Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Iemand nieuws van Benoit? Was alleszins geen ideaal weer voor zijn doop :)

 

Hoi :)!

 

Een SUPER weekend achter de rug, vooral omtrent de beleving. WAT een auto!

Er werd me aangeraden te starten met een fiesta R1, uiteindelijk werd door co-piloot en mezelf de stap gezet om toch R2 te gaan.

Om uiteindelijk na de testdag in erbarmelijke omstandigheden te horen te krijgen dat we een R200 mogen gebruiken, geprepareerd door M-sport:

Wat houdt dit in? Een vermogensupgrade van 175 naar 205 pk, andere in-en uitlaat, de nieuwe faceliftneus,...

 

12241053_10206379279533495_2170587307362

 

Wat betreft het weekend en de rally van Kortrijk zelf:

brrrrrr wat een erbarmelijke doop!

M'n allereerste rally ervaring starten in extreem nat weer met zelfs smeltende sneeuw en verder een nieuwe KP sedert dit jaar waar we vooreerst al in het donker moeten rijden en starten op een kasseistrook.

Heel voorzichtig gestart dus om daarna gradueel op te bouwen.

 

12248191_769387466524383_538785055137147

 

Showetappe op KP Moeskroen gaf alvast heel veel meer vertrouwen! 3 rondjes moeten rijden en het ging echt al vlotjes, zelfs in de eerste ronde al een C2 R2 ingehaald.

Helaas werden we wel gedurende 1,5 minuten opgehouden gezien een andere wagen in de gracht was beland en er werd uitgeduwd.

Dit gaf als gevolg dat er een rijtje achter ons begon ontstaan met zelfs vader Casier in m'n kielzog.

Wat overdadig geworden met de handrem op het heel modderige bedrijfsterrein, gecombineerd met een aandampende linkerruit schatte ik een bocht met handrem anders in, waardoor we een contact moesten vermijden. Maar geen erg dus ;) Beelden op 5:59 op onderstaand filmpje:

 

 

Dag 2 dus gelukkig gehaald:

Hier opnieuw immens slecht weer :(

maar dus ook opnieuw rustig begonnen en zo gradueel opgebouwd (onze intentie was namelijk vooral UITRIJDEN, mede ook voor sponsors, supporters,...)

 

12241298_566431143504644_274378217339151

 

Op KP Bellegem wel efkes een verschot opgedaan. Mensen die tekens doen om te vertragen na een korte linkse; ondanks we overal al sorties gezien hadden dacht ik een wagen in de gracht te vinden. Bleek uiteindelijk een man te zijn die het echt nodig achtte om op het gemak te wandelen op de baan en ondanks aanmanen met gas, claxon,... eens gewoon simpelweg achterom keek en verder wandelde. Spijtig dat dit echt nog kon gebeuren, maar gezien onze intentie tilde ik er niet zwaar aan. Wel aangedaan ervan dat dit nog altijd mogelijk is! (blijkbaar hoorde ik achteraf dat het om een boze buurtbewoner ging die eens z'n statement wilde zetten).

 

 

en dan de 4e KP van de zondag; een KP met een lang stuk onverhard die er barslecht bijlag! Daarbij kwam dat de ganse voorruit ondanks alle hulpsystemen immens bleef aandampen waardoor ik enkel een 'kijkgat' in het midden had...

 

De 2e boucle aangevat met een beter gevoel hebben we uiteindelijk serieus wat progressie gemaakt waardoor we op de 'eerste herhalingskp' reeds 16 seconden van onze eerste besttijd hadden afgeknabbeld. Op de 2e herhalingskp zelfs 25 seconden met een zeer goed gevoel tot gevolg. 3e KP (Tombroek) werd afgelast gezien het accident van Desmet. En dan begon de miserie op KP Aalbeke...

Gans het tijdschema in de war, een uur stilgestaan aan de start van KP Aalbeke, 2e doortocht!!!

 

Als gevolg; ondanks remmen toch nog ietwat op te remmen zijn de wielen aan het blokkeren geslaan na een snel stuk met daarop een korte rechtse (90°). Onderstuur op wheellock waardoor ik de rem heb losgelaten en me met de handrem nog proberen te zetten voor de bocht. Uiteindelijk er toch uitgegaan en er niet meer uitraken...

Gelukkig hadden we een heeeeeeel trouwe supportersbende die we konden opbellen en die er ons uitehaald hebben waardoor we konden hervatten en uitrijden.

 

12249718_1650127261924497_45765527644182

 

12274676_1650127298591160_44355935741886

 

Maar helaas is vanaf dan alles afgelast geweest gezien de omstandigheden.

 

al bij al; een super ervaring weliswaar ondanks het spijtige verloop van de wedstrijdcommissie en de foutjes hier en daar.

 

 

 

Alle updates met filmpjes en dergelijke zijn ook te volgen op onze facebookpagina "BM Racing"

 

Super ook om plots van alle kanten forummers te horen met gelukwensen, aanmoedigingen,...!

Denk ik zo maar even aan Mario (waarbij ik niet op forumnaam kom) en @@Simoni die ik er nog een paar te goed heb voor het modderbadje :)

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verslag en je had het inderdaad niet getroffen met het weer, amai zeg! Had al het één en ander gelezen op de officiële pagina, het was inderdaad een soep en jammer van het wachten en de afgelasting van 4 KP's. Veronderstel dat jullie niet op die semi's gereden hebben? :D

 

Sowieso super gedaan, is wss niet simpel de eerste keer. Zal jullie filmpjes vanavond eens bekijken.

 

Die voetganger is precies zijn leven beu, beetje zielig vermits het maar 1x per jaar is maar gelukkig snel voorbij geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een rally!! Veruit de moeilijkste rally uit mijn carrière!

Al bij al tevreden met het resultaat, maar ik blijf vooral met een verzuurd gevoel achter. 

Veel te veel neutralisaties en te lange wachttijden. Dat gecombineerd met mijn veel te hoog startnummer (5 keer de wagen voor ons ingehaald!), maakte dat we niet kunnen doen hebben, wat we wilden.

Let op, we zijn SUPER content met onze 36e plaats algemeen (van de 113 finishers), maar er zat misschien wel een top 30 in...! 

 

Wel bijzonder trots op onze 17e tijd op de allereerste proef. Totaal niet het gevoel gehad dat we aan het aanvallen waren, maar plots bleek dat we een 17e tijd algemeen klokten. Zelfs heel effe aan de leiding van de wedstrijd gestaan... :-D *TROTS*

 

Iemand foto's trouwens? 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een rally!! Veruit de moeilijkste rally uit mijn carrière!

Al bij al tevreden met het resultaat, maar ik blijf vooral met een verzuurd gevoel achter. 

Veel te veel neutralisaties en te lange wachttijden. Dat gecombineerd met mijn veel te hoog startnummer (5 keer de wagen voor ons ingehaald!), maakte dat we niet kunnen doen hebben, wat we wilden.

Let op, we zijn SUPER content met onze 36e plaats algemeen (van de 113 finishers), maar er zat misschien wel een top 30 in...! 

 

Wel bijzonder trots op onze 17e tijd op de allereerste proef. Totaal niet het gevoel gehad dat we aan het aanvallen waren, maar plots bleek dat we een 17e tijd algemeen klokten. Zelfs heel effe aan de leiding van de wedstrijd gestaan... :-D *TROTS*

 

Iemand foto's trouwens? 

 

Je hebt dat ook super gedaan man!

Zot hoe sterk je al met dat bakje zit te spelen :)

spijtig van je startpositie, maar volgende keer beter ;)

 

Ik heb sowieso nog een paar foto's van m'n oom, ik stuur ze je nog door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zonet eindelijk software gevonden om video overlaying te doen. Hier het resultaat van de eerste en tevens ook de laatste doortocht door Tombroek, gezien het accident van Desmet:

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een geile beelden hierboven  :inlove: Moet fantastisch zijn om die glibberige boerenwegels te bedwingen. 

 

Dat was het zeker. Ik zal zien waar ik geraak deze namiddag, maar KP Aalbeke was echter huilen met de pet op, niet alleen omwille van de binnenbanen, ook het onverhard lag er superslecht bij, en als dat nog niet genoeg was alle ruiten die meer en meer aandampen terwijl je aan het rijden bent :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dat ook super gedaan man!

Zot hoe sterk je al met dat bakje zit te spelen :)

spijtig van je startpositie, maar volgende keer beter ;)

 

Ik heb sowieso nog een paar foto's van m'n oom, ik stuur ze je nog door

 

Aha! Benieuwd naar!

Jammer genoeg heel weinig foto's te vinden op de rally sites... Vorig jaar toch een pak meer foto's gehad! (zal wel met het weer te maken hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens op die pacenotes gelet. Zijn commentaren als 'rechts 15,30 of 45' voldoende? Ik weet niet hoe de anderen het doen maar ik zou denken dat het er bij een hoek van 30 helemaal van afhangt hoe kort hij is. Boogje of hoek?

'Niet couperen' klinkt ook wat lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens op die pacenotes gelet. Zijn commentaren als 'rechts 15,30 of 45' voldoende? Ik weet niet hoe de anderen het doen maar ik zou denken dat het er bij een hoek van 30 helemaal van afhangt hoe kort hij is. Boogje of hoek?

'Niet couperen' klinkt ook wat lang.

 

Voor mij momenteel wel nog. Je kan er variaties instoppen zoals bv 32 ipv 30, zodoende weet je dat het een 'specialeke' is, maar gezien het onze eerste rally was en verwerking nu soms al vrij snel moet gebeuren hebben we het vrij simpel gehouden en eerder wat scherper aangeduid dan wat het was.

 

Wat betreft boogje of hoek kun je ook aangeven door er een "sluit of open" aan toe te voegen; of ie dus scherper wordt of net niet.

 

Niet couperen hebben we bewust gedaan omdat het langer in de gedachten zou blijven hangen en om een verschil te maken met "snijden".

duidelijk verschil dus zodat ik wist of ik effectief mocht snijden, of net zeker niet couperen ;)

 

Ondertussen al wat meer beeldmateriaal voor de geïnteresseerden:

 

 

en van KP aalbeke waar het onverhard me al minder ligt (en bij lag), maar daarnaast bij eerste doortocht ook problemen met aandampende voorruit gaf:

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerder wel eens op pacenotes gelet maar was het vergeten. Nu nog eens gezocht en 2 aanpakken gevonden : een met versnellingen, die dus een tamelijke aanduiding van snelheid moeten geven, met eventueel een retouche: '4+ right' snelle vierde naar rechts.
En eentje met stuurhoek, dus minimum straal van de bocht. 4 right betekent dan een bepaalde stuurhoek naar rechts.
Goed bedacht van dat snijden/niet couperen :) Ik voelde dat er iets mee was maar snapte niet wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerder wel eens op pacenotes gelet maar was het vergeten. Nu nog eens gezocht en 2 aanpakken gevonden : een met versnellingen, die dus een tamelijke aanduiding van snelheid moeten geven, met eventueel een retouche: '4+ right' snelle vierde naar rechts.

En eentje met stuurhoek, dus minimum straal van de bocht. 4 right betekent dan een bepaalde stuurhoek naar rechts.

Goed bedacht van dat snijden/niet couperen :) Ik voelde dat er iets mee was maar snapte niet wat.

 

Er zijn inderdaad verschillende mogelijkheden. Naast dus de gekende wijzers van de klok in tienvoud zoals bij ons, heb je daarnaast idd die met de versnellingsaanduiding.

bv 22 (20 in 2e versnelling), 23 (20 in 3e versnelling),...

 

wat betreft de rest; pure voorkeur en in afspraak met co-piloot ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid