Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

50 minuten geleden zei gTa:

Rijden die ketels ondertussen niet al even snel rond als de Group.B karren van vroeger?

Geen idee maar ze gaan alleszins ZEER hard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom net dat ik 't vroeg. Zie dat knallen. :shock: Grip/tractie/driveability is daar in die setting toch véél meer van belang dan nog eens 300pk erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet normaal, en als je zelfs op beelden de snelheid ziet, moet het irl echt mental zijn. Curieus naar de eerste full asphalt rally (Monte Carlo was te glad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Toch wel een stuk pech ook

Dat heeft niets met pech te maken hoor. Zo'n fout mag hij niet maken, ze gaan bij Hyundai wss over de rooie gaan want 't is al de 2de keer. Zonde want kerel kan een stukje rijden :( 

Teambaas over crash Neuville: "Dit mag niet gebeuren"

Citaat

Teamverantwoordelijke Michel Nandan: "Het is makkelijk om te zeggen dat dit bij de rallysport hoort, maar wanneer je een voorsprong van 43 seconden hebt, mag dit niet gebeuren. Dit is voor iedereen een zware ontgoocheling, niet het minst voor Thierry en Nicolas na hun indrukwekkende prestatie vrijdag."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Le Capri Mauve said:

Maar allez. Ik krijg toch den indruk dat die gast meer moet leren doseren.

Je hebt de indruk? :blink:

We zeggen al jaren dat die gast op weg is om de volgende flop te worden.

Het is echt dringend tijd om hem een andere co-piloot op te leggen. Iemand die hem kan onder controle houden. Als dat niet lukt, dan hebben we een nieuwe Duval. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Gastje said:

Die rijden al enkele jaren sneller als vroeger hoor.

Sneller wel. Maar ook een stuk controleerbaarder en geleidelijker.

De groep B's gingen veel minder snel door de bochten dus die haalden de schade in door sneller op te trekken ertussen. Het waren die snelheidsverschillen die dodelijk waren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei The Swede:

Sneller wel. Maar ook een stuk controleerbaarder en geleidelijker.

De groep B's gingen veel minder snel door de bochten dus die haalden de schade in door sneller op te trekken ertussen. Het waren die snelheidsverschillen die dodelijk waren.

 

Gr B wagens waren veel impressionanter maar levensgevaarlijke dingskes bij een inpact dan waren het bommetjes. In een ver verleden ooit de kans gehad plaats te nemen in een delta s4 en een audi quatro sport e2 , ja amai mijne frak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei The Swede:

Je hebt de indruk? :blink:

We zeggen al jaren dat die gast op weg is om de volgende flop te worden.

Het is echt dringend tijd om hem een andere co-piloot op te leggen. Iemand die hem kan onder controle houden. Als dat niet lukt, dan hebben we een nieuwe Duval. :roll:

Sommige kregen vroeger veel meer krediet zoals de alombekende Colin McRae bvb . Neuville heeft echt wel enorme tegenslag dit jaar, die maakt in mc en in zweden een miniem klein foutje en deze worden aan de kassa direct vol aangerekend . Ogier er zien afgaan gisteren ? Heeft echt met een konijnepoot te maken hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Gastje said:

Sommige kregen vroeger veel meer krediet zoals de alombekende Colin McRae bvb . Neuville heeft echt wel enorme tegenslag dit jaar, die maakt in mc en in zweden een miniem klein foutje en deze worden aan de kassa direct vol aangerekend . Ogier er zien afgaan gisteren ? Heeft echt met een konijnepoot te maken hoor.

Neuville heeft in de vorige MC rallies ook elke keer als stommiteiten uitgehaald, he. Hij is niet aan zijn proefstuk toe. Vorig jaar is hij er ook een nest keren voor niks afgegaan.

McRae kreeg inderdaad veel krediet maar, hoewel ik hem nog steeds een held vind, zijn palmares is niet in verhouding met zijn reputatie. Uiteindelijk werd hij 1 keer wereldkampioen en nadien deed hij steeds een Neuvilleke: telkens geklopt door Makinen op regelmaat en in 2001 zelf zijn titel naar de vaantjes geholpen door te crashen. En een andere co-piloot hielp hem ook niet calmeren.
Het voordeel dat McRae had, was van Brit te zijn en een land/pers achter zich te hebben staan die wat chauvinistischer was dan de kwakkels in Belgie.

 

De vergelijking met Ogier mag je niet trekken. Ogier stond niet aan de leiding en had veel minder te verliezen dan Neuville. Daarnaast heeft Ogier wel al 4 keer bewezen dat hij het kan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2017 om 10:33 zei gTa:

Rijden die ketels ondertussen niet al even snel rond als de Group.B karren van vroeger?

Ik denk dat de WRX er dichter bij zit. 600pk en 800Nm direct onder de pedaal dankzij ALS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid