Ga naar inhoud

4 cilinder of diesel


Gast

  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat kies je?

    • 28i
      5
    • 30d
      11


Aanbevolen berichten

Wat klinkt die vierpitter in die video als pis :lolz: en helaas in 't echt ook. :cry: Die diesel klinkt nou ook niet superknap, maar naar mijn smaak wel een pak knapper dan de benzine.

 

De 30d lijkt me ook de (duidelijk) snellere auto, en aangezien 't om "zware" wegauto's gaat lijkt 't me niet dat die lichtere motor voorin (bij de 328i) plots zo'n wereld van verschil zal maken. De 30d heeft ook echt "grunt", terwijl de 28i dat niet heeft. En die laatste is ook geen wonder in hoge toeren.

 

Voor mij een bijzonder makkelijke keuze... :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

x28i is volgens de Belgische CC rond de 7000 euro goedkoper dan de x30d, voor beide modelreeksen.

x35i is ongeveer even duur als de x30d.

Dus ik snap uw openingspost niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

x28i is volgens de Belgische CC rond de 7000 euro goedkoper dan de x30d, voor beide modelreeksen.

x35i is ongeveer even duur als de x30d.

Dus ik snap uw openingspost niet.

ik zal het aanpassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij er gedoeld werd op gebruikskosten?

dat was idd het idee erachter, bij een bepaald aantal km's zijn de twee vast even duur

maar hoe realistisch het is interesseert mij niet echt, het gaat mij om het idee: wat verkies je: zes cilinder diesel of vierpitter benzine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een recente BMW zou je wél prefereren met een oudere VAG 4-cilinder benzine turbo, en niet met een recentere BMW 4-cilinder benzine turbo? Ik spreek me niet uit over welke de betere is wegens onvoldoende ervaring, maar nou moet je me toch 'es uitleggen wat de redenen daarvoor zijn?

 

Als 't gaat om 3.0 TDI vs. 2.0T FSI --> dan wel de benzine?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

De nieuwe TFSI in de S3 prefereer ik boven een 6 cilinder diesel ja.

edit: los van merkkeuze. Als het een BMW zou zijn met vergelijkbare turbo motor dan verkies ik die ook boven een 6 cilinder diesel (van eender welk merk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, OK. Maar kan je die in eenzelfde auto vergelijken? Dan spreek je hier over de A4 of de A5 2.0TFSI vs. diezelfde auto met 3.0 TDI ... niet die eerste motor in de S3 en de andere motor in een andere auto. Want dan gaat de vergelijking niet meer op, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Mja, probleem is dan dat de A4 / A5 geen 2.0 TFSI hebben zoals de nieuwe S3 :D En een 3 liter diesel gaat niet in een A3 komen. Dus als dat niet mag, dan maar de diesel :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de A4: lijkt me een eerlijkere vergelijking.

3.0 TDI (204 pk) is een paar honderd euro duurder dan de 2.0 TFSI (225 pk).

Daar zou ik voor de benzine gaan, denk ik.

Misschien draait het weer om als je over chippen gaat beginnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

En dan vooral omdat ik denk dat BMW de betere diesel heeft vergeleken met Audi. En Audi de betere turbo benzines. Denk ik. Dus als ik bij BMW moet kiezen ga ik voor diesel, bij Audi voor benzine. Sorry voor de meerdere posts :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Wat betreft de A4: lijkt me een eerlijkere vergelijking.

3.0 TDI (204 pk) is een paar honderd euro duurder dan de 2.0 TFSI (225 pk).

Daar zou ik voor de benzine gaan, denk ik.

Misschien draait het weer om als je over chippen gaat beginnen...

Die turbo benzines kan je ook wel stevig chippen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de A4: lijkt me een eerlijkere vergelijking.

3.0 TDI (204 pk) is een paar honderd euro duurder dan de 2.0 TFSI (225 pk).

Daar zou ik voor de benzine gaan, denk ik.

Misschien draait het weer om als je over chippen gaat beginnen...

Er is ook nog de 245pk 3.0 TDI, toch? Beer van een motor, fak! En superknappe sound (voor een diesel), vind ik.

Heb nog de A5 cabrio met 211pk 2.0TFSI gereden en dat is pis. Naaimachientje zonder karakter in een zware cruise-cabrio, nah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid