volgens mij missen jullie een punt. Kom je hier ben je een autofreak, een kenner, een expert, een .... navelstarende autist? Ik bedoel, voor de mensen die auto's gebruiken zonder meer, dan is een merk vooral iets dat je herkent van op de kofferbak en als de intresse wat meer is, "en dat is een schonen/sjieke". Krijg je op een interview opeens iets aangeboden wat normaliter niet in het klassieke aanbod zit en wat je nauwelijks ziet of nauwelijks kent, natuurlijk ga je daar meer twijfelachtige over staan. Dat heeft niks met imago, ego etc te maken maar gewoon met het feit dat "gewone" mensen ook geen computer met Linux kopen...

 

Bedrijfswagens zijn idd een beetje een kastensysteem, vind dat jammer, voor mij mogen ze dat gelijk afschaffen behalve voor diegene die dat echt nodig hebben. Want nu rijden er mensen met een premijum 2l diesel van op hun oprit 4km naar hun werk omdat die auto erbij kwam (en wie zegt daar nee tegen) en staan dan natuurlijk in de file als iedereen zo doet terwijl die motor quasi nooit goed warm wordt en teveel verbruikt, ipv van dat ze met een extra centjes iedere maand iets veel geschikter hadden kunnen kopen. Terwijl dat een vertegenwoordiger zonder sterrenstatus met een kale astra 1.7 zijn 80k+ kilometers moet afmalen terwijl die echt wat meer comfort zou kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld...

OT: En sorry, maar een 4-cyl benzine CVT in een stille luxeauto, dat draagt toch bijna niks extra bij tov een koppelrijke diesel met automaat die goed vooruitgaat zonder boven de 3000 toeren te komen? Ik heb echt niks tegen Lexus anders, veel liever dan de elvendertigste duitser per minuut die voorbijrijdt.

 

Ga ik mee akkoord.

 

Behalve met je laatste beschrijving. Die 2.5 benzine met electromotor is een HEEL stuk stiller én koppelrijker dan een 2.0d (en dan heb ik het niet over de twin turbo 2.0d's, hoewel die ook veel luidruchtiger zijn).

 

Ik denk dat je in Zweden trouwens al eens sneller een GS300h zal zien dan in Belgie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid