Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Thanks voor de reacties!

Stilaan terug met beide voetjes op de grond aan het komen! Ik zou het wel gewoon worden zo'n leven met grote rally's van tijd tot tijd! :D 

Na het verzamelen van wat beeldmateriaal (vooral extern) dan, valt het toch op hoe traag alles lijkt van buitenaf, terwijl je achter het stuur echt het gevoel hebt zeer hard te gaan... 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eindelijk de tijd gevonden om wat beelden van Ieper te bekijken en monteren. 

Een onboard van onze tweede passage op KP Kemmelberg, één van mijn favoriete KP'S.
Vrij technisch op bepaalde stukken, dan weer snel op andere. Het leukste is het glooiend parcours waarbij, echt zalig!

Camera stond helaas niet heel stabiel op de kooi blijkbaar. Aan hogere snelheid begint het beeld wat onzuiver te worden. Jammer!

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het op basis van graden, al is dat niet helemaal juist.
Voor een Links 10 kan dat nog ongeveer kloppen. Is ongeveer 10 graden, maw zeer lichte bocht.
Een links 20 is al een stuk scherper en je weet dat je voor zo eentje al serieus mag remmen. 

De moeilijkheid is vaak dat je zo veel mogelijk info moet kunnen geven met zo weinig mogelijk woorden, want pakweg een links 20 kan in X aantal varianten voorkomen. (breed of smal uitkomen, zeer gevaarlijke gracht, couperen of niet, heel kort of lang, rond, smal, vuil...) 
Vaak probeer ik er vaak nog bij te zetten in welke versnelling ik de bocht best neem, al is dat niet gemakkelijk. Voor Ieper was daar simpelweg geen tijd voor.
En dan nog... tijdens de verkenningen met mijn auto, is het zeer moeilijk in te schatten in welke vitesse dat met de Fiesta zal zijn.

Een 30 is een haakse bocht (90gr). En alles daarboven is haarspeld achtig. 40 is een vlotte haarspeld, een 50 of 60 is kort (met handrem). 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

Alhoewel...

7 uren geleden, Maxime S zei:

Eigenlijk is het op basis van graden, al is dat niet helemaal juist.

(...)

 

Een 30 is een haakse bocht (90gr). En alles daarboven is haarspeld achtig. 40 is een vlotte haarspeld, een 50 of 60 is kort (met handrem). 

Dan is dat niet op basis van graden, hé. :D  Als nen haakse bocht "maar" 30 is, da's de graden / 3. Idem met nen 60 haarspeld, x 3 is dat nen 180° (kerekewere).

Net daarom vraag ik het. Leek me onmogelijk dat dat echt graden zijn.

Nu weet ik het nog niet. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Thanks!

Alhoewel...

Dan is dat niet op basis van graden, hé. :D  Als nen haakse bocht "maar" 30 is, da's de graden / 3. Idem met nen 60 haarspeld, x 3 is dat nen 180° (kerekewere).

Net daarom vraag ik het. Leek me onmogelijk dat dat echt graden zijn.

Nu weet ik het nog niet. :D 

Neen 't is waar. Blijkbaar wist ik gisterennamiddag een beetje van de warmte (bureau zonder airco :o)

Aan de basis werken op basis van de klok, van 1 tot 5u. Maar in plaats van de linkse bochten dan van 7 tot 11u te benoemen, want dat zou helemaal verwarrend zijn, gebruiken we links of rechts 10, links of rechts 30 etc etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎16‎/‎08‎/‎2018 om 08:49, Gixxer zei:

En toch zie je er altijd staan waar ze niet moeten staan. :(
Ze weten het dan nog ook want ze gaan lopen.

Maak je als deelnemer met een hoog nummer jammer genoeg vaker mee: 

toeschouwers die terug vertrekken en daarbij helaas niet altijd even voorzichtig zijn. 

Daarenboven -heb ik de indruk- zijn ze minder gestressed of gehaast voor een trage deelnemer met een R2, dan een topper met R5, al blijven de risico's gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wat een spannende WRC finale gaan we tegemoet zeg! :o 

De Hyundai's waren duidelijk minder competitief in de RAC.

Duimen voor Neuville in Spanje!!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je als deelnemer met een hoog nummer jammer genoeg vaker mee: 
toeschouwers die terug vertrekken en daarbij helaas niet altijd even voorzichtig zijn. 
Daarenboven -heb ik de indruk- zijn ze minder gestressed of gehaast voor een trage deelnemer met een R2, dan een topper met R5, al blijven de risico's gelijk. 
Ik herinner me nog m'n allereerste rally deelname plots een voetganger op de kop in het midden van de baan wandelend op z'n dooie gemak... Best dat we toch niet competitief meededen maar is toch wel heel onverantwoord...

  • Grappig 3
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid