Ga naar inhoud

Rally Nieuws

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur terug, #166 zei:

17 KP's op vier dagen ... er wordt toch niet echt veel gereden tegenwoordig. vind het maar niks, die 'sprint-rallies'.

Wel bijna 400km tegen de chrono dacht ik, dus geen korte KP's?

Geplaatst:

Mevius 4de in z’n klasse. Niet slecht toch vind ik. Al is 10 minuten achterstand wel veel.

Geplaatst:
51 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Niet veel sprint aan dan. Integendeel!

wel, ben dan ook al oud genoeg om het mij anders te herinneren. :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ogier heeft de eerste van het jaar al binnen. neuville, vijfde.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Neuville toch nog 4 punten kunnen pakken op de powerstage.

Geplaatst:

Zeer mooie rally gezien! Die wisselende omstandigheden, vaak in een en dezelfde proef :inlove: Veel foutjes, en echt van iedereen.

Wat ik tegenwoordig moeilijk kan inschatten: Hoe zit het met de verhoudingen tussen de auto's? Welke hebben voordeel bij asfalt, dan wel onverhard, snelle of technische rally? Of is dat goed gebalanced?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Een paar fragmenten gezien en ik vind dat toch de aantrekkelijkste vorm van autorijden. Ook wel de gevaarlijkste denk ik.

Geplaatst:
Op ‎29‎/‎01‎/‎2018 om 12:49, Lotuzzz zei:

Zeer mooie rally gezien! Die wisselende omstandigheden, vaak in een en dezelfde proef :inlove: Veel foutjes, en echt van iedereen.

Wat ik tegenwoordig moeilijk kan inschatten: Hoe zit het met de verhoudingen tussen de auto's? Welke hebben voordeel bij asfalt, dan wel onverhard, snelle of technische rally? Of is dat goed gebalanced?

Moeilijk in te schatten, eigenlijk moet je wachten tot na Zweden om een eerste indruk te hebben welke auto nu de beste is. 
MC en Zweden zijn zo specifiek dat het nu al moeilijk in te schatten is.

Ik vermoed dat de Hyundai overall de beste is... maar dat is gebaseerd op mijn buikgevoel :-) 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Voor mij Neuville veruit de beste, alleen wel diegene met het minste geluk. Ogier ook veel fouten maar telkens geluk dat er toeschouwers genoeg stonden zodat hij weinig tijd verloor. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

denk dat ze er bij toyota goed aan hebben gedaan om tänak te recruteren. als die toyota overal snel is, toch wel een kanshebber op de titel.

Geplaatst:
10 minutes ago, #166 said:

denk dat ze er bij toyota goed aan hebben gedaan om tänak te recruteren. als die toyota overal snel is, toch wel een kanshebber op de titel.

Misschien. 

Geplaatst:

Neuville op kop :party: 

https://www.autosport.be/news/zweden-neuville-nipt-leider-na-openingsdag.html

Thierry Neuville gaat na de openingsdag in de Rally van Zweden, de tweede manche van het WRC-seizoen, aan de leiding. Hij heeft een kleine marge op zijn teamgenoot Andreas Mikkelsen. Hyundai bezet zelfs het hele podium. Sébastien Ogier raakt na een moeilijke dag de top tien niet meer binnen en gaat nog een lange rally tegemoet.

Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) heeft zijn kleine voorsprong vrijdagmiddag met succes verdedigd al drongen Mikkelsen (Hyundai i20 WRC) en Craig Breen (Citroën C3 WRC), auteur van twee van mooie besttijden, wel stevig aan. Neuville reed echter een uitstekende slotproef van de dag en behield zo de koppositie. Niet onbelangrijk met het zicht op morgen, want de latere starters lijken veel voordeel te halen uit hun startpositie. Dat maakt de prestatie van Neuville op vrijdag, als vijfde starter, nog straffer. "Ik vecht met de jongens achter mij. Ik probeer vaart te maken zonder risico's te nemen", aldus Neuville aan de finish van de slotproef.

Neuville heeft nu een voorsprong van 4.9 seconden op zijn Noorse teamgenoot. Hayden Paddon, die ook twee keer de snelste tijd klokte, waaronder de slotproef, is nu derde op 12.1 seconden van de leider. Maar het gevecht voor de derde podiumstek is hels met Breen op 12.6 van de leider en Mads Ostberg (Citroën C3 WRC) op 13.2 seconden.

Daarachter zit een klein gaat. Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC) is eerste Ford-rijder op bijna een halve minuut. Toyota bekleedt plek zeven tot en met negen, met Esapekka Lappi op 38.5 seconden, Jari-Matti Latvala op ruim een minuut en Tänak op anderhalve minuut. Lappi verloor vrijdagmiddag wel een halve minuut toen hij een foutje maakte op een kruispunt. Kris Meeke (Citroën C3 WRC) is tiende. 

De Franse wereldkampioen Sébastien Ogier (Ford Fiesta WRC) is pas twaalfde op bijna drie minuten van de leider. De Ford-rijder moest een hele dag sneeuw ruimen waardoor hij zijn kansen niet optimaal kon verdedigen. Tot overmaat van ramp wacht Ogier morgen opnieuw een slechte startpositie omdat de WRC-rijders in omgekeerde volgorde van het dagklassement starten.

Geplaatst:

't Was misschien tactiek van Hyundai om het niet zo goed te doen in MC :D ze plukken er echt de vruchten van nu.

Wel jammer voor Ogier, er lag op sommige plaatsen écht wel veel losse sneeuw. Maar ik heb het gevoel dat Neuville elke puntenbonus kan gebruiken, dus dit degelijk afwerken zou perfect zijn.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Dat is al sinds jaar en dag een hekel punt in rally , dat voorgangers het pad moeten ruimen voor latere deelnemers.
Dat is een mes dat langs 2 kanten snijd, want voor het zelfde geld ploegen ze de baan om en verslechtert de situatie letterlijk met de minuut .
Dat spelletje tussen de constructeurs over startposities zal nooit stoppen en iedereen zal zich wel benadeeld voelen wanneer het net wat minder lukt dan bij de concurrenten .

Kennissen van op het werk hebben momenteel daar familie die de rally aan het volgen zijn , die spreken van 1,30 m sneeuw op veel plaatsen !

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
14 uren geleden, Julle zei:

Dat is al sinds jaar en dag een hekel punt in rally , dat voorgangers het pad moeten ruimen voor latere deelnemers.
Dat is een mes dat langs 2 kanten snijd, want voor het zelfde geld ploegen ze de baan om en verslechtert de situatie letterlijk met de minuut .
Dat spelletje tussen de constructeurs over startposities zal nooit stoppen en iedereen zal zich wel benadeeld voelen wanneer het net wat minder lukt dan bij de concurrenten .

Kennissen van op het werk hebben momenteel daar familie die de rally aan het volgen zijn , die spreken van 1,30 m sneeuw op veel plaatsen !

Op asfaltrally's met veel couperen is vroeg starten dan weer een voordeel he...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op asfaltrally's met veel couperen is vroeg starten dan weer een voordeel he...
Inderdaad , maar het hangt van zoveel factoren af , droge of natte baan , modder of gravel zoals je aanhaalt... Het is allemaal part of the game natuurlijk .
Maar hoe dan ook , we mogen verdekke fier zijn op onze sympathieke smalle uit de Oost kantons . Wat hij momenteel laat zien is nog niet dikwijls gebeurt door niet Scandinavische piloten op eigen terrein . En dan spreek ik nog niet van wat hij al allemaal heeft bewezen op relatief korte termijn .

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Geplaatst:

nog één KP van net geen tien km te gaan. 16" voorsprong.

Geplaatst:

Tis in de pocket.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid