Ga naar inhoud

Rally Nieuws

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Bof, met wat minder is het ook al rap interessant. Zeker als de grip laag is. Wel de mentale switch naar FWD maken want RWD reflexen zijn een beetje contraproductief heb ik gemerkt.

Rwd reflexen heb je al een tijdje niet meer van doen in de rallysport.

Geplaatst:
7 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Maar dat kunt gij niet weten, niet eens een rijbewijs weet ge wel.

Toevallig heb ik onlangs met zo'n klein FWD racehok gereden. Ferm plezant ja, en gaat scheef van't minste. Maar gas was altijd rechtdoor, hoe ge uw stuur ook hield.

Mijn buur heeft het mij gezegd , en mijn lieve buur liegt nooit.

Geplaatst:
3 hours ago, Gastje said:

De mijne is een Rus en die liegt ook nooit als hij zegt dat je een probleem hebt :lol:

Geplaatst: (aangepast)
Op 4/15/2017 om 19:18 zei Gastje:

Rwd reflexen heb je al een tijdje niet meer van doen in de rallysport.

Ik dacht aan mijzelf. Ik had op een bepaald moment een kegeltje mee  toen ik aan 80 of zo teveel RWD reageerde op overdreven overstuur(dus met tegensturen en weinig gas), ipv planchee te gaan.

Op 4/15/2017 om 19:20 zei Gastje:

Ik geloof uw buur. Maar gij, liegt gij altijd,of alleen soms? En welke vraag moet ik stellen om dat te weten.

aangepast door Le Capri Mauve
Geplaatst:
3 uur geleden zei Le Capri Mauve:

Ik dacht aan mijzelf. Ik had op een bepaald moment een kegeltje mee  toen ik aan 80 of zo teveel RWD reageerde op overdreven overstuur(dus met tegensturen en weinig gas), ipv planchee te gaan.

Ik geloof uw buur. Maar gij, liegt gij altijd,of alleen soms? En welke vraag moet ik stellen om dat te weten.

Onbegonnen werk.

Geplaatst:

We zijn beetje off-topic aan het gaan. Leef je uit in het topic van toen :D 

Geplaatst:
Op ‎15‎-‎4‎-‎2017 om 11:27 zei Le Capri Mauve:

Maar dat kunt gij niet weten, niet eens een rijbewijs weet ge wel.

Toevallig heb ik onlangs met zo'n klein FWD racehok gereden. Ferm plezant ja, en gaat scheef van't minste. Maar gas was altijd rechtdoor, hoe ge uw stuur ook hield.

Met welke heb je gereden?

De Adam schijnt de leukste en snelste R2 te zijn. Zou die graag eens proberen eerlijk gezegd. Jammer genoeg in huur ook de duurste.

Geplaatst:

En helaas niet echt altijd de betrouwbaarste dacht ik?

Geplaatst:
2 hours ago, Maxime S said:

De Adam schijnt de leukste en snelste R2 te zijn. Zou die graag eens proberen eerlijk gezegd. Jammer genoeg in huur ook de duurste.

Wat kost die ongeveer in huur? De Twingo R2 valt in Frankrijk redelijk goedkoop te huren. (Een daagse rally met een 80tal kms SS was rond de 2500 euro, verzekering inbegrepen).

Geplaatst:
14 minutes ago, TomT said:

En helaas niet echt altijd de betrouwbaarste dacht ik?

Je mag niet afgaan op de opgaves van Thiry met die Adam. Die kerel reed er echt geschift mee :lolz:

Geplaatst:
2 uur geleden zei Maxime S:

Met een Peugeot 106 op Bernister. Weet niet of het model een specifieke naam had. Was eigenlijk voor op circuit terwijl de cursus meer rally georienteerd was. Niet lang mee gereden, een kwartier of zo in totaal, en niet in geslaagd om hem schoon in evenwicht te krijgen in de bocht, dat ge voelt dat de achter en voor volledig 'gebruikt'. Maar gaf wel goesting.

Geplaatst:
2 uur geleden zei The Swede:

Wat kost die ongeveer in huur? De Twingo R2 valt in Frankrijk redelijk goedkoop te huren. (Een daagse rally met een 80tal kms SS was rond de 2500 euro, verzekering inbegrepen).

Verzekering inbegrepen!? Tedju, dat valt goed mee!

Een Fiesta R2 met de nieuwe 1.0 turbo motor zit rond de 5000 EUR inclusief verzekering voor een rally van om en bij de 100 km.

De Adam kost snel 1000 EUR meer (al zijn dat wel prijzen van een jaar geleden)

Geplaatst:

In FR zijn de huurprijzen inderdaad een stuk lager. Een Clio R3 voor dezelfde rally was 3500.

Was misschien geen 'maxi', but who cares? Is zelfs met 230-240pk een deftig ding.

Geplaatst:

Serieus!?

En hoe komt het dat die in FR zo veel goedkoper zijn? Verzekeringsgewijs misschien?

Zal eens moeten informeren bij een Frans team blijkbaar!

Geplaatst:

Geen idee. Meer competitie misschien.

Nu moet ik wel zeggen dat ik voornamelijk bij teams in het Zuiden informeerde. In het Noorden ga je de invloed krijgen van de Belgische prijzen misschien.

Geplaatst:
15 minuten geleden zei The Swede:

Geen idee. Meer competitie misschien.

Nu moet ik wel zeggen dat ik voornamelijk bij teams in het Zuiden informeerde. In het Noorden ga je de invloed krijgen van de Belgische prijzen misschien.

Zou inderdaad wel kunnen.
Nu soit, rijden is nog niet voor meteen... al begint het toch serieus te kriebelen!

Geplaatst:

Laat iet weten als ge contacten zoekt. Dan rommel ik es door mijn mailbox.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Citaat

Bon shakedown pour nous aujourd'hui sur le Rally Argentina et un très bon feeling avec notre #i20CoupeWRC. Nous terminons en quatrième position à 0.6s du meilleur temps! 
Prêts pour le départ avec la Super Spéciale (SSS1 - 1,75 km) qui démarrera à 19:08 heure locale.
Shakedown times #RallyArgentina 
1.Latvala 4:02.0
2.Paddon +0.1
3.Sordo +0.2
4.Neuville +0.6
5.Ogier +1.0

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Neuville momenteel 2de op 11sec van Evans :) 

Geplaatst:
32 minuten geleden zei dragonfly:

Neuville momenteel 2de op 11sec van Evans :) 

nog drie kp's en 55km te rijden vandaag.

Geplaatst:

iemand aan't volgen? één KP te gaan. neuville op 0.6 seconden van evans.

Geplaatst:
1 uur geleden zei #166:

iemand aan't volgen? één KP te gaan. neuville op 0.6 seconden van evans.

SS18 RESULTS

Stage times:

1 Neuville 13m00.1s
2 Evans +1.3s
3 Tanak +2.7s
4 Ogier +4.2s
5 Latvala +8.4s

Overall leaderboard:

1 Neuville
2 Evans +0.7s
3 Tanak +29.9s
4 Ogier +1m24.7s
5 Latvala +1m48.1s
6 Paddon +7m42.7s
7 Hanninen +11m16.9s
8 Sordo +14m44.1s
9 Ostberg +15m11.3s
10 Tidemand +17m32.1s

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

laatste KP op één of andere 'nigeriaanse' stream gevolgd. super spannend. evans was op een gegeven moment drie seconden sneller dan neuville. efkes dwars op een brug en voorsprong kwijt. mannen kunnen toch een stukske rijden. knappe KP ook.

Geplaatst:

Als Neuville alles gaat beginnen winnen gaat het rap tegensteken zulle!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid