Ga naar inhoud

4 cilinder of diesel


Gast

  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat kies je?

    • 28i
      5
    • 30d
      11


Aanbevolen berichten

Goh, in de auto misschien wel (hoewel...) maar langs buiten is en blijft het een ratelende bedoening. Het verschil van een auto die komt aangereden met een dieselmotor of met een benzinemotor vind ik toch nog altijd gigantisch. Een benzineslurper vind ik toch nog een pakje stijlvoller... Maar ik had het eigenlijk niet over het geluid, eerder de beleving tijdens het rijden.

 

 

 

Bwa, een 6 cilinder diesel die komt aanrijden klinkt toch ook nog wel dik met al dat turbogeblaas en zo. 

 

 

Hoor mij hier nu diesel verdedigen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een moderne 6 cilinder diesel ook nog wel leuk, heeft qua karakter veel van een v8, alleen stopt het dan bij de helft van het toerenbereik. Nog steeds best goed dus  Dat is dan voor mij ook meteen het enige voordeel van de benzine in deze vergelijking: het feit dat hij wel doortrekt tot 7000 toeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind niks edeler aan een 4-cilinder benzine vergeleken met een 4-cilinder diesel.

Geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om voor mijn nieuwe 5 een 528i te nemen ipv 530D. Het blijft een klein blokje, benzine of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een moderne 6 cilinder diesel ook nog wel leuk, heeft qua karakter veel van een v8, alleen stopt het dan bij de helft van het toerenbereik. Nog steeds best goed dus  Dat is dan voor mij ook meteen het enige voordeel van de benzine in deze vergelijking: het feit dat hij wel doortrekt tot 7000 toeren.

 

Ik ben helemaal met je mee. Dat "blijven sleuren" is echt wel wat je mist in een diesel.

 

Maar om een moderne 6-cilinder diesel het karakter van een V8 toe te kennen... :lolz:  :lolz:  Wanneer heb jij laatste met een V8 gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om een moderne 6-cilinder diesel het karakter van een V8 toe te kennen... :lolz:  :lolz:  Wanneer heb jij laatste met een V8 gereden?

Ze zijn beide soepel qua vermogensontplooiing en hebben een berg koppel onderin. En het gromt wat eenmaal je rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal met je mee. Dat "blijven sleuren" is echt wel wat je mist in een diesel.

Van de moderne eco viercilinder benzines met turbo zijn er ook niet erg veel die tot 't eind blijven sleuren hoor...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de sound moet je geen 528i nemen. (Ok, je kan 'm hoger in toeren jagen, maar da's een even 'mooi' geluid als bv. mijn opel astma.)

Dan kies ik hier voor de 530d. Je moet 'm niet hard op z'n staart trappen om te genieten van de romigheid van de 6 cilinder. Die souplesse is ook duidelijk te merken onder normale belasting, terwijl de 528i onder dezelfde belasting klinkt als een naaimachine. En tijdens het rijden word ik niet graag continu aan mijn grootmoeder herinnerd.

Allemaal imo, uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hatelijke keuze, maar diesel voor mij. Liefst dan de 3.0tdi van Audi met een volledige Milltek lijn onder, dan zit de sound meer dan goed, en blijft er nog enkel de slechte gasrespons over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van al die mensen die hier op die 28i stemmen, koopt er naar mijn gevoel geen énkele nog die motor als ze met beide (dus ook de 30d) gereden hebben. Het verschil tussen die motoren is enorm, de 30d zit gewoon als krachtbron minstens een hele klasse hoger, ondanks die "duivelse" brandstof.

Zolang 't hier theorie blijft in een polletje, is 't natuurlijk leuk om de "zuivere harde lijn" te verdedigen. :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid