Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is ALS de reden waarom die Mitsu zo snel rijdt.

Ik snap het causaal verband niet maar bon: blij om te lezen dat al die mensen die ijswater over hunne kop hebben gekapt, toch iéts positiefs hebben gedaan. Namelijk: sneller rijdende rallye-auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, gTa said:

Blijkbaar is ALS de reden waarom die Mitsu zo snel rijdt.

Ik snap het causaal verband niet maar bon: blij om te lezen dat al die mensen die ijswater over hunne kop hebben gekapt, toch iéts positiefs hebben gedaan. Namelijk: sneller rijdende rallye-auto's.

:huh:  gTa, ik geloof dat ge ook efkes nen emmer koud water nodig hebt. Mitsu rijdt al jaren niet meer officieel mee in het WRC en zelfs in Gr.N (of R4) zie je ze niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pardon, ik bedoelde Subaru.

56 minuten geleden zei Bouncing Bullet:

Ik denk dat de WRX er dichter bij zit. 600pk en 800Nm direct onder de pedaal dankzij ALS.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei The Swede:

Neuville heeft in de vorige MC rallies ook elke keer als stommiteiten uitgehaald, he. Hij is niet aan zijn proefstuk toe. Vorig jaar is hij er ook een nest keren voor niks afgegaan.

McRae kreeg inderdaad veel krediet maar, hoewel ik hem nog steeds een held vind, zijn palmares is niet in verhouding met zijn reputatie. Uiteindelijk werd hij 1 keer wereldkampioen en nadien deed hij steeds een Neuvilleke: telkens geklopt door Makinen op regelmaat en in 2001 zelf zijn titel naar de vaantjes geholpen door te crashen. En een andere co-piloot hielp hem ook niet calmeren.
Het voordeel dat McRae had, was van Brit te zijn en een land/pers achter zich te hebben staan die wat chauvinistischer was dan de kwakkels in Belgie.

 

De vergelijking met Ogier mag je niet trekken. Ogier stond niet aan de leiding en had veel minder te verliezen dan Neuville. Daarnaast heeft Ogier wel al 4 keer bewezen dat hij het kan.

Ogier is in de mc dit jaar er ook 4 x afgegaan , had dezelfde konijnepoot mee . Ik vergelijk Ogier helemaal niet met neuville enkel konijnepoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei #166:

ik zou me bij hyundai meer zorgen maken over het gebrek aan snelheid bij sordo en paddon. vooral van de kiwi had ik meer verwacht.

Zo werkt het niet hé, Hyundai staat 2x op kop en hij verprutst het 2x dus daar liggen ze wel wakker van. Je bent als team niets met een piloot die de auto niet over de streep krijgt... en de zitjes zijn al zo schaars.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. De vraag is of de auto snel is dan wel of de piloot over de limiet rijdt.

 

Destijds konden Sainz of Kankkunen met de Impreza WRC en de Focus WRC ook geen vuist maken tegen de Mitsubishi en nadien de Peugeot 206. Colin McRae kon wel meestrijden vooraan... 

Nochtans kan je niet zeggen dat Sainz of KKK niet snel waren. Dus waarom zaten zijn niet zo vaak mee vooraan als McRae? De Focus was zeker niet zo snel als de Peugeot 206, maar McRae probeerde te compenseren door over de limiet te rijden.

Nu is Neuville nog steeds McRae niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk. is ook wel zo. maar met vierde plaatsen wint ge ook geen kampioenschappen.

 

de zitjes zijn inderdaad schaars, maar wie zoudt ge in de plaats van neuville nemen? zo goed als alle 'toppers' durven er al 'ns af gaan (precies meer dan de kankkunen's en sainz'en van vroeger). zowel meeke als latvala als tanak hebben al serieus wat metaal geplooid. alleen ogier niet. is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking met vroeger, denk ik. het is toch veel meer een secondenspel dan jaren geleden. nu moeten ze gewoon altijd 'maximum attack' rijden om vooraan te zitten en te blijven zitten.

 

maar ik begrijp de frustratie bij huyndai. en neuville zal ook wel niet lekker geslapen hebben. ben benieuwd of 'm zich kan herpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind niet dat er excuses in te roepen vallen. Op zo een proef van 1.9km stomweg uw auto kapot rijden terwijl ge zo ver voor ligt, is zo idioot als het maar kan zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei gTa:

Blijkbaar is ALS de reden waarom die Mitsu zo snel rijdt.

Ik snap het causaal verband niet maar bon: blij om te lezen dat al die mensen die ijswater over hunne kop hebben gekapt, toch iéts positiefs hebben gedaan. Namelijk: sneller rijdende rallye-auto's.

:lolz::lolz::lolz:

 

 

Rally cross, pipo. Die karrekes hebben allemaal een anti lag system. Het zijn de echte bommekes en dit jaar met factory support van Audi en VW en met  een auto van prodrive. Wordt een schitterend seizoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/12/2017 om 17:41 zei #166:

de zitjes zijn inderdaad schaars, maar wie zoudt ge in de plaats van neuville nemen? zo goed als alle 'toppers' durven er al 'ns af gaan (precies meer dan de kankkunen's en sainz'en van vroeger). zowel meeke als latvala als tanak hebben al serieus wat metaal geplooid. alleen ogier niet. is ook niet helemaal een eerlijke vergelijking met vroeger, denk ik. het is toch veel meer een secondenspel dan jaren geleden. nu moeten ze gewoon altijd 'maximum attack' rijden om vooraan te zitten en te blijven zitten.

 

Op 2/12/2017 om 18:37 zei The Swede:

Ik vind niet dat er excuses in te roepen vallen. Op zo een proef van 1.9km stomweg uw auto kapot rijden terwijl ge zo ver voor ligt, is zo idioot als het maar kan zijn.

Dit dus en in Monte Carlo had hij ook een mooie voorsprong. Domme fouten :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 februari 2017 om 18:37 zei The Swede:

Ik vind niet dat er excuses in te roepen vallen. Op zo een proef van 1.9km stomweg uw auto kapot rijden terwijl ge zo ver voor ligt, is zo idioot als het maar kan zijn.

Wat maakt een verschil tss uw auto kapot rijden op een proef van 1.9 km of eene van 35km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Gastje:

Wat maakt een verschil tss uw auto kapot rijden op een proef van 1.9 km of eene van 35km?

Vraag ik me ook af. En rallyrijders meten zich aan elkaar af door het gemiddelde tijdsverschil per kilometer dacht ik. Ongeacht lengte van de KP.

Anyway, wat die 1.9km wél had was onnatuurlijke hindernissen, en in dat opzicht zou je er voorzichtiger moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet makkelijk is om op de juiste manier 'voorzichtiger' te zijn. Eerst moeten ze leren om alleen te letten op waar ze heen willen, en die diepe ravijn vlak naast hun kompleet te negeren. Ik herinner me een interview met Jackie Stewart, die zei dat ge in Monaco (circuit) goed kon zien wie het kon maken, omdat ge daar grote borduren hebt en als ge die raakt is uw wedstrijd over. En dan ziet dat er veel ineens veel trager rijden dan op een open circuit. En dan moet ge letten op wie nog zuiver rijdt.

Maar goed, dan leren ze 'wat minder pushen' om de risicos te beperken. Hebben ze toch nog iets mee en zien niet wat ze verkeerd deden . En misschien deden ze niks verkeerd, maar het kan ook dat ze een andere manier moeten aanleren om minder te pushen, een andere manier om zich in te tomen, en dat de navigator en de pacenotes daar misschien wel in mee moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/15/2017 om 09:07 zei Gastje:

Wat maakt een verschil tss uw auto kapot rijden op een proef van 1.9 km of eene van 35km?

Aan 180km/h door het bos knallen vs stage rijden voor het publiek :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WRC's hebben ook ALS hoor.
De fout van Neuville in MC was jammer, kan gebeuren en zeker daar. In Zweden was het gewoon een stomme fout. Dat hij de snelste kan zijn heeft hij bewezen, nu nog finishen.
Ik ben het afgelopen weekend naar de Legend Boucles de Bastogne gaan kijken en het verschil tussen Neuville en de rest is immens, als toeschouwer zie je gewoon dat hij een pak sneller is. Op een bepaalde proef van 37,5km was hij 1min20 sneller dan de 2de tijd, oftewel meer dan 2 seconden per kilometer, oftewel in mensentaal een wereld van verschil :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Gert-Jan:

WRC's hebben ook ALS hoor.
De fout van Neuville in MC was jammer, kan gebeuren en zeker daar. In Zweden was het gewoon een stomme fout. Dat hij de snelste kan zijn heeft hij bewezen, nu nog finishen.
Ik ben het afgelopen weekend naar de Legend Boucles de Bastogne gaan kijken en het verschil tussen Neuville en de rest is immens, als toeschouwer zie je gewoon dat hij een pak sneller is. Op een bepaalde proef van 37,5km was hij 1min20 sneller dan de 2de tijd, oftewel meer dan 2 seconden per kilometer, oftewel in mensentaal een wereld van verschil :D

Veel rappere rijden er momenteel nie rond in het WRC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-2-2017 om 12:55 zei Maxime S:


Moh... staat die nog zo?

Nee, was maar voor één rally. Nog geen idee welke rally's we gaan rijden dit jaar.
Alles begint natuurlijk met de zoektocht naar sponsors... en in alle eerlijkheid, ik heb er momenteel nog de tijd en de goesting niet voor.
Tenzij jij me er eentje kan aanbrengen...? :D 

20170227_174405_zpsabl9hw1f.jpg

 

Deze vandaag gaan halen in Tsjechië, ie zal zijn eigen moeten sponsoren! :D

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dit is ook een manier om het spannend te maken ...

https://twitter.com/Mattzel89/status/841007620500705280

https://twitter.com/lmoya_oficial/status/841007694525915136

https://twitter.com/motorsport_ie/status/841029904716181505

23 seconden verloren op ogier. houdt er nog ongeveer 14 over.

 

 

 

 

aangepast door #166
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid